Új hozzászólás Aktív témák
-
btprg
senior tag
Tényleg nagyon jó lenne, ha egy 100 évvel ezelőtti szintre löknénk vissza az embereket az egyéni közlekedés mesterséges lerombolásával Mit szeretnél ezzel megoldani?
Szerintem a javíthatatlan, rövid élettartamú fostalicskákat generáló kamu-környezetvédelmi szabályozást kéne átalakítani, akkor nem fognak feleslegesen pár éves autókat lecserélgetni, és rögtön nem is kell amúgy giga környezetrombolással milliószámra fosni az új autókat minden évben. Nem fog kelleni annyi nyersanyag se, hogy megtorpanjon a hiányuk miatt az ipar.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
senior tag
Majd ha kipróbálsz egy NIO ET7-et vagy egy hasonló felszereltségűt kínait, akkor mondj véleményt.
Hisztizhetsz, de a kínai autógyártás rohamtempóban fejlődik, sajnos az európai gyártók legnagyobb kárára.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
strogov
senior tag
Ahhoz, hogy az emberek ne a budira is autóval járjanak, tömegközlekedésre lenne szükség. Az, hogy napi 2 járat van, és az is 15km/h átlagsebességet tud (lásd csiga vs vonat versenyt) az messze van ettől. Egyébként is kalap szar az ország közlekedése. Autóval is katasztrófa, de autó nélkül egy kirándulást se lehet megszervezni.
És azt se lehet mondani, hogy filléres lenne buszozni, vonatozni.Ezért jelenleg aki vidéki nem nagy városban él annak gyakorlatilag kötelező az autó. Bármilyen ronccsal jobban jár mint ha csak a tömegközlekedés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
-
Gargouille
őstag
"Ezen felul az 1-2 km-es ovoda/iskola jaratokrol is szot lehetne ejteni, ami a pazarlas netovabbja es valos indoka sincs."
Általában az az 1-2 km-es óvoda/iskola járat úgy folytatódik, hogy miután kirakta a gyereket megy tovább dolgozni, mert másképp nem érne be a munkahelyére tehát nagyon sok esetben ez csak egy megálló, nem pedig önálló utazás. Pláne ha több gyerek van, ne adj isten egyik óvodába jár, másik már iskolás és két külön helyre kéne odaérni velük kb azonos időben. Ugyanez hazafelé, amikor még bevásárlást, különórát, edzést stb. is útba kell ejteni és persze mindenhová kell egy plusz táskát, szatyrot, tornazsákot, felszerelést is cipelni... gondold azért ezt végig még egyszer.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Miert menne?"
Várkonyi Gábor (autópiaci szakértő) neve mond valamit? Ha igen, bizonyára hallottad v. olvastad a véleményét a témában. Lehet vele nem egyetérteni, de ha megismered az álláspontját, akkor a kérdésre is tudni fogod a választ.
Kezdetnek itt a blogja, de Youtube-on is rengeteg beszélgetés van vele.#11 FattyDove
"Mutass egy kínai autót ami megfelel bármilyen európai biztonsági standardnak és árusítják."
Nio és MG. Ha pedig rákeres a Geely-re, láthatsz még pár kínai autót#17 8th
+1#21 Gargouille
"Általában az az 1-2 km-es óvoda/iskola járat ... " - elég baj az, hogy a mai gyerekek nem tudnak 1-2 km-t (se) gyalogolni. -
arnyekxxx
veterán
es valos indoka sincs
Már amennyiben a szabadidő nem számít indoknak. Szeptemberben a kisgyerek már oviba jár és sikerült a nagylány melletti oviba felvetetni így a napi autóhasználatot lecseréltem buszra. Autóval elmenni a kölykökért és hazajönni 20 perc. Napi 40. Busszal a duplája vagy egy kicsit több, attól függően, hogy a busz elmegy-e 2perccel a menetrend szerinti idő előtt vagy épp nem veszi észre a sofőr a megállóban a habtestemet és megy el lassítás nélkül aztán máris hozzáadódik 10-15 perc egy körhöz. Nekem ez a plusz idő épp a fájdalomküszöb határán van, ha kicsit szorosabb lenne az időbeosztásom hagynám a francba a buszozást. És akkor ez egy nagyváros aránylag jónak nevezhető 10-15perces követési idővel. Légvonalban egyébként 1,35km a távolság. -
addikt
Írtam: ez Budapesten lehet valós probléma, de gyakorlatilag sehol máshol az országban. Egyszerűen azért, mert nincs akkora járműsűrűség, hogy a NOx koncentrációja elérje a határértéket. Meg hát NOx a dízelesek rákfenéje, benzineseket eleve alig érinti. Te meg nagy általánosságban fogalmaztál. Továbbra is tartom, hogy a szálló por országos szinten sokkal nagyobb károkat okoz. Annak meg a fő forrása a szilárdtüzelés.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Ez elég bénácska magyarázkodás és mellébeszélés volt, ne haragudj Tüdőrákban tipikusan a dohányosok halnak meg, ha megszűnne a belsőégésű közlekedés a világban akkor sem csökkenne jelentősen a tüdőrákosok száma. Szóval a a napi 2x20perc vs tüdőrák egy szimpla marhaság volt részedről.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
És ezekbe mennyien haltak bele mondjuk 40 éve amikor a mai személyautómennyiségnek a töredéke futkározott?
"Ehhez kepest az autok bizonsaga mennyire tul van lihegve,"
Mondjuk talán azért csak 900-an halnak meg nem sokezren mert az autók biztonsága "tul van lihegve," így nem lesz minden 50km/h feletti balesetből automatikusan halál
a "biztonsagos" uzemeles kozben tobb embert nyir ki
Tényleg jó lenne valami statisztika arról, hogy pl a 4600 tüdőrákos hány %-a halt meg a kipufogófüsttől és hány a napi 2doboz cigitől vagy attól, hogy napi 2dobozzal elszívókkal él egy légtérben.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
""Egyszeruen csak meg kell dragitani az autozast, mert tul sok ember utazgat es birtokol autot feleslegesen.""
A víziód valóra válik jó eséllyel. Brüsszel miatt nem lehet 2035-től belsőégésű motorral szerelt autót gyártani EU-ban, +nem lesz elegendő nyersanyag aksira. Ennyi...
Természetesen ez csak az EU-ra vonatkozik, mert a legszédültebb zöld sem gondolja, hogy Indiában, Kínában, Oroszoknál és Dél-Amarikában is követik ezeket a gazdaságromboló folyamatokat. A világ népességének 3/4-e lesz ezekben a régiókban, elérik az 60-as évek európai életszínvonalát és majd autózni akarnak és átélni azt amit mi átéltünk az autózás terén az elmúlt 50 évben usa-ban és európában.
A jó zöld politika és vakon követőik miatt meg mehetünk gyalog vagy biciklivel a boltba, különben megszólnak, kiközösítenek, kilistáznak majd.
-
szazbolha
addikt
Nagyon sok mindennek nincs értelme, az emberek mégis szeretik, használják, birtokolják.
Pl a jegygyűrűt is lehet értelmetlennek tekinteni, vagy egy képet a falon. De a kényelmes ágyunk is sok CO2-öt emésztett fel, aludhatnánk szalmakupacon is.Lefogadom neked nincs autód.
Nincs gyereked akit iskolába hordanál, de lehet még bevásárolnod sem kell rendszeresen. -
szazbolha
addikt
Sajnálom, hogy elveszettem a fogadást. Azt hittem ezekkel a nemes ideákkal, te nem birtokolsz és nem használsz autót.
Ha mégis van autód, akkor lehet státusz szimbolumnak tartod, mert különben el kéne fogadnod, hogy már életünk része és az egyik olyan eszköz, amely rendkívül sokat könnyít életünkön és értékes perceket vagy órákat spórol meg számunkra. -
szazbolha
addikt
Valami buborékban élhetsz?
Én Budapesten lakom. Kb. 20 Km város központja, és kb 23 km a leggyakoribb melóhelyem.
Ezt a távot öltönyben az eheti esős időjárásban hogy a túróba tehetném meg egy elektromos rollerrel?
A kerületemben az emberek többsége kb ilyen távokat tesz meg, ha Budára óhajtanak utazni.
Sokan járnak tömegközlekedéssel, sőt vonattal is P+R-be, de hogy rolleresek vagy bringások tömegeit látnám a belváros felé vonulni az soha nem volt és nem is lesz.
Itt nem 5 sarkot rollereznek az emberek. Még a metró is 10-12 Km-re van.Vásárlás: a legnagyobb üzletláncok 2-3 km távolságban vannak. Oda-vissza 6km. Ennyi a jó árstoppos benzinnel sem több mint 400 Ft. Kétlem hogy ennyi lenne a kiszállítás.
Nem előrecsomagolt hentes árút ki sem szállítanak.De mindegy... meggyőzni nem akarlak, legfeljebb arra kérlek hogy fogadd el, vannak más valóságok is mint a tied és ha neked nem kell az autó attól még másnak kellhet és nem luxus cikk mint az ájfon vagy a 72"-os OLED TV.
Ami neked fontos az lehet szerintem fenntarthatatlan felesleg. És fordítva.Pl ha van vagy lesz gyereked, akkor a környezetszennyező 1x használatos pelenkát használod vagy majd mosod/főzöd a textilt?
-
8th
addikt
Sok sok éve már, hogy egy vidéki 1700 fős faluban élek. Ide jártam udvarolni, megszerettem itt ezért itt telepedtem le. Ahogy a helyiek mondják bevándorló vagyok mert Budapestről jöttem. Itt kivétel nélkül mindenki a saját ingatlanjában él, saját autót hajt és senki sem bérel mezőgazdasági gépet. Nem is adná bérbe senki a sajátját. Amiről te beszélsz az az helyzet amikor van xy hektár területem viszont megfelelő gépparkom nincs a műveléséhez ezért megbízlak téged, hogy műveld meg arasd le stb. De ez nem gép bérlés. Ez bérmunka. Teljesen más a kettő. Földet szokás bérelni, igen. Amilyen elmebeteg termény felvásárlási árak lettek az orosz ukrán háború miatt már az is inkább beveti búzával árpával kukoricával aki eddig inkább aprópénzért kiadta bérbe csak ne legyen gondja vele. Emlékszem még, hogy a fővárosban tök jó a közösségi közlekedés vagy, hogy simán lehet bérleményben élni. Én is abban éltem mert apámék nem toltak a seggem alá semmit nekem pedig nem volt pénzem saját kecóra. De a vidék az egészen más világ. Itt soha senki nem fog sem ingatlant sem autót bérelni. Ez itt értelmezhetetlen és a józan paraszti észnek is ellent mond.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
"Ehhez kepest az autok bizonsaga mennyire tul van lihegve"
Ez viszont egy olyan dolog, amivel teljesen egyet tudok érteni. A biztonsághisztéria egy marketingfogás, hogy nagyobb kedvvel megvegyék az újabbat, ami egyébként racionálisan nézve minimálisan jobb az előzőhöz képest. Marginális az olyan esetek száma, amikor egy 40 éves autóban bajod lesz, egy újban meg nem (akkora).
Egyébként meg a biztonságérzet növelése még felelőtlenebb vezetésre, száguldozásra késztet bizonyos embereket."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
Új autót én se vennék, ha lenne rá pénzem akkor se. (Lehet ez kicsit "savanyú a szőlő" dolognak hangzik, de tényleg ). Sose akarnék egy évig kizárólag azért dolgozni, hogy legyen egy drága, túlbonyolított, javíthatatlan négy keréken guruló számítógépem, aminek pár év alatt a felére csökken az értéke, a garancia lejártával meg egy időzített bomba hogy mikor kell az értékének jelentős százalékát rákölteni... És emellett élvezet 0. Ehhez még túl fiatal vagyok
Szóval sajnálom azokat, akik csak vezetni akarnak, de foglalkozni egy autóval nem, mert azoknak egyre kevesebb normális opció marad.
Amúgy a bérléshez annyit, hogy a céggel szoktunk bérelni autókat, hát nem annyira jók a tapasztalatok. A legtöbb ember a máséra még annyira se vigyáz mint a sajátjára, a karbantartás meg drága, így a bérelt autók közül a legtöbb nem volt jó állapotban... Olcsó így se volt, ami nem ilyen, az meg még inkább nem az. Legfeljebb akkor tudnám elképzelni mint opció, ha több havonta egyszer lenne szükség autóra.
Én tipikusan heti egyszer autózok, szerintem még az első évben mínuszba fordulna a helyzet ha ezt bérautóval szeretném megtenni, és akkor utazhatnék mindig egy jellegtelen, unalmas, mások által szétgyilkolt fostalicskával. Még több szarakodás lenne, mint a tömegközlekedés (elhozni, visszavinni, leszervezni)."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Gargouille
őstag
"Majd ki lehet berelni. Annak valoban semmi ertelme, hogy napi 1-2 ora hasznalat mellett 22-23 orat parlagol all. Igy legalabb gyartani sem kell annyi autot, ami szinten jot tesz a kornyezetnek."
Rengeteg sebből vérzik ez a logika. Most túl azon, hogy nem lehet 1 biten ábrázolni egy ennyire összetett kérdést, ha elfogadom az érveidet, akkor ugyanezt el lehetne mondani a mosógépedről, TV-dről stb. azokat sem használod 24 órában csak ott áll üresben (és milyen környezetszennyező volt legyártani) nosza add el és járj mosodába, menj moziba ha filmet akarsz nézni és menj étterembe ha enni akarsz (mert nyilván a sütőd - ha van neked - sem megy 24 órában), sőt tulajdonképpen béreld a télikabátot is, mert azt sem hordod az év nagy részében... már amennyiben komolyan gondolod ezt az érvelést, amit írtál.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Hi!King
őstag
Én Budapesten lakok, és volt egy időszak, amikor nem volt autónk, majd egy időszak, amikor csak hétvégén és szabik idején használtuk, esetleg nagyobb bevásárláskor, mert munkába nem jártunk azzal.
A bérlés nem volt alternatíva, és nem csak az anyagiak miatt nem, mert kiszámoltam, hogy egy új alsókategóriás autóval is olcsóbban jöttünk ki azokban az években, mint rendszeres bérléssel. Hanem azért nem, mert plusz macera. Ha mondjuk szombat hajnalban elmegyünk túrázni Ausztriába, és vasárnap este hazajövünk, akkor péntek este vagy szombat reggel érte kellene menni valahová, majd vasárnap este vagy hétfő reggel visszavinni. Mindkettő necces, mert péntek este sokszor viszonylag későn esünk haza, akkor már pakolnánk, pihennénk, reggel meg az aznap eltöltendő időnkből venne el, ugyanez igaz vasárnap este, illetve hétfő reggelre.
Emellett ha sokan csinálnák ezt, nem tudom mennyien csinálják most, akkor hétvégén sokkal drágább lenne az autó bérlés, vagy mind foglalt lenne, mert mindenkinek a szabadidejében kéne az autó.
A lakás, ház más tészta, Nyugat-Európában még kis településméretek esetében is gyakori a bérlés. Magyarországon viszont nincs kultúrája, ezért nagyon nehéz olyan bérbeadót találni, akitől ha bérelsz, olyan biztonságban élhetnél, mint ha sajátban laknál. Szóval nem csak azért ragaszkodnak az emberek a sajáthoz, mert megszokás, hanem mert szívás, ha a bérbeadó nem akarja engedni, hogy bejelentsd lakcímnek, ha rád jár, ha bútorozott és nem rendezheted be vagy át, ha 1 hónap és mehetsz, mert az unokaöcsinek kell, stb., stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W