- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Aha, és ezért kéne elkerülni? Ezek mind kis pénzből javítható hibák. A küszöb sarka meg a sárvédőív ahol kapja a kavicsot meg a vizet megindul? Felháborító! És melyik 20+ éves autón nem? Nézz már meg egy 2001 előtti négyes golfot, egy mk1 focust, ezredfordulós civicet pláne random mazdát abból a korszakból. Na azoktól kell félni nem a g astrától.
-
8th
addikt
Igen. Kis pénzből. Ha csak felületi korrózió van egy autón szerintem hülyeség fejvesztve lakatoshoz meg fényezőhöz rohanni egy eldobható félmillió forint alatti autóval. Az ember egy kicsit utánaolvas mit hogyan csináljon összevásárolja a cuccokat kikeverteti a festéket és megcsinálja saját magának otthon. Nézd meg az árakat. [link] Néhány tízezer forintból otthon lejavítható négy felületi rozsdás kerékív és két küszöb. Ha nem bénázik az ember még csak látszani sem fog, hogy diy javítás.
-
8th
addikt
Még senki sem írta de elsősorban a benzin-gázüzemű autók közt keresgélnék a helyedben. Vagy valami nagyon egyszerű szívódízelt (adagolós 1.9 sdi). A sima benzines szerintem felejtős. Az árstopot nem lehet a végtelenségig fenntartani előbb vagy utóbb de biztosan vége lesz és akkor masszívan 700 forint fölé ugrik a benzin ára. Az lpg 370 körül van úgy, hogy most emeltek azon is. Tanárként sajnos nem vagy agyon fizetve így pláne nem mindegy mennyiért tankolsz.
-
8th
addikt
A túlfogyasztás inkább csak 10-15% között de az egyszerűség kedvéért számoljunk 20%-al.
Eszerint a képzeletbeli autónk 7 liter benzin helyett 8,4 liter gázt fogyaszt el 100 kilométerenként.
Tegnap voltam tankolni mol kúton. E10: 480 Ft (amúgy 719,9 Ft). LPG: 371,9 Ft. Tehát már most is 108 forinttal olcsóbb a gáz. Ha lekerül az ársapka akkor már 348 forinttal lesz olcsóbb minden egyes liter. Ha teljes áron kell majd tankolni kilométerenként 19 forinttal jár jobban az aki autógázzal közlekedik. Azért az nem kevés. -
8th
addikt
Rossz oldalról közelíted meg a dolgot. Nem az a lényeg, hogy jobban vezet vele. Aki kézi váltóval rendel GT3-at az biztosan nem a szomszéd józsi miatt rendeli azzal.
(#146) D1Rect
"Nem tudom eldönteni, hogy a manuális váltó buzulás az önbizalomhiány vagy elhiszi a vadidegennek, hogy az tényleg jó."
Részemről egyik sem. Ész érvek nem nagyon szólnak mellette egyszerűen csak szeretem magam kavargatni a málnát. Van automata is a udvarban azt 90%-ban az asszony hajtja mert nem tud kézi váltóst vezetni. Ő kifejezetten utálja a manuálist egyszerűen nem boldogul vele. Jogosítványszerzést követően azonnal egy automatába ült be nem is tanult meg rendesen kézi váltóst vezetni. De jobb is így is elég figyelmetlenül vezet így a sebességváltás csak plusz egy tényező lenne ami elvonja figyelmét a vezetésről. Szóval inkább az automata pártiakra jellemző az önbizalomhiány.
"a tényleg jó autóban semmilyen váltó sincs."
Ez legalább akkora butaság mint amikor fennhangon kijelenti valaki, hogy az autó benzinnel megy.
-
8th
addikt
válasz Donki Hóte #224 üzenetére
Nehogy azt hidd. Az előbb értem haza műszakiról. Masszív olajfolyással és repedt index búrával úgy ment át jatt nélkül üres hibajegyzékkel a 21éves munkásautóm mint fos a libán. Tény és való más baja tényleg nincs de ezek külön külön is bukást kellene eredményezzenek.
-
8th
addikt
Millió környékén is ki lehet fogni normális autókat ha évjáratban rugalmasabb az ember egy kicsit. Cimbim 1.2M-ért vitt haza kereskedőtől egy 1.4 benzin Audi A2-t. Érezni rajta, hogy dohányos autó volt de ezt leszámítva kívül belül patika. Vezettem az autót teljesen egyben van. 18 éves autó létére nem lóg nem zörög rajta semmi egyedül a szélvédőjét kell sürgősen kicseréltetni mert össze vissza karistolta az előző tulaj jégkaparóval és töri a fényt nagyon. Nepper nevetve mondta, hogy eredetileg 1.5M-ért rakta fel de nem kellett senkinek mert benzines és az sokat fogyaszt. Drága lesz vele járni ha nem lesz árstop. Facepalm... :/
Két hónapja hajtják eddig 6,8 liter az átlaguk a fővárosban. Felháborító, micsoda benzintemető. -
8th
addikt
válasz Geller72 #274 üzenetére
Pont akkor éri meg dízel autót vásárolni, hogy ha hosszútávon tervez vele az ember. Egy Bosch rendszerű 1.4 HDI vagy 1.4 PDTDI motortól egyáltalán nem kell félni ha sokat futott akkor sem. Nincs bennük semmi méregdrága sűrűn tönkremenő alkatrész és mindkettő elmegy vegyesben 5 literrel ami bőven 4 liter alatti városon kívüli fogyasztást jelent. Én csináltam 206 1.4 HDI-vel 4,3 literes városi fogyasztást vidéki kisvárosban szóval üljön benzinesbe az akinek sok felesleges pénze van. Nem mindegy, hogy a benzines többletfogyasztása okán apránként a kúton hagyja ott az ember vagy egyszerre utalja át a szerviznek a pénzt? A végén nagyjából ugyanoda jön ki a matek. Feltételezve persze, hogy a dízel biztosan összefossa majd magát és vastagon költeni kell majd rá ami ugye egyáltalán nem törvényszerű. A kettőstömegűs részecskeszűrős dízeleket magam is elkerülném a többit nyugodtan megveheti.
-
8th
addikt
válasz Geller72 #277 üzenetére
Erre kis pénzből az lpg az egyetlen megoldás. Kis ccm szívóbenzines már elgázosítva. Most is olcsóbb gázzal járni mint a hatósági áras benzinnel. Amikor majd piaci áron kell megtankolnia az embereknek azaz minimum 800 forintért literenként az nagyon sok embernek fog fájni. Az lpg akkor is csak fele annyi lesz mint a benzin. Én is viszem bácsgépkerékhez a központi injektoros munkásautómat még a nyáron, hogy dobják bele a gázt. Aki esetleg fázik a gáztól mert az jujjfelrobban annak ott vannak dízel fronton a VAG konszern "3L" motoros autói. Azok városban eco módban 4 liter alatt elgurulnak. No dpf, no dmf... szög egyszerű technika bontásból fillérekbe kerül hozzá minden + egy sima robotizált H sémás kézi váltó dolgozik benne amitől mindenki be van szarva pedig tök egyszerű az is ráadásul megvannak a bejáratott felújító helyek akik nem kúrják át az embert és normálisan szakszerűen felújítják, olcsón. Vagy átalakíttatja az ember kézi váltósra aztán annyi. A kézi váltó ugye adott, egy pedálsor + pár apróság kell és meg is van. Egy filléres lupóval ha 1000 forintra emelkedik a gázolaj akkor sem kell szögre akasztani a kulcsot. Városon kívül ~2.8 litert kér így kis túlzással buszjegy árából autózol.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5