- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Synology routerek
- Windows 11
- HBO Max & OD topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #16 üzenetére
"Azt írtam normális rendszeren. A GM-é még lehet nem normális ettöl függetlenül."
Elvileg a GM-é (ami végül is csak a világ egyik legnagyobb gyártója, nem is értem, hogy miért érdekes egyáltalán) is normális, csak amikor megpiszkálták, akkor derült ki, hogy jókora rések vannak ott. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy másoknál nem találnának hasonló problémákat.
DRM is theft
-
Sifre
senior tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
Az E és S Mercikben már egy ideje van brake by wire, de a szabályok miatt valóban meg kellett tartani egy harmatgyenge hagyományos fékrendszert (kb. 100m alatt lehet vele lefékezni az autót 100km/h-ról ). A Pappasnál régebben dolgozó ismerős szerint többször volt szükség a vészrendszerre.
A cikkre reagálva:
Pl. a VW-csoportnál (de szerintem majdnem az összes európai gyártónál) nincs közvetlen kapcsolat a komfortfunkciók és a hajtáslánc között. A két rendszer két külön CAN-t használ, de ez nem a hack miatt van, hanem hogy pl. ABS és a motorelektronika közötti kommunikációt ne tartsák fel pl. a navigáció által a műszeregység-vezérlőnek küldött csomagok.
Ettől függetlenül a CAN-ek között természetesen van van kapcsolat a gateway-en keresztül, ezért ha egy hiba folytán zárlat keletkezik a komfort CAN-ben a motor nem fog beindulni, mert nem kapja meg az immobilizer kódját a műszeregységtől.
Ha érdekel valakit tudok csinálni egy vezérlőegység kimenet tesztet, ott látni hogy miket lehet csinálni egy autóval egy számítógépről