Új hozzászólás Aktív témák

  • darealkilla

    aktív tag

    Egy kis akku-pornó:
    A1-A6-ig tattu 4S 1550mAh 75C
    A7-A12: gaoneng 4S 1500mAh 110/220C
    Az akkukban kb. 80 ciklus van, mAh számláló alapján repülök, csak úgy lehet korrektül tudni az akku állapotát, a fesz csak fogyasztó nélkül, üresjáratban releváns. 50-100mAh-t bennük szoktam hagyni (ez 3,6V/cellát jelentett leszállás után), a töltés többnyire 1C volt, néha 2C. 30-55A repülés közben az átlag.
    Feltöltve (zöld sor) és lemerítve (piros) is megmértem a belső ellenállást, valamint kiszámoltam a 45A kimenő áram esetén az akkun jelentkező fesz veszteséget és a teljesítmény veszteséget is (ez kb. fűti az akkut, az arányok miatt megjegyzem, hogy nálam a gép csúcsteljesítménye kb. 1000W, ehhez 80-pár amper és 13-14V kell).
    A tattu-knak most van olyan 5%, a kínaiak közül van amelyiknek 15% a kapacitás vesztése, vagyis 1250mAh elfogyasztása után már cellánként 3,5V a fesz, leszállás után, de van amelyik kínai csak 5%-ot vesztett, nagyobb a minőségbeli szórás.
    300-500 ciklus után eshet 80%-ra a kapacítás a szakirodalom szerint, kitolni 1000 fölé a 4,1V-ra töltéssel és a 3,8-ig merítéssel lehet, de így már csak 60%-át használjuk a kapacitásnak.
    Mindig korrekten kezeltem őket, nem volt túlmerítés, meg túltöltés, volt bejáratás, tárolás storage fesz-en.
    Az alacsonyabb belső ellenállás nagyobb kimenő áramot enged (elvileg).

    [ Szerkesztve ]

    én vagyok az ördög

Új hozzászólás Aktív témák