- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Egy 2018 -as kamiont vezetek. Fel van szerelve mindenféle kütyüvel. Rendszeres hibaüzenetek:
"Adaptív sebességtartó kikapcsolt."
"X szenzor elszennyeződött."
Csomószor rosszul méri fel a szitut és lassít, amikor nem kéne.
Egyes autópályakapuk bezavarják a szenzorait és üvölt, villog az ütközésveszély figyelmeztetés. Mázli, hogy nem satuzik bele. Hóban még nem vezettem, de nem számítok sok jóra, mert az előző autómban levő vészfékasszisztens is azonnal "megvakult" a hóesésben. Szóval, odébb lesz még, mire ezeket megoldják. Ráadásul az árverseny is pusztítja a minőséget. Vezetek biciklit, motort, autót, kamiont. Kismillió olyan szitut tudnék írni, amire egy robotautóban nincs gomb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem neked fogalmad sincs a vezetés élményéről. Ez a munkám és ha már muszáj melóznom, akkor inkább ezt csinálom, mint vmi helyhez kötött melót. Amikor letelik az időm, akkor becsukom a kamion ajtaját és annyi. Viszont, gurulni egyet a Harley -mmal, az az igazi felüdülés. Csak remélem, hogy egyszer lesz egy targatetős, C3 -as Corvette -em. Önvezető izé? Nemáááá!!!!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #41 üzenetére
Sztem az önvezető autókat üdvözítők nem gondoltak bele a részletekbe. Mutatok egy példát. Egy hasonló témájú topikban linkelte valaki ezt a videót, bemutatva, hogy milyen béna tud lenni egy humán sofőr és mennyivel biztonságosabb lenne robotpilóta egy ilyen béna humán helyett. De, nézzük meg a szitut a kresz szempontjából, aminek az áthágása egy robotpilóta számára ugyebár nem lehet opció! Tegyük fel, hogy utasként ott ülsz, abban az autóban! Látható, hogy nincs szembeforgalom, tehát sanszos, hogy vmi (pl. baleset) lehetetlenné teszi a továbbhaladást. Ezt még egy ilyen béna sofőr is átlátja és megfordul. A záróvonalon. Ez a robot számára nem lehet opció. Kiszállásra a sofőr adhat engedélyt, amennyiben az biztonságos. A rakparton erre nincs mód. Tehát, ott rohadsz a robot által zárva tartott autóban, amíg nem érkezik egy olyan személy (pl. rendőr), akinek jogosultsága van felülbírálni a záróvonal tiltását. Itt felmerül az a kérdés, hogy mi alapján azonosítja a robot a jogosultságot (nem csak rendőrnek lehet ilyen jogosultsága). Ebből újabb gondolat következik. Ha egy ember felülbírálhatja a robot korlátozásait, akkor mitől nem lehet ezzel visszaélni?
Szóval, még egy ilyen egyszerűnek tűnő közlekedési szitu is számtalan problémát rejt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #43 üzenetére
Tehát, akár távirányítással is felodhatóak lennének a robot korlátozásai. Így már sokkal megnyugtatóbb a szitu.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #45 üzenetére
A metró szted jó példa? A metró nem tud oldalra irányt változtatni. Mi történik a Metróban probléma esetén, ha az automatika két megálló között állítja meg a szerelvényt? Ott rohadsz, amíg a robot ki nem nyitja az ajtókat. Pontosan ezt írtam a bemutatott szitura is.
Ha egy humán utasítás felülbírálhatja a rendszerutasítást, az ugyanúgy biztonsági kockázat, mintha közvetlenül maga a humán vezetné a járművet. Sőt! Mivel a károkozás mértéke sokkal nagyobb, ezért a biztonsági kockázat is az. 100 meghekkelt, távirányított kamionnal órákra, napokra meg lehetne bénítani Magyarországot. Csak a Waberers -nek 4000 kamionja van.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #47 üzenetére
Csakhogy nem túl jövedelmező a metró automatikájának a meghekkelése. A közúti közlekedésé annál inkább. Mekkora káoszt okozna, ha leállna az összes metró? Párszázezer ember aznap nem jutna el a céljához. Mi történne, ha a robotautók elzárnák a közlekedési utakat? Gyakorlatilag megállna az élet. Legalábbis a városokban (pl. élelmiszerhiány). Ez óriási hatalom és fenyegetés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #50 üzenetére
Nem hiszem. A metró csak lokális probléma és a közlekedési lámpák sem okoznának országos káoszt. Az útlezárások viszont igen. Emlékszel a taxisblokádra? Az csak pár hidacska volt. Itt egy országos szintű blokád a rizikó. Ez csak addig nem gáz, amíg csak párszáz autóval játszadoznak robotosdit.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Akkor ideje továbbképezned magad a kibertámadásokra a közúti közlekedésben. Szted ki fog nálunk összerakni egy ilyen rendszert? Mondjuk, egy gázszerelő? Vagy az, aki még egy BKK elektronikus jegyvásárláson is elhasal? Mitől lenne épp a közúti közlekedés vezérlőrendszere feltörhetetlen? Minden rendszer feltörhető. A kérdés csak az, hogy megéri-e. Ennél bizony megérné és ez már önmagában is nagyobb veszélyforrás, mint most a humán sofőrök.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #54 üzenetére
Szabvány? Tán most egységesen fejlesztik a cégek az önvezető rendszereiket? Még az elektromos autóik töltőcsatlakozóiban sem tudnak megegyezni. Nem a szabvány, a közérdek, vagy a biztonság a fő motiváció, hanem a bíznisz. Hallottál már kigyulladó csúcstelóról, vagy emissziós értékeket meghamisító motorvezérlő szoftverről? Ezeknek a létrejöttét tán a közérdek, vagy a biztonság motiválta? A túrót! A bíznisz. Az árverseny, a titkolózás, a gyártásköltségek csökkentése, stb. Ez pedig előbb-utóbb a minőség, a biztonság rovására megy. Gondolod, hogy az önvezető rendszereknél majd másképp lesz?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz shortcutme #56 üzenetére
Nagyon nem ugyanaz a két bizalmatlanság. Az akkor egy piti lokális probléma volt, ez viszont olyan mértékű, azonnali károkozásra képes, ami már hadászati stratégia szempontjából is számít.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"a robotsofőrök már most lényegesen jobbak a humanoidoknál"
Ez csak abban az esetben igaz, ha rendelkezésükre állnak a döntéseikhez szükséges infók. Kíváncsi lennék havas körülmények között végzett tesztekre. A szenzorok megvakulnak, a táblák jelzései nehezen azonosíthatóak, a sávok eltűnnek, áthelyeződnek. Minap jártam az osztrák - lichtensteini határ környékén. Egy érdekes figyelmeztetéssel találkoztam. A kamionosokat figyelmeztették a tető jegesedésére. Sajnos, ez egy útálatos része a munkánknak. Végig kell kúszni a pótkocsi csúszós tetején, és leverni róla a jeget, mert egy menet közben lerepülő jégdarab símán beverhet egy szélvédőt. Ezt hogy oldja meg a robot?
Vagy, ott van a műszaki hibák problémája. Elég sokat járom az utakat és azt látom, hogy az úton veszteglő járművek túlnyomó része defekt miatt kényszerült megállni. Ezt hogyan oldja meg a robot?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Még egy kérdés jutott eszembe. Szabályosan halad a robotkamion. Féktávon belül, szabálytalanul elékerül három bringás. A jobbos manőver útjában egy szabályosan álló kislány, a balos manőver útjában egy szintén szabályosan álló néni van. Hogy dönt a robot? Három szabálytalan embert gázol el, egy ártatlan kislányt, vagy egy ártatlan nénit?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"Ez tipikusan az a kérdés, amikor olyan elvárásokat támasztunk a robottal szemben, amiket az ember sem tud megoldani."
Pontosan. Hiszen épp ez a cél. Ha csak annyira képes, mint egy ember, akkor fölösleges az egész robotosdi. Én csak azt tudom, hogy mit tenne egy kamionos. Kisbuszig bezárólag csont nélkül letarolná a szabálytalanul elé kerülő akadályt. Attól ugyanis neki nem lesz baja. Azt viszont nem kockáztatná, hogy egy esetleges borulásnál nyakába kapja a rakományt. Arról nem is szólva, hogy a kislány, vagy a néni elütése után a három bringás csendben elkerekezne, a kamionos meg menne a sittre, mert utólag nem tudná bizonyítani az igazát. Én is a saját bőrömön tanultam meg, hogy sosem szabad hagyni, hogy a vétkes jármű sérülés nélkül továbbmehessen. Persze, ezt nem tanítják a robotsuliban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Igen, ez is benne van a pakliban. Meg még millió más dolog. Pl. hány koccolt autót lehet látni a városokban? Ezzel a szituval mi lesz? Mész az autódhoz, puff, meg van bökve. Jobb esetben elérhető a bűnös. De, egy-két szenzor "lekonyult", ezért a robot letilt. Egy normál autóval még vígan tovább lehetne menni, a robotautóhoz meg lehet trélert hívni. Te meg ott állsz egy teli bevásárlókocsival, meg egy-két kölökkel. Biztosan imádnád a robottechnikát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Miért lenne olcsóbb a vezető nélküli taxi? Szted az önvezető autó ugyanannyiba fog kerülni, mint a humán sofőrös? A fenntartása ugyanannyi lesz? Több mütyűr, több hibaforrás, nagyobb szakértelem a javításnál. Ezek mind árnövelő tényezők. Az irányító háttérrendszer kiépítését és működtetését ugyan miből fogják finanszírozni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem nem lesznek olcsóbbak. A pótsofőr plusz költségét csak akkor fizeted, ha épp szükséged van a szolgáltatásra. Az önvezető autó plusz költségei benne lesznek az autó, meg a szervíz árában és a központi irányítórendszer igénybevételi díjában.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Jelenleg egyetlen önvezető autó sincs kereskedelmi forgalomban. Az a csomag nem két milla lenne.
Jeriko2:
Látom, nem vágod a témát. A kikerülő manőver többnyire célravezetőbb, mint csak önmagában a fékezeés. Az pedig alap, hogy törekedni kell a kár enyhítésére, legyen az dologi, vagy személyi sérülés. Ezért fontos kérdés, hogy hogyan döntene a robot. A példa sem légbőlkapott. Megtörténhet, mint ahogy megtörtént, hogy önvezető autó nemrég elütött biciklist (vagy, gyalogos volt?).Fűtőszál:
Ezt azért gondold át alaposabban! Mínusz 10-20 fokról beszélünk, 24 Voltos rendszerről és 30 négyzetméternyi felületről. Már amelyik kamionon ez egyáltalán megvalósítható lenne. Az én pótomon naponta többször is eltekerem a tetőponyvát. Nem sokáig bírná a fűtőszál. Meg, néhány millió vas konténert sem lenne olcsó befűtőszálazni.Csongi:
Ezzel két bibi van. Az egyik az, hogy ha ember van a fülkében, akkor teret kell neki kialakítani, tehát a kamion semmivel sem tud több árut szállítani. A másik pedig az, hogy a pihenőidők nagyon szigorúan vannak szabályozva. Ez a szabály azt is kimondja, hogy pihenő kizárólag álló járműben tölthető. Tehát, ha ember van a fedélzeten, akkor a robotkamion legtöbb előnye azonnal bukó.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Két okból sem tudsz meggyőzni. Egyrészt azért, mert rendszeresen járok Németországban és Svájcban, ahol nagyon sok Tesla -t látok. Két méter magasan ülök, úgyhogy elég jól belelátok az utastereikbe. Egyetlen Tesla -t sem láttam úgy közlekedni, hogy ne ült volna ember a kormányánál.
