Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz Donki Hóte #199 üzenetére
van a közelben egy vendéglő, aminek "muszály vendéglő" a neve, a szlogenje pedig: "ha enni muszáj, akkor muszály" 5* névadás
ismerős az egyenlőre-n van fennakadva, kb minden 2. nap leírja így és már egy ideje letettem arról, hogy kijavítsam én x alkalom után megjegyeztem
#200: direkt írtam úgy... sok helyen gumisoktól is így látom leírva
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
veterán
válasz mephi666 #201 üzenetére
ugyanezeknél a gumisoknál van gumiszervíz az ajtó fölé írva. súlyosabb esetben comic sansszal
és sokan mondják, hogy dehát nem helyesen írni kell tudnia, de ha a cégér is rosszul van írva, hogy higgyem el, hogy rendesen be fogja állítani a nyomást, és nyomatékra fogja meghúzni a kerékcsavart, nem csak rátépi a légkulccsal?istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
-
Foglalt név
addikt
válasz Donki Hóte #203 üzenetére
Amiről ő beszél az az igényesség, hogy ha csinálsz valamit, azt rendesen csinálod-e. Elspórolod-e az új szelepet, kap-e kenést a kerékcsavar stb., vagy csak össze lesz b*szva mint a cégér.
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #204 üzenetére
Jogos, én is így gondolom.
-
veterán
-
Lenry
félisten
válasz Donki Hóte #199 üzenetére
alapból nem látom annak értelmét, hogy kétféle betűvel jelöljük tökugyanazt a hangot és random van kiosztva, hogy mikor melyik jó.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Donki Hóte #203 üzenetére
gumisnál még csak-csak oké.
de vegyük például ezt az állami pénzekkel arcpirítóan mocskosul kitömött iskolát, amit Mátyás királyról neveztek el, rosszul.
a Matthias Corvinus két t.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
Hát igen, a németek voltak olyan bátrak és végigvertek egy nagy helyesírás módosítást, amely során a mi "ly" betűnkhöz hasonlóan redundáns ß betűt eltüntették az ABC-jükből.
Régen úgy írták a szót, hogy straße, most úgy írják, hogy strasse és senkinek sincs gondja a helyesírással.
Mi is csak először néznénk furcsán a gólya szó helyett írt gója szóra, aztán menne minden tovább
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Donki Hóte #210 üzenetére
de csak félig tüntették el, bizonyos helyzetekben még mindig az a helyes verzió.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
mephi666
nagyúr
j - ly témában volt ilyen "félszabály", hogy ami L-el is kb értelmesen hangzik, az ly... pl luk-lyuk, hüle-hülye... ellenben hajó-haló, muszáj-muszál... de ez se jó minden esetre, tehát annyit is ér
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Lenry
félisten
az utolsó bekezdés a legfájóbb az egészben.
mert aki tényleg úgy kezdi, hogy "jajjjjj, nekem annyira elképesztően muszáj ebből az aprópénzből autóznom, hogy nagyon", majd úgy fejezi be, hogy "Suzukit nem akarok", az valamelyik félmondatban hazudottGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
Autót tartani természetesen nem alanyi jog, de nem is tilos.
Aki nagyméretű laposTV-t, vagy "villantós" mobiltelefont vesz hitelre, az ugyanúgy nincs tisztában a valós lehetőségeivel, de ha neki ez kell, akkor miért ne
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Lenry
félisten
válasz Donki Hóte #215 üzenetére
mert a laposTV-jével meg a villantós telefonjával sokkal kisebb eséllyel veszélyezteti a körülötte élők testi épségét, míg ugyanez a lehetőség nagyságrendekkel megugrik, ha neki valójában csak fék nélküli, slickre kopott gumis* kotvára telik
*nemrég láttam egy hirdetést, ahol 1 napra is lehetett autógumit bérelni... vajon mire?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
-
Lenry
félisten
válasz Donki Hóte #217 üzenetére
én csak válaszoltam a miért ne kérdésedre. ezért ne. mert eredendően veszélyes.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
chopin42
őstag
Forrás gyarapodott 1 Mihályra, (Kölcsön, megoldható),
Tanácsok ezek közül:
Skoda Octaviák (1/facelift 1) eléggé leharcoltak, de van 1-2 jó
Opel Vectra C
Opel G/H Astra (kevés a vállalható, eléggé határeset)
Ford Focus 1, esetleg 2 (bár a 2 bajosabb, úgy hallottam). Ezeket mazsolázom az elmúlt 2 napban, a Vectra most kerül komolyabb utánanézés alá.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Donki Hóte #215 üzenetére
De. Autót tartani alanyi jog. Vezetni nem. Munkatársam vett egy 2006-os C-Max-ot kerskedőtől, vagy két éve bő milláért. Jogosítványra reménye sincs. A párjának nem volt hajlandó kifizetni.Ismerősökkel furikáztatta magát a kocsival.
