Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
+1, teljesen más egy kisvárosi vezetés ahol párhuzamos közlekedés vagy egyáltalán nincs, vagy elvétve, amit a helyiek nagy része nem tud használni sem mivel nem járnak máshol csak ritkán.
Sajnos sokszor látom én is ezt kis városokban, hogy ott a párhuzamos parkolást is szeretik az emberek egymástól jó távol elvégezni, mert nem tud majd kiállni vagy be sem mer állni. Fater is ilyen, bőven van még fél méter a kocsi mögött de már rinyál, hogy közel vagyok közel vagyok, közben meg bőven tudom hol a vége...
Jobbról előzést meg azokon a helyen ahol szabálytalan nem támogatom, de rengetegszer jártam Miskolcon én is úgy, hogy a belsőbe beálltak azok akik már az út elején tudták, hogy nekik az a sáv kell majd egyszer és mindegy mi volt ott mentek, a külsőben meg nyugodtan végig gurultam (ez nem is számít előzésnek, csak elhaladás).
Illetve érdemes alkalmazni a cipzár elvet, hogy igen is aki jön neked balról vagy jobbról és be akar sorolni lassítással, akár jelzéssel mutatni, hogy gyere nyugodtan és ne csak az általad említett bevágás maradjon (mert ugyebár sokan lassítani vagy megállni sem szeretnek ilyen helyzetben).
[ Szerkesztve ]
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
addikt
Beragadás alatt gondolom azt érted, hogy nem a megengedett sebesség felett megy picivel, hanem jóval alatta.
Én is sokszor megyek a belsőben (nyilván mikor nem üres tökig a külső) kb. úgy 55-el (városban, óra szerint többel, de tudjuk hogy fölé mér 2-3 km/h-t), és hány barom van, aki már csak azért is, mert siet, nem számít, megy kacsázva összevissza 60-65-tel (vagy még többel), és még neki áll feljebb hogy miért nem megyek többel (na azt majd a rendőrrel beszélje meg).
Sok a barom, aki nem bír magával, előzget, hogy utána 100m-rel később leforduljon, hogy ennek mi értelme van?..., induljon el időben akkor, tartsa be a szabályokat, nem véletlenül vannak (jó, nyilván van aminek nincs sok értelme), figyeljen a másikra, és ne harakiri, majd én megmutatom hogy ha Te nem fékezel meghalunk módjára vezessen.[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
Hát nem tudom, én Bp.-n vezettem már 3 évet (tanulás + első autóval), de pont nemrég, mikor Miskolcon jártam, sokkal parasztabb (elnézést a miskolciaktól) sofőrökkel találkoztam, mint itt.
Én úgy éreztem, sokkal kevésbé tolerálták a rutintalanságom pl. a besorolásoknál (ami így 1-2x nem is sikerült), meg úgy általában is mentek mint az ökör, se jobbra se balra nem nézve, urambocsá indexelve.
A véleményem a témában pedig itt kifejtettem a második felében, én csak annyiban értek egyet a bejegyzés írójával, hogy én mindig a lehetőségekhez és sajátmagamhoz mérten a maximális biztonságra, és rögtön utána a szabályok megfelelő alkalmazására koncentrálok, (egyelőre?) nincs meg a rutinom és a bátorságom még ahhoz sem, hogy büntetőfékezzek vagy más módon kitoljak azzal, aki szándékosan, szabálytalanul szivat.
De ha egy kátyús szerpentinen gyűlik utánam a kocsisor, mert én csak 70-nel vagyok "hajlandó" menni, such is life, kapjon agyvérzést akit ez idegesít, mögöttem a gyerek, az asszony, alattam meg az autó, amit nem fogyóeszközként szeretnék betudni.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
Nagyon próbálom megtalálni, hol írtam hogy direkt szívatnék bárkit is, de csak nem látom, idézd már légyszíves
"...nincs elég frusztrált nyomorult az úton..."
Megoldás 1: kiállok mindegyik elől, hadd menjen ahogy akar az istenbarma. Bónuszként megmaradok rutintalan, félős mazsolának, mert megfutamodom minden nehezebb közlekedési helyzet elől.
Megoldás 2: a KRESZ-hez és az útviszonyokhoz igazodva kéne vezetnie mindenkinek.
Lássuk csak, melyik lenne a jobb megoldás....
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Depression
veterán
Pesten voltam pizzafutár.
Az más világ, ott mindig dugó van. Más is a hozzáállás. Itt keleten sokkal nagyobb a szegénység, aki itt gazdagodott meg, az a többiek eltiprásával tette. Pont ez ütközik ki az utakon is, hogy ők a törvény felett állnak, nekik mindent szabad.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
updog
senior tag
"lehet a másik ismeri az utat, tudja hol vannak a kátyúk, simán menne 90el"
Látod, én meg nem ismerem, én csak azt látom, hogy ementáli sajttal vetekszik az út, szinte végig záróvonal van, oldalt meg padka és sziklák (25-ös, 21-es út hegyekben futó részei pl.). A kátyúk meg csak olyanok, hogy mindig ugyanott vannak, ki lehet ismerni őket, újak nem keletkeznek, a régiek nem változnak. Nyilván
BTW elnézést hogy csak 30 évesen csináltam meg a jogsit, és nem Loebnek születtem
"Az ilyenek mint te kényszerítik bele az embert a zárón előzesbe stb" Maradjunk annyiban, hogy reméljük, mi ketten sose találkozunk úton
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
#56573440
törölt tag
Hogy kényszerít bele? Így fegyvert fog az arcodhoz és azt mondja, hogy a családodat kiírtjuk ha nem előzöd meg vagy hogy? Vezetek vagy 15 éve és mentem egy keveset mindenfele is, de engem még nem kényszerített senki semmibe soha.
Ez a tipikus 4-es út szindróma. 90-el megy a kamion, azt meg kell előzni, mer' csak. 200 méter múlva ott van még 6, és az egyenesben látszik, hogy amíg a szem ellát még 40. Én meg szépen battyogok a kamion mögött, nem kapok agyvérzést, és a román vendégmunkás meg a "racser" is inkább kenődjön a nagyonsoktonnás vasra ami előttem van mint belém.
-
addikt
lehet a másik ismeri az utat: ez kb. olyan, hogy kint van a sebesség korlátozó tábla, de Te tudod, hogy semmi oka hogy kint legyen, rendőr se nagyon, de aki először jár arra, az most a háta mögött tolakodó miatt menjen kvázi szabálytalanul?
30: "az első adandó alkalommal elfogok menni, ha dupla zárón akkor ott", na ezt majd ha rendőr látja, annak meséld, hogy Te csak siettél volna. Nyilván ha valaki mazsola, azt én is megelőzöm, ha látom hogy alkamas az út hogy többel menjen az ember, de ha tábla van kint, akkor engem rohadtúl nem érdekel, hogy km-es sor van mögöttem (jó nyilván függ az adott helyzettől a sebességem megválasztása)
[ Szerkesztve ]
-
alcsa
senior tag
Próbáld a másik szemével nézni a helyzetet: te, aki ismeri az utat és menne 100al akárhol, mert neked mindegy, rámászol valakire aki vigyázna a kocsijára, családjára, és ezzel stresszeled, a te szavaddal, rákényszeríted, hogy gyorsabban menjen, talán hibázik, kicsúszhat, csak mert te "ismered" az utat.
-
Bird
addikt
Majd ha átélsz egy frontális autóbalesetet ahol te vagy a vétlen és a szembejövő aki fullra ismeri az utat neked megy akkor gyere vissza.... Utána egészen másképp fogsz vélekedni.... Addig csak szájkarate semmi más. Sajnos tapasztalat... Hipotermiás- sokkos állapot (-14 fok volt),szétment jobb csukló, bal boka, felrepedt fejbőr és rengeteg lelki trauma, az anyagi kárról, kiesett munkáról nem is beszélve. Nem kívánom, hogy próbáld ki, de ezzel a mentalitással a sors megtalálhat. Ott van benned az xfaktor!
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
#56573440
törölt tag
Tehát nem kényszerít bele senki csak te magad. A racsingot meg racsing helyen kell kiélni, ahol van bukótér, és nincs záróvonal. Arra van. Tudom én is fordultam meg ilyen helyen, nem is kívánom a közúton... Nem direkt szarakodik, nem azért hogy te kinyírd a szembejövő szerencsétlent, hanem mert ennyivel tud menni az útviszonyok miatt. Leírta. Nem fogja se ő se én se sok más ember eltolni 110-re a kátyús szaron ismeretlen helyen neki hogy szétverje a technikát, mert valaki meg nagyon siet. Ott kell sietni ahol lehet. Esett le haver is mert ismeri órzdra az utat, meg a kocsit nagyon. Csak a kanyarban az olajfoltot nem ismerte még. Aztán kb 3 centin múlt hogy a 90-el elvállalt kanyarból elfordított kormánnyal egyenesen kicsúszva ne az asszony és az apa nélkül maradt 2 gyerek sírjon aznap este nagyon. Két fa között épp kirepült, de ha nem mákos, a csomagtartót tölti meg darált hússal...
Láttam már helyi olasz kanyarvadászt szerpentinen felfele zárón izmozni, síelésből jövet, előttünk 2 kocsival egy soktonnás nyerges móka meg szembe jött vele. Ott halt meg a szerencsétlen az orrunk előtt mert nem adta ki...
Láttam annyi szart az úton, hogy nekem nem ér annyit a történet. Tőlem bénázzon előttem a T betűs mert az a dolga, battyogjon a nyugger a piacra, és ha egész sáv váltással nem tudom a kerékpárost megelőzni akkor nem is fogom, vagy akármi, szól a zene, én meg telibeszarom az egészet és közlekedek. Nem kapok agyvérzést, nincs gondom.
De mindenki más, csak amikor az összes ismerősöm aki nagy racser és pro driver, évek hosszú munkájával összegyűjtött megspórolt perceit bukja be a betétlap töltögetéssel és a nincs kocsija egy hónapig mókával, akkor megkérdezem magamban hogy megéri e... Neked igen. Siess. Mi nem fogunk miattad.
[ Szerkesztve ]
-
Bird
addikt
Én sem gyorshajtásról beszéltem! Az út "ismeretéről" és a "majd én megoldok mindent" mentalitásról... Ami persze függ kismillió tényezőtől (időjárás, forgalom, évszak, napszak, útviszonyok stb.) és állandóan változik. Van ami 10ből 9x bejön, de 1x nem. Olyan ez mint az orosz rulett. Aki erre nem gondol hamis illúziókat kerget - akár záróvonalon történő előzéssel, relatív gyorshajtással - az másokat sodor veszélybe. Egy balesethez persze minimum 2 résztvevő kell. Akkor van baj, ha a másik fél képességei miatt nem TUD, vagy már nem KÉPES reagálni. Na az a jackpot!
Lehet vannak más szempontok is, néha nem árt gondolkodni.
Maradjunk a záróvonalnál.... Nagyobb esőnél, vagy amikor a harmatpont kicsit más az előző naphoz képest belemész egy előzésbe és megcsúszol ott a felfestésen ahol máskor meg nem.
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
Bird
addikt
Elhiszem, de én már estem hatalmasat pont ilyen miatt, Te még nem.
Ettől függetlenül peace, love and unity részemről addig amíg nem engem előzöl dupla záróvonalon. Amióta baleseteztem kicsit másképp reagálok rá és nem biztos hogy szeretnéd látni...
de kevesebb esélyt látok arra hogy onhibabol, mint hogy más miatt
Ez az amit gyorsan felejts el, mert legalább fifti- fifti.... A majd én megoldok mindent nem biztos hogy működik minden szituációban. Mi van ha reakció időn belül történik bármi váratlan és nem tudsz reagálni rá? Ott te is csak egy utas leszel és már nem pilóta.
[ Szerkesztve ]
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
#56573440
törölt tag
Elég egy pillanat áramszünet annak is, aki nem rohan, aki többet vezetett mindenfélét mint valszeg te meg én együtt, aztán pont baj van...
Akkor ez volt megírva. Az nice. Csak abban bízok, hogy ezzel nem írod meg másokét is...
-
Lord Myn
senior tag
Szerintem mindkettő rossz, én is utálom az indokolatlanul lassúakat/tökölőseket, a büntetőfékezést meg pláne (bár az is k* idegesítő, aki látja, hogy nem tudsz egyelőre sávot váltani vagy lehuzódni, esetleg pont a külső sávban vagy, mégis 10 centire a s*ggedben tolja...)
aki full ismeri az autóját Na, ez egy nagyon bátor kijelentés, ráadásul nem is igaz... Nincs olyan, hogy minden szélsőséges helyzetben te pontosan tudod hogy fog reagálni az autód, ráadásul az mindig 100%-os műszaki állapotban van és te is mindig 100%-osan toppon vagy (nem vagy soha fáradt, sem ingerült, a reakcióidőd is mindig pontosan ugyanolyan, nem vonja el soha semmi a figyelmed, stb.).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lenry
félisten
én minden nap itt járok el. kétszer.
évek óta. ismertem az autómat meg az utat is. azt a foltnyi jeget nem ismertem, ami miatt keresztbeállt az autóm.
normál esetben annyira enyhe az az ív, hogy a gázról nem veszem el a lábam, most viszont pont az útviszonyok miatt a szokásosnál lassabban mentem. nem elég lassan.kurvára felejtsd azt el, hogy te majd mindent megoldasz bármennyivel is mész. inkább még most add le a jogsidat a legközelebbi okmányirodában. hosszútávon mindenkinek sokkal jobb lesz. neked is
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
#56573440
törölt tag
-
-
#56573440
törölt tag
Mocca vizes gyantan tempóval mi fordul el? 40-ig xdrive bimmer 5 pl sikerrel. Fölötte az esp se mentette meg. Az ilyen a6 meg társai viccesen hullottak gyalogtempoban is.
Jégen, tempóval jelenleg nincs semmi ami megbaszná a fizikát. De a tiéd biztosan főleg veled a kormány mögött.
-
-
Lord Myn
senior tag
Ja, csak ezzel az (is) a baj, hogy nem azt "bünteted" meg, aki lassan közlekedik és feltartja a sort, hanem azt aki szembe jön (és normálisan közlekedik), jobb esetben meg magadat. A záróvonal szerinted viccből van ott? Valószínűleg nem lehet rendesen belátni az érkező kanyart...
Ok, tudom, ismered az autódat, te soha nem hibázol és különben is ABS, ASR, ESP, meg egy csomó hárombetűs van benne, mert nem 20 éves... (Lehet, hogy nem is te tudsz jól vezetni, hanem az autód magától...?)
"War does not determine who is right - only who is left."
-
addikt
aki mögött 15 autó feltorlodik az takarodjon az útról
Ha tábla miatt pl ő betartja a szabályokat, de mindenki más nem, mert pl. ők tudják, hogy egy ottfelejtett tábla az, akkor ki a hülye?UI:Erre gondolnak a többiek, hogy nem jól írod, az indokalatlanul lassan haladókkal van a bajod
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Amikor már nem tudod hogy miről is beszélsz?
"most viszont pont az útviszonyok miatt a szokásosnál lassabban mentem. nem elég lassan."
"ezért nem kell 20 éves autóval járni "
Az új autó befordul. Aha. Segítek nem.
Nem kell száguldozni, hogy egy kanyarban az egyébként száraz úton is fekete jég jöhessen szembe. Nem én mondtam hogy egy új autó ott elment volna. Hanem te...
"Annyit írtam aki mögött 15 autó feltorlodik az takarodjon az útról"
Én indítványozom, hogy azonnal tarkón kéne lövetni, aztán felakasztani, majd megerőszakolni. Sőt. És aki nem előzi meg a balféket pedig közvetlen mögötte halad és nem előzte még meg, azt is.
[ Szerkesztve ]
-
Lord Myn
senior tag
Ha meg így dönt akkor ne sírjon,villogjon,dudaljon hogy valaki szabálytalanul megmeri előzni őfelségét, hanem fogja be a pofáját.
Erre értettem a "büntetést"... Akkor máshogy fogalmazva: az is fogja be a pofáját, aki szabályosan szembe jön veled ilyenkor (esetleg ő is takarodjon az útról)?
@blackrulz: Én indítványozom, hogy azonnal tarkón kéne lövetni, aztán felakasztani, majd megerőszakolni. Sőt. És aki nem előzi meg a balféket pedig közvetlen mögötte halad és nem előzte még meg, azt is.
Sőt, az egész térséget 20km-es sugarú körön belül... Az a baj, hogy viccesen hangzik, de pont ilyen frusztrált sofőrökkel találkozom nap, mint nap, akik TÉNYLEG ezt gondolják!
[ Szerkesztve ]
"War does not determine who is right - only who is left."
-
updog
senior tag
"Az a gond ti úgy értelmeztetek hogy én MINDIG szabálytalanul meg gyorsan vezetek.. Annyit írtam aki mögött 15 autó feltorlodik az takarodjon az útról, vagy indexeljen le, de ne arcoskodjon hogy majd ő eldonti ki siessen meg ki nem....Ha meg így dönt akkor ne sírjon,villogjon,dudaljon hogy valaki szabálytalanul megmeri előzni őfelségét, hanem fogja be a pofáját."
Személyesen rólad nem feltételezte senki, hogy mindig szabálytalan vagy. Szerintem rajtad kívül senki nem ilyen végletekben szólt hozzá. Ha ez a konklúziód az elmúlt ~60 hozzászólásról, elég furfangosan értelmezed a dolgokat
Ettől függetlenül záróvonalon előzni, nem az útviszonyoknak megfelelően vezetni stb. szabálytalan, akinek nem inge, ne vegye magára, de ha mégis... A 90 sem a minimális betartandó sebesség, aminél lassabb autók a KRESZ szabályai mellőzésével szabadon megelőzhetők, és amúgy is pfejj, csak mondom
Szívem szerint amúgy az építkezéseken kintfelejtett 30-as tábláknál is ténylegesen 30-cal mennék a feloldásig, csak sajnos ha feleségem ott ül mögöttem, akkor hallgathatok...
De volt a családban aki dolgozott már építkezésen, és mondta hogy konkrétan halálfélelme volt néhány paraszttól, aki simán nyomta neki 90-nel, aztán egy nem belátható kanyarban kb 40 centin múlt, hogy egy kordon mögötti munkást ki nem kapott onnan. Nem véletlenül vannak kint azok a táblák (vagy ha de, akkor jelenteni kell a közútkezelőnél).De a KRESZ (mint úgy általában a jogszabályok) nem úgy működnek, hogy ha én sietek, akkor felülbírálhatom, mert nem tetszik, meg majd én azt tudom.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Lenry
félisten
Nyilván majd követni fogok valakit 50el 90es szakaszon, 20-30km-en át, egy darab csík miatt.
namármost az a darab csík egy szabályt határoz meg, amit a kresz definiál. a kresz betartása meg nem opcionális. okkal van ott az a csík
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Carasc0
őstag
Pontosan emiatt vannak a balesetek ahogy te látod dolgokat. Tehát mivel neked nincs elég időd és türelmed, így húzzon el mindenki az útból aki nem a te tempód szerint akar vagy tud haladni! Veled egy gyors autó simán kitudna cseszni. Pontosabban az idegeidet próbára tenni. Megy előtted 50-el, de mikor előznéd rád gyorsít. Akkor mit teszel? Megölöd?
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
Lord Myn
senior tag
Én valószínűleg a fogyatékos vagyok, aki direkt kötekedik...
De ahogy olvasom, nem csak velem van baj, hanem itt elég sokan fogyatékosak és/vagy kötekednek. Úgy látszik a PH! már csak ilyen provokátor diliház...
Egyrészt 90 km/h-nál 25 métert teszel meg mp-enként, tehát 2 mp alatt 50 métert teszel meg, ez alatt hidd el elég sok minden történhet, mivel mint írtam a záróvonal valószínűleg NEM véletlenül van ott. Másrészt inkább menjen 50-tel, ha vagy az autója vagy ő nem tud biztonságosan közlekedni az adott útszakaszon többel. És igen, én ilyenkor megszoktam várni, amíg nincs tiltás és szabályosan kielőzhetek (max. közben anyázok egy kicsit, de abba még kevesen haltak bele).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Earl_Muttley
aktív tag
"Annyit írtam aki mögött 15 autó feltorlodik az takarodjon az útról, vagy indexeljen le, de ne arcoskodjon hogy majd ő eldonti ki siessen meg ki nem. Ezt továbbra is így gondolom. Ha meg így dönt akkor ne sírjon,villogjon,dudaljon hogy valaki szabálytalanul megmeri előzni őfelségét, hanem fogja be a pofáját." - eddig igyekeztem read only maradni, de kikényszeríted, hogy beleszóljak.
Nem igazán szívlelem azokat a sofőröket, aki szerint bármelyik autóstársnak takarodnia kéne az útról, illetve be kéne fognia a pofáját. Megértem, hogy haladni szeretnél, én is szeretem, ha üres az út, és tudom a magam tempóját tartani, vagy ha a menni nem akaró autóstárs jelzi, hogy előzzem meg nyugodtan. Ha ez nem jön össze,nem érzem viszont késztetését a dupla záróvonalon megelőzni, se letolni, levillogni, vagy bármilyen okból zavarni a másik sofőrt. Szerintem az "takarodjon az útról" akinek nincs türelme a másikhoz (no offense, nem rád értem), nem látunk bele a másik autóba, miért megy annyival, stb. A vezetéshez szvsz szükséges egy nagy adag tolerancia, meg egy minimális empátia is.
(Az igazi nettó parasztra egyébként főnököm a legjobb példa, nem szeretek se mellette ülni, se azt ha én vezetek és a jobb egyről szinte rám parancsol, hogy miért nem villogom le a szerencsétlent, aki éppen előzi az 50-re limitált BKK buszt, vagy miért engedek be valakit.)
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
Carasc0
őstag
Jaj már! Aki 50-el megy 90-es uton azt a többség mindig megelőzi úgy is még ha záróvonal van akkor is. Persze ez szabálytalan oké aláírom! De lehet a többi megelőző nem bosszankodik úgy mint te. Na itt van jelentős különbség. El kell fogadni hogy ő totyog az úton lassan, te meg szépen kikerülöd és ennyi.
Elejétől fogva erről beszélek, örülök hogy végre sikerült megerteni. Jó nehéz volt.
Nem! Te arról beszéltél, hogy aki 50-el megy 90 helyett az takarodjon el az utakról! Nem ugyanaz!
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
Ghoosty
őstag
"amúgy is 2 másodperc max elmenni mellette. "
Csak abban az esetben jön ki a 2 másodperc, ha már felgyorsítva érkezel és 90-nel mész át a másik sávba és bevágsz a másik autó elé.
"Nyilván majd követni fogok valakit 50el 90es szakaszon, 20-30km-en át, egy darab csík miatt."
Én még nem jártam olyan útszakaszon, ahol 20-30 km-át ne lett volna megoldható a szabályos előzés. Ráadásul az eredeti felállás 70km/h egy olyan szakaszon ahol kiszámíthatatlan az út minősége. (70km/h-hoz viszonyítva 30km-en 5-6 percet nyersz, ha te hozod az átlag 90-en ő meg az átlag 70-et.)
-
szipipeti
csendes tag
Igen! Követni fogsz...
egészen addig, amíg magadra nézve kötelezőnek tartod a KRESZ-t!
Egy javaslat: ha úgy érzed, hogy rád - a saját szempontjaid alapján mérlegelve - egyik, vagy másik KRESZ szabály nem betartandó, akkor javaslok egy területet: "vasúti sorompó tilos jelzésén való áthaladására vonatkozó rendelkezések"
Én személy szerint ennek betartása alól egész életedre felmentlek!
Győzzön a jobb!
(Inkább, minthogy szembe jössz velem az átlépett záróvonalon!) -
Carasc0
őstag
Amúgy ha már nekem is megkéne előznöm, gondos körülmények között simán megtenném, igaz van hozzá autó is! Ezt beismerem! De ahhoz igen patikának kéne lennie mindennek. De engem az 50-el toyogás nem késztet azonnal arra hogy huh előznöm kell!
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
Ghoosty
őstag
Ha ő 70-nel megy, te meg 90-nel, akkor 20km/h a sebességkülönbség. Ez 5,5m/s. Egy autó átlagos hossza simán 4 m. Biztonságos követési távolság még több. Nem 0 távolságra érkezel, akkor ott is van 2-3m. De ezt még mindig nem nevezném biztonságosnak. Tehát le kell dolgoznod ezt a minimum 12m 'előnyt'. Ez 5,5m/s sebességkülönbséggel több mint 2s.
Ha gyorsítanod kell, akkor ez csak még több lesz, teljesen mindegy, hogy F1-es kocsival teszed vagy Trabanttal.Szerk:
Látom, idő közben 50 lett abból a kezdeti 70-ből, de még így is necces.[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Ne haragudj, de matematika mennyire ment neked kb alt isk szinten, nem bántás de ugye tudod mennyire befolyásolja az átlag sebességed egy ilyen akció? Kiszámoltad mennyi időben a differencia.
Csak egy példa közelmúltról, 400km kb végig 100-110 km/h sebességkorlátozás, ha végig 120km/h óra környékével mennek akkor jönne ki 30! perc differencia !!!! Ugye tudod 400km mit jelent ez átlagsebességben? Nem kell elmagyarázni, gyakorlatilag amikor lelassítok 80/60 ra lakott területen táblázás szerint gyakorlatilag max 1-2 percet "vesztek".
Ha neked ezek után olyan fontos sietni akkor hajra, de el kell indulni 30-percel előbb és nincs sírás rívás!
Nagy városban laktam, 2-3 órával előbb elindultam pont a dugok és az idióták miatt, hogy varoson belül megérkezzek időben. Es érdekes sosem késtem el sehonnan SOHA!!!
Vagy neked gyémántban és aranyban merik az idődet, és mindenkinél értékesebb vagy 3 agysebész diplomával meg 2 energetikaival, és egy matematika professzor veszett el benned?
Ne azt nézd pont neked írom ez bármelyik közúti veszélyeztetőre igaz, GONDOLKODJ!!!
Ha annyira fontos vagy, mert tudom belőled csak egy van másokból meg annyi, akkor járj helikopterrel, charter repülővel, mert akkor ugye olyan bérezés mellett megteheted.
Es hogy ne cinkelesnek éld meg, magam repülővel járok dolgozni, viccen kívül, és nem vagyok se értékes, se túlfizetett, csak a munkámnak akkor kell elkészülni amikor mondjak, és 600- több ezer km nem tudok levezetni esszerű időn belül. Ja s kétkezi munkás vagyok alkalmazásban.
Pont erről diskuráltam Fred23 kollégával, fogalma sincs az embernek hova siet, mert a legtöbb embernek meg sosem volt ténylegesen ennyi szabad ideje, de fogalmuk sincs mit kezdjenek vele, ha bajuk van azt se tudjak mi az csak csináljak a marhaságokat
A többi lényegtelen, amikor az emberek a külső sávból képtelenek behúzódni a belsőbe amikor a becsatlakozó forgalom szeretne becsatlakozni, lenne hely de minek? Es forditva is igaz...
De tudjatok, a külső savban belövöm 85-90-re a tempomatot, aztán mindenki azt csinál amit akar, az enyém egy dobozos majd 20 éves kis teher, mit erősködjek Azóta semmi gondom nincs a közlekedéssel
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós kamerák
- Így használhatsz Bluetooth billentyűzetet és egeret táblagépeddel
- Diablo IV
- Autós topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen