Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • quarros

    tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    Esetleg valami ilyesmire gondolsz:

    Hopsz. Sorry gif -et úgy tünik nem szereti.

    [ Szerkesztve ]

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #26 üzenetére

    Értem én, hogy az informatika tanárok kutyaütők a szakmához, de mégis mivel tudod ezt alátámasztani? Személyes tapasztalat vagy családon belüli tapasztalat vagy reprezentatív felmérés esetleg axioma?
    Tudom, hogy nem minden tanár áll a helyzet magaslatán, de kicsit erősnek találom az általánosítást.
    A pesszimista, pedagógusellenes érvrendszer szerint alátámasztható, hogy legőskövületebb tanár is összeszedhetett már elég rutint az órai anyagokból. Hiszen a tananyag kötött, a hardver és szoftverkörnyezet nem frissül, a feladatok évenként újra kiadhatók, amik kimásolhatók a sok megjelent feladatgyűjteményből.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz bambano #26 üzenetére

    Ne általánosítsunk. A legtöbb gyerek nem informatikus szülőkkel rendelkező egyed :)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #34 üzenetére

    Sajnálom, de nem érzem feladatomnak, hogy megmagyarázzam mi értelme verseket tanulni. De pont aktuális, azért jó tudni mit értenek azon az aktuálpolitikai beszédekben, hogy "disznófejű nagyúr".
    Énekből buktatni. Nem szoktak, de miért ne lehetne? A tantárgynak ugyanúgy megvan a minimum követelményszintje, mint más tantárgyaknak. Készségtantárgy, nagy a diákok közti adottságbeli különbség. De az ének-zene tárgy nem csak énektanulásból áll. Történelmi korok és földrajzi tájak, azok zenéi és hangszerei. Híres hazai és külföldi zeneszerzők műveinek ismerete. Bár ha Ady verseinek tanulásának értelmét magyarázni kell, akkor gondolom ezen ismeretek szükségességét is indokolni kellene. De most nem fogom.
    A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell? Rávilágítani, megemlíteni szokták a tanárok. Hiszen a (keret)tanterv is úgy van általában összeállítva, hogy erősítsék egymást a tárgyak. Ugyanannak a korszaknak történelmét, irodalmát, művészetét tanítják.
    Az infótanárokkal szembeni ellenszenved okának magyarázatát külön köszönöm! Ezek szerint 4-8 tanár alapján alkotsz véleményt, amihez jogod is van. De 5000 iskolát számolva, iskolánként 2-3 informatikát is tanító tanárt feltételezve 10000-15000 ember szakmaiságát ítéled meg kb. fél ezrelékük alapján. (Nem témája a topiknak, ezért csak zárójelben, költői kérdésként kérdezem: más szakmákról is ilyen lehangoló a véleményed? Van jó autószerelő, villanyszerelő, víz- gáz- központi fűtés szerelő, stb... szerinted?)

    Az irdatlan pénzekre is kitérnék egy rövid gondolat erejéig, mert ezt már egy másik -nevén nem nevezhető- "univerzumban" már ki lett tárgyalva. Pontos összegeket nem tudni, de a nagyságrend kikövetkeztethető az ismert adatokból: 2005-2008 között 5 milliárd, 2010-ben 1,5 milliárd forint, 2011-ben 1,13 milliárd forint, elmúlt tíz évben az állam közel 12 milliárd.forrás. A tantermi gépek operációs rendszere és a használt irodai programcsomag évi bérleti díja 1,5 milliárd forint. Kimondva sok, de ez 5000 iskola, iskolánként átlagosan 100 gépet számolva 500000 számítógépre oszlik meg. Ez gépenként 3000 Ft évi bérleti díjat jelent, operációs rendszer és irodai programcsomagra. Tudom ehhez a 2004 február 10. után beszerzett gépekre Windows frissítési alap kell és vannak ingyenes vagy szabad szoftverek is, amikkel meg lehet oldani a feladatot. De hol használják ezeket? Mekkora a piaci részesedésük? Nem az életre, a munkahelyi követelményeknek megfelelő eszközökön kellene tanítani a diákokat? A szakkönyveket, tankönyveket nem említve. A tanárok továbbképzését is ide lehetne sorolni. Ehhez adjuk hozzá a szerveroprendszereket is. Nem olyan sok az az összeg.
    A számonkérés standardizált. 2 évre előre meghatározva az oprendszert és használt szoftvereket. Egy tanuló Mac igénye is "hasba tudja akasztani" az iskolát, mi lenne ha 20 diák 15 különböző Linux disztribúciót szeretne használni? De ez már üzemeltetési feladat, nem tanári...