Csak javításra elköltött már egy millát legalább azóta. Most ott tart, hogy talán két kilóért megveszi tőle a szerelő, akihez hordta.
Szóval: Igen, hülyének lenni alanyi jog. Taxival fele pénzből kijött volna legföljebb, a megtett kilométereket számba véve. A motiváció itt leginkább az volt, hogy elmondhassa, "a kocsim"
Másrészt a cikkben nyilvánosságra hozott olvasói levél azért nagy tájékozatlanságra vall. Ugyanis a "keress közelebb munkát" sok faluban nem opció. Nálunk a romák/szegény emberek nem közmunkás része az építőiparban stb. dolgozik. A munkák jellemzően Pest környékiek, ahová autóval egy-két óra alatt el tudnak jutni, tömegközlekedéssel kis túlzással egy-két nap. Persze a talicska és a betonkeverő gyakorlatilag nem vihető így, még a lapátot se lenne könnyű a metrópótlóra felvinni. Olyan F Astraval mentek minap előttem, hogy kénytelen voltam megelőzni, mert megfulladtam volna a kombi 1.9 diesel kormát beszíva. De sajnos ilyenre telik. Szerencsére ennyire nem rossz az általános műszaki állapot, de jelenleg a tömegközlekedés -tőlünk például- alkalmatlan arra, hogy nagy tömegben eljuttasson embereket munkahelyekre. Az elhordó buszok nagy köröket tesznek meg a környékbeli falvakban, mire elérik az üzemeket a kölcsönzött munkaerővel. Ráadásul ott már van jellemző konkurencia, ukrán, vagy újabban európán kívüli munkaerővel. A dolgozni akaró emberek viszont sok esetben alkalmatlanok magasabban kvalifikált, jobban fizető állások betöltésére. A közmunkás bérből meg az élelmiszert is számolni kell, nemhogy hó végén, hanem már hó közepén is. Ráadásul autó híján a faluban vagy kénytelen vásárolni, nyilván silányabbat és drágábban mint a városban.
Azaz az autó nem éppen mindig a "lapostévé/ájfon" kategória, hanem felénk gyakorlatilag sokszor a megélhetéshez kell.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Geller72
veterán
válasz philoxenia #221 üzenetére
"Azaz az autó nem éppen mindig a "lapostévé/ájfon" kategória, hanem felénk gyakorlatilag sokszor a megélhetéshez kell."
-Nálunk dettó. Rengeteg embernek nem telik, csak 150-300k közti bontószökevényre. .
(F-es Astrában nem volt 1.9 tudtommal, csak 1.7 Isuzu motoros.) -
veterán
Rengeteg ilyen bontószökevény ki fog most esni a forgalomból, mert 2 évig nem kellett műszaki vizsgára vinni az autókat a pandémiás helyzet miatt, de mostantól ismét kell vinni vizsgára az autókat.
Ezekre az autókra 2 évig nemigen költöttek, most se fognak, így a nagy részüket el se viszik vizsgázni, hanem mennek velük, amíg a rendőrök meg nem fogják és le nem szedik róla a rendszámot, egy részük a vizsgán fog megbukni és mondjuk 20 %-uk marad forgalomban.
Szóval a helyzet valamelyest tisztulni fog a következő hónapokban.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Donki Hóte #224 üzenetére
Nincs már fekete műszaki?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #227 üzenetére
a fél mozaik utcát lecsukták
#220: ebből a listából egyértelműen c vectrát vennék. megbízható és legalább nem fóccvágen csoportos autó. lehet, hogy kicsit nagy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Geller72
veterán
válasz Donki Hóte #224 üzenetére
Nagyon naiv vagy. .
-
veterán
válasz chopin42 #220 üzenetére
Az Octavia/VectraC nem egy méretkategória az érezhetően kisebb Astra/Focus autókkal.
Ha kell a nagyobb pakolóhely (babakocsi, nagymamához cuccolás, stb.) akkor kell a nagyobb autó.
Ha nem hurcoltok rendszeresen sok csomagot, akkor felesleges a nagy puttonyt mindig cipelni.
Presztizsben a Vectra a nyerő, praktikumban a Focus. Az Octavia előnye a nagy csomagtartó, az Astra egyetlen előnye, hogy nincs hátránya
A Vectra hátránya a várhatóan nagyobb karbantartási igény, az Octavia hátránya a szűkös hátsó üléssor (ha rendszeresen kettőnél több felnőtt utazna benne hosszabb távon, akkor a hátul ülők szenvedni fognak). A Focus hátránya a szinte biztos rozsdásodás, az Astra hátránya, hogy nincs előnye
Azt vedd, amelyik neked és a párodnak is tetszik
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Donki Hóte #230 üzenetére
a vectrának nincs nagyobb karbantartási igénye a g astránál, és kisebb karbantartási igénye van, mint egy skodának.
ha megnézed, az octavia nem egy méret a vectrával. Az octavia egy golf méretű autó, golf alaplemezen van, ami nagyságrendileg az astra méretosztálya. A vectra minimum egy számmal nagyobb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Egy ötajtós VectraC 4596 mm hosszú, 1798 mm széles, 1460 mm magas, a csomagtartója 500 literes.
Egy Skoda Octavia Mk1 4507 mm hosszú, 1731 mm széles, 1431 mm magas, a csomagtartója 528 literes.
Tehát a Vectra 9 cm-el hosszabb, 6 cm-el szélesebb és 3 cm-el magasabb, viszont a csomagtartója még kisebb is, szóval a Vectra legfeljebb csak egy fél méretosztállyal nagyobb autó, mint az Octavia.
A Vectra presztizse nagyobb, de azt írtam is.
(Egy AstraH ötajtós autó hossza csak 4249 mm, az 26 cm-el rövidebb, mint az Octavia, na az tényleg egy számmal kisebb autó )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
8th
addikt
válasz Donki Hóte #224 üzenetére
Nehogy azt hidd. Az előbb értem haza műszakiról. Masszív olajfolyással és repedt index búrával úgy ment át jatt nélkül üres hibajegyzékkel a 21éves munkásautóm mint fos a libán. Tény és való más baja tényleg nincs de ezek külön külön is bukást kellene eredményezzenek.
-
veterán
Ha a fék, vagy a lengéscsillapító nem lett volna jó, akkor megbukik (a nagykönyv szerint, persze ), mert arról a mérésről el kell tenni a jegyzőkönyveket. A repedt indexbúránál félre lehet nézni, a motort meg lehet úgy fényképezni, hogy az olajfolyást ne lehessen észrevenni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Donki Hóte #234 üzenetére
nekem úgy rémlik, hogy motort nem fotóznak, csak alvázszámot.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-
Foglalt név
addikt
válasz Donki Hóte #232 üzenetére
A utaskabin méretét inkább a tengelytáv határozza meg:
Astra H 2614mm
Vectra C 2700mm
Octavia I 2512mm
Én csípem mindegyiket, de el kell dönteni, hogy mire kell. Pickupnak vagy az Octavia vagy akkor inkább egy Vectra kombi. -
veterán
válasz Foglalt név #237 üzenetére
Igen, a tengelytáv az Octavia Mk1 nagy problémája. Írtam is, hogy a hátsó üléssorban kínszenvedés hosszasan utazni.
Viszont amit elvettek a hátsó üléssorból, azt hozzátették a csomagtartóhoz
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Donki Hóte #232 üzenetére
[link] és [link]
tengelytáv: 251 vs. 270 centi
hossz: 451 vs. 461 centi
az a 19 plusz centi tengelytáv teszi legalább egy számmal nagyobb autóvá. ezen látszik, hogy az octavia legalább egy számmal, de inkább kettővel kisebb platformra épült, mert a platform a tengelytávot meghatározza, azt kevésbé, hogy mennyire nyúlik túl a csomagtartó.
az octavia valahol a corsa és az astra között van.nekem volt fóccvágen borám, ami az octavia-val egy platform, sikítva menekültem tőle. a vectrának nem csak a presztízse nagyobb, minden szempontból messze nagyon sokkal jobb autó, mint egy octavia.
szerk: "Viszont amit elvettek a hátsó üléssorból, azt hozzátették a csomagtartóhoz": akkor ülj a csomagtartóba
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
veterán
Hát, megnéztem a hasznaltauto.hu-n a szóbajöhető benzines választékot (900 eFt és 1,1 mFt közötti kínálatot) Opel Vectra C-ből és a Skoda Octavia1-2-ből. Az eredmény eléggé siralmas, Vectrából 10 db, Octaviából 28 db a választék, de valahogy egyiket se venném meg jó szívvel, úgyhogy más típusok felé (is) kell nézelődnie a kérdezőnek
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Donki Hóte #241 üzenetére
konkrétan oktáviám nem volt hosszú távon, nem is emlékszem, hogy ültem volna benne, talán egyszer, taxiként. az szomorú volt. borám volt vagy két és fél évig, meg 75 ezer kilométerig, az első alkalommal, hogy megtehettem, sikítva menekültem tőle. a közelebbi rokonságban volt malacorrú passat, de kikezelték... meg volt 316-os bmw e36 is, de az is elmúlt.
a szüleimnek van egy c1-es vectra szedánja, nekem van egy c1-es hatchback vectrám, én innen szedem a véleményemet. Az enyém 19 éves és 17 éve van nálam, meg 260 ezer kilométere.
ez alapján én biztosan nem vennék fóccvágen csoportos autót, semmit se. opel meg van itthon több is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Geller72
veterán
válasz philoxenia #243 üzenetére
Nagybátyámnak 1.6-os van, melós autó, túl van a fél millió km-en. (Kombi).
-
veterán
Nekem nem volt eddig VW csoportos autóm (Fiat, Opel, Honda, Ford volt eddig), most egy Octavia Mk3 autóm van. Semmi rosszat sem tudok róla mondani, megy mint a távirat, kényelmes, tágas, takarékos
Presztizse semmi, senki sem akarja ellopni, vagy irígységből összekarcolni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
chopin42
őstag
válasz Donki Hóte #241 üzenetére
Hát igen. ez itt a gond, kb kalap szar a használtautó piac. 1 millió alatt csoda, ha nincs (sok) rozsda, nem nepper adja 1-2 csillagos kereskedésből, nem behozott valami agyonsózott országból, és nem 500 km-re van. Azokat el is szokták vinni.
Kezdek a szar preztizsű típusok felé menni (megane 2, fos francia ugyebár), de azok is drágák. Rossznak mondjuk nem feltétlen rosszak, elvileg az 1.5. dci az egyik legjobb motor, HA törődtek vele. Illetve chevrolet lacetti, de abból csak a csapott hátú néz ki valahogy, de olcsó szarnak (tartják), így a 100000 km alattiak és 15 év körüliek is vannak az árban, de sokat fogyaszt. Hétvégén beülök pár autóba. Egyáltalán jók-e rám
Ami tuti vétel lehet(ne): de nincs klíma, azért nem vitte a kutya se. Elvileg igaz, amit írnak róla.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
veterán
válasz chopin42 #246 üzenetére
Egy (eredetileg is csak) 75 lóerős autóban nem biztos, hogy hátrány a klíma hiánya. Nekem 90 lóerős volt a leggyengébb autóm, amiben volt klíma, hát bizony az M7-esen az érdi emelkedőn vissza kellett váltani ha ment a klíma, mert a legnagyobb sebességfokozatban nem tudta tartani a 120 km/h sebességet az emelkedőn
Maga a kinézett autó már a faceliftes verzió, full fapad kivitelben (még gyári rádió sem volt benne, a tulaj rakott bele egy kazettásat ). Mivel magyar autó, ezért lekérdezhető az előélete a JSZP-ben, ha ott nincs nagy grimbusz, akkor akár meg is vehető.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
chopin42
őstag
válasz Donki Hóte #248 üzenetére
A napjaim szabadidő részéből órák: böngészés, totálkár/járműlekérdező, ha ránézésre oké, parkoló...nem sok jut oda.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care