Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz btprg #10 üzenetére

    Senki sem mondta, hogy 100 evvel ezelotti szint kell, de az sem jarhato, hogy a tobbseg budira is autoval jar. Ha az utazas koltsegesebbe valik azzal biztosithato, hogy alternativat keressenek az emberek es a szukseges mertekig korlatozzak a szokasaikat. Pl. bp-re behajtasi dij kell, hogy az m0 (meg nem)korgyuru akar 60-70km-nyi extra utja olcsobba valjon a budapesten athajtassal szemben.

    Ezen felul az 1-2 km-es ovoda/iskola jaratokrol is szot lehetne ejteni, ami a pazarlas netovabbja es valos indoka sincs.

    [ Szerkesztve ]

  • 8th

    addikt

    válasz btprg #72 üzenetére

    Ez elég merész kijelentés volt. Darált húskonzerv lesz az emberből ha egy 40évvel ezelőtti autóval nekicsattan egy modern 15éves kocsinak. Gondolom neked is megvan a van benne anyag böszme Volvo vs modernebb kisautó töréstesztje. Ha nincs íme. És ez nem egy 40 évvel ezelőtti veterán jármű hanem egy relatív modern Volvo tervezett gyűrődési zónával. Ennyit számít a kor az autóiparban.

    Opel Kadett D
    VW Golf mk1
    Renault 5
    BMW E30
    MB W123

    Ezek futottak Európa nyugati felén 1982-ben. A zöldséges mercit leszámítva nem nagyon volt tervezett gyűrődési zónája egyiknek sem. Az E30-ban volt ütközéskor összecsukló kormányoszlop, hogy a kormányközép ne üssön lyukat a delikvens fején aztán annyi. Egyikkel sem szeretnék balesetet szenvedni.
    A nyolcvanas évek elején nálunk kapható szoci autókat meg hagyjuk is. Wartburg 353, Skoda 105, Fiat P126, Trabant 601, Lada 1200s, Zastava GTL, Dacia 1310 stb... guruló koporsó az összes.

  • 8th

    addikt

    válasz btprg #91 üzenetére

    "Magyarul egy olyan esetleges balesetre készülnek a biztonsági elemek, ami az emberek nagy részének életében sose következik be."

    Aki vesztett rajta már nem tudja elmesélni de azt tudtad, hogy az orosz rulett egy elég szar játék? A logikádat követve a villámhárító is felesleges, mert egy olyan biztonsági elem amire az emberek nagy részének sosem lesz szüksége. Mondjuk, ha a hiánya miatt porig ég a kecód az elég nagy pech. De rákszűrésre is tök felesleges eljárni a statisztikák szerint úgy is szív-érrendszeri betegség viszi el a többséget. A bukósisak is felesleges mert az emberek többségének sosem menti meg az életét. Érintésvédelem? Ugyan minek? Hiszen az emberek többségét sosem csapja meg az áram. Biztonsági öv? Felesleges bekapcsolni hiszen az emberek többsége úgy sem szenved balesetet. És még hosszan sorolhatnám...
    Tőlem aztán mindenki azt gondol amit akar és abban ül amiben akar. Egy biztos, én tuti nem fogom beleültetni a szeretteimet egy abs esp és légzsákok nélküli öreg fos autóba amiből feszítővágóval szednék ki őket egy kisebb balesete követően is. Lehet, hogy sosem lesz ezekre a biztonsági elemekre vagy az erős kasznira szükség. És ha igen? Ha jön egy anyaszomorító kamikaze m.richárd 2.0 ne a véletlenen múljon már azok élete akik a legfontosabbak nekem.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz btprg #91 üzenetére

    Magyarul egy olyan esetleges balesetre készülnek a biztonsági elemek

    Ha viszont bekövetkezik a baleset akkor ezen múlhat, hogy élsz vagy sem. Az emberek többsége soha nem kap durrdefektet úgy, hogy épp jön egy kanyar és az autójuk pörögve repül le az út mellé. Mi viszont anno kaptunk még a trabanttal, szerencsére akkoriban már kötelező volt a biztonsági öv így apám sérülés nélkül szállt ki, anyám aki inkább a kényelemre ment így laza övvel utazott ezért félig kilógott az autóbol pörgés közben de legalább nem esett ki így nem telibe fordult át rajta a trabi csak kicsit megzúzta. Ha anno nem fejlesztik ki ezt a biztonsági elemet (amit ma is sokan feleslegesnek tartanak) akkor anyám nem élt volna még 40 évet.

  • Tapsi

    addikt

    válasz btprg #91 üzenetére

    Most szívatsz, ugye? Szerintem menj el egyszer egy vezetéstechnikai tréningre! Ha szerencséd van, akkor lesz olyan autó, amiben nincs még semmilyen elektronika. Én voltam ilyenen, az ABS/ESP és társai nélküli autók úgy pörögtek a műgyantán, mint a ringlispil, a modern kocsik pedig szépen mentek tovább egyenesen. És ezen bizony adott esetben az életed múlhat. Vagy a kölykeidé. Javaslom, hogy nézd meg ezt a videót: [link]

    Ha még ezek után is azt gondolod, hogy a biztonsági elektronika bullshit, akkor rajtad tényleg nem lehet segíteni.

    A biztonsághisztéria egy marketingfogás, hogy nagyobb kedvvel megvegyék az újabbat

    Ez tényleg röhejes. Amikor a vatta új Q8 a rántó padon kitért kb. 1 métert, és az elektronika azonnal egyenesbe rakta, akkor azért átértékelte az ember a baromságodat. Miközben a drift versenyen induló félprofi sofőr az elektronika nélküli verdában csak pörgött-pörgött. Mert fékpedálból csak 1 van, az elektornika pedig külön-külön tudja fékezni az összes kereket.

    A videóban elmondják, hogy az egyik leggyakoribb oka a baleseteknek az útpadkára hajtás. Alulkormányzottság, aztán túlkormányzottság. Erre való például egy jó sávtartó elektronika, hogy ne következzen be. És ez most tényleg csak 2 példa volt, 1 első kézből.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz btprg #95 üzenetére

    Egy villámhárító, egy biztonsági öv, egy védőföldelés, bukósisak nem olyan dolog, ami a hozzá tartozó eszközt jelentősen drágítja, szükségtelenül bonyolulttá teszi, cserébe viszont sok haszna van. Ez nem mondható el a vészfékező elektronikáról, légzsákról, ESP-ről és társairól.

    Azért érdemes lenne néha összevetni a valóságot a fantáziáiddal (a légzsák meg a bukósisak pl. kb egy árban van, az ESP (ami egyben ABS is) se drága és ezeknek egészen nyilvánvalóan sok haszna van).

    Azt értem, hogy neked van egy ilyen fétised, hogy a szoci technikára izgulsz, de ez még nem változtat az objektív valóságon: mondjuk elég, ha megnézed, hogy töredékannyi Ladával meg Trabanttal mennyivel több halálos balesetet sikerült összehozni, mint most modern autókkal:

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Tapsi

    addikt

    válasz btprg #95 üzenetére

    Mondom, menjél már el egy vezetéstechnikai tréningre az öreg szarjaiddal, és rögtön visszaveszel majd az arcodból! Persze, az ESP felesleges...ahh, mind1 is. Tényleg, alapfogalmakkal nem vagy tisztában: az ESP gyakorlatilag egy szoftver, ha van ABS a kocsidban, akkor rögtön lesz ez is.

    De leírom még egyszer: ott volt egy félprofi sofőr, aki drift bajnokságokon indult az öreg szarjával, és esélye sem volt a modern kocsikkal szemben. Pedig ez egy preparált helyzet volt egy tréningen, ahol fel tudott készülni. Nem a közúton kellett 0,1 másodperc alatt megfelelő döntést hoznia. Az, hogy te nem kerültél még ilyen helyzetbe simán csak mázli, semmi több. Erre érvelést építeni abszurd.

  • 8th

    addikt

    válasz btprg #95 üzenetére

    "... cserébe viszont sok haszna van. Ez nem mondható el a vészfékező elektronikáról, légzsákról, ESP-ről és társairól."

    Mert szerencsédre más hibájából még nem kerültél olyan szituációba, hogy szükséged lett volna rá. Remélem, hogy soha nem is kerülsz ilyen helyzetbe mert piruettezés közben simán nekivágod majd egy szerencsétlen vételen autósnak az autódat. Tudom tudom te nem mert blablabla... De, igen. A fizikát te sem tudod meghágni.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz btprg #95 üzenetére

    A biztonsági öv esetében is nagyon sokan sírtak anno, nem az ára miatt, hanem hogy kényelmetlen. Igazából pont az olyan elektronikai megoldásoknak, mint az EPS meg társai, user szempontjából kevés a hátránya, egyedül anyagilag érzékeled, de idővel egyre kevésbé, mert a tömegessé válással olcsóbbá válnak. Mert amikor nincs rá szükség, nem ad kényelmetlenséget. Az összes példád viszont olyan, ami kényelmetlenséggel jár.

Új hozzászólás Aktív témák