- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- CentOS Linux
- Debian GNU/Linux
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Facebook és Messenger
- LibreOffice topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
04ahgy
nagyúr
Magyarként jóleső az elismerés, főleg egy nálunk nagyságrendekkel fejlettebb és magasabb színvonalú kultúrával rendelkező országtól.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
yerico
senior tag
A magyar útdíjrendszer nem működött 07.01-én. Ha nem lenne ismerős, az indulás napján állítólag túlterhelés miatt lerohadt a szerver, és csak kb. 2 hét múlva lett stabil a szolgáltatás. Az, hogy állítólag az első fejlesztő cég is csak két héttel a tervezett dátum után lett kész (természetesen 1 teljes hónapos fejlesztés után) csak a rosszindulatú pletykának minősíthető.
-
eastone1
senior tag
Szükség is lesz a többlet bevételre mert ha nem jacuzzira vagy luxus villákra, utazásra költik akkor a tervezettnél korábbi úthálózat javításra. Olyan szar minőségben építgetik. Természetesen a költségvetés ultraminőségű megannyi pióca tanácsadó segédletével, csak mire megvalósítják az alvállalkozó alvállalkozójának alvállalkozójával annyi anyagot lopnak el hogy 1 év múlva kátyúsodik. Az ellenörző rendszer meg már meg van véve hisz majd ugyan az az érdekeltségi kör.
-
buherton
őstag
Viszont remélem, hogy ennek a tudatában rájössz, hogy a média mennyire eltorzítja a híreket, és hogy az ami törént közel sem ugyanaz, amit írnak.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
PC-rev-RM
tag
A kátyúkról:
Van egy autópályamérnök, aki mintát vesz az úttestből. Bevizsgálja. A minta tökéletes. Az viszont meg van mondva, honnan szabad mintát venni: egy kb 2m-es, tökélestes szakaszból. Azért kell rossz minőségűre csinálni, mert sok ember megélhetése (útkarbantartók és családjaik) függ a tartós, hosszútávú munkától. Ha jó minőségű lenne az út, akkor 4-5 évig hozzá sem kéne szagolni.
A másik, hogy itthon megvesztegethető a hatóság, míg nyugaton nem. Valamint arrafelé egy útmunkás eleget keres ahhoz, hogyha néhány hónapig nincs meló, akkor is vígan eléldegél."My GPU maker took more money from me than yours did from you! My GPU maker is #1!"
-
addikt
Hát én kötelezném az útkészítőket, hogy ha 5 éven belül bármilyen probléma merülne fel az úttal kapcsolatban, azt kötelesek ingyen megcsinálni, és ezen felül mehetnek ahova akarnak utat csinálni, de itt már sose.
UI: Így viszont nem lehetne lopni belőle, de ez általános probléma, szóval fejétől bűzlik a hal.[ Szerkesztve ]
-
#84221696
törölt tag
Jó ez az útdíj rendszer!
Jó drága, hogy az ...... ..... meg! -
osztraksajt
őstag
Még a legoptimistább becslések is két év rendszerkiépítésről szóltak amit a nagysikerű T-systems is hangoztatott, ráadásul egy durván ötször drágább rendszert ajánlgatva, hogy rajtuk kívül úgysincs senkinek elég mérnöki kapacitása hogy megoldja, és az üzemeltetés is többszörösébe került volna. Ehhez képest tényleg lenyűgöző a megvalósítás.
Fuvarszervezéssel is foglalkozom, nyilván nem esik jól fizetni a fuvarozóknak, de amerre mentek előtte már szinte mindenhol máshol is kellett fizetni, Szlovákoknál, Osztrákoknál, Németeknél, Olaszoknál stb. Bár az árról lehet vitatkozni mert tényleg elég drága a kilométerdíj, viszont itthon meg vágták szét az utakat a filléres matricával. Lejöttek a Szlovák kamionok Győrnél, visszamentek Kassánál, itt nem tankoltak csak vettek egy éves matricát fillérekért az útjavítást meg fizettük a mi adónkból.
De biztos igazad van, itthon minden csak szar lehet, még amiben gyakorlatilag világrekordot döntöttünk azt is húzzuk le. Szerintem viszont joggal lehetünk rá büszkék, a németeknél csak a !!!tesztidőszak!!! több mint hatszor addig tartott mint itthon a komplett kiépítés. Az hogy volt benne az a nagyjából 2 hét csúszás (ami valójában csak 3 nap volt, mert az anomáliák a harmadik napon pár ezrelékre estek) az szerintem nem a világvége.
De szoktam ajánlani akik azt hiszik hogy itthon minden szar és kint meg minden csodálatos azok nézzenek utána a berlini reptér építésének és annak körülményeinek is.
-
bambano
titán
ehhez a cikkhez kőkemény humorérzék kell...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
quarros
tag
válasz osztraksajt #12 üzenetére
Ehm... Oké egyet értek. De amit a németeknél felhoztál példaként az eléggé fals, mivel ott a sokkalta több autópálya/út miatt a kiépítés logikus hogy jóval tovább tartott.