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz bambano #74 üzenetére

    Öhm, igen. Ez már régi szívfájdalmam..
    Nekünk volt felvételi, mondjuk az sem volt egy nagy szó, mert kellett a fejpénz, de mégis,, akiről lerítt, hogy síkhülye, vagy nem érdekli semmi, azt csak kiszórták.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz bambano #79 üzenetére

    (#56) Nekomajin: kérdés, hogy mit nevezel "megmondanák-e, hogy hogyan végezze a munkáját!"-nak? ha csak azt, hogy belemondod az orvos szemébe, hogy hóhér, azt valószínűleg nem sokan teszik meg. Ha az is megmondás, hogyha szerinted rosszul végezték el a munkájukat, akkor nem mész abba a pékségbe többet, másik háziorvost választasz, másik kisiparost keresel, akkor szerintem az emberek zöme igenis megmondja, hogy hogyan végezze a munkáját.

    Szerintem ha visszaolvasol, te is találsz jónéhány olyan postot, amiben az emberek leírják, hogy szerintük hogy kéne, és nem csak arról beszélnek, hogy nem jól végzi a dolgát a tanár. Persze ez csak egy fórum, lehet ötletelni, csak attól tartok, hogy ezek az egyének nem csak itt fejtik ki a véleményüket.
    De ha csak annál maradunk, hogy nem jó a tanár. Bármikor megteheted, hogy egy másik iskolába íratod a gyereket. Aztán egy harmadikba, aztán egy negyedikbe... És ha találsz egy jót, akkor mondhatod azt, hogy na, eddig hülyék voltak a tanárok, de ebben az iskolában végre nem. De ha már a sokadik helyen is csak "hülye tanárok" vannak, akkor inkább máson kéne elgondolkozni.
    És ez a második bekezdés nyilvánvalóan nem neked szólt, hanem úgy általánosságban mindenkinek, aki a tanárokat szidja. Tényleg vannak rossz tanárok, de azért az nem kicsit túlzás, hogy minden második ember a tanárokat szidja. Abba meg bele se gondol, hogy fogalma sincs arról, hogy miről beszél, mert nem az a szakmája, ráadásul még elfogult is a saját gyerekével szemben, ezért legtöbbször nem objektív.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz bambano #80 üzenetére

    Viszont az olvasás fejlesztése magában már nagyon is szükséges lenne.
    Arra nagyon jó lenne az irodalomóra, pl. pont a verstanulás nélkül, illetve valamivel emberközelibben.
    Nézz körbe itt :)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • kokov

    tag

    válasz bambano #74 üzenetére

    Marhaság. Nem értek egyet. Én felnőttképzésben vettem részt és szereztem diplomát. Ezer körülmény játszott abban szerepet, hogy nem voltak jók a tanulmányi eredményeim. Kezdtem az általánost waldorf rendszerű suliban, mert az volt közel.
    Másodikban nyertem egy matematika versenyt ott (igen, képzeld a pedagóguson múlik, nem a waldorf a rossz), majd költöztünk és az új iskolában elégtelent kaptam a dolgozatomra, pedig az összes eredményem helyes volt, csak nem vezettem le egyik feladatot sem papíron. Az az elégtelen elképzelni nem tudod mekkora törés volt 8 évesen úgy, hogy az osztályban csak nekem lett egyes és a faxkalap pedagógus az új osztályom nyilvánossága előtt csalással vádolt, hogy lestem másról és stb. és meg sem próbálta ellenőrizni amit állítok egy másik feladattal. Ez volt a harmadikban. A negyediket végigszenvedtem a másik módszerre való átállással, hogy nekem le kell írni azt és úgy, mert az eredmény nem elég, miközben igen nehezen illeszkedtem be az új osztályba, én a címeres csaló ugye. Majd ötödikben átkerültünk egy másik épületbe, ahol a "felsősöket" újrakeverték tagozat szerint. Megint új osztályom lett. A harmadik ahová be kellett volna illeszkedni, barátokat szerezni. Mivel nem tudtam/akartam énekelni benyomtak egy olyan osztályba ahol kettes volt az osztályátlag, mert más tagozat nem volt, csak az ének-zene a hülye igazgató miatt. A szüleim kimentettek, másik iskola. A negyedik osztályom, ahová be kellett illeszkedni. Én már csináltam mindent, csak egy haverom legyen. Tökmindegy volt. A szakközép egy átlagos szar, az összes haverom csibész. Rajtam bőrkabát és bakancs. A szakiskola kisujjból kirázós, de a felsőfokú képzés a jegyeim miatt nem volt elérhető. Igen, nem tanultam. Ittam és cigiztem. És? Kinőttem. Elmúlt.
    Röhögve szereztem diplomát munka mellett pedig 36-an tettünk záróvizsgát a 100-ból és tudod mit? Áldja meg az Isten azt, aki kitalálta, hogy ne legyen felvételi az önköltségen és ne az legyen a döntő, hogy közepes az érettségi vagy jeles és kapja be az, aki nyelvvizsgához köti a diploma kiadását, mert amiatt volt a szekrényben a papírom majdnem 3 évig.

  • kokov

    tag

    válasz bambano #94 üzenetére

    "máris van egy okod, hogy utáld a waldorfot"

    Nyilván, amikor felsőfokon a levezetés felét kihagyja a prof és 10 emberből 9 emiatt veszíti el a fonalat. Engem meg kellett keményen büntetni, mert nem írtam le az ilyen alapműveletes szarok levezetését. Nem is értettem, hogy mit akarnak tőlem. Mi úgy tudtuk a szorzótáblát, mint a verset. Én azon a feladaton nem gondolkodtam, csak a mondatokat fejeztem már be. Nekem ezek mondatok voltak. Egyszerűen tudtam, mint a verset, hogy a hatszor öt mondatnak az a vége, hogy 30 és nem gondolkodtam már semmin és ezek a mondatok már kezdtek valahogy képek lenni vagy az ég tudja, de nem gondolkodtam már. Imádtam, hogy akárhogy kombinálhatom megy. Így ránéztem és ment. Emlékszem hogy a versenyen az zavart, hogy hátráltat a kézírásom gyorsasága, mert egy-két számot javítanom kellett, hogy olvasható legyen, mert túl gyorsan írtam le és csúnya lett.
    A feladat számomra annyi volt ott, abban a dolgozatban amire karót kaptam, hogy meg tudok e jegyezni kettő vagy max 3 részeredményt, hogy tudjam hogyan kezdődik a következő mondat, amit gondolkodás nélkül fejeztem be, sőt volt hogy már el sem mondtam. Egy kép volt, vagy nem tudom hogy mondjam neked, de ránéztem és tudtam. Fú de imádtam. Non-stop gyakoroltam, az is játék volt. Autótologatás közben játékból számoltam. Szerettem na.

    Vicc könnyű volt, mert nem voltak nagy, milliós nagyságrendű számok a közelemben sem és akkor egyes érted? Nem értettem. Miért egyes? Azon viszont később már gondolkodtam, hogy mit kell leírnom a levezetésben. Érdekes, de komolyan. Szenvedtem tőle. Nem értettem, hogy mit akarnak tőlem és hogy ez miért kell. Soha nem voltam kimagasló többet matematikából. Ötös voltam még nyolcadikban, de az már nem ugyanaz volt. áááh, semmi köze nem volt ahhoz, már utáltam.

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #77 üzenetére

    ""Sajnálom, de nem érzem feladatomnak, hogy megmagyarázzam mi értelme verseket tanulni.": apró probléma, hogy nem is ezt kértem tőled. Te, mint tanár, nem érted a kérdést? A diákjaid kérdéseit se?"

    Én azt kérdeztem: minek megtanulni kívülről ilyen józan észt, oktatási szükségletet és pedagógiai igényt ennyire túlhaladó mértéktelen mennyiségű verset. Nem könyvtár a fejem. Pláne érdekelne a válaszod, ha hozzáteszem, hogy ez messze nem humán szakos osztály volt, sőt.

    Idéznék a #34. hozzászólásból:
    "amikor én érettségiztem, 160 Ady versből tudtam legalább 3 versszakot könyv nélkül idézni.
    fogj hozzá, magyarázd meg, ennek mi értelme volt?""

    Én erre írtam, hogy nem érzem feladatomnak, még akkor is ha te ezt felsőbbrendűség sugalmazásának veszed. De ha durvábban fogalmaznék azt is mondhatnám, hogy ne utasítgass, főleg ne ilyen felsőbbrendűséget sugalmazóan!
    Egy saját állítása szerint valamikor tanárként is dolgozónak ezt magyarázni kelljen?
    Az alap állításodban 3 versszak könyv nélküli idézését írtad, ez lenne a pedagógiai igényt messze túlhaladó mennyiség?
    "most következik tőled a magyarázat a 160 versre, hogy miért nem a zsebemben van a digitális tudástár, miért a fejemben az analóg."
    Miért következne? Milyen 160 versre? Ady 160 versére? Vagy 4 év alatt kellett 160 verset megtanulnod? Ezt a kérdést tényleg nem értem!

    " errefelé szoktak és azért, mert készségtárgy. ráadásul ez az osztály sem humán szakos, viszont itt is van pár dacos csakazértis tanár, aki megmutatja, hogy egy matek-infó szakos osztály csakazértis az ő tárgyát fogja tanulni matek meg infó helyett."
    Vannak idióta tanárok, egyesek szerint én is az vagyok. ~300 hallgatóm közül van aki kedvel, van aki utál. Nem lehet mindenkinek egyformán megfelelni. Műszaki képzésen tanítok és a sok gimnáziumból, közgazdasági középiskolából érkezőnek gyors a tempó és magasak a követelmények.

    A kötelező irodalom választás szintén tanár szintű döntés (bizonyos határokon belül). De attól, hogy neked az És mégis mozog a föld jobban tetszik/érthető még nem indokolja annak a választását. Emlékeim szerint adott témakörből több hasonló könyvet adtak meg, ami közül az egyiket volt kötelező elolvasni. Tehát a diáknak is volt döntési szabadsága. Ha ez nálad nem volt meg, akkor szintén az idióta tanár esete forog fent.

    A mesteremberek megtalálása nem egyszerű voltát szerettem volna szemléltetni. A tanár is mesterember. Csak nem az autóját/lakását/stb... bízza rá, hanem a gyerekét. Nagyobb a felelősség, mégis sokkal kisebb a megbecsülése. Erről ők maguk is tehetnek, de a szülők nagy része úgy gondolja tévedhetetlen a gyereknevelésben és baj esetén a tanár a hibás. Miért hiszi el az kétkezi mesterembernek, hogy ért a szakmájához és miért nem hiszi el a tanárnak?

    "Azért az egy érdekes pillanat lesz, amikor engem akar valaki meggyőzni a tisztaszoftver akció balfékségéről... de próbáld meg, legyen egy jó napja a topictársaknak..."
    Dehogy akarlak meggyőzni! Nincs semmi értelme, csak parttalan szóváltás lenne. Különben is csak beleugatunk a nyomorba, a döntéshez semmi közünk nincs.

    "" Ez gépenként 3000 Ft évi bérleti díjat jelent, operációs rendszer és irodai programcsomagra.": ez egy igen fals és rossz adat, a költségek érdemi részét kifelejtetted a számításból."
    Csak egy linket kérnék szépen a valódi adatokról, esetleg a tételes költséglistáról, hogy ne maradjon ki az érdemi rész!

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #79 üzenetére

    "egy kicsit furcsán néznék arra az iskolára, amelyik meg akarja nekem magyarázni a saját családomon belüli értékrendet..."
    Nem a _te_ családodon belüli értékrendeddel van gond (nem is megítélhető, hiszen nem ismert). Hanem az átlag család értékrendjével. Ha nem így lenne akkor pl. a tömegközlekedésen az idősek és az arra rászorulók ülnének nem a diákok. Nem vernének a fiatalok másik fiatalt/hajléktalant/időset. Nem a tv szocializálná a gyerekeket, hanem a család. Nem az lenne a követendő példa, hogy ki milyen módon szúr ki a tanárral.

    A nyelvi kérdéshez. Inkább az MTA döntsön, mint az utca. Az utcát a média befolyásolja, az pedig jelenleg a béka feneke alatti szinten van nyelvművelés szempontjából.
    A helyesírási hibákhoz való viszonyunk minket minősít. És remek példa az elbutulásra! Amíg kötelező volt figyelni rá, addig mindenki elfogadható szinten ismerte a szabályokat és be is tartotta. Amikor nem kötelező betartani, akkor szépen lassan leszokunk róla. És egy idő után észre se vesszük, ha hibázunk. De ha szükségünk van rá, akkor feltétlenül megbízunk a technológiában (a szövegszerkesztő helyesírás ellenőrzőjében), ami megtréfálhat, mert csak szintaktikailag ellenőriz. Egy ilyen levélen akár munkahely is múlhat.

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #84 üzenetére

    Igaz nem nekem írtad, de mint tanár nem mennék el szó nélkül a hozzászólás mellett. Süt belőle a tanárokkal szembeni előítélet.

    "az unokahugom waldorfba jár, még nem tud írni meg olvasni, pedig már rég nem elsős. de abban a suliban ez a menő. a kölök nyáron könyörgött rendes tankönyvek után, majd magától tanult rendes tananyagot."
    Ha ennyire nyilvánvaló, hogy a waldorf nem a gyereknek megfelelő iskolatípus, akkor nem kellett volna a szülőknek iskolát váltani? Különösen egy olyan családban, ahol a rokonság tele van pedagógusokkal, hiszen van kitől segítséget kérni ha látják a problémát. Remélem ez azóta már megtörtént.

    "(#82) Nekomajin: "És ha találsz egy jót, akkor mondhatod azt, hogy na, eddig hülyék voltak a tanárok, de ebben az iskolában végre nem": én elsőre találtam jót, általánost is, középsulit is. ez (is) az én felelősségem, hogy hova jár a gyerek, erre nekem kellett odafigyelnem."
    De azt is írtad:
    "a gyerekem iskolájában énekből buktatnak. hogy mit csinálnék egy ilyen pedagógussal, az kiüti a jólneveltségemet.

    a tantárgyak között meg soha nem tanították az összefüggéseket...

    és igen, nincs jó tapasztalatom infó tanárokkal, se saját magammal, se gyerekkel kapcsolatban. jó matek tanárral, jó fizika tanárral viszont van saját tapasztalatom, el tudom képzelni, minek hogy kellene működnie."

    ""Híres hazai és külföldi zeneszerzők műveinek ismerete.": ennek kb. annyi értelme van, mint hogy Jókaiból még mindig az Egy magyar nábob meg más, hasonlóan olvashatatlan és emészthetetlen szemetet követelnek meg, nem olyat, amit a gyerek el is olvas. Ha már Jókai, akkor legalább És mégis mozog a föld. A mostani humán jellegű tananyagokat pár sznob tanár találhatta ki úgy 500 éve, akik már akkor is régebbiek voltak, mint az egyiptomi piramisok. Utána meg jön a nagy kerek bamba szemekkel nézés, hogy dehát nem olvasnak a gyerekek... Nem hát, ennyi szemetet, minek is olvasna.

    "A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell?": sőt, gyakran a tantárgyon belüli összefüggéseket se ártana tanítani, pl. a történelmet se úgy kéne tanítani, hogy bemagoltatnak egy halom, önmagukban hasznavehetetlen évszámot csatákról meg egyebekről, hanem pl. el lehetne kezdeni a magyarázást ott, hogy ki mikor hova házasodott, emiatt ki kivel került szövetségbe vagy ellenségbe és ennek a vége hol lett háború és hol nem. A nagy októberi szocialista forradalmat is lehetne úgy tanítani, hogy Ványadt Ványatovics Vinov lop egy szamovárt a putyilov gyárból..."
    Igaz itt nem írod, hogy ez a gyermeked iskolájában történt csak én valószínűsítem. Mert ha ez így menne abban az iskolában talán máshogy fogalmaztál volna.

    Igaz ezektől még lehet jó az az iskola amit találtál. De most tényleg, ha sikerült elsőre jó iskolát találni, akkor honnan is ez a sok rossz tapasztalat (a kérdés költői, a válasz opcionális)?

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #104 üzenetére

    Akkor nem fogunk vitatkozni. Az "amikor én érettségiztem, 160 Ady versből tudtam legalább 3 versszakot könyv nélkül idézni." mondatodat önmagában értelmezni tényleg nem tudom. Mivel egy tényközlés. Ebből csak az derül ki, hogy Ady 160 verset írt és te ebből 3 versszakot tudtál könyv nélkül idézni és pont. Ebből lehet következtetéseket levonni, de az sem az én feladatom. Ez talán sok, talán kevés, ha nem pont megfelelő az érték, akkor megvizsgálható, mi az oka az eltérésnek a megfelelőtől. De még most sem értem miért tőlem vártad ennek a mondatnak az értelmezését. És most már nem is fogom megtudni. Béke poraira...

  • kokov

    tag

    válasz bambano #100 üzenetére

    Ez magyarázd meg egy pici gyereknek, aki nem beszél. Nem kommunikál veled, nem mondja el, hogy mi a baja. Két éves elmúlt, mire egyáltalán beszélni kezdett és rettenetesen sejpített ami miatt mindenki nevetett rajta és nem szeretett beszélni később sem.
    Van egy nagy tört. Nevezőben is, számlálóban is alapműveletek zárójelekkel tarkítva és rettenetesen élvezi, hogy látja, kirakja a képet, hogy az egy hatos. Az az egész egy hatos. Majd felrobban belül, hogy valakinek elmondhassa: az ott hat. Miért kell leírnia, hogy hat egyenlő hattal, tovább egyenlő hattal és csak utána azt, hogy az hat, amikor a hülye is tudja, hogy a hat az egyenlő hattal, de nem szólal meg. Nem mondja azt a tanárnak, amikor azt mondja, hogy "igen hat, de miért hat?" hogy azért te fax, mert az egy hatos amit felírtál és nem kell egyszerűsíteni, ezen nem kell gondolkodni, ezen látszik, hogy ez egy hatos, csak ki kell rakni a képet. Ezt nem számolni kell, mert ezt látni lehet és nincs tovább, ez hat. Ezzel nem kell foglalkozni. Miért kell a hatot felírni másképpen mellé? Az mitől egyszerűbb? Azon is látni, meg ezen is. Az már unalmas, hogy az hat, amit melléírsz. Ez így nem unalmas, ilyeneket írjál még én meg megmondom, hogy az mennyi.
    Csináljad már, imádom, írjad a következőt!
    Ezt kellett volna mondanom, amikor ez így ment akkor ott annyi idősen, de nem szólaltam meg, csak duzzogva elslattyogtam a helyemre.

    Ehhez kell a jó pedagógus, hogy felismerjen, hogy foglalkozzon veled, ha kell másképpen. Rávezessen, vagy kitaláljon valami trükköt vagy mit tudom én, de ne vegye el a kedved. Lehet, hogy ez teljesen fals megközelítése a matematikának és az alapműveletek begyakorlásán kívül semmire nem jó, de akkor is, legalább szerettem megoldani a példát. Nem gyakoroltam miután nem jött a hatra a válasz a felnőttől akire felnéztem, hogy kiváló, elfelejtettem az automatikus válaszaimat, valahogy szétesett az egész. Nem láttam át már, vége lett az egésznek 1-2 év alatt és miért? Egy másik módszerért amivel átlagos hülyeként végigültem a többi között az egész rendszert és meg sem próbáltam tényleg tanulni a matematikát. Abból éltem amit az órán hallottam. A házit mindig a szünetben másoltam. Semmit nem dolgoztam egész középsuli alatt, utána meg már nem is volt matek. Ennyi.
    Most a rendszer a fontos, vagy az eredmény?
    Tudod mi a fontos? A jó pedagógus. Az összes többi csak sallang. Egy gyerek meg egy tanár. Ennyi kell a tanításhoz.

  • pigster

    senior tag

    válasz bambano #136 üzenetére

    Akkor biztosan ismered: Akár még gondolkozni is érdemes rajta... (Bevallom, nem fejből írtam.)

    A Hortobágy poétája

    Kúnfajta, nagyszemű legény volt,
    Kínzottja sok-sok méla vágynak,
    Csordát őrzött és nekivágott
    A híres magyar Hortobágynak.

    Alkonyatok és délibábok
    Megfogták százszor is a lelkét,
    De ha virág nőtt a szivében,
    A csorda-népek lelegelték.

    Ezerszer gondolt csodaszépet,
    Gondolt halálra, borra, nőre,
    Minden más táján a világnak
    Szent dalnok lett volna belőle.

    De ha a piszkos, gatyás, bamba
    Társakra s a csordára nézett,
    Eltemette rögtön a nótát:
    Káromkodott vagy fütyörészett.

    FIGYELEM! A többszázezres Samsung okostévék kéretlen reklámokat tolnak az arcodba.

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #136 üzenetére

    Ismételten hamut szórók a fejemre, az alap mondatodat teljesen félreértettem. A valóság meg sem fordult a fejemben, mert túl abszurd. A megszerzett tudáshoz és a befektetett munkához pedig minden elismerésem! :R

    A kérdést feltettem magamnak és most már egyértelmű a válasz. És én sem lendítettem pozitív irányba a megítélésüket. Pedig én nem is vagyok pedagógus, csak legfeljebb tanár, de inkább oktató. Nevelni nem szeretek és nem is értek hozzá, a megszerzett tudásomat viszont szívesen átadom az azután érdeklődőknek.

    Az irgalmatlan vers megtanultatására viszont továbbra sincs értelmes válaszom. A saját idiótaságom miatt most már kötelességemnek érzem, hogy írjak róla, de nem vagyok kompetens a kérdésben. A verstanulásnak megvan a maga helye és szerepe a pedagógiában, már az óvodás kortól kezdve. De ami veled/veletek történt az nettó baromság, tanári ámokfutás. A hátterében talán szakmai féltékenység állt. És remélem nem ma már nem folytatja áldásos tevékenységét!

  • pigster

    senior tag

    válasz bambano #161 üzenetére

    Aki megtanulta annak idején mondjuk a word 97, vagy 2000, az még azért jó pár évig tudta használnia a tudását, főleg úgy hogy még ma is sokan, sok helyen 2003-as officet használnak. Úgyhogy azért olyan 10 évig csak jól jött. Ha szerencsénk van (nincs szerencsénk - nézőpont kérdése), akkor szalagos felület is kitart egy darabig.

    FIGYELEM! A többszázezres Samsung okostévék kéretlen reklámokat tolnak az arcodba.

  • pigster

    senior tag

    válasz bambano #170 üzenetére

    Valahol írtad, hogy jó közismert linuxos hírében állni, mert wines hülyeségekkel nem zaklatnak. Innen frappánsan átkötve: Nem, az ms office nem olyan, mint amit te gondolsz róla.

    FIGYELEM! A többszázezres Samsung okostévék kéretlen reklámokat tolnak az arcodba.

  • priti

    addikt

    válasz bambano #217 üzenetére

    Semmi értelme azon vitázni, hogy mit miért nem lehet és közben egymást hülyézni. Azon kell vitázni, hogy mit lehet. Ott volt az Ángyán aki azt mondta, hogy tőke híján használjuk a földet, mint eszközt munkahelyteremtésre. Végre egy ember, aki legalább arról beszélt, hogy mit lehet. Le lett hülyézve "vissza a középkorba? hát ez hülye" felkiáltással, de feltette valaki a kérdést, hogy mekkora földterületről beszél? Ez a földterület meghatározza e Magyarország földbirtokrendszerét? Számolt valaki? Számolt. Mit számolt? Profitot. A föld eltartóképességének minimalizálása hozza a magasabb profitot. Nem volt tovább. Kiáll a pedagógus a parasztért? Lófaxt. Miért várja el, hogy bárki kiálljon érte? Senkit nem érdekel a "véleménye", hogy szerinte mi a baj ráadásul rendszerszinten, mint oktatási rendszer szakmai vitát értelmetlen kezdeni, mert nincs meg a számviteli oldala a szájtépésnek.
    A Pokorni is csak ugat, de egy sort nem írt le. Dr. Hoffmann Rózsa megcsinált valamit, amire úgy nincs pénz ahogy van. Nincs pénz. Lehet szájtépni, de nincs pénz.

    [ Szerkesztve ]

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #220 üzenetére

    Politikai irányvonal vajnyi kevés van már ebben. Kényszerlépések sorozata megy. A kényszerlépések általános elszegényedéshez vezetnek sajnos. Kiszívják a pénzt. Most az egykulcsos témán lehet rugózni, hogy akkor legyen mindenki szegény vagy próbáljunk tartani egy réteget, hogy legalább a remény megmaradjon a kkv-k szaporodására, ha végre lesz hozzá élettér, de úgy egyébként a vállalt feltételek teljesítéséről szól már évek óta a történet. Opportunista politikus mindig van, nem velük kell foglalkozni.
    Az is egy probléma amit írsz, de a birtokszerkezettel probléma van akkor is, ha egy működő egyébként profitábilis sertéstelepet egy éppen szezonálisan magas takarmányár miatt kell csődbevinni. Teljesen mindegy mekkora az a telep ha munkát ad egy olyan településen ahol zéró munkalehetőség van. Ahhoz birtok kell amin terem mittomén a kukorica és adott esetben bedobják a gyesznónak csövestűl, oszt egye. Az egy vicc, hogy kvázi föld nélkül tartanak állatot és annyira ki vannak szolgáltatva, hogy rögtön a túlélésért remegnek, ha áremelkedés van és ennek ellenére nem kapnak földet. Ezt csak akarni kéne, mert föld van ott, de más munka meg nincs. De mindegy, mert ez már vita, ami legalább vezethetne valahová, de ha még vita sincs... Lehet elüldözni a vidékről a parasztot, de a város már annak sem tud munkát adni, aki már most a városban él, akkor meg hová menjen szerencsétlen? Az kerül a legtöbbe mindenkinek, ha nem dolgozik.
    Milyen munkát adsz neki? Nincs ott semmi, csak a föld. Az ezer éves megyerendszer, a zsákfalu meg a sár. Ez van ott még mindig. Mit tudsz még kitalálni neki, ha nem üldözöd el onnan? Ha elüldözöd, melyik városba üldözöd? Ha már van egy fostos telepe ami működik és pályázik a földre, akkor legalább már annak adjunk, legalább az maradjon meg ami már megvan. Azért ebben volt igaza az Ángyánnak.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #222 üzenetére

    Adott a hízó átvételi ára mondjuk 150kg-ig "x" Ft/kg a túlsúlyos meg nyilván kevesebb kilónként. Ha tartja akkor megéri neki tartani. Megeszi/eladja tökmindegy. Nem az a gond, hogy eladhatatlan. A rossz hátékonyság persze igaz, de a földterületre igaz, a hízó attól még hogy 50db helyett 10db-van még eladható. Természetes, hogy kevesebb profitot termel annak a földnek egységnyi része mérjük akármiben, amit ilyen önellátó gazdák művelnek. Egyértelmű. Sőt igazuk van a kritikusoknak. Még az is lehet, hogy haszonállattal szántana.

    Ezért vártam volna, hogy a vita arról szóljon , hogy mekkora a vonatkozó földterület mindösszesen aminél nem a maximális profit a prioritás a tervben, hanem a munkahelyteremtés. Ez a nagyságrendű földterület van e hatással Magyarország földbirtokrendszerére. Erős a gyanúm, hogy nincs. Ha odaadjuk az kb. hány munkahely? Ezen a földterületen mekkora a feláldozott haszon és ezzel a veszteséggel szemben mekkora nyereséget képez, hogy azok az emberek dolgoznak, nem mennek segélyért, munkából szerzett pénzüket elköltik, helyben költik el tehát fizetnek egy csomó adót még akkos is, ha feketén adják az állatot, mert 27% áfát fizetnek az első boltban, tehát lesz bolt, mert van kereslet, ott dolgozik eladó, de akkor már egy teherautó is előkerül, mert valamivel csak elviszik azt a gyesznót leadni, tehát ott a benzin/gázolaj aminek a fele adó és valószínűleg lesz a közelben egy fuvaros Pista aki ezeknek szállít felváltva tehát mégegy munkahely stb. Ne adj Isten vágóhíd, de ezt már tényleg csak félve. Multiplikátor hatásaival együtt végiggondolni, hogy miről beszél ez az Ángyán. Ehhez képest olyan hangnemet ütöttek meg sokan, de azonnal hogy én csak döbbenten néztem. Gyerekek ha mindenki ellenség, még önmagunk is akkor szerintem nem megy.
    Egyáltalán minek kéne menni? A harcnak? Kedves adósság, akkor én most leszúrlak te meg halj meg oké? Na! Háromra! ...nevetséges.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #224 üzenetére

    Én azt olvastam, hogy nagyvonalakban a mezőgazdasági terület 5,3 millió hektár körül van, nyilván perpill nem ennyi a ténylegesen megművelt terület nagysága.
    Amúgy a földvagyon 46 százaléka az állami tulajdonú erdészeti társaságok vagyonkezelésében, 30 százaléka a nemzeti parkok és más arra jogosult szervezetek vagyonkezelésében van.
    1,9 millió hektár föld tartozik a Nemzeti Földalapba, vagyis az állam kezeli a magyar termőföldek nagyjából negyedét. Adja tartós haszonbérletbe vagy csinál vele, amit akar. A legnagyobb problémája, hogy szétszórva vannak a területei és nem egybefüggően, illetve. gyakrabban találja ki, változtatja, hogy mit is akar, mint ahogy a haszonbérletek lejárnak.

    A gazdálkodás része a parlagon hagyás, tehát a terület alapú támogatás akkor is megilleti a gazdálkodót, ha nem csinál semmit a földjén, így viszont az ember arra kezd gondolni, hogy megéri nagyobb területhez jutni egy dilettánsnak is, mert már 100 hektár is évi 6 millát "hoz" az ölébe. Ráadásul a korábbival azonos termékszerkezetben gazdálkodóknak felkínálták a tavalyi támogatást, amit "egyetlen kattintással” jóvá is hagyhattak -ahogy azt az Agrárgazdaságért Felelős Államtitkárság büszkén közölte- , tehát nem is nagyon stresszes, ha egyszer már le van zsírozva az a tartós haszonbérlet. Kérdés persze a haszonbérleti bérfizetés díja, amiről senki nem tud átlagot, csak annyi van a levegőben, hogy a normál piaci ár egyharmada körül van, de olyan hírdetést már láttam, hogy Romániaban, magyar-román határmenti 50 és 3000 hektár közötti mezőgazdaságra kiváló földterületek bérelhetők, már 100 Eur/hektártól, szóval akkor most mi mennyi.
    Sajnos az EU-tól nem idegen a piacszerzés ilyen formája, de én nem szeretném a szart venni drágán és azt enni így legalább a húsmarha és a gyesznó lehetne az amire egy kicsit figyelhetnének, mert most nem látom, hogy figyelnének. Nem állítom, hogy mutyi az egész, mert nem vagyok hozzá elég tájékozott, de bűzlik ez a földosztás. Persze az ATV-n rá is tesznek egy lapáttal, hogy valami tetőfedő vállalkozó nyert pályázatot. Ezekre persze már annyira nem harapok rá, mert lehet, hogy a felesége, testvére stb. meg 30 éve gazdálkodik, de jó lenne ...khm... nagyon örülnék egy tiszta és világos kormánykommunikációnak, hogy konkrétan mi is folyik itt azon túl, hogy éppen megvédjük a földet a külföldiektől és közben határozott arcot vágunk.

    Hardverlesen

  • priti

    addikt

    válasz bambano #226 üzenetére

    Az 1,9 millió egy felfelé kerekített szám valóban. Egy 2012 első negyedévi index cikkben volt. Itt megtaláltam tételesen felsorolva, hogy mit tartalmaz a Nemzeti Földalap (1, 822 millió hektár egészen pontosan) Elég nehéz bármit megtudni ebben az országban. Utálom, hogy semmiben nem lehetek biztos. Mindenki mindenről ferdít, hazudik. Dühít.

    Hardverlesen

Új hozzászólás Aktív témák