Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz bambano #27 üzenetére

    Most tévedni tetszik, kolléga. Az UPC akkor sem értesítette az előfizetőket, ők panaszkodtak egyre több fórumon és az üfsz-on, miszerint a fájlcsere döglődik. Tehát az UPC sem akkor, sem később, hivatalosan nem értesített senkit.

    https://www.coreinfinity.tech

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #27 üzenetére

    Ezesetben nem értek veled egyet... az, hogy az ügyfelek közt milyen urban legend terjed az nem egyenlő azzal, ami a szerződésben szerepel, amit aláírtak.

    Azért van a szerződés, hogy abban szerepeljenek a feltételek. A tájákoztatás, amire hivatkozol pedig nem így működik: ha megváltoztatják az áfsz-t, akkor kell kiadni erről értesítést / esetleg napilapokban közzétenni. De az, ha saját kény és kedv szerint változtatgatják a szolgáltatás paramétereit, s ezt tapasztalat útján az ügyfelek egy jelentős része tudja (de nem tud a pontos szabályokról sem, mert ilyen nem is létezik), nem szabályos eljárás, hanem csalás.

    Kissé azt is aggályosnak tartom, hogy a tömeges szerződésszegés ellenére nem engedték meg az ügyfeleknek a hűségidő vége előtti szerződésbontást. Fordított esetben azonnal kivágnák az ügyfelet.

    --
    más:

    "a folyamatos adattovábbítást igénylő forgalmat – például böngészés, multimédiás alkalmazások, chat, Skype stb. – helyezik előtérbe, priorizálják a kevésbé késleltetésérzékeny és egyben a forgalom java részét adó fájlcserélő alkalmazások kárára."

    a böngészés pont nem olyan... a (karakteres) chat sem, a skype p2p protokollú (emlékeim szerint volt is probléma már "prioritizálás" miatt vele)... a hálózati játék és az elő hang/videó stream kapcsolat, ami érzékeny a késleltetésre, minden más átlagos protokoll elbírja ha szakaszosan kis szünetekkel jönnek a csomagok. :U

    (#38) tzsolesz: érthető, hogy úgy érzed, a te szolgáltatód még egy nagyságrenddel rosszabb, mint amire panaszkodnak, de ez nem jelenti azt, hogy le kell nyelniük a békát, csak mert nekik még mindig jobb a helyzetük, mint pl neked. Ne a legrosszabb legyen a viszonyítási alap, hanem a legjobb. :U

    [ Szerkesztve ]

  • AtHoS

    nagyúr

    válasz bambano #27 üzenetére

    Arról gondolom Te is tudsz, hogy a több ezer UPC internet előfizetőnek igencsak töredéke látogatja ezt az online lapcsaládot. Én látogatom napi szinten, mégsem találkoztam azzal a hírrel amit említettél. Tavaly júniusban váltottam UPC netre ADSL-ről és csak bekötés után tapasztaltam, hogy torrent részén valami nem kóser. Ez a szerződés éppen a közelmúltban járt le. Nézelődtem más irányban, de hasonló árú és feltöltési sebességű értelmes alternatíva errefelé sajnos nemigen van.

    A közismerésre és kihirdetésre, embereket országosan érintő változásokat a változtatás életbelépése előtt több alkalommal különböző országos napilapokban kell hivatalosan közhírré tenni. Én valahogy ilyet nem tapasztaltam a UPC részéről bár az ÁSZF változtatás talán nem is ide kell tartozzon.

    Egy konkrét cég minden előfizetőjét érintő egyoldalú és valamilyen szempontból negatívan érintő ÁSZF változtatásról pedig az előfizetőket előzetesen kell tájékoztatnia, hogy el tudják dönteni így is maradnak-e a cég előfizetői továbbra is. Ezt pedig nem is volt alkalmam megtapasztalni, mivel akkor még nem voltam UPC előfizető. Nem tudom ennek a UPC annó eleget tett-e.

    Szerződéskötés előtt teljeskörű tájékoztatást kell adni a leendő ügyfél részére a megrendelni kívánt szolgáltatásról. Ilyet Én márpedig nem kaptam és az aktuális ÁSZF-ben sem található a fentebbi problémára utalás (amit az NHH nehezményezett is), tehát elhallgatás esete forog fenn. Szvsz. többed magammal jártam hasonlóképpen.

    Mondjuk személy szerint engem nem izgat annyira az előbb leírtak, mivel kikerülni úgysem tudom (értelmes alternatíva hiányában), így az jobban zavar, hogy a szolgáltató által garantált sávszélességet nem tudom kihasználni, szolgáltatói korlátozások miatt, amiről HIVATALOS tájékoztatást márpedig nem kaptam és jelenleg nem is elérhető semmilyen formában (lásd. aktuális ÁSZF)

    jerry311 elég jól leírta az ezzel kapcsolatos érdemi tudnivalókat
    "...Mert ha egy szolgáltató nekem azt mondja, hogy az 5 Mbps az garantált, akkor én azt arra használom amire akarom"
    illetve csak használnám, ha tudnám, mert jelen állás szerint csak korlátozott idő időtartamban van rá garantáltan lehetőség. Természetesen nem garantáltan bármikor, ha éppen nincs az UPC általi "nem korlátozás" érvényben.

    A cikkben olvasható UPC véleményhez:
    "Amint Szűcs Lászó sajtókapcsolati igazgató lapunknak elmondta: a hatóság másként értelmezi a hálózatmenedzsmentet, mint a cég. „Ők a szolgáltatás korlátozásaként tekintenek rá, amire egészen más szabályok vonatkoznak, és ez alapján hozták meg a határozatot is. Mi viszont azt mondjuk, hogy ez nem korlátozás, mert nem érinti a szolgáltatás általános minőségi jellemzőit, hanem annak csak egy szeletét” – fogalmazott."

    csak annyit fűznék hozzá: még jó, hogy nem mindenki a szolgáltató szemével látja a dolgokat. Ráadásul a torlódásos "magyarázat"-ból nekem annyi jött le, hogy igencsak hálózati maximum környékén forgalmaznak, ha a szerintük "nem korlátozás"-ként, de priorizálni szükséges a forgalmat. Mondjuk a UPC általi "korlátozás" szó értelmezésére is kíváncsi lennék.

    read-only mode on the forum

Új hozzászólás Aktív témák