- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- YouTube
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen switch-et vegyek?
- Facebook és Messenger
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Statisztika függő (EU CO2 kibocsátásának 30%-a a "szállítás", ennek 60%-a a személyautó), de ez még mindig csak a CO2, mi van a többivel ami kijön a füstösökből?
Átlag nagyváros (ahol lélegzik elég sok ember) levegője mennyivel lenne jobb?
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Nem ment át, továbbra se jön.
Aki szerint euro6ból annyira tiszta levegő jön (sőt egyesek szerint még tisztítja is a levegőt), azok nem tudom miért nem ezt szívják, utána elvileg lehetne beszélgetni a túlélőkkel hogy tényleg annyira tiszta-e.
(Értem, hogy közvetlenül nem az autók teszik tönkre a földet, de azért azoknak is van szerepe. Ezzel tudunk valamit tenni, akár egyéni szinten is, áruszállítást szabályozni nem tudjuk, max próbálni kevesebbet igénybe venni. De erre is ugyanaz lenne a válasz a többségtől, mert drágább a nem kínait venni és kinek van pénze ilyen luxusra.)Igen, vannak nagyobb szennyezők mint az autók. De pl nagyvárosokban továbbra is jelentős tétel az autó, viszont nem anynira jellemző a fatüzelésű kályha.
Fékpor eleve jóval kevesebb az elektromos autóknál.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Pontosan, az energiavisszanyeréstől.
Azért a tavaszi covid-19 korlátozások során elég szépen kiderült, mennyit javít Bp levegőjén ha kevesebb autó van az utakon.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
dabadab
titán
A mai modern autok mar eleg jo szinten vannak karosanyag kibocsajtas szempontjabol.
Oké, akkor egy zárt garázsban járasd az autódat egy fél óráig, letekert ablakokkal - ja, hogy ANNYIRA azért nincsenek jó szinten.
Persze, rengeteget javultak, de attól még bőven jön belőlük egy csomó káros anyag.Ugyan mitol lenne kevesebb fekpor? Az energiavisszanyerestol?
Attól. Egy elektromos autó a fékezések elenyésző százalékában használja cask a féktárcsát, amúgy mindent intéz a generátorüzemmód.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
WiZARD
addikt
Legalább tájékozódnál a témáról, mielőtt ennyire okosnak akarsz tűnni
Sajnos ez most nem sikerült.
Vicces milyen meggyőződéssel tud érvelni a villanyautó ellen a többség, 0 vagy közel 0 tapasztalattal/ismerettel
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
dabadab
titán
Ha benyomom a kis hidraulikus kor a pofakat mozgatja nem a “generator uzemmodot” kapcsolja be...arra ott van a flepni a kormany mogott amugy...full masik rendszer.
Próbáld meg azt a flepnit egy kicsit nyomkodni, mert azzal tudod beállítani az egypedálos üzemmódnál (vagyis nem kell nyomni a fékpedált, a gázpedállal intézel mindent, kb. mint a dodzsemeknél ) a lassítás nagyságát.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ööö, igazából valószínűleg pont a "generátor üzemmódot" kapcsolja be, mint a legtöbb e-autó. Van egy általában érezhető pont a fékezés során ott, ahol már ténylegesen a tárcsákat használja, de amíg a pedálerő által elérhető lassulást összehozza a motor ellenállása, addig nem működnek a klasszikus fékek. Annyira össze van kötve a két rendszer, hogy az ID.3 adaptív tempomat esetén lassulásnál konrkétan maga húzza be a fékpedált a talpad alól.
Mondjuk ez annyiból mindegy is, hogy bármilyen üzemmódban is közlekedsz, az elektromotor ellenállása mindenképpen kíméli a fékeket, az általános 30k kilométeres fékbetét-ciklus helyett a tapasztalatok ennek minimum a dupláját mutatják, tehát az a megállapítás helytálló, hogy ha a fékpor miatt aggódsz, akkor ez az aggodalom egy e-autónál nem kéne nagyon szívbemarkoló legyen.
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
nagyúr
Egy nem igaz. Először a generátor üzem kapcsol be (brutál tud fékezni). Ha nem ugrik eléd valaki, vagyis nem vészfékezel, akkor gyakorlatilag a hidraulikus fékkörnek semmi dolga, max az utolsó pár méteren, amikor csak rögzíti már az autót, de akkor meg minimális a kopás. Egy elektromos autóban simán elmegy 100k km-t egy fékbetét garnitúra...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
PDA_FAN
tag
Azt hiszem, a fékpedál kontra generátor üzemmódot kiválóan leírja Karotta a Porsche Taycan tesztjében (mellesleg a hibrid Prius is a fékre lépve először generátor üzemmódba kapcsol, pedig az nem is tisztán villanyautó):
"Muszáj átlépni a fékpedálra, ami persze ilyenkor még nem a hagyományos féket aktiválja; a Taycan 270 kW-tal tud lassítani és visszatölteni a villanymotorjaival. Ezzel most nehéz mit kezdeni, de illusztrálom. A jelenlegi 911-es Porsche 3,4 literes boxermotorjának csúcsteljesítménye 261 kW. Az kb. 350 lóerő. Vagyis a Taycan úgy tud a fékeinek a használata nélkül, elektromosan lassulni, mintha egy padlógázon nyelezett 911-es húzna minket visszafelé. Ezt képzeld magad elé, ha mered! Állítólag az esetek bő 90%-ában nem is csinálnak a 10 dugattyús fékszörnyek semmit, a közlekedésben egyszerűen nincs dolga a mechanikus féknek."
Itt a link: totalcar.hu/tesztek/2019/10/14/porsche_taycan_turbo_s_teszt/
-
danu23
csendes tag
e-Golfot használok, és a fékezés nem úgy megy, ahogy elképzeled.
Ha a "gáz" pedált feljebb engedem, akkor 'motorfék' lassít, minél jobban engedem, annál erősebben (és még külön 3 fokozat van a beállításban). Ha lerántom a lában a "gáz" pedálról, akkor teljes erővel "motorfékez".
Itt a motorfék sokkal erősebb, mint a benzines, vagy dizel autónál.
Ha eléri a motorfék a 0,3 G lassulást, akkor még a féklámpát is bekapcsolja!
Ha a "motorfék" lassítása, nem elég, akkor nyomom a fék pedált, és az akku állapot alapján, ha van hova visszatölteni a termelt áramot, nincs tele, akkor még fokozza a regeneratív fékezést. Látom is, jelzi a km-óra mellett, követhető. De ha erősen nyomom a fékpedált, jobban akarok lassulni, akkor a max visszatöltés mellett rendes tárcsával is fékez.
Namost!!
Ezt úgy csinálja, hogy te észre sem veszed! Te csak lassítani akarsz, elveszed a gázt, megnyomod a fékpedált. Nyomod erősebben, ahogy a benzines-dizel autóban is, ha jobban akarsz lassulni, ott sem várod, mit csinál a motorfék.
És nem is érzed az átmenetet, mikor kapcsol be a rendes fék, olyan puhára hangolták a határt.
Ha vészfékezni kell, akkor is többet tud, mert mikor lekapod a lábad a gázról, és tövig nyomod a féket, akkor a kocsi már a dinamikus gáz felengedéskor max motorféket ad (ez bebólintós kategória, úgy kezdi megfogni a kocsit), és utána jön a max fék a pedálról a tárcsára. Az a 0,2-0,5 másodperc, amíg a lábad átér a fékpedálra, addig már rég dinamikusan lassul az autó, ez métereket jelent a fékútban, ahol az utolsó 50 cm is sokat számíthat!!
Békéscsaba-Gyula között átmegyek a kocsival, 2 körforgalom, 3 lámpa, hogy nem használom a fékpedált! És nem, nem tartom fel a forgalmat, én inkább a dinamikus csapatba tartozom!!
És ahol olyan a motorfék lassítás, kigyullad a féklámpa! Más is látja, hogy lassulsz.
Nem kell ilyen autót vegyél, nem azért írtam, csak hogy tudd, hogy működik.Mi a csapatmunka lényege? Mindig van kit hibáztatni!
-
axioma
veterán
Huhh, a sokadikra nem birtam. Ulj be egy elektromosba ill hibridbe, es vezess akar sportosan, majd nezd meg h mikortol kezd a fek belepni [labadon vszinu nem erzed de a muszerfalnak lehet ilyen nezete]. Vagy nezz meg egy e-autot, az enyemnek is mondta a szerelo hogy rozsdasodik a tarcsa a nemhasznalattol... [jo, en ertelemszeruen noi modszerrel vezetek, de a legtobb lassitas nem fekpedalos - pl. Uromon at mikor mennem kell es a lefele iranyokban].
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztalos klub
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- LEGO klub
- MG4 menetpróba
- Ubuntu Linux
- További aktív témák...