Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    reform jó. és kellene.

    itt svédeknél elvileg a gépírás alsóban kötelező lesz. tehát aki csak pötyögni tud, az menthetetlenül hátrányba kerül. ugyanígy, alapfokú szövegszerkesztés, prezentációkészítés ahogy írták a szövegben kelleni fog. annak van értelme is, pl a HDD működési elvére (vagy a mítikus plotter létezésére) ezen a szinten még vajmi kevés szükség van, ha eljut addig, akkor cisco essentialsnak úgyis része. meg keresőlabor, az is eléggé fontos, meglepő, hogy emberek mennyire képtelenek megtalálni releváns információt.

    a "majd megtanulják otthon szabadidőben" érvelést meg nem tudom ki találta ki, de az illető biztosan egy magas kvalitású, remek szakember lehet. segíteni segíthet, de nem váltja ki.

    másik oldalról hugoméknak gépírás kötelező volt és ő már lényegesen jobb informatikai oktatást kapott általános iskolában (gimnázium nem összehasonlítható a kettőnk esetében), szóval a kilencvenes évek végére lényeges javulás volt. tőlem is tanult pár dolgot, de prezentációban ő a jobb, gépírásban pedig szintén ő a gyorsabb a jobb képzés miatt... emiatt is mondom, hogy otthoni tudás nem elég, hiába volt otthon születésétől kezdve számítógép és hiába volt saját gépe -jelenleg kettő is- olyan tíz éves korától.

    Nekomajin: algoritmikus gondolkodás és az ehhez tartozó diszkrét szerintem inkább a matekóra feladata valahol 12. környékén. hacsak nem lesz kötelező programozás is, de oda meg ennyi óra az alapokra sem elég.

    mentésre meg: változnak az idők, hála égnek úgy az XP SP2 óta folyamatos rendszerösszeomlás már kevésbé égető probléma, mint mondjuk volt 95-98preSE időben. tetejében az automata mentés is eléggé sokat fejlődött. egyébként hála égnek, 10-12évesen a nyári szünetben heti kétszer újrarakni a keresztbeálló win95öt még elfogadható volt, most már nem lennék hajlandó ilyenre.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz cucka #48 üzenetére

    jaja, évszámoknak és helyeknek magukban nincs sok értelme, összefüggéseknek annál inkább.

    főleg, hogy felsőokatásban már saját gondolatok az elvártak, ami elég nagy eltérés a gimnáziumhoz képest, ahol a könyv/órai anyag visszamondatása bevett szokás.

    sztanozs: Ady eléggé kicsapongó életet élt, én egy hallucinációra gyanakodtam amit kiírt magából. de ez a saját féltroll meglátásom, az irodalmi kánon sokkal finomabban fogalmaz. mégiscsak koszorús költő volt:)

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz cucka #72 üzenetére

    +1. főleg az utolsó bekezdésre.

    programnyelvből utasításokat az ember használat közben tanulja meg. ez vicces eredményeket is szokott jelenteni, pl fél év aktív C++ után az első Java napok általában aktív googlezással telnek, avagy hm, hogy is volt pontosan a szintax? kb olyan, mint az angol, ott is van egy pár szabály amit kell tudni, minden más meg kitalálható (legalábbis a sokadik nyelv után).

    továbbgondolva: csak azért meg senki nem lesz értelmiségi vagy jó problémamegoldó, mert bemagolt x verset, de nincs egy saját gondolata arról, hogy mégis miről szólnak. magában a statikus alapműveltség nem ér sokat szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz hcl #87 üzenetére

    persze, kell alaptudás.

    A kettő között kellene egyensúlyt találni, ez elég nehezen megy a tantervet kitalálóknak.
    jaja.

    az a német én úgy emlékszem a francia volt. a németnek egyébként Magyarországon még van is valamennyi értelme (angolnál kevesebb), nade a franciának hacsak az ember nem Franciaországban akar dolgozni akkor sajnos nincs sok haszna. tanultam németet, angolt, franciát, spanyolt, svédet, szóval valamennyi összehasonlítási alapom szerintem van. németnek anno egy időben volt értelme (itt svédeknél már nincs sok), angol napi használat, svéd napi használat (nyelvterület miatt), francia és spanyol meg érdekes volt, de sokat nem nyertem rajtuk.

    bár a legjobb indok az angol lecserélésénél mégiscsak az volt, hogy a diáknak túl sok sikerélménye lesz, mert könnyen tanulható egy francia/némethez képest. persze, nem véletlenül az angol lett kvázi lingua franca, remekül skálázódik tudással, egyszerű (mondanivalóra lehet koncentrálni a bonyolult szerkezetek helyett) és gyakorlatilag nincsenek benne kivételek (kb harminc gyakran használt erős igétől eltekintve).

    félig viccesen: ha pedig mindenképpen a "latin jó, mert utánna könnyebben tanulnak nyelveket" szemléletet akarják továbbvinni (csak az újlatin mégiscsak jobban motiválható), akkor tanítsanak regular expressionokat és formális nyelveket. gyakorlatban társalogni pont annyira lehet velük, mint latinul. viszont későbbi nyelvtanulást tényleg nagy mértékben segíti, ha az ember regexpben gondolkodik nyelvtanulás közben. mivel a kivétel pedig vagy definiált, vagy nem elfogadott, innentől tiszta logika.

    89re: svédeknél nálunk a képzésben csak írásbeli vizsgák vannak. fogalmazás mégis működik, ha nincs vezérfonal vagy irreleváns a tartalom (tehát alapvető fogalmazásbeli hibák vannak), akkor visszadobják. rekorder beadás nekem 114 oldal volt, bár abból kb 35 oldal volt tiszta szöveg (meg 70 oldal programkód és diagrammok/ábrák). mondjuk ez egy 7.5kredites beadás volt, olyan 60 órányi tiszta dokumentációval (kurzus célkitűzéseit ott kellett bizonyítani, hogy sikeresen elérte az ember). 8-12 oldal közöttiek teljesen megszokottak egyébként, eléggé sok olyan terjedelműt kell írni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz hcl #92 üzenetére

    az itt csak lab bemutatás/szeminárium kapcsán van. feleltetésnek az időigény az egyik hátránya, a nagyobbik meg inkább az, hogy a kurzus összes célkitűzését (7.5kredites kurzusoknál olyan 5-8 megszokott) közel lehetetlen egy felelés keretei között megoldani, egy rendesen összeállított írásbeli vizsgával sokkal jobban fel lehet mérni a tudást, és javítani is gyorsabb.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz hcl #96 üzenetére

    igaz, felsőoktatásból indulok ki, erre kb 2-3 figyelő van 40-50 főre, speciálisan a célra kialakított vizsgatermekkel. puskázni lehet, hogy volt már olyan, akinek sikerült, de a lebukás automatikus eltiltást von maga után, a lebukási esély pedig eléggé magas.

    írásbeli vizsgákra általában 3-5 órát szoktak allokálni, ennyi idő kb elég az összes kurzuscél rendes végigkérdezésére. 10-25 teleírt A4es lapból -rendes felkészüléssel kb ilyen méretűek általában- azért szerintem kiderül, hogy mennyit tud a diák.

    általános/középiskolában viszont igazad van.

    bimbiri: gyakran használt utasításokat az ember tudja, ha meg kell más is, az egy idő után átmegy gyakran használtba. a teljes ref manualt viszont senki nem fogja fejből felmondani.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz bimbiri #112 üzenetére

    A DOS parancsok feleslegessé váltak, de mégis megkerülhetetlenek. Már nem tanítják, de megemlítik őket.

    na ez pl pozitívum, a format c: nem volt épp hülyebiztos parancs:D.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák