- Crypto Trade
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Linux - haladóknak
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- VoIP telefonálás
- ASUS routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #41 üzenetére
Sztem az önvezető autókat üdvözítők nem gondoltak bele a részletekbe. Mutatok egy példát. Egy hasonló témájú topikban linkelte valaki ezt a videót, bemutatva, hogy milyen béna tud lenni egy humán sofőr és mennyivel biztonságosabb lenne robotpilóta egy ilyen béna humán helyett. De, nézzük meg a szitut a kresz szempontjából, aminek az áthágása egy robotpilóta számára ugyebár nem lehet opció! Tegyük fel, hogy utasként ott ülsz, abban az autóban! Látható, hogy nincs szembeforgalom, tehát sanszos, hogy vmi (pl. baleset) lehetetlenné teszi a továbbhaladást. Ezt még egy ilyen béna sofőr is átlátja és megfordul. A záróvonalon. Ez a robot számára nem lehet opció. Kiszállásra a sofőr adhat engedélyt, amennyiben az biztonságos. A rakparton erre nincs mód. Tehát, ott rohadsz a robot által zárva tartott autóban, amíg nem érkezik egy olyan személy (pl. rendőr), akinek jogosultsága van felülbírálni a záróvonal tiltását. Itt felmerül az a kérdés, hogy mi alapján azonosítja a robot a jogosultságot (nem csak rendőrnek lehet ilyen jogosultsága). Ebből újabb gondolat következik. Ha egy ember felülbírálhatja a robot korlátozásait, akkor mitől nem lehet ezzel visszaélni?
Szóval, még egy ilyen egyszerűnek tűnő közlekedési szitu is számtalan problémát rejt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #43 üzenetére
Tehát, akár távirányítással is felodhatóak lennének a robot korlátozásai. Így már sokkal megnyugtatóbb a szitu.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #45 üzenetére
A metró szted jó példa? A metró nem tud oldalra irányt változtatni. Mi történik a Metróban probléma esetén, ha az automatika két megálló között állítja meg a szerelvényt? Ott rohadsz, amíg a robot ki nem nyitja az ajtókat. Pontosan ezt írtam a bemutatott szitura is.
Ha egy humán utasítás felülbírálhatja a rendszerutasítást, az ugyanúgy biztonsági kockázat, mintha közvetlenül maga a humán vezetné a járművet. Sőt! Mivel a károkozás mértéke sokkal nagyobb, ezért a biztonsági kockázat is az. 100 meghekkelt, távirányított kamionnal órákra, napokra meg lehetne bénítani Magyarországot. Csak a Waberers -nek 4000 kamionja van.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #47 üzenetére
Csakhogy nem túl jövedelmező a metró automatikájának a meghekkelése. A közúti közlekedésé annál inkább. Mekkora káoszt okozna, ha leállna az összes metró? Párszázezer ember aznap nem jutna el a céljához. Mi történne, ha a robotautók elzárnák a közlekedési utakat? Gyakorlatilag megállna az élet. Legalábbis a városokban (pl. élelmiszerhiány). Ez óriási hatalom és fenyegetés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #50 üzenetére
Nem hiszem. A metró csak lokális probléma és a közlekedési lámpák sem okoznának országos káoszt. Az útlezárások viszont igen. Emlékszel a taxisblokádra? Az csak pár hidacska volt. Itt egy országos szintű blokád a rizikó. Ez csak addig nem gáz, amíg csak párszáz autóval játszadoznak robotosdit.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #54 üzenetére
Szabvány? Tán most egységesen fejlesztik a cégek az önvezető rendszereiket? Még az elektromos autóik töltőcsatlakozóiban sem tudnak megegyezni. Nem a szabvány, a közérdek, vagy a biztonság a fő motiváció, hanem a bíznisz. Hallottál már kigyulladó csúcstelóról, vagy emissziós értékeket meghamisító motorvezérlő szoftverről? Ezeknek a létrejöttét tán a közérdek, vagy a biztonság motiválta? A túrót! A bíznisz. Az árverseny, a titkolózás, a gyártásköltségek csökkentése, stb. Ez pedig előbb-utóbb a minőség, a biztonság rovására megy. Gondolod, hogy az önvezető rendszereknél majd másképp lesz?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #56 üzenetére
Nagyon nem ugyanaz a két bizalmatlanság. Az akkor egy piti lokális probléma volt, ez viszont olyan mértékű, azonnali károkozásra képes, ami már hadászati stratégia szempontjából is számít.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Crypto Trade
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Xbox tulajok OFF topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Autós topik
- Napelem
- További aktív témák...