Új hozzászólás Aktív témák
-
azt gondolom, hogy nem csak a gyújtás-, abs-, esp rendszereken keresztül lehet komoly balesetet okozni, tehát az, hogy a legfontosabb adatbuszhoz nem férsz hozzá kívülről, még kevés ahhoz, hogy biztos lehess benne, nem lesz baleset.
a navi/zenedoboz/stb. meg már most is támadható sok autóban. szerintem simán lehetne úgy manipulálni akár a navit, akár a rádiót, hogy átlag autósból kihozd a neked tetsző reakciót. pl. ha forgalmi dugót akarnál előidézni az m7-esen, elég lenne kicsit kavarni a naviban, 10-ből legalább 1 autósnál olyan vad reakciót tudnál elérni, hogy 2 perc alatt káosz lenne.
emellett még mindig nem vagyok teljesen nyugodt, mióta lehet tudni, hogy a navikba olyan fontos adatok is mennek, amik a legérzékenyebb buszon közlekednek, tehát a legérzékenyebb buszt is bekötik újonnan a naviba. ami pedig neten szedi a frissítést... ajjajj
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Kissé ellentmondásos követelmények vannak az autókkal szemben: legyen biztonságos, legyen könnyű, legyen keveset fogyasztó, menjen jól, legyen benne elektronikus ánusztisztogató, legyen feltörhetetlen, stb. éa a végén, legyen könnyű és olcsó. Na, ez együtt nem megy. Már most mázsaszám mozognak a kábelkorbácsok egy-egy jobban felszerelt gépben, ha ezen a területen akarnak spórolni tömeget akkor jön az integrálás-nem három, hanem csak két, később csak egy ECU, stb. stb. OBD minden rendszerhez van, ha bejutsz, akkor arra rácsatlakozva már mindent átbuherálhatsz szinte- sok típushoz lehet venni csatlakozót, kapsz szoftvert mellé-leginkább kiolvasni a hibákat, de onnantól csak programozói kérdés mit fogsz még csinálni vele. S vannak már direkt fizikai kapcsolat nélküli diagnosztikai rendszerek is.
Arról meg ne beszéljünk, hogy milyen integrációt akarnak véghez vinni- az apple is törekszik autós irányba, valami vezérléssel, MS már ott van, előbb-utóbb a google is megérkezik.
[ Szerkesztve ]