- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Még több pénzt hozott a zeneiparnak a streaming
- Aliexpress tapasztalatok
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Ubiquiti hálózati eszközök
- A lengyelek szerint az Amazon félrevezette a vásárlókat
- Microsoft Excel topic
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
chopin42
őstag
válasz philoxenia #250 üzenetére
Mindenki megtartja, mert csak szarabbul járna, vagy szabadulna, de az meg nem kell xd
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Geller72
veterán
-
veterán
válasz Donki Hóte #248 üzenetére
a klíma hiánya mindenhogy hátrány
évi két rövid autópályázásra viszont felesleges a nagy motor, anno az 1,3-as coltot nem éreztem városban szűk keresztmetszetnek soha, és 140 körüli autópályatempót tartani se volt gond vele. oké, egy szűkebb előzést nem lehetett megoldani vele erőből, ez tényistálló? gazemberség? hupákolás?
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #249 üzenetére
Oké, tudtam, hogy nem lesz egyszerű, hozzáértők fél évet jósoltak, de 1 millióból is csak lelakott 15-20 éves autókat találok. 3 eladót hívtam, sorban, őket is csak azért hogy a végére járjak:
1: Octavia I 1.8t, 20 év , képeken szépen lemosva. 630k. Ár-értékben jónak tűnik, gépjárműkeresőben lekérdezve. Eladót hívom: -őőő izé nem nálam van izé debrecen izé adok számot izé sok autó van ő többet tud. -Valami az autóról mégis? -izé hívd azt.
Nem vette fel. Ma már nem próbáltam.
2: Focus 2 facelift, képeken nem szar, 11 éves, 700k. Hirdetésben a következők szerepeltek: szlovák papírokat elvette a rendőrség, honosítással nincs kedve foglalkozni, virágtartónak vagy bontóba. Hívom: -őőő izé, a rendőrség elvette a papírokat meg a rendszámot, már Szlovákiában lehetnek, az elsimervény megvan. -mégis miért? -nem tudom, akit ráállítottam meghalt covidban, azóta áll a dolog. -alvázszámot kapok?- igen, holnap elküldöm.
Azóta a hirdetés törölve. Nahát...
3: Octavia I, faceliftes, 2008, 425k km, 1 tulaj. 790k. Képek csak kívül, azokon nem olyan vész (elsőre). Hívom: csaj veszi fel, most került hozzájuk, párja intézi. (Mi a f@szért az ő száma van kint, nem tudom). Párját hívom: -őő izé nem az övüké, egy barátjának intézi, az illetőnek nincs kedve vele foglalkozni. -beltér? -lelakott, szakadt az ülés, nincs kitakarítva. -kormány, váltószoknya? - holnap megnézi, de igazából ennyi pénzből ilyen, lehet belőle kocsit csinálni. -rozsda? bal első sárvédő matt, ajtókon kicsi. -motor, vezérlés, fékek? - igazából nem tudja, holnap megnézeti, hogy mit kell cserélni.
Nem biztos, hogy visszahívom, mert egy lelakott, agyonhajtott autónak tűnik.
És ilyen a többi is, csak azokat nem hívtam. Kezdek kétségbe esni...és tele a tököm.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
válasz chopin42 #254 üzenetére
hasonlóan voltam anno mint te, annyi hogy nem hívtam fel senkit, de a képek is elrettentő erejűek voltak, aztán kicsit hanyagoltam is a témát...
random ráírtam egyik haverra akinek kb van köze az autókhoz, ő mondta h a legjobb barátja épp árul egyet.
3. nap már enyém volt a kocsi
szóval egy ilyen körbe kérdezgetést is megérV6
-
CounterBoci
senior tag
válasz Donki Hóte #234 üzenetére
Ahogy mondod, mert a lengéscsillapító megjavul ha ráülnek az elejére, a fékpadot meg befeszítik ha kell...
-
C0R0
csendes tag
válasz chopin42 #254 üzenetére
Az a baj, hogy a kategória, amiben autót keresel az elsődleges célpontja az észak-magyarországi és hasonlóan jól szituált építőbrigádoknak. Biztosan ki lehet fogni ezek közül is, ha van időd, akkor a legjobb taktika, hogy folyamatosan nézed az autókat.
Én viszont inkább megpróbálnék az öreg bácsi autókra lőni. Persze ezek kisautók lesznek... -
Geller72
veterán
válasz chopin42 #254 üzenetére
Én franciában 2 évig hajtottam egy ilyet, és nekem nagyon tetszett. Itthon nem nagyon van annyira magas áruk. Kint, helyben még olcsóbb és ott a törvények miatt sem nagyon tudsz szart venni. Valamint az óratekergetést ott 2 év sittel honorálnák, ezért nem igazán elterjedt. Ja és még magánszemélytől is kaphatsz fél év garanciát a kocsira. Ebben ott van a még nagyobb kombi is, de kis motorral nem igazán javaslom, mert nehéz mint a sár. . de a 2000-es HDi már szépen viszi.
-
Elf
aktív tag
válasz chopin42 #254 üzenetére
Tavaly max 1 millióért akartam lecserélni a 23 éves klímás Fastrát olyanra ami minden tekintettben jobb nála. Körbenéztem. Szakadt, mocskos, lóg, horpadt, folyik, rohad.
Aztán 1.4 millióért néztem. Már csak szakadt és lóg.
Végül 2 meg egy kicsiért lett egy Octavia amibe beleülve azt éreztem előre megyek nem hátra. Baromira nem érte meg de remélem ezzel 15 évre le van tudva ez az autó dolog.
Ezzel nyilván nem segítettem sokat de legalább látod hogy nem benned van a hiba. -
veterán
válasz Geller72 #260 üzenetére
ex családjában öröklődött egy ilyen, néhány hétig vezettem, utáltam tohonya nehézkes izé volt, mindenhol felakadt az orra vagy a küszöb. az 1.6 hdi-s 308-at sokkal jobban szerettem vezetni. viszont autópályán hirtelen helyére került minden, kényelmes, csendes, jól fogyaszt, tud menni
viszont vicces volt eladni: egy hónapig nulla érdeklődő, majd egyszercsak jött egy hívás, hogy ez neki tetszik, ma jönne érte. jött, kipróbálta, alkudott 50e forintot, elvitte
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
chopin42
őstag
válasz Foglalt név #255 üzenetére
Küldfölddel csak egy a baj: kint nem járok, soha
Németben van ott élő pár, őket felhívom, majd feltétlenül, csak a Németek jól sóznak, emiatt elvileg rohadósabbak. Bár ha olcsóbb, szebb és nem rozsdás, valószínűleg nem is annyira tekert és lelakott és jobban is szervizelt. A honosítást felteszem meg tudnám oldani.
Lassan elkezdek külföldön is nézelődni, mert itt hungarisztánban kritikán aluli a helyzet.
Van egy elméletem: a társadalom 80%-a semmirekellő, azt anyját 2 forintért eladó megélhetési suttyó, szarva bele mindenbe. Remélem senkit nem bántottam meg, de a covid járvány kezdete óta mindenhol megerősítést nyert ez az elméletem Innentől az eladó autó/lakás/bármi 80%-a az igényes vevőnek kuka. A maradékot nagyon nehéz szűrni.
#261 Elf: , annyim sose lesz.
#260 Geller72: szar preztizsű a daevoo/koreai chewrolet/francia. Ezért fanyalodtam Megane 2-re, az is képben, de a 407-is lassan felkerül. Illetve lassan bármi, ami elég kényelmes és nem lerúgott 20+éves szar.
Tehát a német autóipar/vw concern lassan kiesik a képből.[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
-
-
tserrof77
senior tag
válasz chopin42 #263 üzenetére
Volt egy ideig Megane 2-m, első generációs, a ferdehátú, 1.4-es motorral. Használhatatlan. Abból a 1.6-ost ajánlom csak. Viszonylag faék, tartós cucc, csak a gyújtótrafóval gyűlt meg anno a bajom (gyári százsem kuka, Denso/Beru kell helyette). Illetve ha találsz facelift utánit, abból már megvehető az 1.4-es is.
Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)
-
8th
addikt
Millió környékén is ki lehet fogni normális autókat ha évjáratban rugalmasabb az ember egy kicsit. Cimbim 1.2M-ért vitt haza kereskedőtől egy 1.4 benzin Audi A2-t. Érezni rajta, hogy dohányos autó volt de ezt leszámítva kívül belül patika. Vezettem az autót teljesen egyben van. 18 éves autó létére nem lóg nem zörög rajta semmi egyedül a szélvédőjét kell sürgősen kicseréltetni mert össze vissza karistolta az előző tulaj jégkaparóval és töri a fényt nagyon. Nepper nevetve mondta, hogy eredetileg 1.5M-ért rakta fel de nem kellett senkinek mert benzines és az sokat fogyaszt. Drága lesz vele járni ha nem lesz árstop. Facepalm... :/
Két hónapja hajtják eddig 6,8 liter az átlaguk a fővárosban. Felháborító, micsoda benzintemető.A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
-
Geller72
veterán
-
8th
addikt
válasz Geller72 #274 üzenetére
Pont akkor éri meg dízel autót vásárolni, hogy ha hosszútávon tervez vele az ember. Egy Bosch rendszerű 1.4 HDI vagy 1.4 PDTDI motortól egyáltalán nem kell félni ha sokat futott akkor sem. Nincs bennük semmi méregdrága sűrűn tönkremenő alkatrész és mindkettő elmegy vegyesben 5 literrel ami bőven 4 liter alatti városon kívüli fogyasztást jelent. Én csináltam 206 1.4 HDI-vel 4,3 literes városi fogyasztást vidéki kisvárosban szóval üljön benzinesbe az akinek sok felesleges pénze van. Nem mindegy, hogy a benzines többletfogyasztása okán apránként a kúton hagyja ott az ember vagy egyszerre utalja át a szerviznek a pénzt? A végén nagyjából ugyanoda jön ki a matek. Feltételezve persze, hogy a dízel biztosan összefossa majd magát és vastagon költeni kell majd rá ami ugye egyáltalán nem törvényszerű. A kettőstömegűs részecskeszűrős dízeleket magam is elkerülném a többit nyugodtan megveheti.
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
veterán
válasz chopin42 #272 üzenetére
ebből:
szar preztizsű a daevoo/koreai chewrolet/francia. Ezért fanyalodtam Megane 2-re, az is képben, de a 407-is lassan felkerül. Illetve lassan bármi, ami elég kényelmes és nem lerúgott 20+éves szar.
Tehát a német autóipar/vw concern lassan kiesik a képből.ha ráfanyalodtál a megane-ra, abból nekem az jön le, hogy eredetileg nem ilyet akartál, de jobb híján ez marad.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Geller72
veterán
De még mindig ott tartunk, hogy egy olcsó, és olcsón fenntartható autót keres a kolléga. A hosszú távon nem azt értettem, hogy aki csillió km-t megy, hanem sok évre előre. A mostani 3 kocsimból nekem is 2 diesel. Ha a kolléga olcsón fenntartható kocsit keres, akkor a dieselek eleve kiesnek, ezen szerintem nincs mit vitázni, lényeges a difi a két verzió közt. Ha csak egy turbó fossa össze magát, vagy a nagynyomású rendszer, már százezrekről beszélünk. Maga a javítási költség (itt nem az anyagköltségre gondolok, hanem a munkadíjra) is több, mert általában több munkaórát is igényel. A kis benzinesem egy literrel kajál többet a kis dieselnél. Helyben. Ez helyköziben lemegy fél literre. A diesel, ha elengedik a kezét az üzemanyagoknak, ~50-100 ft-al fog többe kerülni, mint a benya. A dieseles autó nem szereti, ha kis távokra használod, és csak tötymörögsz vele. Sokkal hamarabb be fog szarni. Gyakorlatilag 50km alatt én egyik dieselt sem használom, ha nem muszáj. A 206-os pözsók oltári öregek, a 307 is 20 éves. De ha minden kötél szakad, és diesel, akkor én valami ilyet vennék, ez 7 személyes 307-es. Nem pont ezt, mert ez egy szarhalmaz, csak ilyet. . Az 1.4 harmat gyenge, legalább 1.6, vagy a 2000-es HDi. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-
tserrof77
senior tag
Picit menjünk vissza a problémakör gyökeréhez. Kedves Fórumtársunk heti 2-3 Pécs belvárosi közlekedésre, és évi 2-3 alkalommal hosszabb utakra használná az autót. Az én véleményem szerint (hasonló módom használjuk a jelenlegi, 13 éves Aurisunkat) erre a célra pont NEM való dízel. Régi szívóbenzines, esetleg benzin-gázos. Figyelembe véve a rendelkezésre álló keretet, nincs egyszerű dolga. Amit én csinálnék a helyébe, az, hogy (azért Pécs nem annyira kicsi város) végigjárnám először is az ismerőseim és minden autóba beleülnék, amibe lehet, hogy kényelmi/méret szempontjából megtaláljam a megfelelőnek tűnő típusokat. Utána jöhetnek a kereskedőt helyben, megnézni jó pár ilyen autót, meg a környéken hirdető magán eladókat is.
Ami a kereskedések mellett szól, hogy több autójuk van egy helyen, és könnyebb az esetleges szavatossági igényt rajtuk számon kérni. Magánemberen nehezebb, cserébe ott könnyebb alkudni.
És ami az egyik legfontosabb. Ebben a kategóriában abszolút nem kilométert, hanem állapotot veszünk...
Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)
-
Foglalt név
addikt
válasz tserrof77 #280 üzenetére
Azt is vegyük figyelembe, hogy ez a pár hónap, amíg mások pénzéből lehet furikázni, pont arra lenne jó, hogy kitaláld magadnak, hogy hogyan fogsz tudni autó nélkül élni, miután nem engedheted meg magadnak. Ugye nem kérdés, hogy a többség nem fogja tudni, mikor az európában átlagos 900Ft árat kell kifizetni.
Ergo a heti két városi használatra, inkább kerékpárt kéne javasolni, annak akinél a pénz bármilyen mértékben is faktor az autózásnál.
Akinek hobbira kell és eddig is 100-ast tankolt, az más tészta. -
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #281 üzenetére
..Azért Pécs nem egy Kecskemét domborzatú város. . Nagyon nem. Ha nem lenne ennyire magas, simán azt mondanám, vegyen egy vasaló szívó benyás Swiftet és ennyi. Ha mondjuk mögötte nem fognak űlni, akkor még neki is eléghnek kellene lennie, mert én spec 183 vagyok és kb középtávon van az ülésem még. Ki kellene próbálnia egyet, hátha elfér kényelmesen benne. Nagy hely nem lesz benne, sem a csomagtartóban, de ha ez nem kritérium, akkor jó lehet. 800k körül már talán kifoghat tűrhető állapotút.
[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #282 üzenetére
Máshogy. A 800k-ból rendes benzináron 14,000km elég üzemanyagot tud venni. A fenntartási költség kb. felét szokta kitenni az üzemanyag, ergo annyit tud kocsira költeni, amiből 7,000km-t tud megtenni.
Ahogy írtam a jelen helyzetben ebben akkor látok bármi rációt, ha a. rá vagy szorulva (pl. mozgásszervi problémák); b. hobbi. -
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #283 üzenetére
Meg ha gyerek(ek) vannak, akiket hordani kell az oviba/ból, iskolába/ból, szakkörre/ból, és ha mondjuk nem a belvárosban lakik, ahol közel vannak a boltok, mert két zsugor vizet nem szívesen vinnék haza bicajjal. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából 150km-es köröket megyek bicajjal... Gondolom, hogy vmelyik fennáll az általam leírtakból, mert máskülönben egy robogó is elég lenne az év 12 hónapjából 10-ben.
-
-
dugo_
veterán
válasz Geller72 #284 üzenetére
"...remekül körvonalazódik, milyen a
budapestipécsi autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magával viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."Vizeteldobható műanyagpalackot pedig felesleges hazacipelni, jön a csapból fillérekért vagy ha mégis muszáj, kellően kiépült már a házhozszállítás. -
8th
addikt
válasz Geller72 #277 üzenetére
Erre kis pénzből az lpg az egyetlen megoldás. Kis ccm szívóbenzines már elgázosítva. Most is olcsóbb gázzal járni mint a hatósági áras benzinnel. Amikor majd piaci áron kell megtankolnia az embereknek azaz minimum 800 forintért literenként az nagyon sok embernek fog fájni. Az lpg akkor is csak fele annyi lesz mint a benzin. Én is viszem bácsgépkerékhez a központi injektoros munkásautómat még a nyáron, hogy dobják bele a gázt. Aki esetleg fázik a gáztól mert az jujjfelrobban annak ott vannak dízel fronton a VAG konszern "3L" motoros autói. Azok városban eco módban 4 liter alatt elgurulnak. No dpf, no dmf... szög egyszerű technika bontásból fillérekbe kerül hozzá minden + egy sima robotizált H sémás kézi váltó dolgozik benne amitől mindenki be van szarva pedig tök egyszerű az is ráadásul megvannak a bejáratott felújító helyek akik nem kúrják át az embert és normálisan szakszerűen felújítják, olcsón. Vagy átalakíttatja az ember kézi váltósra aztán annyi. A kézi váltó ugye adott, egy pedálsor + pár apróság kell és meg is van. Egy filléres lupóval ha 1000 forintra emelkedik a gázolaj akkor sem kell szögre akasztani a kulcsot. Városon kívül ~2.8 litert kér így kis túlzással buszjegy árából autózol.
[ Szerkesztve ]
A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával
-
chopin42
őstag
Értem úgy, hogy egyesek óvaintettek, de találtam ellenvéleményt.
