Elindította online értékesítési rendszerét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A július 13-ától elérhető oldal a vásárlásért és a bemutatásért is felel, nincs semmilyen alkalmazás, csak egy webes felület.
Első lépésben a teljes árú és tanuló, félhavi és havi Budapest-bérletek, a 24 és 72 órás, illetve a hetijegyek vásárlására van lehetőség. A BKK közleményében azt ígéri, később további termékekkel terjeszti ki a lehetőségeket.
A vásárláshoz először személyazonosításra alkalmas (hazai vagy nemzetközi) okmánnyal kell regisztrálni. Ettől kezdve a megoldás nagyon hasonlít a jegyértékesítő automatáknál megszokottakhoz, azaz a termék kiválasztását követően az érvényesség kezdetét kell beállítani, majd bankkártyával fizetni.
A megvásárolt utazási jogosultság vizuális megjelenítéséhez egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefon segítségével egy webes felületre kell belépni, melyet naponta egyszer az ügyfélnek frissítenie kell. A webes felület csak a vizuális megjelenítést szolgálja, ezért fontos, hogy utazáskor az okostelefon mellett a szolgáltatás megvásárlásakor rögzített személyazonosításra alkalmas okmány is az ügyfélnél legyen, mivel ellenőrzéskor az utazási jogosultságot az okmány igazolja. A rendszer használatához szükséges internetes felület bármilyen típusú operációs rendszerrel rendelkező okostelefonnal elérhető - írja a BKK.
Nyomtatni semmit sem kell, papírszámlát sem ad a BKK, kizárólag elektronikus számlát kapnak a vásárlók. Az ellenőrzéshez a BKK ellenőrei a regisztrációkor megadott okmányt ellenőrzik, illetve az internetes felületen megjelenő QR kódot egy kézi leolvasóval csipogják le.
Az elsőajtós felszállási rendű buszokon és a metróbejáratoknál, illetve a hajójáratokon minden esetben fel kell mutatni a telefonon a frissített weblapot. Naponta elég egyszer frissíteni, derül ki a közleményből, ami azt is megemlíti, hogy az online rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy más regisztráltak számára vásároljunk jegyet vagy bérletet, például az iskolás gyerekek szülei örülhetnek ennek.
A bevezetési időszak szeptemberig tart, a rendszer működését elemzi a BKK, a tapasztalatok és a felhasználók véleménye alapján továbbfejlesztés várható. A BKK azt javasolja, a felhasználók tegyék ki a Web Bérlet parancsikonját a mobiljuk kezdőlapjára, hogy a lehető leggyorsabban elérhető legyen a felület.
Frissítés: A BKK sajtóosztálya az alábbi kiegészítés közlését kérte lapunktól:
„A BKK az induláskor amellett döntött, hogy platform-függetlenül, webalkalmazás keretén belül teszi elérhetővé a felületet. Az online értékesítési rendszer bevezetési időszaka 2017. augusztus végéig tart. Ebben az időszakban nem csak a rendszer működését elemzi a BKK, hanem a felhasználói tapasztalatok és jelzések alapján kerül véglegesítésre a már megkezdett applikációfejlesztés is, amely a BKK szándékai szerint kényelmesebbé teszi a rendszer használatát.”