Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz DigitXT #2523 üzenetére

    14,4V töltőfesszel "próbálkozik" feltöltéssel a járó motor, helyzetjelzőkkel,
    de ha felkapcsolom a xenont (2x35W) ebből csak 13,8V marad.

    Hasonló esetek előfordulnak, amikor a 14,4 V környékére töltő járműben gyanúsan hamar tönkremegy az akku, míg az ideális tartófeszültségen (ami kb. 13,8 V) jobban kímélődik, elmegy akár 10 évig is, utóbbi saját tapasztalatom is.

    Az is beleillik a mintába, hogy gyakran épp őszre-télre purcan ki, miután a nyári melegben megkapta a kiképzést, ami néhány hónap múlva érik be. Kelleténél kicsit nagyobb feszültség + meleg, a kettő kombinációja tud gyilkos hatású lenni.

    (Ha látszólag fel is töltötte, nem sokkal később már csak 12,2V mérhető.)

    Mert valószínűleg egy cella hibás, átvezet, annak hamar csökken a feszültsége, illetve később lemerítheti önmagát teljesen is. Így annyival kevesebb az össz. kapocsfeszültség. Még rosszabb, amikor a hibás cella már csak egy ellenállást képez a körben, emiatt nem indul a jármű, hiába van csúcsra töltve a többi cella.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák