Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • strogov

    senior tag

    válasz Reggie0 #12 üzenetére

    Ahhoz, hogy az emberek ne a budira is autóval járjanak, tömegközlekedésre lenne szükség. Az, hogy napi 2 járat van, és az is 15km/h átlagsebességet tud (lásd csiga vs vonat versenyt) az messze van ettől. Egyébként is kalap szar az ország közlekedése. Autóval is katasztrófa, de autó nélkül egy kirándulást se lehet megszervezni.
    És azt se lehet mondani, hogy filléres lenne buszozni, vonatozni.

    Ezért jelenleg aki vidéki nem nagy városban él annak gyakorlatilag kötelező az autó. Bármilyen ronccsal jobban jár mint ha csak a tömegközlekedés lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • strogov

    senior tag

    A nagyvárosi levegőminőség nem csak a személyautók miatt olyan amilyen. Ezért nem merül fel a tüdőrák vs autó mint feltétel. Ez ugyanaz mint a co2 vs. magánautó. Ha mindenki letenné a pöfögőjét ami még utópiának is nevetséges, akkor is csak 30%-kal csökkenne a kibocsátás. Valószínű a több szállítás miatt viszont ennyive sem csökkenne, kaja nem jön haza a boltból magától.
    A kibocsátás jelentős része nem magán fuvarokból jön. Ez igaz a légszennyezetség minden pontjára is. Az, hogy önszopatással szignifikánsan csökkenteném a légszennyezést nevetséges.

    Én most a saját életemben azt látom, hogy ha irodai munka miatt nem kell bejárni akkor nagyon sok helyzet ami ma gondot okoz már nem áll fenn. Iroda nekem napi 40km, heti 5x az 200km. A bolt viszont csak 5km ami heti 3x csak 15km lenne. Azaz önmagában a HO miatt 1/10-edére csökken a kibocsátásom.

    Ergo elég lenne nem szivatni az embereket teljesen fölösleges utakkal. Ha ugyanígy a managerek se röpködnének egy telefon hívás helyett az is sokat segítene. Nem életszerűtlen hülyeségeket kell kitalálni.

  • strogov

    senior tag

    válasz totron #53 üzenetére

    "Szerintem egy beszűkült élet nem egészséges a pszichére nézve."

    Nem ülök (és nem is ülnék) otthon. Viszont a személyautó használatom 90%-a munkába járás volt. Ez nem jelenti, hogy a maradék 10%-ról is lemondanék. Szeretek kimozdulni, és ezt nagyban segíti a gépjármű használat.
    Arra akartam célozni, hogy nem a magánszemélyeken múlik a környezet szennyezés problémája. A gazdasági szereplők direkt és indirekt szennyezése bőven eléri a 90%-ot. Így a magánszemélyek önmegtartóztatása semmit sem változtat a helyzeten. Lehet önszopatni, csak ne mondja senki, hogy ezzel segített a környezeten.

  • strogov

    senior tag

    válasz 8th #76 üzenetére

    Ráadásul a dízel botrány előtt volt a törésteszt botrány a német autóknál. Csak azt még sikerült elnyomniuk. Azaz 2010 előtti _összes_ német autó pont ugyanúgy nézne ki egy ilyen ütközés után mint a volvo. Csak teljes frontális ütközésre terveztek, részlegesre nem.

  • strogov

    senior tag

    válasz <Adamsky> #78 üzenetére

    2010 körül volt. 2012-ben vettem új autót, akkor már lecsengőben volt. Az amcsiknál nincs központi minősítés, a biztosítók állítják össze a teszteket. Időnként változtatnak az alapján, hogy mire ment ki a legtöbb kifizetés. Egy ilyen változtatás után az összes német autó megbukott. Ezen a németek felháborodtak, mondván nem jelezték előre a változást, így nem tudtak felkészülni. Azaz őket csak az aktuális modellek tesztje érdekelte az, hogy a korábbiak szarok az nem. Japán és amerikai autók nem buktak meg. Régi modellek buktak egy-egy csillagot.
    Azóta ők is tesztelik a fenti filmben is látható nyírásra is az autóikat. A korábbiak viszont pont ugyanígy összecsuklanak. Ez azért fontos teszt, mert a frontális ütközést elkerülendő mindenki félrerántja a kormányt. Az Euro-NCAP-be csak azután lehetett betenni, hogy minden német autó 5*-ra tudta teljesíteni. Addig hárították a kérést.

Új hozzászólás Aktív témák