Új hozzászólás Aktív témák

  • SityiSXT

    őstag

    válasz Penge@Borisz #796 üzenetére

    Ugyan már fölöttem is érintettük a dolgot, de akkor már én is levau a meglátásaimat a dologról.
    Nincs olyan, hogy HC szim. Meg olyan se, hogy félszim, meg hasonló marhaságok. Három fajta autós játék van: árkád, szimkád, szimulátor. Szimulátor alatt pedig az otthoni személyi számítógépekre elérhető, kereskedelmi forgalmoban árult szimulátorokat kell most érteni, nem a célhardverre készített, az adott megrendelő számára testreszabott szoftvert.
    Mind az Ac, mind a Cars, mind az rF, az LFS és az iR a valóságot próbálja meg szimulálni számítógépen, ezért szimulátorok. Az, hogy a vezetési élmény eltér ezekben a programokban pont abból adódik, hogy az otthoni gépek számítási kapacitása erősen véges, így szelektálni kell, mit és mennyire pontosan számol ki az adott játék, és hol "csal". Az AC például messze nem kalkulál annyi paraméterrel, mint a Cars, de valahogy számomra mégis egy picivel jobb ott vezetni, mint a Carsban. Viszont mennyire realisztikus az AC? Ha nem nyomod neki, 6 kör alatt kinyírod a gumit? Ennyire pocsék papucsokat talán még a Pirelli sem gyártott tavaly az F1-ben... A másik dolog, hogy én olvastam olyanokat, hogy az AC-ban például nagyon nem a valós sebességváltó-áttéteket állították be nem egy autónál, (Z4 GT3 vagy az MP4-12C GT3), vagy hogy AC-ban jó 50 méterrel később is lehet fékezni, mint a valóságban. Állítólag a Cars nem ilyen, ott elvileg minden a helyén van. Nem tudom, nem vagyok szakember, nem is akarok ebben állást foglalni, de érdekes felvetés...
    Amit ezzel az egésszel mondani akarok az az, hogy nem érdemes azon vitatkozni, mi "szimebb": X vagy Y játék. Szim mindegyik, amit annak kategorizálnak, csak legfeljebb nem olyan pontos, mint a másik adott területen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák