Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
válasz Tikakukac #31 üzenetére
Konkrétan az újabb autók ~100 kg vagy többel is könyebbek mint a régi verziók.
Az én hasonló passatom 1470 papíron, egy pár éves jobban felszerelt erősebb amire cserélném meg bő 100kg-al könyebb.
Nem látom , hogy hibás lenne a gondolatmenet továbbra sem.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Tikakukac #33 üzenetére
Az Opel köztudottan elszállt a súlyokkal azokban az időkben, de ez csak rájuk volt jellemző. Ha jól rémlik az Insignia - volt a családban nem evett 7 alatt a 2.0 dízellel, pedig az is common-rail volt már.
Amit viszont írtam állja a helyét továbbra is. Igen közeli a tapasztalat elhiheted.
Sőt van egy 180-200Le-re húzott 90Le-s passat is elég közel képzeld az is 5 körül kajál, ellenben tud 8-at is ha elkezdem kivenni belőle a lovakat - de hát a fizikát ugye nem lehet megerőszakolni.Amugy a mostani 1.6crtdi golf kombi ami akkora már mint a passatom is 4,5-4,8 as fogyival elvan, pályán pedig 5,5körül volt el alattunk. És ~100kg a diffi a javára.
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Tikakukac #44 üzenetére
A common-rail techonológia kb 20 éves, mostmár illene a sarki szerelőnek is érteni hozzá - de a mai alkatrészcserélő mesterek világában ugye ez nagy elvárás.
Mondjuk én kb mindig valami motor körüli eccségről hallok ami tönkremegy magáról a motor+üzemanyag rendszer + turbo és szarjai valahogy csak nem döglenek meg - normális olajcsereperiódust követve persze.
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Tikakukac #56 üzenetére
Csak Opel van vagy mi? a flotta miatt megértem a csak gyári alkatrészt, de pl most is van z14xe szívósor 15k ért racingbazáron, szóval erősnek érzem a 760k-t, nem kicsit, nagyon. Saját autón biztosan nem a gyárhoz mennék alkatrészért.
4 darab G-Astra van itt környezetben, a családiba belevertem én is vagy 50k km-t semmi baja, szerintem jó az az z14xe vagy ze a vége nem tudom. De ez mind még az első széria nem a classic2 érából van egyik sem. Viszont volt olyan ami az olajat kajálta, az generálos lett.
De van nekem egy fapad városi harcos Corsám is, 1.2 16V nagyon szuper, de hogy egy rendes olajgombát nem lehet venni bele az felháborít, a hella-t megeszi évente, a gm-et szintén..
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz CharlieDrop #71 üzenetére
Erről beszéltem én is, azonos autók nagyobbak és könnyebbek lettek 20 év alatt. Az hogy új kategória jött be mint SUV meg crossover az más tészta.
Má' nem
-
Coyot
őstag
Te tényleg nem érted amit mondani akarnak neked az a baj. Azért jár dízellel amin gyárilag nincs részecsekszűrő mert az a legoptimálisabb neki - mert hosszú utakra használja. Arra pedig nagyon sokáig jólesz még a dízel, jobb mint bármi egyéb.
És én osztom részben a véleményt, attól hogy a városi nép tovább él kb annyi fog történni, hogy ők is látják ahogy mind megfőlünk.
De továbbra is nagyon aranyos ahogy a szövegkörnyezetből kiragadsz állításokat, majd próbálod máshogy értelmezni mint ahogy szánták
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Ezekiell #135 üzenetére
Olvasd végig értelmesen a topicot, amiből a kollega linkelt.
A két végén égetett gyertyából mi nem igaz szerinted? Gyártunk autókat mert jobbak vagy annak hisszük mint ami van, ahelyett, hogy használnánk sokáig midnent amit tudunk, de ez itt a fogyasztói társadalom vége is lenne egyben. Ellenben lehet hogy tényleg nem főnénk meg 50 év mulva.Má' nem
-
Coyot
őstag
És a másik oldal amivel hasonlítod mennyit termel? Még csak becsléseink vannak róla, de azok sem azt mutatják hogy megtaláltad a szent grált a villlanyautóval. Főleg hogy le kell őket gyártani a régieket el kell takarítani, ezek mind iszonyat kibocsátással járnak.
A két érdekelt oldal a saját igazára hamisít mindent és csúsztat (igen a villanyautósok.hu is egyszer meghallgattam egy podcastet tőlük az volt az utolsó is annyi sületlenséget beszéltek), mégis te honnan tudod hogy annyi az annyi?
A tét a lét - - max nem a miénk hanem gyermekeink és az ő gyermekei léte.
Ezekiell
Arra próbál rávilágítani, hogy a villanyos autódhoz előállított coulombok amikor bemásznak az akksiba akkor bizony valahol egy jobban füstölő kémény az eredmény.Bocsi reagálnék az előzőre is:
Azt könnyen belátható hogy ő a régi dízel autójával töredékét sem fogja szennyezni, azzal hogy tovább használja, mintha venne egy villanyost és azzal járna. Ugyanis nem gyártanak le neki egy autót iszonyat környezetszennyezéssel. Erre próbált utalni.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
Semmit nem utálok, csak utálom ha hülyének vagyok nézve. És vallásként sem tudok tekinteni egyetlen meghajtásmódra sem. Csak azt tudom hogy melyik mire jó és a villany tök jó be a belvárosba, meg agglóból bejárni azt annyi. Nincs vele megoldva semmi, csak nem fog a fórumtárs ablaka alá füstölni a belvárosban - ami határozottan előny, csak nem oldja meg a fortyogú bolygó problémáját még ha szeretnénk elhinni akkor sem.
Az általatok utált ódis mérnök kerek levezzette, hogy neméri meg a villany csak X futás után.
A villanyosok levezetik, hogy nem is mert már X/3 km futás után megéri.És jössz te és - nyilván miféle barmok ezt a fajta tudományt megérteni nem tudjuk, de neked pacsira elhiszem:
"a villanyautó már most annyira hatékony és akkora potenciál van benne, nem biztos hogy co2-ben kevesebbet termelnénk akkor ha nem gyártanánk több autót".És akkor kit vegyek komolyan? Téged aki nem érti meg hogy az elmélet között elméletileg nincs különbség, csak a gyakorlat szokott mást mutatni? Lásd a hozzáállásod a villanyos autó árához.
Sima villanyhívő vagy semmit több.[ Szerkesztve ]
Má' nem
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mozilla Firefox
- Milyen légkondit a lakásba?
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Politika
- További aktív témák...