- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Windows 11
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- OpenMediaVault
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
clon
aktív tag
Ebben az a szép, hogy elosztják minden évre jusson egy "vezérlés manipulált" botrány valamely márkára. Ettől még a többi nem "tiszta" csak ők nem erre az évre vannak beosztva
-
CharlieDrop
veterán
gyönyörű IT-s cikk, keblemre
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
nagyúr
-
Noukoum
veterán
Biztos egyedi eset, na persze
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
senior tag
Volt egy Audi A4-em 1999 évj, 1,9 tdi. Haverom vett egy 2012 a4-et az már 2,0 tdi volt.
A gyári könyvekben kb. ugyan annyi volt az átlagfogyasztás, ami érdekes amiatt is, hogy a régebbi modell sokkal több CO2 kibocsátással rendelkezett papíron. Abban még koromszűrő se volt és esélyes hogy az üzemanyagot sem ugyan olyan jól égette el, mint az újabb modell.[ Szerkesztve ]
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
-
Aureal
senior tag
"A szabálytalanságok gyanúját a gyártó jelentette a KBA-nál..."
Milyen okosak! Feljelentik saját magukat. Ez ám az IQ! Cégen belül akkor tényleg van összetartás, a minőség ellenőrzésről már nem is beszélve. Hülye libernyák fritzek.
-
szkaroly
senior tag
Tavaly valamikor egy német szaklap összehasonlította egy hetvenesévekbeli dízelmerci és még egy előző kibocsátási szabvány szerint (amit ugye megkerültek a gyártók) gyártott szintén dízelmotoros Mercedes NOx emisszióját normál körülmények között. Kb. ugyanakkora érték lett mérve.
Poco X3 Pro
-
Noukoum
veterán
Gyári adatban alapból nem bízunk legyen az a fogyasztás, kibocsátás. Az sem mérvadó hogy mennyit mutat az autó, a fogyasztás a tankolásnál derül ki. A gyári kibocsátási adat pedig mindig nagyon szép szám, csak lehet hogy a gyakorlatban sokszorosa lesz.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
strogov
senior tag
Ha magukat jelentik fel akkor sokkal-sokkal enyhébb büntetést kapnak. Ráadásul a vezetőség hivatkozhat arra, hogy ők tették a dolgukat. Így ők semmit sem fognak kapni szemben a VW vezetőkkel.
Valószínű kaptak egy fülest, hogy hamarosan befut egy hivatalos feljelentés. Így megelőzték az enyhítésért. -
user12
őstag
Felkészülnek a villanyautók.
Ott vajon mit találnak? Lehet, hogy néhány év múlva elkezdenek kibukni az akkuélettartam-problémák? Vagy ezeknél is rátettek pár kW-ot az effektív teljesítményre?Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
senior tag
Villanyautók , ott is van gond a gyártói hanyagsággal. Sajnos belső égésű motorral szerelt autókat is kiengedtek így a gyárból. Az ilyen esetekre is adhatnának a gyártóknak valami büntetést.
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
plömplöm
őstag
elektromos autó témakörben akkor fog borulni a bili, ha azt kezdik majd el feszegetni, hogy az akkupakk legyártása mennyire volt környezetszennyező, és hogy mennyire újrafeldolgozható a pakk. egyelőre mindenki csak nagyon örül, hogy a használata (nem a töltése, az már most is téma, hogy a villany honnan jön) mennyire bébifóka-barát.
ami a benzines témakörben érdekes: nekem van egy euro6-os szívóbenzinesem, mely motor már nem lenne választható, a gyártó (nem vw) megszüntette. namost ez valójában vagy mégsem euro6-os, csak még a lebukás előtt sikerült kijönniük mellőle; vagy ha az, akkor miért kellett kivezetni és lecserélni egy kisebb ccm feltöltöttre...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Reggie0
félisten
Ma mar annak is van marketing erteke a sotetzoldek fele, hogy nem gyartanak nagy motort. Jopar gyarto dontott igy kenyszerbol.
Mellesleg az Euro x kibocsajtasi normak nem tartalmaznak CO2 korlatot, azaz a motor hatasfokara semmilyen kovetelmenyt nem allit, az kulon szabalyozas. Tehat attol meg, hogy euro 6-os a motorod siman bukhatja vele a ceg a co2 kvotajat.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz Gyarmati_ #20 üzenetére
Ennek nem sok köze a villanyautókhoz, ez a mai autózás velejárója. Ahol van szoftver, ott van hiba is. Azt meg majd évek múlva látjuk meg hogy mennyire rossz valójában, vagy csak a tesztautó nem volt százas.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
senior tag
Igaz, de mikor forgalomban áll meg a technika alattad, főleg egy új, vagy nagyon fiatal kocsinál az elég nagy gond és veszélyes is lehet. Nekem egy nagyon keveset futott Opellel volt ez 2* is (BOSCH adagoló miatt). Szerencsére nem előzés közben. Ilyet nem kívánok senkinek.
