2017. november 24., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Webkettő rovat

Alkalmazás helyett webes felületet indított a BKK

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

Az online értékesítési rendszerben vásárolt jegyek és bérletek igazolása is interneten történik, naponta legalább egyszer frissíteni kell az oldalt. QR kód és okmány is kell az érvényességhez.

Elindította online értékesítési rendszerét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A július 13-ától elérhető oldal a vásárlásért és a bemutatásért is felel, nincs semmilyen alkalmazás, csak egy webes felület.

Hir​d​e​t​é​s​

Első lépésben a teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, a 24 és 72 órás, illetve a hetijegyek vásárlására van lehetőség. A BKK közleményében azt ígéri, később további termékekkel terjeszti ki a lehetőségeket.

A vásárláshoz először személyazonosításra alkalmas (hazai vagy nemzetközi) okmánnyal kell regisztrálni. Ettől kezdve a megoldás nagyon hasonlít a jegyértékesítő automatáknál megszokottakhoz, azaz a termék kiválasztását követően az érvényesség kezdetét kell beállítani, majd bankkártyával fizetni.


[+]

A megvásárolt utazási jogosultság vizuális megjelenítéséhez egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefon segítségével egy webes felületre kell belépni, melyet naponta egyszer az ügyfélnek frissítenie kell. A webes felület csak a vizuális megjelenítést szolgálja, ezért fontos, hogy utazáskor az okostelefon mellett a szolgáltatás megvásárlásakor rögzített személyazonosításra alkalmas okmány is az ügyfélnél legyen, mivel ellenőrzéskor az utazási jogosultságot az okmány igazolja. A rendszer használatához szükséges internetes felület bármilyen típusú operációs rendszerrel rendelkező okostelefonnal elérhető - írja a BKK.

Nyomtatni semmit sem kell, papírszámlát sem ad a BKK, kizárólag elektronikus számlát kapnak a vásárlók. Az ellenőrzéshez a BKK ellenőrei a regisztrációkor megadott okmányt ellenőrzik, illetve az internetes felületen megjelenő QR kódot egy kézi leolvasóval csipogják le.

Az elsőajtós felszállási rendű buszokon és a metróbejáratoknál, illetve a hajójáratokon minden esetben fel kell mutatni a telefonon a frissített weblapot. Naponta elég egyszer frissíteni, derül ki a közleményből, ami azt is megemlíti, hogy az online rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy más regisztráltak számára vásároljunk jegyet vagy bérletet, például az iskolás gyerekek szülei örülhetnek ennek.

A bevezetési időszak szeptemberig tart, a rendszer működését elemzi a BKK, a tapasztalatok és a felhasználók véleménye alapján továbbfejlesztés várható. A BKK azt javasolja, a felhasználók tegyék ki a Web Bérlet parancsikonját a mobiljuk kezdőlapjára, hogy a lehető leggyorsabban elérhető legyen a felület.

Frissítés: A BKK sajtóosztálya az alábbi kiegészítés közlését kérte lapunktól:

„A BKK az induláskor amellett döntött, hogy platform-függetlenül, webalkalmazás keretén belül teszi elérhetővé a felületet. Az online értékesítési rendszer bevezetési időszaka 2017. augusztus végéig tart. Ebben az időszakban nem csak a rendszer működését elemzi a BKK, hanem a felhasználói tapasztalatok és jelzések alapján kerül véglegesítésre a már megkezdett applikációfejlesztés is, amely a BKK szándékai szerint kényelmesebbé teszi a rendszer használatát.”

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.