Új hozzászólás Aktív témák

  • GerykO

    aktív tag

    válasz #200 üzenetére

    Csokító, ronda és finom. ;) :C
    Meghallgattam volna szívesen. Engem is foglalkoztatott sokáig, hogy csináljak magamnak hangszórókat, de sosem volt rá elég időm. Ámbár egy aktív mély-ládát összeraktunk havernál, de erősítőre lusta volt költeni, inkább ventilátorral hűtötte az erősítőjét, míg a végén meg nem adta magát. ;]

    dabadab: Nem akartam elvinni a topikot az eredeti témájától. :R Szimplán ki akartam egészíteni a saját véleményemmel. :K És akiknek jó a hallásuk mind osztják amit én próbáltam mondani. :K És lehet nem írtam le, de akartam, hogy a magasabb mintavételezésű digitális jel közelebb van a valóság-realisztikushoz (amit számomra még mindig az analóg jel közelít meg a leginkább). :R
    És ezért kérdeztem, hogy érted-e a mondanivalóját annak amit írtam. :B Persze megértem, ha valaki nem tanult a zenéről sokat, az sok mindent nem ért, érthet meg, és sok mindenre nem érzékeny a füle. :B Tudod amikor szolfézs órán a tanár egy kétkezes zongorakíséret mellett énekelt valamit, és azt kellett lekottázni on the fly, akkor az nem kicsit csiszolja a hallásod, és nem a füledben lévő membrán lesz a faszább, hanem az agyad kezdi el máshogy/"jobban" feldolgozni az adott jeleket. :Y Nem játszottál szerintem egy cirka 60-70 tagú fúvószenekarban, másodtrombitásként. :B Neked lehet nem bántja a füled, ha egy trombita inkább vuvuzelaként (gyakorlatilag a trombita őse, csak műanyagból, nem pedig rézből) szólal meg (hiányzik a fémes hang, a felharmonikusok száma is a töredéke). De én szeretek különbséget tenni a szordínós trombita és a kürt hangja közt, vagy ha a fúvós épp torokhangot is ad ki, így a hangszerből egy kettős hang cseng elő. :Y Szeretem hallani a finom különbséget, hogy mennyire gyantás vonóval milyen intenzitással szólaltatja meg a hegedűs, vagy a gordonkás, vagy brácsás a húrokat. Vagy a tubás milyen sűrűn engedi ki a lecsapódott párát a hangszeréből. A trombitás hogyan képzi a tizenhatodokat, hogyan veszik a levegőt a klarinétosok, össze van-e hangolva rendesen az összes hangszer...
    Persze egy avatatlan fül az ilyenekre nem érzékeny, ami nem is baj, had vegyék a konzumer lemezeket, kell valaki aki a mennyiségi igényeit elégíti ki a kapitalista társadalomnak. :W De a Kállai kettős kettős megvan példának okául nekem bakeliten, meg cd-n is. Hát a bakeliten vannak olyan avatatlan fül számára "zaj"nak mondott hangok (amik egy zenész számára a zene része. Egy levegővétel, egy szünet is a zene része), míg a cd-ről a hangmérnökök lekeverték azt, ami által akaratlanul is elmosták a hangok kezdését. :W
    Amikor másodéves trombitásként nem értettem amikor a tanárom 4 órán keresztül tanította a staccato-t, és nem hallottam a különbséget, akkor végre megfogta a trombitáját, és sarkítva mutatta, majd egyre kisebb különbséggel mutatta. :R Ha így vezetik rá a "füled", hallásod az apró dolgok különbségére, akkor az érzékeny marad. Szóval nekem ne magyarázza meg valaki, hogy az éles hangkezdést, ha egy hozzá nem értő hangmérnök azért mossa el, mert meghallotta, hogy a zenész előtte levegőt vett és azt ő el akarja tüntetni, akkor az nekem nem azt a zenét fogja visszaadni, amit a zenész feljátszott. :((( :W
    A zenekarommal is azért vesztem össze, mert ők sávonként akarták felvenni a lemezünket, és nem hallották a különbséget, hogy úgy teljesen steril a hangzás, és nem olyan, mintha egyszerre játszanánk fel, de az "olcsó"(ismerős) stúdiós, nem rendelkezett annyi mikrofonnal, hogy mindent be lehessen mikrofonozni (10 tagú zenekar, de csak a dobszerkóhoz kellett ha jól emlékszem 12 mikrofon) a gitárokat vonalból akarta felvenni, mi meg nem hallottuk mit játszottak, de ha a kombórol veszi fel, akkor az belehallatszik a dobba... kicsi volt a stúdió, a próbatermünk nem volt rendesen lehangszigetelve, és sok volt az állóhullám és nem tudta beállítani a mikrofonokat. Ha azt hiszed nem vagyok képben, akkor szerintem hatalmasat tévedsz...
    És amint látod elég sokan értették ilyen hosszú magyarázatok, példák nélkül is hogy mire gondolok. Te meg mindig betalálsz a szőrszálhasogatásoddal. :F
    Értem én, hogy mások is olvassák a topikot, akik nem értenek hozzá, de pont nekik akarom felnyitni a szemüket, hogy az igényesség nem csak a gazdagok kiváltsága. Ergó, ha magasabb mintavételezésű, kevés szűrővel agyontorzított felvételeket hallgatnak, még ha van benne is egy-két "zavaró zaj" (ami nem feltétlen zaj zenész oldalról), akkor az áll közelebb a valósághoz!!! :R :R Még ha a lábdobtól nem is esik szét a mély-láda, mert esetleg az üstdob ami hangosabb... :Y :R

    De meg lehet közelíteni fizikai oldalról is a dolgot, abban is képben vagyok. ;] Azt hiszem pont egyedül sikerült OKTV-n egy hullámtulajdonságokra alapozó fényelhajlásos példát megoldanom, amivel a megyei forduló negyedik helyét csíptem el. De nem akarok feleslegesen dobálózni ilyen dolgokkal, mert nem ide tartozik... ;)

    Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...

Új hozzászólás Aktív témák