Új hozzászólás Aktív témák
-
shardd
csendes tag
Első link lemaradt: [FSD Beta]
-
Colomb
csendes tag
azert ez a lidar/radar nem akkora rocket science, ha egy okos porszivóba is bele lehet rakni... 250 € ert
gondolom egy 40.000- 50.000+ € auto koltsegei kozott csak elmegy valahogy egy ilyen alkatresz. Szoval abszolút nincs igaza a Teslának főleg úgy, hogy ezek a cuccok pont akkor latnak jobban amikor a vezető nem... amikor igzán kéne (köd, szakadó hó, eső....) -
haxiboy
veterán
120 milliót? Hol? Szinte az összes gyártó a tesla-n kívül a Lidar+Kamera kombóban hisz.
Az elmúlt években töredékére csökkent az ilyen felhasználásra való szenzorok ára.
Uber, Waymo, Toyota ha ők meg tudták oldani, akkor a Tesla is meg tudná oldani.
Erősen kétlem hogy a lidar 250k usd-t dobna az áron.Tesla szimplán azért nem használja a Lidar-t mert az a meggyőződése Musk bácsinak hogy ha az ember a két szép szemével meg tudja oldani, akkor az autó a temérdek kamerával is meg fogja tudni oldani. De az emberi szemnek is rengeteg hátránya van, a lidarral ezt a pontosságot jelentősen lehetne növelni. Talán akkor nem gondolkodna a Tesla sem hogy átmenjek-e a 40cm magas kartondobozon vagy kerüljem ki?
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
haxiboy
veterán
Hadd ne válogassam össze mindet.
Rengeteg cég tolja...lehet majmolni a Tesla-t. De szerintem előtte a keresőt tanuld meg használni. Már 3 évvel ezelőtt is voltak övezető taxik kisebb nagyobb sikerekkel.
Amíg ott kell ülnöm a volánnál és fogni a kormányt, addig full self drive-nek csak nagy jóindulattal lehet nevezni.
Tény hogy hatalmas siker. De teslánál szépen áthárítják az összes felelősséget a sofőrre ha valami probléma van.
Egy balesetnél sem láttam hogy írták volna : igen ezt mi kurtuk el.
Helyette a nem figyelt a sofőr duma megy állandóan.De én itt lezárnám a vitát, mert semmi értelme.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Gábor001
tag
Többféle lidar van, a drága, amire te gondolsz, az a mechanikus lidar. Az képes 360 fokos látószögre is akár.
Ilyen elvű az, ami a porszívóba is kerülhet akár, de az általában csak egy nyalábbal rendelkezik, és nyilván a hatótáv se összemérhető. Van annyi különbség köztük, hogy indokolja jelenleg a sokszoros árat.
Létezik azonban solid-state lidar is, ami egy autó árához képest akár nevetségesen olcsó, de (aránylag) kicsi a látószöge. Ha jól tudom, ez pár éve van piacon, valószínűleg ez fog elterjedni az autókban.
Az pedig mindegy, hogy a konkurencia hol tart, mivel a fejlesztéseket nem láthatjuk, elképzelhető, hogy van jobb/stabilabb rendszerük lidar segítségével, csak nem elérhető egyelőre az autókban. Az egyértelmű, hogy egy lidar információi javítanak az önvezetésen bizonyos körülmények között. -
Gábor001
tag
Az FSD-vel még mindig az a gond, hogy Level 2. Személy szerint jobban örülnék egy L3+ autópálya/autóút önvezetésnek + városi araszolásnak, és úgy tűnik, hogy a többi gyártó is ezen irányba megy.
A robottaxiknál pedig egy (talán rövid) ideig még marad a város scan + mechanikus lidar, de ott az akár meg is térülhet. -
Gábor001
tag
Nem állítottam azt, hogy adott esetben ne lehetne a legjobb az FSD. Egyébként még a megjelenés körül láttam róla videókat, valóban impresszív.
A minősítést nem találom kamunak, épp a level 3+ minősítés jelentené azt, hogy a gyártó annyira stabilnak gondolja a rendszerét, hogy vállalja a felelősséget érte. Addig lehet bármilyen meggyőző egy rendszer, a hibákért a sofőr a felelős - és városban azért van lehetőség hibák elkövetésére. Ez nem szimpla bürokrácia vagy lobbi, hanem épp a vásárlókat védi.
A Cruise-nál pedig attól félek, hogy a fejlesztései az USA-ban lesznek csak elérhetőek, mint a Cadillac autópályás vezetése.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen