Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz MongolZ #27 üzenetére

    Amit leírtál, az alapján nem a tervezők, hanem a vezetőtök és a megrendelő vezetője idióta. Ha lehetetlen vállalásával akarja megnyerni a projektet, akkor csal. Ha a gyártásnál visszadobnák a "rossz" tervet, akkor olyan tervet kellene készíteni, ami kivitelezhető. De az is lehet, hogy valójában befolyásolja a működést, csak gyártók ezt nem értik, mert jó lesz az oda, 20 éve is jó volt oda... bízva abban, hogy a túl sok selejt miatt inkább elnézi a megrendelő, mert nem akar késni és azért piaci hátrányba kerülni.

    Boingnál is ilyesmiről számoltak be az NG sorozatnál is. A magasabb terhelést csak a preciziós megmunkálás tudta garantálni, de a beszállító lemezollóval kézzel csinálta, mert hát jó volt az oda a régi, lassabb, kisebb teljesítményű gépekhez is, buta mérnökök. Más beszéllító nem lévén meg elkenték a botrányt, hogy hajlamosabbak darabokra törni azok agépek baleset esetén vagy hamarabb használódnak el. A hatóság szakértője is elbagatelizálta azzal, hogy úgy szokás az iparban, hogy kókányolnak, nincs azzal semmi probléma - írta alá a boing ügyvédje által megfogalmazott vallomást.

    [ Szerkesztve ]

  • zseko

    veterán

    válasz MongolZ #27 üzenetére

    Ismerős. Nálunk is volt, hogy tizenkét méter hosszú megmunkálásra +/- 0.05mm tűrést adtak meg. Csak amíg a marógépről lekerült, többet hajlott szerintem mint 4-5mm... a szállításról, teherautóra fel-le pakolásról nem is beszélve. (festve, üzemkészre szerelve, kipróbálva került ki tőlünk egyébként, nem alkatrészként, így tudtuk, hogy működik) Valami fiatal német tervezőgyerek volt. A vezetőség el is hívta hozzánk, és mutatta neki mi a szerepe annak amit betűrt, és mondták, hogy barátom, mérd meg... Gyorsan rájött mennyi értelme van, és módosította +/- 0.5mm-re.

    De találkoztam olyannal is, mint amit a kipufogóról írsz. Vagy amikor a szabadtűrésű, darabolt majd hegesztett alkatrészen (gyakorlatilag 180x25x300-as laposacélra egy 100x40-es, ~350mm hosszú sín van ráhegesztve, úgy, hogy a sín túllóg 80mm-t az egyik irányba), van négy furat, ahol a furatok az alkatrész széleihez vannak megadva +/-0.2mm-re (ráadásul két furat az egyik széléhez, kettő pedig a másikhoz), a többi méret szabadtűrés. Közben meg a furattáv számít ÉS a sín kilógó vége a furathoz képest, ami nincs megadva. Egyébként minden más 'levegőméret', máshol nem csatlakozik sehova, csak a sín...

    Vagy, ami magyar tervezőirodától jött műszaki rajz, ahol egyszerűen nem értettem mi van a rajzon, amíg rá nem jöttem, hogy szépen rárajzolta (nem csupán jelölte) a hegesztési varratokat is, körbe, mindenhova, minden nézetben, ugyanolyan folytonos és vastag vonallal, mint amivel egyébként maga az alkatrész van...

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

Új hozzászólás Aktív témák