Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
Most vettem egy 2006-os Grande Puntót városi szaladgálósnak, 1.2 benzin, klímás, 180 ezer km, első tulajos magyar autó, 400 ezer ft, kicsit csúnyácska itt-ott már, de egyben van, és nem lyukas az alja. Ilyet ritkán talál az ember ennyiért, de ki lehet fogni.
Gondold meg az olasz vonalat is, hálás gépek, és el lehet bennük férni, csak mögéd ne akarjon beülni senki Próbálj olyan típust/variációt találni, ami az internet népe szerint is leginkább problémamentes, aztán ha bejön valami friss hirdetés, azonnal rá kell ugrani, mert ebben az árkategóriában percekig aktuális egy jó használtautó.A bejegyzés ezen részét: " Azt megtanultam, hogy:...." el kell felejteni, minden márkából vannak jól sikerült modellek, illetve nagyban függ a kocsi tartóssága attól, hogy használták a tulajok előtted.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
Ha kifut a "Covid-műszaki", akkor azért az olcsóbb kategóriában várható szerintem egy kis realizálódás az árakban, szóval az őszig mindenképp várnék a helyedben. Rohadtul nem normális, hogy pl a 2-es golfokat vagy a papír swifteket árulják 500-ért, ha ezek a romok nem kapnak műszakit, akkor ismét csak a tényleges piaci értékükön lehet majd őket eladni, ami 100ezer környékén van, ez picit lejjebb fogja szerintem húzni az árakat, még ha nem is megyünk vissza a 2019-es szintre. Ahogy olvasom, nem sürgős neked az autó, nincs új meló, amit nem tudsz máshogy megoldani, és ráadásul az asszonynak van kocsi, ha valamiért SOS-ben kéne. Csak azért, hogy legyen, szerintem nem érdemes kocsit venni ebben a piaci helyzetben, ráadásul már kopogtat a 800 forintos benya is (ez az olcsóbb kategóriában szintén kereslet és árlehajtó tényező lesz majd).
Szerintem ne mondj le róla, de mindenképp aludj rá párat, és szeptember/október környékén fuss neki újra az autóvásárlási projektnek, addig talán még spórolsz is a kerethez.De ha mindenképp most akarsz 600-ért kocsit, én is a benzines, 1.4-es G Astra felé nézelődnék. Rozsdára figyelj, és legalább ne okádjon kék füstöt a kipufogó, padlózva se. Más baja ezeknek nem nagyon szokott lenni.
Dízeleket ebben az árkategóriában kerüld el, az 1.9 tdi, vagy ha már Opel, az 1.7 Isuzu legendásan megbízható motorok, de az az igazság, hogy ezekbe 500-700 ezer km belement már, mutasson bármennyit is az óra, szóval ezek már a végüket járják.sagesz93: a Punto is nagyon jó tipp! Nem is tudom, miért nem jutott eszembe. Van ételfutár ismerősöm, tavaly adta el 5 év után az említett 1.2-es motorral, talán neki 2004-es volt, kopó-fogyókon kívül semmi baja nem volt, pedig az az autó kapta rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
Nyíííílván közöm semmi hogy hogyan szervezed az életedet de azért e miatt a mondat miatt:
"Erre van (lesz) kb. 600 ezer Ft, ami gyakorlatilag nemigen lehet több, tanár vagyok, lakáshitellel, diákhitellel."
szerintem helyes ha megemlítem:
A 600ezres autó kb. 900ezres lesz az első éveben.
Utána benzinnel együtt elmegy rá kb. 300-500ezer évente.
Lehet kevesebb de számolj ezzel és akkor nagy meglepetés nem lesz.Én a 800ezres F astrára 10 év alatt 3,8milliót költöttem az utolsó index izzót is beleszámítva.
84 forintba került minden egyes kilométer.
Csak tudd hogy nem úgy van hogy kiadsz 600ezret szkész.
Ha csak megvonod a válad amikor egyszerre fog tönkre menni a mosógép ,reped keresztbe a szélvédő és lyukad ki a kipufogó mert fizeted zsebből akkor minden oké. -
freeknight
őstag
-
-
freeknight
őstag
Az lehet, hogy neked nem rohad, de sajnos általánosságban rohad. Ez egyéni dolog, nekem is garázsban áll, télen 2-3 naponta lecsapatom a mocskot az aljáról magasnyomásúval, nem is rohad a Lacetti, gondolom te is odafigyelsz ezekre valamennyire. De ettől függetlenül a galvanizált kaszni semmit nem jelent, 15 év ridegtartás után ugyanúgy beleharap a rozsda.
szerk.: de egyébként 13 éves korában nekem is lyukas lett az egyik küszöb, és a másik is elindult a halál útján. Időben el lett kapva, akkori áron 60ezerből kilakatoltattam és újrafényeztettem, lekopogom azóta nem jött ki újra, de ha még egy telet várok vele, lehet, hogy rá kellett volna költeni 400ezret. És láthatod, úgy van rá vigyázva mint a hímes tojásra, újkora óta nálunk van, apám gurította ki a szalonból, és még a kaszni is galvanizált, aztán mégis tudott rohadni.
[ Szerkesztve ]
-
Nekem 10 éve volt egy calibrám az nem igazán rohadt (galvanizált az is), az modjuk motorilag szinte halhatatlan volt (c20ne).
Astra G igen kicsit a kerékjárati íveknél legkinkább meg a kipufogó porrá bár az fogyóeszköz. De mivel szinte a legolcsóbbat vettem meg ami csak fent volt a használatautón enyhén (bár kitudja) törve szóval nem biztos hogy mérvadó.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
tsiga18
tag
Chevrolet Lacetti esetleg? Technológiája hasonló a G Astrához, egy idősek kb. Az 1.4-es gyenge belőle, az 1.8-as verzióban szeretnek kinézni a hajtókarok a blokk oldalán, az 1.6-ossal nincs nagy baj.
Előnye a Lacettinek, hogy nagyon kényelmesek az ülései, a 185 cm magasságommal a nekem beállított ülés mögött kényelmesen elférek.
Nekem szedán van, a csapotthátuljúnak (hatchback) sok elektromos nyűgje van, a kombinak meg akkor ha a hátsó szélvédőnél megtörik az ablakmosó csöve és áztatja az elektromos kábeleket. A szedánnak nincs hátul ablakmosója, ott nincs ilyen gond.
Nagyon szeretnek a küszöbök és a hátsó kerékívek rohadni. A küszöbön ha hólyagot látsz, akkor az belülről kifelé majdnem átrohadt már.
-
válasz freeknight #56 üzenetére
az enyém csillaggarázsban áll 23 éve, nincs hol és nincs mivel lecsapatni bármit is.
a vectrám ugyanígy. a vectrában egyedül a rugók rozsdálnak.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
freeknight
őstag
Nálam is Lacetti van, nekem is az első ajánlatom lett volna, mert nagyon bevált, de legutóbb 2020-ban kaptad meg 600-ért, annyiért most már csak 300ezer km felett futottak vannak szétrohadt küszöbökkel ki tudja milyen egyéb nyűgökkel. Most már a jobb állapotúak 1,1 milliónál kezdődnek, értelmes nincs 900ezer alatt, vagy nagyon ki kell fogni, de ez minden más autóra is igaz.
tserrof77: ez csak legenda, nálam az országúti fogyasztás 6,6 liter, klímával 7, és nincsen könnyű lábam. Városi fogyasztás dugófüggő, nálam 6ezer fős kisvárosban és néha Miskolcon 8-9 liter között változik. Ezek egyáltalán nem tragikusabb értékek a korabeli szívóbenzineknél.
[ Szerkesztve ]
-
-
Vismajor01
addikt
Az aki azt mondja ennyiért ne vegyél autót engedd el. Ennyi pénzed van hitel nélkül, simán bírni fogod a folyamatos költségeket mert mint alkalmazott nem a havi 20-30 ezres biztositas +benzin pénz fog földhöz csapni hanem ha belevagnal vmi koszlott német premiumba és akkor csak a gumik 400e. Sztem egy normális embernek a tankolás nem okoz gondot, hiába fogyaszt többet és akkor évi 200e Ft mint dízel ami nem eszik viszont egy kettostomegu meg egy kuplung együtt 200e és azt bizony egyszerre kell kicsengetni.
És rendes autót is lehet kapni ennyiért, én ezt onnan tudom hogy 600ert adtam el feleségem Pug 206osat, amin zsiruj műszaki volt, és előtte volt rakoltve 150e Ft szervizben számlákkal igazolva szóval minden megvolt rajta csinálva 600ert meg a hatsoajtot is lefenyeztettem mert pattogott lefele a lakk. Jaes 63 ezer km volt benne Klíma nem volt benne de ennyiért ne is várjon el az ember semmit.
Szóval én teljesen megértelek, én 250 ezres tanári fizetésből bevallaltam egy személyi kölcsönt és vettem egy Kettes priust amit használtam 2 évig majd többért adtam el mint amennyiért vettem és a kamatokkal együtt ki is fizettem a hitelt. Nem akarok a zsebedben turkálni, te tudod a szitudat, de sztem érdemesebb akár hitelben is gondolkodni és inkább fixen havi Xx kalkulalhato torlesztovel tudsz számolni, és csökkentett annak a kockázatát h megkotlik alattad és egyszerre kell sokkal többet razuditani.
De amint mondtam ha ennyi van akkor ennyi van, meg kell venni azt amiben elfersz, ami nem rohad, amin sok a műszaki és ha lehet akkor adjanak hozzá jó gumit. Emellett ismert eloelet az aranyat ér, a többit h keveset fogyasszon meg beleferjen a költözés meg jéghideg klíma meg elektromos ablak meg istentudja mi azt el kell felejteni.(mármint jó ha van de ne ez legyen a keresési kritérium)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
8th
addikt
Aha, és ezért kéne elkerülni? Ezek mind kis pénzből javítható hibák. A küszöb sarka meg a sárvédőív ahol kapja a kavicsot meg a vizet megindul? Felháborító! És melyik 20+ éves autón nem? Nézz már meg egy 2001 előtti négyes golfot, egy mk1 focust, ezredfordulós civicet pláne random mazdát abból a korszakból. Na azoktól kell félni nem a g astrától.
-
Geller72
veterán
Kis pénzből .. ne röhögtess már. Amikor elemenként 45-ért fújnak és ebben nincs benne a lakatos meló. Persze ha neked a sarki ricsike ecsettel megoldja okosba egy ötösért, akkor hajrá. Ha kicsit jobban figyeltél volna vagy elolvastad volna a többi kommentemet akkor láthattad volna hogy mit írtam. Azt írtam ne vegyél semmilyen öreg szart ami rohad mert a gatyád rámegy. Tök mindegy hogy gés asztra, vagy fostaliga golf.
-
nevemfel
senior tag
Én a helyedben lehet, megpróbálnék egy H Astrát keresni. Kibővítve a keretet (650e + azonnali vezérléscsere), egy ilyen talán nem lenne rossz első autónak: [link]
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
mephi666
nagyúr
ez nekem gyanúsan "olcsó" ...tippre Z16XE1 (mint a mi B Zafink) és egy félmilliós motorfelújítás előtt is áll (többek közt), mert benyel 1000km-enként 1liter olajat ...mi 1.1ért vettük 1 éve a kocsit és ezen a műveleten már túl volt, de egy 300ezres futómű- és fékfelújítás kijárt már neki (apróságok mellett) ...kb 1.5 lett így a vége, de most lekopogom, hogy egyben van
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nevemfel
senior tag
Igen, ez olcsó, nem sokkal van felette a legolcsóbb H Astráknak, de ennyiért talán már ki lehet fogni egy olyat, amelyik nem szorul motor-, vagy váltógenerálra. (mert már túl van rajta )
Kombiból nagyobb a választék, főleg ebben az ársávban, csak azért választottam példának sedant, mert én nem szeretem a kombikat.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
-
tsiga18
tag
válasz freeknight #64 üzenetére
wow nem is tudtam, hogy így felment az áruk. Én tágabb családból vettem 2018 környékén 500ezerért, de jó állapotban volt. Azóta átesett egy küszöbcserén, fék tárcsa és betét illetve vezérléscserén (+ a szokásos időszakos dolgok, 10e km-enként olaj csere, stb).
Ha nem igény a fullos luxus utazás közben, akkor Skoda Feliciából patika állapotút lehet kapni már 300ezer Ft környékén.
-
-
mephi666
nagyúr
...főleg aminek befőttesüveg van a tetején? ebben mondjuk a nagyobb 1.6os motor van, erről én pont hogy inkább jókat hallottam (szerelőtől)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
CounterBoci
senior tag
Van abból a korszakból egy négyes golfunk. PDTDI, automata. Szerintem mindent elmondtam Vezérműtengely, hidrotőkék, turbófelújítás, pd elemek felújítása, hűtőszivárgás. Az előző tulajok taknyolásai, pl sziló a vízpumpa tömítés helyén, ami emiatt csöpögött, persze az önindítóba. Valami hülye elvette az izzítási időt az agyában, nagy hidegben a Máriának nem indult. Még ráz valamelyik féltengely, foglalkozni kéne a rozsdával, elfolyik az ablakmosó, meg egy lelkes szerelő a folyton hibásan jelző kiegyenlítő tartálytból kikötötte az érzékelőt csere helyett... Rövden ennyi, de az Asszony szereti.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Igen. Kis pénzből. Ha csak felületi korrózió van egy autón szerintem hülyeség fejvesztve lakatoshoz meg fényezőhöz rohanni egy eldobható félmillió forint alatti autóval. Az ember egy kicsit utánaolvas mit hogyan csináljon összevásárolja a cuccokat kikeverteti a festéket és megcsinálja saját magának otthon. Nézd meg az árakat. [link] Néhány tízezer forintból otthon lejavítható négy felületi rozsdás kerékív és két küszöb. Ha nem bénázik az ember még csak látszani sem fog, hogy diy javítás.
-
-
Fordosként írom, hogy Fusiont ne. Nem fogsz beleférni, véleményem szerint nem sok rondább Ford létezik és sokat fogyasztanak a benzinesei.
Mondeo, Octavia, talán Astra és Vectra. Bár a Mondeo futóműve tud költséges lenni, ahogy a lerúgott dízelei is bár utóbbi más márkákra/típusokra is igaz. Sajnos a pénz amit rászánsz szinte garantálja, hogy kompromisszumos lesz az autó, főleg a megemelkedett használtautó-árakkal. Ebből a keretből 1 valamire figyelj: ésszel dönts, ne hagyd magad elcsábítani extrák, km állás, márka stb által, az sokba kerülhet, racionális döntést hozz.
Amit ne: BMW-t még akkor se, ha találsz jó áron, neked szűk lesz a lábtér és ez fel sem fog tűnni a próbakör alatt, de mikor mész rokonlátogatóba, négykézláb fogsz kiszállni, pedig baromi kényelmesek, de nem közel 2m-es magassághoz. Persze attól is függ ki hogyan szokott ülni, ez kicsit szubjektív vélemény részemről. Régi Suzuki Swift detto, túl alacsony az ülés neked és ez sem fog feltűnni, mikor kipróbálod.
Octavia, G Astra vagy b/c Vectra lesz az szerintem.Nekem egy Suzuki Swift 1.3 volt az első autóm, azóta csak 1 volt amit gyakrabban kellett szervizbe hordani. Lehet csak nem volt szerencsém. Mondjuk nálam mindennek működnie kell, mintha új lenne. Az ülés viszont még páromnak is túl alacsony volt, pedig csak 170cm. Áldás volt akkor átülni a Focusba, minden szempontból.
Ami meglepett a régi Renault Cliok. Lehet neked az is kicsi, de engem megdöbbent mennyire megbízhatóak. Apóséknak mindig van 1 a hétköznap használt autók mellett tartalékosnak ha történne valamelyikkel valami. Gyakran használom mikor ott vagyunk, jópofa és semmi gond nincs velük (volt már több nekik). Modern autó után picit fura, főleg a váltó, de 10 perc megszokni. Ezeket már 200-300 körül meg lehet venni.
[ Szerkesztve ]
I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
PDA_FAN
tag
Na most az, hogy a japán az szétrohad - ebben a formában fasság. A 22 éves Toyotámon nincs korrodált elem, nem kell egyhamar lakatosra költeni. Ellenben Mazdából bőven találni olyat, ami már nagyrészt vasoxid. Pedig az adott évjáratok Mazdái általában korszerűbbek, mint a Toyoták, csak épp nem annyira volt a tartósság a fő szempont.
A G Astra lehet nagyon jó - van olyan is a családban - csak nagyon számít az előélete. Az 1.6-os motorral jobb vétel, nem fog többet enni az 1.4-esnél, cserébe legalább valamennyire megy. A Classic széria nem biztos, hogy annyira jó, de ha sokáig szakszervizbe járt, és minden szavatossági cserét megcsináltak rajta, akkor lehet jó vétel.
A VW csoport legtöbb autója ebben az árkategóriában már betegágy. Rozsda plusz elhanyagoltság jellemzi a legtöbbet, azaz te fogsz majd rákölteni vagyonokat, hogy életben tartsd. Csak olyat vegyél, amelyiknek ismered az előéletét (nem a kereskedőtől hallod).
Fiat, Ford, francia: a 3F szabály szintén baromság. Típus, évjárat függvénye, hogy melyik garantált bukta, és melyik jó. Itt már érdemes autóhoz tényleg jól értő segítségét kérni.
-
C0R0
csendes tag
Témaindító alapján:
Erre van (lesz) kb 600 ezer Ft, ami gyakorlatilag nemigen lehet több, tanár vagyok, lakáshitellel, diákhitellel. Tudom, kis pénz. Ez van...Ha csak lesz és nem is lesz több, akkor én inkább az alábbi típusokban gondolkodnék:
Fiat: Punto (1. generáció), Seicento
Renault: Twingo, Clio (1. generáció)
Daewoo: Matiz, Lanos
Peugeot: 106, 206
Citroen: Saxo
Suzuki: Swift (ős)
Skoda: FeliciaCsak benzinest keresnék. Másik egyenértékű szempont, hogy minél kevesebb rozsda legyen rajta. Ahol egyszer megjelent komolyabban, ott már nem lehet semmit tenni csak tákolni hosszú távon.
Ezek műszakilag egyszerű gépezetek még, az alap karbantartásokat még te is el tudod végezni, ha nagyon szorul a nadrágszíj.
Az hogy miben fogsz elférni úgyis akkor derül ki, ha beleülsz. Mindenki más pozíciót tart kényelmesnek, így ami valakinek kényelmetlen az neked még lehet jó. Ennélfogva nem nagyon zárnék ki egy típust sem.
Volt 160kg-os 185 cm magas ismerősöm, aki Daewoo Tico-val járt (+ feleség + 2 kislánya). A szükség nagy úr... -
mephi666
nagyúr
...ha egy évvel korábban veti fel, akkor a rendesen kilakatolt 92-es F-ünket ajánlottam volna az ennyiből kényelmesen meg lett volna +10év szervizzel, műszakival és a maradék pénzből lehetett volna még sokáig tankolni... (oké, fapad, klíma sincs, de állapotra teljesen egyben volt... 9 év alatt mindig megcsináltattuk rajta, amit kellett és soha nem rohadt le alattunk)
ui: ősszel vitték el, most jár le majd júliusban a műszaki... majd csekkolom ügyfélkapun, hogy kap-e újat és milyen képek készülnek róla
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ja, 130-ért adtuk el... beszéltem F-es sráccal pár hete, aki a régi kocsi alkatrészéből vitt el tőlem, mondta hogy most 250ért rohadó kotlákat lehet kapni...
jobban is járhattunk volna, de inkább arról az oldalról nézem, hogy Zafit most 1.1ért nem nagyon lehet olyan állapotút kapni, amit mi vettünk még úgy se, hogy azonnal számolnunk kellett a futóművel+fékekkel, de így kikupálva most még jóval többen lenne... (nem sajnálom, amivel többet foghattunk volna az F-en)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
mephi666
nagyúr
munkatársamnak volt régi lanos: még annyit szívni kocsival nagyon kifogta... az a kocsi olyan hóbortos volt, hogy randomra ha olyan napja volt, akkor egyszerűen nem indult... mindig megtalálták a hibáját, ráköltött 1-1 százast, majd 1-2 hétig-hónapig tökéletes volt.... utána egy random reggelen megint nem indul, mert nem ez volt mégse a hibája gyűlölte a végére azt a verdát...
ezzel nem azt mondom, hogy az egész típus szar, csak azt, hogy ki lehet ilyet is fogni... (típusfüggetlenül)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
De ezek többsége kicsi, amiben nem fog elférni, meg abs, klíma légzsák...
Akkor már inkább egy 2006, 2007-es Logan. 500e-ért van most HAHU-n. A loganben tuti elfér, mert én is 186 magas vagyok és nagyon jól elfértem. Jó eséllyel működik benne a klíma is. Van abs,esp,légzsákok. Hátsó kerékjárat hajlamos rozsdára, de volt rá anno visszahívás.
Másik hiba ami előfordulhat: fhp, sebeség jeladó hiba, de ezek viszonylag olcsón javíthatók. (sebesség jeladó 20e volt márkaszervizben) Ablakemelő motor, meg kp-i zár motor is pár ezet forint csak. Én anno Ali-ról rendeltem kp-i zár motort, valami 2000 forint körül volt hozzá. Csomagtartója is nagy, hátul is van elég hely. Sandero is jó lehet ugyanilyen évjárat.
Ha jól be van állítva a motorja, tényleg elmegy 6 literrel vegyesben, országúton meg 5,5-tel.
Presztizse nulla, de kit érdekel. Cserébe nem is lopják legalább. Lakótelepen se kell félteni.[ Szerkesztve ]
Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
C0R0
csendes tag
válasz Victoryus #88 üzenetére
ABS, klíma,stb --> Kis pénz, kis foci. Én inkább a jövőmre költeném a pénzt mint önteném bele egy autóba.
Nem fog elférni --> ezt ki kell próbálni
Nincs nagy csomagtartó --> nincs gyerek (a leírásból ezt veszem ki), le lehet dönteni a hátsó ülést vagy pakolni rá. Bármelyiket is választja ezek közül nagy valószínűséggel nem lesz a társa 10+ évig. Én inkább a kis értékvesztést választanám (= kis értékű autó) és már most raknám össze a pénzt egy komolyabb gépre. -
chopin42
őstag
Kb azért hoztam létre a bejegyzést, hogy képbe kerüljek, és kaptam is rengeteg tippet. Van miből válogatni Mármint ki mit tart jónak.
a "-a japán drága rozsda
-német osztrák import a só miatt rozsda,
-francia fúj,
-alfás szerint csak alfa, mások szerint csak azt ne
-fiat fúj
-ennyi pénzért nem érdemes venni semmit és társai"
Az irónia akart lenni, de gyakorlatilag ezt hallom jobbról balról. Ahogy írtam, igyekszem figyelmen kívül hagyni. Böngészem a hirdetéseket, próbálok beülni ismerősök autóiba, aztán meglátom. Nem rögtön kell szerencsére.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Én nem hagynám ki a szórásból az 1.9jtd olaszokat, mondjuk a stilo-t, kappát sem.
de ha tényleg low budget van, akkor az 1.0-s swiftek környékén húznék egy olyat ami nem rohad (nagyon)
felette lehet nézni akár 1.6 fókákat, netán benyás seatokat.
innen jönnek a jazzek, toyoták, accordok.
de ha tényleg helyet és megbízhatóságot keresel, a carina-e -ket ne hagyd ki.
használt, és legfőképpen _magyar_ piac, szóval, ne hagyd, hogy átb.sszanak.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
8th
addikt
Még senki sem írta de elsősorban a benzin-gázüzemű autók közt keresgélnék a helyedben. Vagy valami nagyon egyszerű szívódízelt (adagolós 1.9 sdi). A sima benzines szerintem felejtős. Az árstopot nem lehet a végtelenségig fenntartani előbb vagy utóbb de biztosan vége lesz és akkor masszívan 700 forint fölé ugrik a benzin ára. Az lpg 370 körül van úgy, hogy most emeltek azon is. Tanárként sajnos nem vagy agyon fizetve így pláne nem mindegy mennyiért tankolsz.
-
freeknight
őstag
Ez most becsapós, mert az lpg-re nem vonatkozik a hatósági ár. Legfeljebb a nyaralási szezon végén eltörlik az árstopot (már szoktatják is a jobbágyokat a tudathoz, mert már mindenhol a valós árakat látod), akkor azért változik a matek, és még így is, jelenlegi árakkal is olcsóbb az lpg-vel autózás, fogyasztásnövekedés ide vagy oda.
-
zuhi_
senior tag
válasz freeknight #95 üzenetére
egy szónak is száz a vége. vagy veszel 400-ért (max. 450-ért) valamit amire költesz átírást+új gumikat+biztosítást és ott vagy 600-nál (vagy kicsit többnél), vagy nézel 600-ért és fokozatosan teszed (veszed) meg ezeket...akkor viszont már többen lesz.
-
8th
addikt
A túlfogyasztás inkább csak 10-15% között de az egyszerűség kedvéért számoljunk 20%-al.
Eszerint a képzeletbeli autónk 7 liter benzin helyett 8,4 liter gázt fogyaszt el 100 kilométerenként.
Tegnap voltam tankolni mol kúton. E10: 480 Ft (amúgy 719,9 Ft). LPG: 371,9 Ft. Tehát már most is 108 forinttal olcsóbb a gáz. Ha lekerül az ársapka akkor már 348 forinttal lesz olcsóbb minden egyes liter. Ha teljes áron kell majd tankolni kilométerenként 19 forinttal jár jobban az aki autógázzal közlekedik. Azért az nem kevés. -
chopin42
őstag
Toyota avensis nevezetű drága japán rozsdáról mi a közvélekedés? Pár népítéletet átnézve jókat olvastam róla, a kilómétereik valósnak tűnnek (300k körüliek), formára tetszik. Természetesen a 2003-ig gyártottról beszélek. Méretre belül nem tudom, hogy mekkora.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Geller72
veterán
Nagyon jók voltak. Mostanra ezek is öregek, ami nekem volt, akkor volt ~10-15 éves. Anno volt Carina 2-m, E-m is, mindkettőt imádtam, hatalmas hely volt mindegyikben. Az avensis szerintem egy kicsit kisebb, de még mindig "nagy autónak" számít. Az enyémet 274 ezer km-el vettem, a szerelőm szerint legalább be van járatva. Akkor ezt mondta. . Az első évben 74k km-t raktam bele, csak a kötelező dolgokat kellett cserélni. Nekem lengéscsillapítókat hátul, fékek, olajak, szűrők és kb ennyi.Ha kifogsz egy jó állapotban lévőt, még mindig jó vételnek tartom.
-
szabonagyur
félisten
Egy jó tanács, először nézz körbe motortól/állapottól függetlenül miben férsz el, mi az ami kényelmes.
Nagyon különbözőek vagyunk, ami egy másik 2 méter magas embernek kényelmes, lehet neked nem lesz az, mert mondjuk hosszabb a lábad vagy éppen más a test alkatod, stb.--> plusz milyen kompromisszumra vagy akár képes, tudok olyat aki minden reggel kicsomagolja magát az autóból, de belül kényelmesen elvan még.
Aztán ha megvan miben férsz el lehetne nézni bele konkrét motort meg típust.
Amíg ez meg nincs ez egy végtelen beszélgetés lesz.
És a végére berakni azt is, hogy 600-ért bármit veszel kb. költeni fogsz rá, többet vagy kevesebbet.
650-ért hoztunk el falusi ingázónak egy 2006-s Swiftet, rozsda mentes de lehet rá költeni bőven és tényleg az lesz ráköltve ami kell is (gumik 1 szett 4 évszakos, mindenféle olajcsere, klíma, stb).
Illetve nem tudom mi várható Bp-n, nem vagyok helybeli csak nehogy kitiltsák ezeket a EUR2-3 szintű autókat hirtelen.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Új hozzászólás Aktív témák
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- SkyShowtime
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W