-
#79335424
törölt tag
Kétlem, hogy akik ezt a dícséretet írták, akár egyszer is megpróbálták a gyakorlatban használni a rendszert. A Német TollCollect -nél elmebetegebb rendszert nehéz lehetett összehozni, de sikerült. Még az is képes a kályhától kiindulni. Ezzel szemben a mienknek külön meg kell adni, hogy hol vagyok. Ki tudja egy autópálya benzinkút címét? A rutinos kúttulajok egy papírcetlire ráírva, felragasztják az automatára a címet. Apropó, automata. A németeknél egységes. Mindenütt ugyanaz a gép. Nálunk én már használtam asztali gépet, laptotpot (persze külön nyomtatóval, ami vagy működött, vagy nem), de a legszebb az volt, amikor egy Androidos Tabletet nyomtak a kezembe, hogy azon próbálkozzak. Mondanom sem kell, hogy a menük fele meg sem jelent azon a felbontáson. Katasztrófa.
A német is kilátástalan a célcímeknél. A határoknál pl. nem a közismert nevek és nem is a minden térképen szereplő lehajtó száma van a gépben, hanem a nevük. Tudta vki, hogy amit mindenki a Passau -i határként ismer, az a gép szerint Suben? Vagy a Hollandiába vezető aacheni határ a gép szerint Vetschau? Hát én sem tudtam eleinte. De ilyenkor a Német automata legalább képes pontot értelmezni, térképre bökve. Na, ez nálunk nem megy. Ha nem tetszik az, amit ad (többnyire teljesen más, mint amit az ember szeretne), akkor jöhet a visszalépkedés, és vmi köztes település kútfőből kitalálása. Még Magyarként sem egyszerű. Őszintén sajnálom a külföldi kollégákat, akiknek a térképre bökés helyett, a manuális bevitelnél még a számukra teljesen ismeretlen karakterekkel is meg kell küzdeniük. Persze akik a címet nyomtatták nekik, azoknak sem voltak ilyen karaktereik, tehát már a segítségük is hibás. Azt se gondoljuk, hogy nem érkezik büntetés, ha egy baleset miatt leterelnek a pályáról és a másik úton épp ott a mérőautó. Persze, ki lehet mászni a 160 ropis bünti alól, csak tortúra. Ja, és ilyenkor van ám egy illeték is, amit be kell pengetni a reklamáció mellé. Gondolom, sejthető, hogy ez az illeték mindenképpen bukó. Szóval, dióhéjban ez a Magyar valóság. De hogyan is néz ez ki körülöttünk? Néhány példa. Ausztriában egy kis kütyü van (GoBox), tépőzáras matricával a szélvédőre nyomva. Kútra beviszem, leolvassák, töltök rá lóvét és megyek. Kapuknál csippan. Ha kettőt csippan, akkor fogytán a kredit. Ha négyet, akkor elfogyott. De még ekkor is van öt órám, hogy feltöltsem. Ugyanez a rendszer a Cseheknél. A Szlovákoknál 50Euró kaukcióért adnak egy hasonló kütyüt. Azt is fel kell tölteni, de nincsenek kapuk, hanem a kütyüben van GPS és az alapján vonja a díjat. A Benelux államokban 8Eur/nap. Minden kúton van egy stóc cetli. Letépek egyet, kitöltöm a rendszámot, nemzetiséget, kezdő és végdátumot. Kutas kezébe nyomom és ennyi. Na, akkor melyik rendszernél jobb a mienk?[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz MorcosKutya #24 üzenetére
Az sem fenékig tejfel. Oda kell figyelni, nehogy kicsússzon a kütyü csatlakozója a szivargyujtóból. Van egy toldóm, amit két oldalt, egy-egy papírfecnivel szoktam beszorítani az aljzatba. A másik végén levő aljzat mélyebb, az bombabiztosan tart. De ez elhanyagolható kellemetlenség a mienkhez képest.
Egyszer a főnök ellinkeskedte a GoBoxot. Éjszaka elfogyott és nem volt nálam lé. 6kapun mentem át így, ő meg nem töltött rá öt órán belül. Legközelebb kiszedett az ellenörzőautó. Megvágtak 250 Euróra. Teljesen normálisak voltak, lerendeztük ott, helyben, fizethettem volna kártyával is és nem volt tíz perc az egész. Számoljunk csak! Ez kb. 80 ropi. Itthon ugyanez 160. Látszik, hogy mennyivel jobban élünk, mint az osztrákok! Egy hazai vállalkozás sokkal könnyebben fizet ki egy-egy ilyen büntit, mint szegények, odaát.[ Szerkesztve ]
-
MorcosKutya
csendes tag
válasz #79335424 #25 üzenetére
Igazad van,ahogy mondtad a szivargyujtot nekem is beugrott..
(Nem teljesen személyes a tapasztalat egy kisebb vágóhíd 15 autója volt ezekkel a kutyukkel ellátva napi szintű kiszallitas miatt)
Volt hogy a kolléga reckirozott és bejött de 10ből 3szor max. de a rengeteg hülyeség papírmunka és egyéb miatt panaszkodtak állandóan,ezt meg felraktad feltoltotted és go.. -
yerico
senior tag
Hát, ha az éles indulás előtt 2-3 héttel gyűlnek össze a leendő fejlesztők, hogy akkor mit is kellene csinálni, akkor az egy kicsit gázos, A fél év egyébként tényleg kiváló eredmény egy ekkora alkalmazásra, de itt nem volt rá annyi, csak töredéke. Utána éles indulás, és ezt nem lehetett úgy elhalasztani, mint a Bubi-t.
Anno, mikor a gazdák 2004-ben kint tüntettek a Kossuth-téren, hogy hol van az EU támogatás, még hajnal háromkor is hegesztetttük a programot, hogy hétfőre esély legyen kifizetni őket. Akkor év végére - fél év múlva!!!- becsülte a fővállalkozó 10%-ra a lehetséges készültségi fokot. De addigra a drága miniszter már bejelentette, hogy 100%-osan elkészült. Mi persze tudtuk, hogy nem. Csak minden oldal érdekelt volt abban, hogy ne szóljanak érte.
-
#79335424
törölt tag
Na, a hibákat még nem is említettem. Ha az M3 elején, a Shellen azt ütöm be, hogy Szentmihályi út, akkor nem számol díjat. Már ráírták az automatára, hogy mit kell beütni helyette.
Volt 5 köröm Temesvárra. 7,5 tonnával át lehet menni Kiszombornál. Erre 5x160 ezer bünti jött ki a főnöknek, mert nem azon az úton mentem, amire a jegyem szólt. 1db út van, azon kívül legfeljebb a kukoricásban mehettem volna.
Balaton Sound -ra vittem naponta árut. Zamárdi, Ponty utca. Semmilyen tiltás nincs, de képtelen voltam megadni a gépnek, hogy a Zamárdi lehajtóra adja az útvonalat. Ehelyett elvitt a völgyhídig, onnan pedig hátulról, a szántódi rév felől akart bevinni. A Zamárdi lehajtó után van egy 700m -es!!! fizetős szakasz a vasúti átjáróig. Tehát:
1. küzdök tovább a géppel, miközben már rég úton kéne legyek.
2. fizetem a 160 büntit, ha azon a 700m -en kifogok egy ellenörző kocsit
3. Balaton körüli sétaautózást tartok egy megrakott kamionnal és fizetem a költségeit, mert a főnök nem érti, hogy mitől lett napi 40km -nyi túlfogyasztásom.Csepelről indultam M7 -re. Utolsó (ÖMV) kút a nulláson, automata üzemen kívül. És most???
Ezek mind szoftveres hibák. Kis hozzáértéssel símán lehetett volna egy sokkal felhasználóbarátabb szoftverkörnyezetet is kialakítani. Komolyan mondom, rengetegszer fordult meg a fejemben, hogy miért nem áll most mellettem az az idióta szakbarbár, aki ezt így találta ki. Aztán rájöttem, hogy rosszabb lenne, ha ott lenne, mert a súlyos testi sértést drágán mérik.[ Szerkesztve ]
-
rjg
őstag
válasz #79335424 #29 üzenetére
Ezekre megoldás egy fixen telepített GPS tracker az autóba. Havi 2-3 ezer forint havidíjtól megvan és el lehet vele kerülni az általad is leírt szopásokat. Több partnerem is hivatalos "adatszolgáltató" az e-útdíj rendszerbe, ha érdekel szólj. Ettől függetlenül kb ugyanaz a véleményem, mint Neked, ez megint egy olyan átütő "nemzeti" siker, mint az online pénztárgépes sztori. Sikerült egy EU-n belül senkivel sem kompatibilis rendszert összehozni, aminek hála megint új, saját érdekkörű szereplőket lehetett megetetni a húsos fazékból...
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
zsigus
őstag
Ez így is van... Van a közútnál egy ismerősöm, az egyik útszakasznál azt mondta, hogy ezt az egyik alvállalkozóval csináltatták meg (nem akarok cégnevet mondani), és most fog lejárni róla a garancia (5 év). Teljesen egyben is volt (ekkor még) az a szakasz (most nem tudom).
A probléma szvsz itthon inkább az, hogy nem teljes felújítást csinálnak a legtöbb útszakaszon, hanem éveken keresztül csak toldozzák-foldozzák. Nem tudom miért éri meg nekik 20 évente megcsinálni egy szakaszt és egy idő után folyamatosan kátyúzni, mint 10 évente teljesen felújítani.
Valaki mondta itt a foglalkoztatást indokként. Mifelénk elég sok útszakasz tartozik egy központhoz, szvsz ha egyesével elkezdenék felújítani a szakaszokat, mire végigérnének kezdhetnék előröl. Szóval nem hiszem, hogy kevesebb embert alkalmaznának emiatt. A legtöbb hasonló munkát egyébként is csak tavasztól őszig csinálják. Viszont az útminőség sokat javulna szvsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest