Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz MongolZ #27 üzenetére

    Amit leírtál, az alapján nem a tervezők, hanem a vezetőtök és a megrendelő vezetője idióta. Ha lehetetlen vállalásával akarja megnyerni a projektet, akkor csal. Ha a gyártásnál visszadobnák a "rossz" tervet, akkor olyan tervet kellene készíteni, ami kivitelezhető. De az is lehet, hogy valójában befolyásolja a működést, csak gyártók ezt nem értik, mert jó lesz az oda, 20 éve is jó volt oda... bízva abban, hogy a túl sok selejt miatt inkább elnézi a megrendelő, mert nem akar késni és azért piaci hátrányba kerülni.

    Boingnál is ilyesmiről számoltak be az NG sorozatnál is. A magasabb terhelést csak a preciziós megmunkálás tudta garantálni, de a beszállító lemezollóval kézzel csinálta, mert hát jó volt az oda a régi, lassabb, kisebb teljesítményű gépekhez is, buta mérnökök. Más beszéllító nem lévén meg elkenték a botrányt, hogy hajlamosabbak darabokra törni azok agépek baleset esetén vagy hamarabb használódnak el. A hatóság szakértője is elbagatelizálta azzal, hogy úgy szokás az iparban, hogy kókányolnak, nincs azzal semmi probléma - írta alá a boing ügyvédje által megfogalmazott vallomást.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz MongolZ #31 üzenetére

    tehát... "sajnálom, kenyérre kellett... büntetőjogi felelősségem teljes tudatában, elolvasás nélkül elvállalltam.. majd meghamisítottam minden jegyzőkönyvet arról, hogyan készítette a cég, mert így szokás."

    Ezek után szerintem felesleges a megrendelőre mutogatni, mindkét oldal nyakig benne van. Ellenben jogilag a hamisító, selejtet gyártó beszállító és annak emberei lesznek elővéve, ha buknak.

    szerk:
    A hatóságok elég nagy teret adtak a boeing-nak, cserébe elvárták a megfelő minőségi ellenőrzást. Csak épp az a helyzet állt elő, amit te is írtál. S mivel a beszállítótól kezdve a boing managerein át a hatóság embereiig mindenki benne volt, így a minőségellenőrök húzták a rövidebbet, amiért ezt felhozták. Semmi más következménye nem lett annak sem, s ez még a mostani balhé előtt volt évekkel. A sztori az elejétől [link], a végkifejlet nem volt már benne, hogy lesöpörték az ügyet.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MongolZ #31 üzenetére

    Azért jobb, ha tudod, hogy akár még a repülőgépiparban is megszokott, hogy nincs "csereszabatosság" két gép közötti alkatrészeknél.

    Egy Cessnán mutattak olyat, hogy a géptörzset konkrétan 5 cm-es eltéréssel sikerült megépíteni jobb és bal oldalon. Szemre nem volt túl feltűnő, csak az volt a furcsa, hogy az oldaltrimmet 0-ra állítva nem síkban volt a lap. Hát ezért...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • zseko

    veterán

    válasz MongolZ #27 üzenetére

    Ismerős. Nálunk is volt, hogy tizenkét méter hosszú megmunkálásra +/- 0.05mm tűrést adtak meg. Csak amíg a marógépről lekerült, többet hajlott szerintem mint 4-5mm... a szállításról, teherautóra fel-le pakolásról nem is beszélve. (festve, üzemkészre szerelve, kipróbálva került ki tőlünk egyébként, nem alkatrészként, így tudtuk, hogy működik) Valami fiatal német tervezőgyerek volt. A vezetőség el is hívta hozzánk, és mutatta neki mi a szerepe annak amit betűrt, és mondták, hogy barátom, mérd meg... Gyorsan rájött mennyi értelme van, és módosította +/- 0.5mm-re.

    De találkoztam olyannal is, mint amit a kipufogóról írsz. Vagy amikor a szabadtűrésű, darabolt majd hegesztett alkatrészen (gyakorlatilag 180x25x300-as laposacélra egy 100x40-es, ~350mm hosszú sín van ráhegesztve, úgy, hogy a sín túllóg 80mm-t az egyik irányba), van négy furat, ahol a furatok az alkatrész széleihez vannak megadva +/-0.2mm-re (ráadásul két furat az egyik széléhez, kettő pedig a másikhoz), a többi méret szabadtűrés. Közben meg a furattáv számít ÉS a sín kilógó vége a furathoz képest, ami nincs megadva. Egyébként minden más 'levegőméret', máshol nem csatlakozik sehova, csak a sín...

    Vagy, ami magyar tervezőirodától jött műszaki rajz, ahol egyszerűen nem értettem mi van a rajzon, amíg rá nem jöttem, hogy szépen rárajzolta (nem csupán jelölte) a hegesztési varratokat is, körbe, mindenhova, minden nézetben, ugyanolyan folytonos és vastag vonallal, mint amivel egyébként maga az alkatrész van...

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • Zeki

    nagyúr

    válasz MongolZ #52 üzenetére

    Hehe, csak egy kis betanulás alatt voltam egy autóipari beszállítónál.. vettek német engedéllyel a német anyacégtől új gépet, mert ezzel majd jobban megy a termelés... a formaadó cuccot Jürgen az udvarról harácsolhatta össze, mert a zsír új gépben nyálkás volt már a víz, és szépen marta a rozsda az elemeket.. a legyártott termékeket olyan sebességgel kell ellenőrizni, hogy azon aztán ki nem bukik semmi. Majd jönnek a minőségellenőrök és teljes tálcákat lezárolnak... a lemez szintén Jürgenéktől jön, hol ilyen, hol olyan a vastagsága... elvárások persze vannak...

  • kymera

    senior tag

    válasz MongolZ #52 üzenetére

    És ebből még nem volt semmilyen botrány ???

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Új hozzászólás Aktív témák