Többiek: autót szeretnék, amibe beférek, van csomagtartó, nem fossa össze magát és nem fog el gyomorgörcs, ha ránézek. Tudom, utóbbi luxus. Márka: aki teljesíti. De kb ez az elképzelés, ez kristályosodott ki.
Amire rájöttem: ennyi pénzért ma Magyarországon nagyon nagyon nehéz lesz. Olcsóbb nem lesz már semmi, ez nem az az ország. Vagy feladok a 4 dologból 1-2t. Nagyon köszönöm a rengeteg építő segítséget, nem is gondoltam, hogy ilyen vitákat, érveléseket fog kiváltani, mindezt pozitívan.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
freeapro
senior tag
Olcsó motort kerestem munkába járáshoz. 1 milla még arra is kevés...
-
Elf
aktív tag
válasz chopin42 #263 üzenetére
"annyim sose lesz."
Dehogynem!
1 millióért vennél autót.
Ha megvetted jön a vagyonszerzési illeték, biztosítás, eredetvizsgálat, forgalmi, törzskönyv, ez mondjuk kb. 100ezer.
Vezérlés és olajcsere, szinte biztos hogy gumi is kell rá, meg még pár apróság, ez kb. 100ezer.
Eddig 1.2millió.
Jövő ilyen korra el autózol szerényen 5000km-et ez 480-as benzinnel is kb. 150ezer.
Ki kell cserélni ezt-azt, meg legyen bluetootos rádió, meg üléshuzat, meg autópálya díjak, parkolgatsz, lemosatod, ilyesmik. 100ezer.2023 nyarán ha most nem veszel autót lesz minimum 1.45milliód.
(és ez az az eset amikor "olcsó" a benzin, nem romlott el, nem törted/törték össze és alig használtad és még így sem tudtál semmit félrerakni)Tudom a választásban ez nem segítség de talán ide tartozik.
-
chopin42
őstag
Igen, de ahogy a valós infláció 10% feletti, a fizetés ugyanannyi, egyre kevesebb lesz a "maradék". A dohányzást már rég abbahagytam, az a pénz már havonta megvan, csak a kaján tudok spórolni. Mert amit lehet, már optimalizáltam.
A piac pedig drágán áraz. De nyilván, amíg nincs mit tankolni, lehet félretenni.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
dugo_
veterán
válasz chopin42 #293 üzenetére
Ha nincs hova faragni a kiadásokat, akkor a bevételt kell növelni. Ha az se megy, akkor semmiképp nem megoldás, hogy beleugrasz egy pénztemetőbe... Nem tudom, hogyan kéne ezt tapintatosan jelezni, de a felvázolt pénzügyi helyzeteddel (és látszólag a pénzügyi tudatosság teljes hiányával) beleugrani egy autóvételbe, az egyenes út az anyagi csőd és a tartós szegénység felé.
Gondolatébresztőnek átnézhetnéd a vonatkozó blogposztokat innen: https://kiszamolo.hu/a-blog-cikkei-osszegyujtve/
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Geller72 #292 üzenetére
Helyedben keresnék egy megbízható kereskedőt. Azért vannak olyanok is nyilván. Pl. a Becsületesnepper, aki nem ver át, mert nem éri meg neki. Ő konkrétan elmondja, hogy mit kaphatsz ennyi pénzért és mire számíthatsz. Nem biztos, hogy lesz olyan kocsija, ami neked megfelel, de képben leszel, jobban, mint itt kérdezősködve. Bele is ülhetsz kocsikba pl. Mi anno Dustert akartunk venni, de a Vitara után beleülve már rájöttünk, hogy nekünk nem az kell. Autóhirdetéseket nézegetni kocsik helyett, olyan szvsz. mint randi helyett pornót nézni...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Geller72
veterán
válasz philoxenia #295 üzenetére
..Gondolom, ezt nem nekem szántad, főleg nem arra a kommentre. .
-
Phvhun
őstag
Nem olvastam sem az írást, sem a kommenteket, így bocs ha voltmár, de:
Én Mol Limo-zok másfél éve, és havonta ~55k-ra jön ki mindenestül átlagosan (excelben vezetem).
Volt (szerintem GTK-s) balesetem is (nem kaptam meg az elsőbbséget egy rendőrségi papírok alapján visszaeső szabálytalankodótól), semmi dolgom nem volt vele, mindent intéztek helyettem.
Az én felhasználási esetemre drágább és nagyobb kínlódás lenne a saját autó.
Persze megvannak a hátrányai, de ezt is érdemes lehet opcióként kezelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- E-roller topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen autót vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- ASUS notebook topic
- Napelem
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...