[ Szerkesztve ]
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
"luxus városi terepjárókat" kellene betiltani a büdös picsába.
f@szé' kell 2.5tonnás dömperrel araszolni a városi forgalomban, sose fogom megérteni.
ja de... "méretnövelő".どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
bmt50
senior tag
Nemcsak az akkumulátorok gyártása, atom/szén erőművekből nyert hálózati töltése problémás. Az autógumik kopásából adódó apró darabok nagymértékben szennyezik a városok levegőjét. A szálló por koncentrációban már több a gumi törmelék, mint a korom.
És ha már korom. A modern részecskeszűrős dízelek jóval kisebb koromszemcséket pöffentenek ki, amik nem állnak meg a földfelszíni légrétegben, hanem felkerülnek a sztratoszféráig, ahonnan eljutnak a sarkvidéki jégtakaróhoz, és a hóval együtt visszahullanak. Emiatt a hó kicsit szürkébb lesz, tehát több napfényt tud elnyelni. Nagyonis mérhető, kimutatható a gleccserek, jégtakarók olvadási mértéke ez miatt.
Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy kell-e ennyi autó(akár villanyos) a világban. Hogy jelen kényelmünkért, amiben nagyszüleink sem részesültek, hajlandóak vagyunk-e feláldozni az unokáink környezetét.
Lehet itt 2 lamdaszondát, meg katalizátort, AD blue tartályt építeni a kocsikba, vagy vvt-t a változó szelepvezérlés, jobb fogyasztás érdekében. A legnagyobb környezetvédelem az, ha nincs ennyi autó. Ehhez persze meg kell teremteni a hátteret, pl. villamos és, trolivonalak sokszorozása, aszfaltból indukciós elven töltődő villanybuszok.Dudálj csak nyugodtan, épp tárazok!!!
-
"kisebb ccm feltöltött" meg majd jól megpusztul 100.000 alatt, jóesetben 150 ha vigyázol rá.
szívóbenyás meg elmegy 500-at. három motor legyártása mennyi co2?
itt az egész egy kalap szar.
az új autók is szarok, a szabályozás is szar, az emberek igényéről meg ne beszéljünk inkább.
példa:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/06/04/w123_mercedes_nox_kibocsatas/
szóval ki is lukadunk oda, ami a vesszőparipám.
nem lehet 500 lovas autót gyártani ami nem termeli, hanem fogyasztja a co2-t, ellenben ha az emberek leadnának az igényeikből, akkor lehetne olyan motort fejleszteni, ami tartós, keveset eszik, igaz lassabb mint a maiak, meg gyengébb is.
de mindent egyszerre nem lehet.
(#28) Reggie0
lásd fent.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Coyot
őstag
válasz Tikakukac #31 üzenetére
Konkrétan az újabb autók ~100 kg vagy többel is könyebbek mint a régi verziók.
Az én hasonló passatom 1470 papíron, egy pár éves jobban felszerelt erősebb amire cserélném meg bő 100kg-al könyebb.
Nem látom , hogy hibás lenne a gondolatmenet továbbra sem.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Tikakukac
titán
Hűha. Hát akkor parkolj le a zöldséges mercivel egy helyre kényelmesen, majd a mostani szériával állj be ugyanoda. Igen ezek a tömeggel is erősen mennek.
Jó szórakozást!
Saját példa akkor: Astra G: 1120 kiló, ezt telepen is mértem. Astra J: 1670kg vagy ilyesmi volt mérlegelve. Papíron meg 1250kg azt hiszem.
Ilyen mókás ez a világ.Basszus azt kéne megtalálni amikor öreg C mercibe tettek modern kicsi dízelt. Valahol volt egy ilyen sztori, talán még gyári is volt a dolog. Ott repkedtek az ilyen 3 literes fogyik meg úgy ment a merci, mint a barom. Hát ja, mert azóta könnyűfém meg ötvözetek ide-oda, az autók hombár nagyok lettek és dugig verve mindennel. A fizikát megerőszakolni meg nehéz.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Noukoum
veterán
válasz Gyarmati_ #26 üzenetére
Természetesen elég nagy gond ha valóban sok modellnél előfordul a probléma. Eddigi elektomos autók tapasztalataiból kiindulva nem kell aggódni. Egyedi hiba bármely autónál lehet, és nem csak szoftveresen.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Reggie0
félisten
válasz Tikakukac #36 üzenetére
Mar reg nem tart semmilyen rekordot. De az csak egy kiugro szelsoertek volt, az atlag autokra vonatkozott amit irtam.
Kozegellenallas mindenhol szamit, kulonben nem fogyasztana az auto vizszintesben egyenletes temponal. A dugoban araszolva nem szamit, de hat a varosi fogyasztast nem csak dugoban merik.
[ Szerkesztve ]
-
Coyot
őstag
válasz Tikakukac #33 üzenetére
Az Opel köztudottan elszállt a súlyokkal azokban az időkben, de ez csak rájuk volt jellemző. Ha jól rémlik az Insignia - volt a családban nem evett 7 alatt a 2.0 dízellel, pedig az is common-rail volt már.
Amit viszont írtam állja a helyét továbbra is. Igen közeli a tapasztalat elhiheted.
Sőt van egy 180-200Le-re húzott 90Le-s passat is elég közel képzeld az is 5 körül kajál, ellenben tud 8-at is ha elkezdem kivenni belőle a lovakat - de hát a fizikát ugye nem lehet megerőszakolni.Amugy a mostani 1.6crtdi golf kombi ami akkora már mint a passatom is 4,5-4,8 as fogyival elvan, pályán pedig 5,5körül volt el alattunk. És ~100kg a diffi a javára.
Má' nem
-
Ezekiell
veterán
hátteret, pl. villamos és, trolivonalak sokszorozása, aszfaltból indukciós elven töltődő villanybuszok.
Oohh, a szép álmok... Teljesen igazad van, de erre nincs komoly igény, az a baj. Mindenki kényelmesen akar élni, és ennyi.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Persze, hogy igaza van. De a népesség nem fog csökkenni hirtelen drasztikusan, pláne nem a nagyvárosokban, szóval megoldás kell. Az pedig valóban a kényelmes, gyors, hatékony tömegközlekedés lenne - csak nincs rá igény, második/harmadik autóra meg van.
Plusz rohadt nehéz/drága kialakítani ám egy jó tömegközlekedést, P+R parkolókkal, modern gépjárműparkkal, hatékony menetrenddel, stbstb.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Reggie0
félisten
Elso korben CO2 kvotat ki kene szabni az emberekre is, no meg lehetove tenni a kvotaval valo kereskedelmet. Aztan az ujonan szuletok mar csak vehetnek vagy orokolhetnek kvotat, de ujat nem kiadni, es szepen megoldodik a problema.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Ezek is közeli tapasztalatok, a helyi vastelepről jönnek
A céges Ranger is 3 tonnára rakva simán elvan 7.8-al. Igaz, hogy a fogyasztás a legkisebb gond, mert a fél autót kicserélték már gariban (heló CO!), de ha megy, akkor ennyivel megy.Na igen, a modern dízel. Amíg garis és meg is javítják, addig nagy gondod nincs. Utána meg... láttam pár céges szervizes doksit, amin ott van amúgy a tételek ára, amit nulláznak. Kellemes agyérgörcsöt mindenkinek hozzá
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Ezekiell
veterán
És ezt mégis melyik politikai erő merné megcsinálni? Plusz globálisan kellene, hogy értelme legyen, azt úgy hogy?
Arról nem is beszélve, hogy a 3. világban is szeretnének annyira jól élni, mint mi élünk most, és milyen jogon tagadjuk meg ezt tőlük...? "Bocs, nekünk fasza volt sokáig, nektek soha se lehet, tessék CO2 kvóta" Biiiiztos nem lenne háború belőle.
Sőt, a hatalmas cégek brutális környezetszennyezéséről nem is beszéltünk még...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Reggie0
félisten
En sem tartom realisnak a kozeljovoben.
Teruleti alapon. Minden orszag annyi co2 kvotat kap amekkora aranyu a terulete a foldhoz kepest. Aztan azt ugy osztjak szet maguk kozott ahogy akarjak. Ha 3. vilagban jobban akarnak majd elni akkor kevesebbet szulnek, hogy tobb jusson egy fore. Azert az sem normalis, hogy en ne jarjak autoval, mert wutu nem hajlando kotont huzni a 16. gyerek utan se. Mert neki jar.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Passzolom, ennyi van meg. Nem lennék meglepve, ha Caliból is lett volna olyan kisebb széria, mint manapság divatos, hogy pici ültetés, kis spoiler, egy kis zsalu a lökösbe és máris szaladnak a számok.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Ezekiell
veterán
Minden orszag annyi co2 kvotat kap amekkora aranyu a terulete a foldhoz kepest.
Ez teljesen aránytalan lenne, de mindegy is, mert nem fog ilyen történni belátható időn belül. Észszerű megoldások kellenek, és kb most.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.