Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz csongi #286 üzenetére

    szerintem meg a hosszútávú megoldás a mesterséges üzemanyag lesz.
    tény, hogy a belsőégésű motor jövője mostanában nem fényes. szerintem ez azért van, mert ostobák a döntéshozók, mint egy pár rendőrcsizma. sorozatban hozzák a szakmailag téves döntéseket. szerintem ezen kellene először változtatni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz csongi #290 üzenetére

    a kipufogógáz több komponensből áll. az egyik komponense a nitrogénoxidok, amiket el kellene kerülni, mert rákkeltő. ezeket egyszerű elkerülni: csökkenteni kell a sűrítési végnyomást, a kompressziós faktort, ezzel az égési hőmérsékletet. vagyis normális motort kell rakni az autóba: szívó benzinest. a nitrogénoxidokkal egy tekintet alá esik a korom.

    a másik része a szénmonoxid, ebből se lenne jó sokat gyártani. a harmadik része a széndioxid, ebből nagyjából tökmindegy, hogy mennyit pufog ki a motor mesterséges üzemanyag esetén, mert a széndioxid az élethez szükséges anyag. a kajád is széndioxidból meg vízből készül, a mesterséges benzin is. ha az üzemanyag előállítást meg tudod csinálni perpillanat karbonsemlegesre, akkor az, hogy mennyi co2 jön ki a kipufogón egy érdektelen szám.

    a kőolajra alapozott üzemanyagnak az a problémája, hogy most nem karbonsemleges. de ez közismert, nem fejtem ki bővebben.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz csongi #294 üzenetére

    Nem teljesen.
    A hagyományos belsőégésű motorok esetében nem csak a motor hatásfokával kell számolni.
    Az erőátvitel együttes hatásfoka eléggé siralmas. Elegendő csak csak megnézni a városi SUV járművek fogyasztás eltérését A differenciálművek nem hatásfok bajnokok.

    Az elektromos hajtás esetében a mechanika egy része elhagyható vagy egyszerűsíthető a kialakítása.
    Ennek még az elején vagyunk. Ráadásul a belsőégésű motor mindig a helyszínen engedi ki az égéstermékeit.
    A szintetikus üzemanyagoknak a dízel irányába kell elmenniük. A legalább 10%-al magasabb hatásfokot nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ráadásul a szén-dioxid termelés is alacsonyabb az otto motorokhoz képest. Magasabb a hidrogén tartalom aránya az üzemanyagnak.

    Ha egy ilyen járművel nyitott ablakokkal beállsz egy zárt garázsba és járatod a motort, hamarabb fogsz megfulladni, mint a motor lefulladni. Nem oldja a nagyvárosok problémáját.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz csongi #294 üzenetére

    A mesterséges üzemanyag előállítására több módszer létezik, ebből jelenleg 3-4 olyan, aminek környezetvédelmi szempontból is van értelme. Ezek mind vízből és széndioxidból napfény segítségével állítanak elő valamilyen alap alkoholt, amiből lehet finomítani benzint vagy gázolajat. Víz van bőven, széndioxid annál több lesz, minél többet autózol, nap is van dögivel. Pl. ott a komplett szahara.

    Nincs ördögi kör, már most is pozitív az energiamérleg, pedig még laboratóriumi szinten mozognak a módszerek. Ha lesz belőle nagyüzemi módszer, telerakják a szaharát mesterséges üzemanyag gyárral, lesz bőven minden.

    másik hsz-re: hiába hatékonyabb valamivel a dízel motor, a károsanyag kibocsátása nem jó, tehát műbenzinnel benzines autókat kell használni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák