Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz dokanin #16 üzenetére

    Csak szólok, hogy mi nagyon el vagyunk kényeztetve itt az alföldön európa közepén. Az usában magyarországnyi fehér foltok is vannak. Sőt, szerintem azt sem tudtad, hogy new york-ban egy üzleti internet csomag több száz dollár is lehet, de legalább instabil. Pedig az vezetékes.

    (#52) dokanin
    A műholdak persze mindenfelé vannak, de a szolgáltatáshoz jogi feltételek is vannak. Minden ország hatóságával külön meg kell egyezni, ahol hivatalosan szolgáltatni akarnak. Mondjuk a nemzetközi vizek talán ilyen szempontból szabad préda.

    Kapásból mutatok neked pár üzleti felhasználási lehetőséget, ahol jelenleg is sokan használnak műholdas internetet, csak most mocskosul drágán, lassú és esetleg csak időszakosan elérhető módon.

    Tengeri hajózás, sok ezer teherhajó van úton folyamatosan, plusz rengeteg sima hobbista is.
    Ez most éppen a forgalom

    De ugyanakkor a légiközlekedés is jó üzletfél. Most is van sok repülő, amely használ műholdas internetet, az utasok kemény pénzt fizetnek a fedélzeti wifiért.
    Most csak 4500 gép van ebben a pillanatban a levegőben, de normál időszaban 15 ezer szokott lenni.

    De amúgy a földi teherszállításban is rengeteg kamion vesz részt. Nekik is jól jön ám a folyamatos internetkapcsolat. Olyan helyeken is, ahol még mobil térerő sincs. Az is rengeteg ügyfél.

    És még csak ezután jön az, hogy magánszemélyek vajon mennyire szeretnék majd ezt használni és milyen áron.

    Valóban, lehet a sima olcsóbb megoldás fix telepítésű, vagy legalábbis nem mozgásra optimalizált. De most is meg tudják oldani mozgó járműről is ezt. És eleve nem kell manuálisan beállítani, mint a műholdas tévét. A vevő automatikusan keresi és követi a műholdakat.

    A rakéták "kupakjáról" (fairing) pedig rengeteg alkalommal volt már videó is. A SpaceX youtube oldalán is van. Van saját kis hajtóművük, ami befordítja jó irányba a visszatéréshez, hogy sérülésmentesen zuhanjon vissza a légörbe. Nem csak úgy lepottyan ám az sem. A falcon heavy-n ugyanaz van, mint a sima falconon. Csak több első fokozat van, hogy nagyobb súlyt és magasabb pályára tudjanak juttatni.
    Itt egy videó a fairing-en lévő kameráról, ami mutatja a leválástól az irányított visszaesésen át az ejtőernyőjének kinyitásán át a hajón való landolásig az egészet. [link]

Új hozzászólás Aktív témák