Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BiP

    nagyúr

    válasz #06658560 #8 üzenetére

    Az megnyugtató, ha a vezértlés nem hackelhető (bár a cikkben írják ennek a lehetőségét is). Viszont ha csak a kijelzőt hackelik, már az is elég veszélyes azért. pl. Azt írja 50-nel mész, Te meg mész 70-80-nal mondjuk. Máshogy méred fel a távolságokat, stb. Elég balesetveszélyes.
    Persze egy rutinos sofőr tuti megérzi, hogy valami nem stimmel, de nem hiszem, hogy mindenki észrevenné időben.

    Dany007: Ilyen esetről én is hallottam már, nem jó jövőt vetít előre.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz #06658560 #8 üzenetére

    "Normális rendszerben nicsn összekötve a motorvezérlö elektronika, az ABS-ESP a szórakoztatórésszel."

    A GM-féle OnStar modulon keresztül képesek voltak a szórakoztatóelektronikai CAN buszból átjutni a kritikus rendszerek CAN buszához.

    "a brake by wire és a steer by wire nem engedélyezett"

    ??? :F Már mpost van egy csomó autó, ahol a fék meg a kormány (meg a gáz is) "by wire" megy, ahogy egyébként a dolgot demonstrálták is:

    Combining our control over various BCM components, we created a “Self-Destruct” demo in which a 60-second count-down is displayed on the Driver Information Center (the dash), accompanied by clicks at an increasing rate and horn honks in the last few seconds. In our demo, this sequence culminated with killing the engine and activating the door lock relay (preventing the occupant from using the electronic door unlock button). This demo, which we tested on both cars, required fewer than 200 lines of code added to CARSHARK, most of them for timing the clicking and the count-down. One could also extend this sequence to include any of the other actions we learned how to control: releasing or slamming the brakes, extinguishing the lights, locking the doors, and so on.

    Komolyan, olvasd el a pdf-et, érdemes :)

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák