Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dbj19 #90 üzenetére

    Akkor jó plda volt.

    "Akkor engem se kényszerítsen senki cigarettafüst szívására."...

    Másik oldal meg, hogy ne kényszerítsd rá arra, hogy ne dohányozhasson bent. Mindkettőnek nem lehet jó állam mérlegel és bumm. Pedig de szép volt ?30+éve szó szerint vágni lehetett a füstöt apám munkahelyén 10méterre nem lehetett ellátni. Rákényszerítették a a dohányosokra, hogy ki kell menni? Volt is nagy ereszd el a hajamat.

    A 21.sz talán de mindenképp az egyik legnagyobb kihívása a környezetvédelem. Én nem is a NOX/PMet érzem a fő gondnak hanem a globális felmelegedés. Aminek a fő okozója a légkör emelkedő co2je. Ahogy számoljuk a CO2 kibocsátás 25-40%ért a közlekedés a felelős. Az "állam" megint jött és durr. Még kína is 2060ra 90%os co2 kibocsátás csökkenést akar. Mert szerintük is ekkora a szar. A 90%ot nem közlekedés CO2re hanem amblokk mindenre akarják.

    "Egy elektromosban csak az akkupakk értéke annyi, mint egy használt, régebbi ICE autó teljes ára."

    Régebbi. A CO2 adó emelkedése, euro7 miatt az ICE tovább emelkedik az aksi pakk árának csökkenése, támogatások miatt ez elektromos ára tovább csökken. Aztán ahogy írtam már nem lesz értelme új ICEs autót venni és ott vége a veszek olcsó új/5/10éves ICEt.

    "Az szivárog be, hogy hova tesznek annyi kiszuperált akkumulátort, a rengeteg félvezetőt?"

    A "kiszuperált" aksik első körben mennek egy regenerálás után puffernek. Kelleni fog. Hamár puffernek se jók mert nem regenerelhatóak nagyon jól újrafeldolgozhatóak.

    "Persze elviekben újrahasznosítható akárhányszor, a gyakorlatban meg elásnak pár száz tonnát, aztán lehet mentesíteni."

    Az autó újrahasznosítás elég jó üzlet. EVs autóknál point az aksi miatt különösen jó. Természetesen ide is kellhet állami kontrol és ösztönzők. Na bumm.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • #53246592

    törölt tag

    válasz dbj19 #90 üzenetére

    Vannak megoldandó problémák, jól látod.
    Tekintve, hogy az új autó eladásoknak még mindig 90+%-a ICE, 5-10-15 év múlva ugyanúgy lehet majd venni 5-10-15 éves használt EURO6 ICE autót mint most. Ezeket meg használni is lehet majd, legfeljebb nagyvárosok belsőbb részeibe nem engednek be vele.

    A rengeteg félvezető önmagában nem lesz probléma, annyira picik. Az elektronikában vannak ettől jóval problémásabb cuccok.
    Az akkumulátorok esetében még szükség lesz újrahasznosításra, akár fix energiatárolóként, akár alapanyagként az új akkuk gyártásához. De jelenleg ez még olyan kis méretű probléma, hogy egyszerűen nincs miért ipari szintű megoldásokat kiépíteni - majd később lesz, és akkor ki is épülnek ilyenek.

Új hozzászólás Aktív témák