Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Keem1

    addikt

    válasz liksoft #70 üzenetére

    Amit már fentebb is írták másnak: te sem az átlag smartphone-os user vagy, akinek ezt kitalálták. Hanem akik reggel a telefonjukba mélyedve facebookoznak, chatelnek.
    Neked ott az eddigi papíralapú bérlet, jegy.
    Most még lehet választani.

    Azt már írtam, hogy a Rigót jobban vártam, de ez is előrelépés már szerintem. Nem egyszer előfordult, hogy a bérlet otthon maradt, de telefon volt nálam (azzal vettem automatából jegyet). Ilyen esetben nekem még kényelmesebb is a papíralapú bérletnél. Nem kiváltani akarja a papírt, hanem kiegészíteni. Most tekintsünk el attól, hogy személyi se volt nálam akkor, mert kb. 2 havonta egyszer kérik, amúgy meg lesz@rják, csak a bérlet érvényességét nézik (vagy még azt se - Örs metró).

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz liksoft #70 üzenetére

    szerintem erre a mobilos külön körre semmi szükség. simán elég egy natúr, valamilyen azonosító funkciót tartalmazó (pl. NFC-n kommunikált kódsor) plasztik kártya, amit egy alap regisztráció után kap meg a kedves utas (kb. mint most az utazási igazolvány, akár ki is válthatja azt).

    az ellenőr ezt ellenőrzi a nála levő ún. "kütyü" segítségével, ami szépen hazakocog a bkk szerverhez és megkérdezi tőle, hogy az X4Rsd&@eD4 azonosítójú usernek van-e erre az időszakra érvényes utazási jogosultsága avagy neme. szerver válaszol, hogy igen, korbendallas, ellenőr napszaknak megfelelően köszönve el.

    'sztán az már részletkérdés, hogy ez megoldható-e a mobil nfc chipjével ezt kiegészítve, az egy dolog, de ne kelljen már nekem töltve tartani a mobilomat meg oldalt nyitogatni. nem azért mert nem vagyok rá képes, csak ez így kellemetlen. plusz azért ne kelljen már köröznöm az akácfába mert épp nincs térerő a külvárosban.

    az jó, ha van mobiltelefonos verzió IS, de önmagában kicsit... amorf. meg ez a weblapot nyitok, letöltöm, ugrókód, mutatom, leolvas. minek? egyáltalán miért tornázzon két gép egyszerre? elég egynek ügyködni (a saját szerverével, így biztosítva azt, hogy nincs machinálva a válasz) a másik elég ha passzívan azonosítja magát.

    az ötlet jogdíjas, felhasználása esetén egy csillihó toláhrra tartok igényt.

    [ Szerkesztve ]

  • Keem1

    addikt

    válasz liksoft #83 üzenetére

    "Valóban, egy lemerült mobil esetében mi a helyzet"

    Ami a MÁV-nál is. Nincs jegyed, bünti lesz. Írják is mindenütt, hogy a vásárló felelőssége az eszközt naprakészen tartani, a jegyet bemutatható állapotba hozni. Akinek ehhez nincs elég felelősségérzete (gyermekek), vagy hamar lemerül a készüléke, az inkább vegyen papíralapú bérletet. Szerintem ebben a MÁV-hoz képest nem lesz különbség, egymás mellett lesz egy darabig a papír és az elektronikus bérlet, hogy mindenki választhassa azt, ami neki van. Én az utóbbit fogom használni. Van telefonom, van internetem, nagy akksi van a készülékben (de van nálam 10 Ah-s power bank-em is), így kényelmesebb lesz. De anyám tuti marad a papír béletnél. Nincs is ezzel gond.
    Jelentős változás az NFC alapú Rigó lesz, a jó ég tudja mikor... Majd egyszer.

    viktorhu: ehhez tényleg a Rigó lesz a jó. A bérleteken kívül nem biztos, hogy megfelelő az elektronikus jegy. Nem ez fogja a világot megváltani, arra a kártyás/beléptetőkapus/időarányos jegyes Rigót saccolom.

    [ Szerkesztve ]

  • Keem1

    addikt

    válasz liksoft #93 üzenetére

    Valahol igazad van, de ez kb. azzal egyenértékű, ha elhagyod a papírjegyedet. Sőt, az még rosszabb. Mert ha épp lecuppant a telód, elkéred a csajodét, gyorsan belépsz vele, és már mutathatod is fel.
    Tapasztalatból mondom, egy normális készülék esetén ez nem életszerű. Évek óta nem jártam úgy, hogy teljesen leszopódott a telefonom napközben.

    #95 vicze1:
    "De ha használod elmesélheted nekünk, hogy az ellenőr hogy ellenőrzi."
    Akkor még nem utaztál mávval ;) Okostelefonnal ellenőrzik, a QR kódot lecsekkolják, és igen, van nekik hozzá mobilnet, ahogy a mávos kallereknek is.

    #98 Brave_86: olvass kicsit vissza, nemrég volt róla szó. Egyenértékű azzal, ha elhagyod a papír jegyedet. Ugyanezen hsz-em, csak picit feljebb ;)

    Légyszi ne akadjunk már fent ezen a lemerül a telóm/nincs netem történeten. Ha valaki ilyen, akkor egész egyszerűnen nem neki lett ez kitalálva.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz liksoft #83 üzenetére

    Nem is emlékszem mikor volt utoljára olyan, hogy lemerült a telefonom út közben. Talán soha. És egy kisebb powerbank erre simán megoldás, nem is kell nagy, 3-5000mAh, azzal is tudsz életet lehelni egy lemerült mobilba.

    Ha meg valaki ennyire képtelen előre tervezni az életét, hogy rendszeresen lemerül még a mobilja is út közben, akkor az használjon papír alapú jegyet. Egy kinyomtatott pdf nem nevezhető elektronikus jegynek, és még pazarlóbb megoldás egy A4-es lapra nyomtatni ilyesmit, mintha megvennéd a papír bérletet.

    szerk.: A BKV amúgy évtizedeken át bizalomra épült, még most is félig-meddig. Látható milyen eredménye volt, amikor partnerként kezelték az embereket. Ugye megveszitek a jegyet, nem kell dedósként fogni mindenki kezét, hogy tisztességes legyen? Hát persze, nemzeti sport lett a bliccelés. Nem érzem úgy, hogy ez kimondottan a BKV hibája lenne, még csak nem is nagyobb részben az övék.

    joey04: A Rigó-féle beléptető kapu is lassító körülmény lesz a mostani sétatempómban felmutatom a bérletet, az ellenőr meg bólint megoldáshoz képest. Ha használtál már olyan beléptető rendszer, akkor tudhatod, hogy legjobb esetben is meg kell állj egy pillanatra, mert kb 1mp amíg az érzékelő azonosít. Igen, reggeli csúcsban lassabb lesz, mint most. Ez van. Minden nagyvárosban ez van. Budapest még nem is olyan nagy.

    [ Szerkesztve ]

  • gyurkikrisz

    őstag

    válasz liksoft #93 üzenetére

    Miért, ha a bérleted otthon hagyod, akkor ellenőrzi máshogy az ellenőr? Nem.

    Továbbra sem kötelező ezt használni, aki meg nem érzez magában akkora felelősséget, hogy tud hagyni 10%-ot a délutáni hazaútra, az meg a közelébe se menjen ennek.

    A tuning a kisfiúk alap órajele. | i5 6500

Új hozzászólás Aktív témák