A másik ok az, hogy míg a véleményedet egy fotelből írod, addig én 800m magasan, a német 311 -es úton, hóesésben tekergőzök egy 2018 -as kamionnal, ami tele van kütyükkel és nem győzöm leokézni a műszerfalon a hibajelzéseket, ahogy a vezetést segítő rendszerek sorban megadják magukat. Azt sem tudom, hogy mi az az AEBS, de a hibája magával rántotta a tempomatot, ezért pont ugyanúgy magamra vagyok utalva, mint 15 évvel ezelőtt, a kéziváltós, fapados MAN -ben.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Lehet építeni 100 szintes önvezetési toronyházat, de attól még az önvezetés digitális:
0 = kell hozzá ember
1 = nem kell hozzá ember.Tehát, jelenleg nem lehet kereskedelmi forgalomban önvezető autót vásárolni.
Egyébként meg miért kéne sofőrt tartanom? Itt vagyok én. A többi esetre (amikor hátra ülnék) írtam a pótsofőrt. Azért, mert néha hátra ülnék, még nem kell állandó sofőrt tartanom.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ez sem valószínű. Jelenleg egy jármű utasainak becsatolt biztonsági övvel kell utazniuk. Jó, tegyük fel, hogy kitalálják a "biztonsági ágyat", amiben menet közben is lehetne tartózkodni! De, minek? A menet közbeni pihenést a jogszabály "készenlétnek" nevezi és nem pihenőidőnek. Pihenőidő kizárólag álló járműben tölthető. Ennek emberi oka van, ami nem változik attól, hogy nem másik humán sofőr vezet, hanem robot.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
és MaCS_70:
Félreértitek. A kamion kétszemélyes, a tachográfba egyszerre két kártyát lehet bedugni. Ezt úgy hívják, hogy négykezes fuvar. Amíg az egyik vezet, a másik az anyóson ül (elvileg ). Ha akartak volna, akkor már eddig is hozhattak volna olyan szabályt, ami alapján az ilyen fuvaroknál ne kelljen megállni. Azért nem hoztak ilyen szabályt, mert menet közben nem lehet pihenni, regenerálódni. Ezért írtam, hogy ez akkor sem változik, ha robot vezet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Leírtam, hogy miért ilyen a szabály. Attól, hogy robot vezeti, a kamion nem lesz csöndesebb, az irányváltások hatásait nem lehet megszüntetni és kerekek helyett sem fog légpárnán haladni. Ergo, pihenésre akkor sem lesz alkalmas a mozgó kamion.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Négykézben mások a terminusok. Régen mentem négykezest, nem vagyok naprakész belőle. Akkor úgy volt, hogy 30 órában kellett legyen 8 óra pihenő. Az egyben 4,5 óra vezetőidő úgyanúgy érvényes. Tehát, 4,5 -et vezet az egyik sofőr, gyors váltásban 4,5 -et a másik, aztán 45 perc pihi, majd újra 4,5 + 4,5 és vége, mert 9 óra a max. napi vezetőidő, aztán meg kell állni. Ettől persze sokkal összetettebb a dolog, mert van heti, kétheti, stb vezetőidő és a munkaidőt is figyelni kell, mert az sem lehet végtelen. Vszínűleg ebben lehet szerepe a harmadik sofőrnek. Teherautóval úgy csináltuk, hogy a határon "dobtunk egy korongot" (ez nagyon csúnyán büntetendő dolog) és onnan négy kézben elmentünk a párizsi lerakóig. A busz gyorsabban mehet, tehát négy kézben talán lehetséges Bp - Párizs.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Update.
Találtam frissebb infót. Vannak benne változások, de a lényeg változatlan. Pihenőidő kizárólag álló járműben tölthető.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Synology NAS
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Sorozatok
- LED világítás a lakásban
- Realme GT Neo2 - ők már nem zöldfülűek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest