Új hozzászólás Aktív témák

  • dino_m

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #950 üzenetére

    Na igen. Ez teljesen így van. Minden szimben kicsit más a "fizika", noha alapvetően azért egyikben se hazudtolják meg teljesen, a földi fizikai törvényeket. Szerintem ha adott autóval adott pályán a valóságos köridőket meg lehet futni és még mellette élvezzük is a vezetést, tehát nem túl könnyű vagy nem túl nehéz, vagyis élvezetes az már jónak számít. Elvégre aki otthon az írósztalára felcsavaroz egy aránylag jó FFB-s kormányt és egy gurulós irodai széken ülve rója a köröket, az játékos és nem versenyző. És a lényeg, hogy ezek játékok és kár nagyobb feneket keríteni neki. Általában az FFB az ami meg tudja fogni a játékost, az autó visszajeléze úgymond. Ebben meg a legjobb az AC, jelenleg. Viszont semmivel se jobb a fizikája az iR-nél vagy éppenséggel a CARS-nál, de az FFB nagyon tud dobni az élményen.
    Kövezzenek meg de ha jól belegondolok, fizikára szerintem még mindig az LFS a legjobb, legalább is nekem valahogy az tűnik a legvalóságosabbnak. Az nem misztifikálja túl ezt a szimulátor dolgot, de valahogy nagyon jól megkülönböztethetők benne a kulönféle vezetési modellek, értem ezalatt az elsőkerék meghajtást vagy a hátsókerék meghajtást, de éppen úgy formula autók közti különbségeket, vagy a rallycross feelinget. De sokan driftelés szempontjából is a legjobbnak tartják, noha ez a vezetési stílus tőlem távol áll. Mindig is úgy gondolok az LFS-re, mint egy kihagyott lehetőségre. Ha valami, akkor ez a játék megérdemelte volna, hogy a szimulátorok képzeletbeli trónját elfoglalja. Végül is tényleg elég szubjektív, hogy melyik a legjobb. :K

    [ Szerkesztve ]

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz dino_m #951 üzenetére

    Elvégre aki otthon az írósztalára felcsavaroz egy aránylag jó FFB-s kormányt és egy gurulós irodai széken ülve rója a köröket, az játékos és nem versenyző. És a lényeg, hogy ezek játékok és kár nagyobb feneket keríteni neki.

    Na, pontosan ez az, amiért rosszul tudok lenni néhány úgymond "szimulátoros" arctól. A "hácéktől". Ők valamiféle beteg téveszmébe ragadtak és azt hiszik, hogy bármilyen szinten lehet ennek a dolognak "szakmaiságot" meg "komolyságot" adni, meg hogy ők autóversenyzők. :DDDDD A legjobb poszt ebben a témában még évekkel ezelőtt volt az SG-n. Ember le tudta írni, hogy mivel ő évek óta szimulátorozik, biztos abban, hogy egy valódi F1-es autóval pár kör hozzászokás után elfogadható köröket tudna teljesíteni. Na, azon szakadtam. És ami a legrosszabb: néhányan hulla komolyan bólogattak hozzá, hogy hát igen. :D És ez a torz tudat valahol egy halom úgynevezett "szimulátorosban" ott motoszkál. Siralmas és persze kezelendő. Olyan, mintha a nagy valóság kergetés közben elveszítették volna a valóságérzetüket. A kis szimnácik, akiknek csak egy szimulátor az isten, minden más szar, mert azok mások, mint amivel játszanak. Bocsánat, versenyeznek. :D

    Ja, meg emlékszem, amikor a hazai modder élet önjelőlt atyja elő akarta írni, hogy a különböző autóvereny játékokon belül az emberek milyen feltételek mellett vehetnek részt online futamokon. Nem csak a saját bajnokságán belül, hanem általánosságban. :D Azt hitte, ő lett a szimulátorosok miniszterelnöke, vagy nem tudom. :D

    [ Szerkesztve ]

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • dino_m

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #952 üzenetére

    :)) De régen jutott már az eszembe, Mr. Modder, The Lord of the Mods. :))

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • dino_m

    senior tag

    Elég sokkoló hírek jöttek ma Alonsoról. Azt írják, lehet hogy soha többé nem fog már versenyezni F1-ben és lehet máshol sem. :(

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz dino_m #954 üzenetére

    Rohadtul remélem, hogy csak egy elmebeteg pletyka ez az egész.

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • dino_m

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #955 üzenetére

    Az angoloktól indult a hír. Én is azt remélem, hogy konkrétumok híján valami elmebeteg hírgyártásba fogott.
    Remélem a McLaren hamarosan kiad egy hivatalos közleményt.

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz dino_m #956 üzenetére

    A Mirrort nem tartom hiteles forrásnak, úgyhogy én is reménykedek. A mekinek még ma ki kellene adnia erről egy közleményt.

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • tttzshd

    tag

    Azon gondolkodtam ha kijön a játék akkor majd naponta jönnek a kis javítások és majd törölhetem a profilomat minden nap a játékhoz ? :)) :C

  • dino_m

    senior tag

    válasz tttzshd #958 üzenetére

    Nem kell törölni majd patchek miatt a profilt. Ez most azért szükséges, mert sokszor kódszinten nyúlnak bele a játékba. A patchek csak file módosítások. :K

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • tttzshd

    tag

    Az AI egyre nehezebb legnehezebb fokozaton :(( +10-20mp-et is rám ver ha minden ki van kapcsolva és minden "real" :Y

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz tttzshd #960 üzenetére

    Vannak pályák, ahol tényleg lehetetlen őket elkapni alap setuppal, mert sokkal gyorsabbak az egyenesekben. Én azt figyeltem meg, hogy ott gyengék, ahol nagyon sok a lassú kanyar, de még ott is harcolni kell az első helyért, ha teszem azt, poén kedvéért a rajtrács legvégéről indul az ember és nem állítja be az autót. Szóval sajnos úgy néz ki, hogy itt is olyan AI lesz, mint az AC-ban, vagyis setup nélkül kb. esélytelen az ember. Kérdés, hogy egy tömegeknek készült játéknál ez mennyire célravezető, mert ugye nehezen hiszem, hogy Average Joe csak ezért egyszer csak elkezd versenymérnökösködni és mélyreható tanulmányokba fog kezdeni a differenciálmű működését illetően. (Főleg, hogy az nem is létezik, csak egy változó értékű rendszerfüggvény a sok közül, vagyis a valóság alig láthatóan halvány másolata, mint minden más szimulátorban. :D)

    De egyébként kompromisszumokat azért lehet kötni. Pl. lerakod az AI erősségét 80%-ra. :D Ott már tuti verhetőek, sőt, szerintem úgy 90%-ig biztos a "siker". Az fölött már kezd változó lenni, aztán úgy 97% körül már kezd elszállni a dolog.

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • JoinR

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #961 üzenetére

    Ha Average Joe lenyomja a 100% AI-t alap setuppal, akkor mit csináljanak azok az AI-val, akik értelmesen tudnak menni (neadjisten setupolni is)? :F
    Amúgy fenomenális a gondolatmeneted a rendszerfüggvényeket illetően, mintha minden szimuláció hasznavehetetlen számolás lenne :DDD

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz JoinR #962 üzenetére

    Épp arról van szó, hogy Average Joe nem fogja lenyomni a 100%-os AI-t, de sebaj, mondjad csak. És hát az van, hogy pont arról van szó, hogy az AI-val szemben azoknak lesz esélye, akik setupbuzik. Lehet, sokkal egyszerűbben kellett volna fogalmaznom...

    Szimulációk: Akár tetszik, akár nem, mindenféle konfekció szimulátor rendkívül elnagyolt ábrázolása a valóságnak. Ahogy írtam: Kb mint egy trafikban kapható F1-es autómodell és az igazi versenygép közötti különbség. Ezerféle fontos dolgot nem számolnak ezek a konfekció szimulátorok, mert egyrészt nincs hozzá számítógépes kapacitása Kocka Petinek az íróasztala alatt, a gurulós székével oldalt-szemben, másrészt vélhetően tudományos alapok hiányoznak ahhoz, hogy a valóság akár csak közelítő mértékű mását meg lehessen alkotni a virtuális térben. De tőlem aztán hiheted azt magadnak, hogy fúmárpedigautóversenyzővagyok, végül is kit érdekel. :DDD Max röhögünk egy jót megint.

    [ Szerkesztve ]

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • FrostyFan

    újonc

    "Tehát, ha rangsorolni akarnám, akkor a GT6 és az iR, AC közötti tartományban fog elhelyezkedni szimulátoros szempontból"

    Számomra ez pont ideális lenne! :K Az AC/iR nálam már a hardcore kategória...

    "Hogy melyik jobb? Ezt te fogod eldönteni magadnak."

    Valóban. Így is úgy is megveszem majd a CARS-t, aztán kiderül mennyire jön be, de előtte gondoltam megkérdezem tőletek nagyjából mire számíthatok.

    "Ember le tudta írni, hogy mivel ő évek óta szimulátorozik, biztos abban, hogy egy valódi F1-es autóval pár kör hozzászokás után elfogadható köröket tudna teljesíteni."

    :C

  • JoinR

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #963 üzenetére

    Igen volt már szerencsém olvasni az emeltszintű eszmefuttatásod a trafikos F1-ről, gondolom rendkívül sok kutatómunka előzte meg a megállapítást ;)
    Azért kíváncsi lennék arra az 1000 dologra, amit nem számolnak a szimulátorok (és mondjuk a végeredményben 1%-nál nagyobb eltérést okoznak).
    "tudományos alapok hiányoznak ahhoz, hogy a valóság akár csak közelítő mértékű mását meg lehessen alkotni a virtuális térben" - Majd szólok a kollégáimnak, hogy mondjanak fel nyugodtan, mert értelmetlen, amit csinálnak...
    Pontosan mihez nincs is számítási kapacitása a mai gépeknek (amire a témánál szükség van persze) a nemlineáris anyagmodellek valós idejű szimulációján kívül? Ma már nagyon könnyű merev testeket mind kinematikailag, mind dinamikailag valós időben modellezni. Persze ha ésszerűen csináljuk...semmi értelme a hegesztési varratok hatását belevenni a számításba, ha érdemben nem kimutatható a változás tőle - hiszed vagy sem, egy váz csavarodását is be lehet építeni egy szimulációba úgy, hogy (abban a konkrét számításban) nem definiáltál Poisson-tényezőt vagy rugalmassági moduluszt...valszeg az az ember vagy, aki ha egy FEA szoftver közelébe kerülne, 5 millió elemes szimulációkat végezne egy 6-os anyán is, biztos ami biztos :)

    [ Szerkesztve ]

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz JoinR #965 üzenetére

    Valós hőmérséklet és ezzel járó anyagtágulás szimulációk, a különböző elemek működéséből adódó súrlódási hatások, ebből következően anyagfáradás, a folyadékok áramlása, keringése a rendszeren belül, ezek hatása, és hát vehetünk akár egy komplett motorblokkot is, mert ugye az sincs lemodellezve a legutolsó alkatrészig, anyacsavarig és az sem, ahogyan ezek a különböző alkatérszek egymásra hatnak, súrlódnak, stb. Mennyi "alkatrészből" áll egy valódi F1-es autó? És mennyiből egy "szimulátoros"? Na ugye. D enem ismételgetem magam, inkább berakom ide az ide vonatkozó egyik írásom egy részletét:

    Vegyünk szimulálandó alapnak egy akármilyen szimulátorból származó autót. A legjobb esetben van benne 100-150 alkatrész aztán kész. Ezek egy része csak dísz, a motor biztos, hogy nincs alkatrészekre lebontva és alkatrész-alapú módon részletesen szimulálva az összetett működési rendszere. Szóval egy játékautó, egy rettenetesen elnagyolt modell, aminek semmi köze egy valódi autóhoz, ennek megfelelően a tulajdonságai igen korlátoltak. Másrészről az a környezet, ahol ezt a béna autót elhelyezed – egy 3D-snek álcázott, valójában 2D-s tér, tehát eleve hiányzik egy alapvető dimenzió… -, szintén csupán néhány, kezdetleges fizikai tulajdonsággal rendelkezik. Az egész egy korcs a valósághoz képest, egy totál egyszerűsített vázlat. Ha pedig az, akkor nem beszélhetünk a valóság szimulálásáról, mert messze-messze nem teljes. Nem teljes valóság, nem létezik. Vagy van egy valóság, vagy nincs, és ami nem valóság, az nem realisztikus semmilyen értelemben. Hiába, a valóság már csak ilyen radikális és szélsőséges és nem kér a kompromisszumokból.

    Egy rajzolt autó viselkedése a mű 3D-s világban és annak megélése, hogy az tényleg hasonló módon viselkedik, mint az igazi, néhány előre betáplált függvény eredménye, ezek azonban nem spontán törvényszerűségek, hanem néhány soros leírások és változók – és ezek a változók sem túlságosan szerteágazó jellegűek. Van x számú lehetőség, ezeket alkalmazza a szoftver a megfelelő indikátorok – pl. kormányzás, gázadás, fékezés – jelentkezése esetén. A kocsik hangját nem az alkatrészek együttes működése eredményezi, hanem egy előre felvett hangfájl megfelelő időben történő lejátszása. Amikor váltasz, akkor nem a váltó ad ki hangot, hanem mondjuk, amikor kettesbe teszed, akkor a szoftver ezt észleli és lejátssza neked a kettes sebességfokozathoz rendelt digitális audio állományt. Ha ehhez a sebességfokozathoz az eredeti helyett hozzárendelsz egy lónyerítést, akkor amikor kettesbe teszed a váltót, akkor nyeríteni fog a verda.

    Nincsenek alkatrész működések, kopások, súrlódások, nincs levegő sűrűség, szélsebesség – vagy ha van, akkor az valójában nem a levegő mozgása, mivel annak mozgását, örvénylését pont annyira nehéz lemodellezni, mint a vízét. Így csupán adott egy-két számszerű érték, ami sokkal inkább az autó menettulajdonságait korlátozza, és az autó inkább úgy tesz, mintha ellenszélben menne. Valójában nincs ellenszél, mert azt egy átlag felhasználó számítógépének számítási potenciálját figyelembe véve lehetetlen lemodellezni. A levegő viselkedése függ az aktuális hőmérséklettől, az függ az évszaktól, napszaktól, felhőréteg nagyságától, légnyomástól, a Föld-Nap távolságtól, a Föld tengelyének pozíciójától, és még seregnyi dologtól. Egy játékban a Nap valójában csupán egy fényes korong az égen, ami semmiféle hőleadást nem szimulál, és gravitációs hatása sincs. És ha már itt tarunk, egy játékban az idő sem létezik, legalábbis klasszikus értelemben véve. Igen, el lehet érni időeredményeket, fel lehet állítani körrekordokat egy beépített stopper révén, de az igazi idő az nincs jelen.

    Szokták mondani, hogy egy konfekcióipari szimulátornak (rFactor, iRacing, LFS, stb.) nem az a fő célja, hogy az autók viselkedését modellezzék tökéletes módon, sokkal inkább a vezetési élményre koncentrálnak, vagyis arra, hogy minél tökéletesebben adja vissza az adott program a valóságot. Na jó, akkor ragadjunk le ennél. Mindazonáltal amíg nincs egy tökéletes részletességgel megalkotott autómodellünk, ami a tökéletes részletességgel megalkotott környezetben halad a tökéletesen leképezett fizikai törvények szabályai szerint, addig semmiféle valószerű vezetési élményről nem beszélhetünk.

    Egy szimulátor a következő illúziókat adja a játékosnak:
    Kormányzás, gázadás, fékezés, sebességváltás. Kész. Igen, ezt csinálják a valóságban is. De ott azért van még rázkódás, légellenállás, a pilótát érő erőhatások, az ennek következtében fellépő biológiai reakciók. Ráadásul a kormányzás, gázadás, fékezés, sebességváltás csak elnagyoltan, vagy inkább célirányosan van megalkotva, vagyis vehetünk egy akármilyen ultra-realiszitkusnak kikiáltott szimulátort, száz-százötven elem működik a valóságban létező több ezer helyett. Ennek figyelembe vételével kiszámolható, hogy egy szimulátor milyen százalékarányban képes a valós körülményeket visszaadni.

    Egy F1-es járgány motorja csaknem ezer kisebb alkatrészből tevődik össze. A teljes autó 5000 darabból áll. Az iRacing F1-es modellje a legjobb esetben sem áll többnél, mint 150 részből. Ez körülbelül 3-4%-os pontosságot jelent. Ezt nevezzük szimulátornak?

    Persze jöhet az ellenérv, miszerint hiába ennyire hiányos a modellezés, a célszerűséget tekintve ez is elég, hiszen az autók szemmel láthatóan hasonlóan viselkednek a játékban, mint a valóságban. Nagyjából megfelelőek a féktávok, a kanyarsebességek, a gyorsulás mértéke, stb. Rendben van, akkor most már tudjuk, hogy egy konfekcióipari szimulátor arra lehet jó, hogy megfelelőnek tűnő pályaismeretre tegyél szert általa. Azonban a lényeg, az autó vezetésének megtanulása és biztos kézben tartása még mindig nem érhető el ezek által, hiszen ehhez seregnyi egyéb tényező hiányzik. Ráadásul a modellünk legfeljebb nagyjából viselkedik úgy, ahogyan az igazi – rendkívül vázlatos módon -, hiszen eleve korlátok közé van szorítva ez a viselkedés, mivel elképesztően sok, a valóságban létező körülmény nincs jelen.

    A jobb érthetőség kedvéért:
    Ha egy kanyart úgymond elfékezel, blokkolni fognak a kerekek, és nagy eséllyel ki fogsz csúszni. Ezt egy játékban x számú változatban lehet előadni. A valóságban végtelen mennyiségű változata lehetséges egy kicsúszásnak és következményeinek. A játékban ez komoly korlátok közé van szorítva. Bármelyik játékban.

    Ott tartunk, hogy egy jobbféle konfekcióipari szimulátor alkalmas lehet arra, hogy megismerjünk egy pályát és azt, hogy nagyjából hogyan lehet azon menni egy x típusú autóval. De ez tényleg nagyon nagyjából van. Nem kell annyira figyelned arra, hogy az alkatrészek mennyire kopnak, nyomhatod neki ezerrel, nem kell annyira vigyáznod, hiszen a teljesen kezdetleges törésmodellek rendkívül elnézőek a kisebb hibák elkövetésekor, nem érzel egyetlen erőhatást sem, ebből nem következnek testi és tudati reakciók, és még lehetne sorolni. Ha mindez igaz, akkor most már tudjuk, hogy az a néhány százalékos arány, amiben egy szimulátor a valósághoz közelít, édeskevés ahhoz, hogy bármilyen szinten komolyan vegyük ezt az egész műfajt. Sőt, a komolyságnak akár csak a halvány jele is nevetség tárgyává kellene tegye az illetőket. Ezek csak játékok, olyan fokon megvalósítva, ahogyan egy távirányítós kisautó viszonyul egy valódi F1-es versenygéphez. Hiszen egy távirányítós autócskával is kell kormányozni, fékezni, gázt adni… Sőt, ebben a formában egy távirányítós verda kezelése jóval több realizmust adhat, hiszen azzal a valóságban játszunk, adott minden fizikai és egyéb körülmény!

    Arról még nem beszéltünk, hogy nem csupán a konfekcióipari szimulátorok nem nevezhetőek valóságszerű élmény előidézésre alkalmas szoftvernek, de a játékos közvetlen környezete sem szimulál semmit a valós versenyzésből.

    A játékormányok elhelyezkedése – botváltót csak nagyon kevesen használnak, a sokkal kényelmesebb és egyszerűbben használható szekvenciális váltó a divat, de a botváltó mérete, pozíciója sem stimmel -, a pedálok elhelyezkedése – a kuplung a legtöbb esetben szintén kiesik a szobaversenyzés során -, a monitor, mint szélvédő távolsága, a térlátás – vagyis annak hiánya - illetve maga a játékos helyzete sem stimmel. Egy valódi versenyautóban majdnem fekvő helyzetben vannak a pilóták, egy átlagos szobaversenyző azonban egy irodai forgószéken csücsülve görnyed a monitor előtt... Nem éri semmiféle erőhatás, legfeljebb egy csökevényes FFB, aminek köze nincs semmihez, nincs rázkódás, nincs semmi. Nem teszi ki magát biológiai megrázkódtatásoknak – extrém mértékű erőhatások a teste különböző részein, levegővételi nehézségek, izzadás, a testfunkciók feletti önuralom…- ennél fogva nincs szüksége olyan komoly edzésprogramokra és diétákra, mint az igazi versenyzőknek.

    Egy játékos versenymérnök is egyben, vagyis magának kell belőnie az autót az adott pályához. Komolyan gondolja valaki, hogy ha egy szimulátor valóban egy teljes autó tulajdonságait képviselné, akkor azt a középiskola tanulmányai közepén járó kispistike képes lenne megfelelően beállítani, úgy, ahogyan a nem egyszer mérnöki diplomákkal és több éves valós gyakorlattal rendelkező stábtagok? Ez is az egész műfaj kezdetlegességét tükrözi. Nem elég, hogy az autót kell kordában tartanod, de a műszaki részletek kidolgozása is a te feladatod. Persze csupán nagyjából, hiszen máskülönben annyira tudnád mihez nyúlj, amennyire én egy űrsikló pilótafülkéjében…

    A végeredmény? Csupán néhány százaléknyi közelítés a valósághoz – ha beleszámoljuk a konfekcióipari szimulátorokban nem jelen levő fizikai törvényszerűségeket, akkor ez tovább redukálódik és megállhatunk nagyjából 1-2%-nál… - és a megfelelő pályaismeret elsajátítása, illetve egy rendkívül csökevényesnek nevezhető autóvezetési tudás, ami a legnagyobb jó szándékkal is csupán egy kiindulópontnak nevezhető. Úgy is fogalmazhatnék, hogy egy szimulátoros autókezelési képességei úgy viszonyulhatnak egy valós autóversenyző tudásához, mint egy általános iskolás, az angol nyelvvel első évben ismerkedő gyermek készsége egy anyanyelvi szinten beszélő szinkrontolmácséhoz.

    Nyah.

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #966 üzenetére

    Alapvetően értelek és sok részletében egyetértek. De nagymértékben le lehet egyszerűsíteni és le is kell, pl. egy kasztni csavarodási tulajdonsága nem kell 2ezer részletből álljon, biztos van amikor ez is kell, pl egy autó tervezésénél, töréstesztjének számolásához.
    Szal figyelmen kívül lehet hagyni egy csomó mindent...egész nyugodtan, de bizonyos dolgoknak meg működni kell.
    A számítógépes szimuláció elfogadott sok területen, ilyen-olyan pilótákat képeznek rajta, eseményeket szimulálnak...és nem komolytalankodják el, mert hogy ez nem a valóság.

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz #70869248 #967 üzenetére

    Amint leegyszerűsítesz valamit, azonnal ki is belezted, és máris nem nevezhető teljesnek. A valóság nem ismer kompromisszumokat. Vajon hogyan definiálnád az a "valóságot", amiből számtalan részlet hiányzik? Én játéknak. És csak annak. Nézz meg egy komplett regényt és az abból készült pár oldalas kivonatot. Nem ugyanazt az élményt fogják adni. Amennyiben a szimulátorok annyira fejlettek lennének, nem lenne szükség valós tesztekre és persze most megint elmegyünk a profi, szerverparkos szimlátorok felé, miközben mi a konfekció szimulátorokról beszélgetünk, amiket a Kocka Petik 100%-a használ.

    [ Szerkesztve ]

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Penge@Borisz #968 üzenetére

    simán lehet egyszerűsíteni...pl. egy négyütemű motor modellezése nem nagy feladat, nem kell 625 dolgot hozzátenni, pedig 625 dologból áll, és változókból. DE nem kellenek. utólag hozzá lehet tenni mittomén ritkásabb levegőt...de nem kell olyanokat hogy az autó haladásából adódóan párásabb, és szárazabb környezetben halad. Ezt csak a motor veszi észre, és egy adatokat figyelő mérnök.
    pl. az rF2-ben a pályatapadás változik annak függvényében hogy süti a nap vagy sem...ha eltakarja egy felhőbodor, akkor a pálya azon szakasza lehűl.
    sztem pl. ez sem fontos, egy versenyző készül rá, ha tudja hogy ott általában árnyékban van a pálya, de hogy most 5 perces felhőátfutást is számoljon..nekem nem fontos.

    Egy repülőszimulációt végrehajtó pilótanövendék oktatási programját sem zavarják össze, mesterséges környezet, de nem komolytalan.

    [ Szerkesztve ]

  • vlevi

    nagyúr

    válasz tttzshd #960 üzenetére

    "Az AI egyre nehezebb legnehezebb fokozaton"
    Ezt már én is észrevettem, jónéhány hete.
    Laguna Seca-ban indultam, utolsóként, 96%-os AI ellen. Nem vagyok egy nagy versenyző, de az AI-t úgy kerülgettem, mint a bólyákat, pedig Laguna Seca nem számít eccerű pályának.
    Ezzel szemben Road America, ami semmi más, csak 4db egyenes, egyszerűen esélyem nem volt. Ők kerülgettem engem ugyanúgy.

  • JoinR

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #966 üzenetére

    A teljes autó 5000 darabból áll. Az iRacing F1-es modellje a legjobb esetben sem áll többnél, mint 150 részből. Ez körülbelül 3-4%-os pontosságot jelent. Ezt nevezzük szimulátornak?

    Eddig a pontig csak megdöbbenve olvastam, de ekkor kitört belőlem a röhögés :D
    Azt hiszem nem kezdem egyesével megválaszolni ezt a sok butaságot, amit ide bemásoltál, bár párat muszáj kiragadjak.
    Persze ha számodra ezt jelenti a szimuláció (súlyos fogalomzavar!), akkor a mai programok tényleg nagyon messze vannak ettől. Sosem fognak DEM szimulációkkal lemorzsolódni a gumidarabok, és nincs is rá szükség. Ahogy a motorban mozgó alkatrészek szimulációjára sincs szükség, anélkül is pontos a szimuláció. Szerinted befolyásolja a köridőt, hogy maxon forog a hűtőventi vagy lassabban?
    Minek lenne benne anyagfáradás, amikor a versenyek többsége nem tart tovább 1-2 óránál?
    Nincs hatása az abroncsok hőciklusának sem, hiszen optimális esetben egyszer bemelegszik a gumi, majd ledobják, ha elkopott...
    A szimuláció nem a valóság, és nem is célja annak lenni.

    "egy 3D-snek álcázott, valójában 2D-s tér" - ezt miből vontad le, hogy a monitorod 2D-s? Én 3D-ben játszom, akkor nálam 3D-s? :DDD Nézd már meg egy szimulátorban lévő modell tömegeloszlását, hogy az hol 2D-s. Illetve ha ez le van egyszerűsítve szerinted 2D-re, akkor melyik dimenzió van megszűntetve a számolás során?

    "Vagy van egy valóság, vagy nincs, és ami nem valóság, az nem realisztikus semmilyen értelemben."
    Akkor miért létezik az a szó, hogy realisztikus?

    "A levegő viselkedése függ az aktuális hőmérséklettől, az függ az évszaktól, napszaktól, felhőréteg nagyságától, légnyomástól, a Föld-Nap távolságtól, a Föld tengelyének pozíciójától"
    Te ezt komolyan gondolod, hogy ezek releváns dolgok egy autó- vagy versenyszimuláció során?

    "Komolyan gondolja valaki, hogy ha egy szimulátor valóban egy teljes autó tulajdonságait képviselné, akkor azt a középiskola tanulmányai közepén járó kispistike képes lenne megfelelően beállítani, úgy, ahogyan a nem egyszer mérnöki diplomákkal és több éves valós gyakorlattal rendelkező stábtagok?"
    A különbség ott van, hogy Pistike egyrészt jó eséllyel nem tudja beállítani az autót, másrészt gyakorlatilag végtelen ideje van rá. Egy autót beállítani önmagában nem egy holdraszállás bonyolultságú feladat, a valóságban a nehézséget az adja, hogy mondjuk 2x15 perced van rá a quali előtt.

    "Úgy is fogalmazhatnék, hogy egy szimulátoros autókezelési képességei úgy viszonyulhatnak egy valós autóversenyző tudásához, mint egy általános iskolás, az angol nyelvvel első évben ismerkedő gyermek készsége egy anyanyelvi szinten beszélő szinkrontolmácséhoz."
    Gyakorlatilag az összes valamennyire jegyzett magyar autóversenyző szimulátoros múltja valószínűleg csak a véletlen műve.

    [ Szerkesztve ]

  • tttzshd

    tag

    válasz vlevi #970 üzenetére

    Igen ! Majd az lesz hogy a sok setup mesterektől kell lemásolni a setup-ot :DD Biztos lesz külön "Hot lap "weboldal ahol fel lehet tölteni a beállításokat stb :)

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz JoinR #971 üzenetére

    Látom, te valóban abban a kezelendő téveszmébe ragadtál, ami szerint a konfekció szimulátorok egyenlőek a valós versenyzéssel. Innentől kezdve tökéletesen irreveláns az, amit mondasz, legfeljebb annyira vehető komolyan, ahogy a jóember a zárt osztályon üvölti hanzó szájjal, hogy ő Napóleon. Aki ebben a hitben van, az nem vitaképes. Szia, legyél csak autóversenyző a kisszobádban. :DD :DD :DD

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • JoinR

    senior tag

    válasz tttzshd #975 üzenetére

    Csak sajnos mi nem kapunk érte fizut :))
    Bár az AC-topikban lévő DLC-árképzésről szóló vitát nem hiszem, hogy lehet űberelni :DDD

  • macy

    addikt

    Bakker, azt hittem történt valami figyelemre méltó a játékkal, hogy ennyi hsz. van, erre baromságokon vitatkoztok? Nincs nektek elég bajotok az életben, itt szívjátok egymás vérét? :D

    Joshi: tudom, azt is olvasom :D

    [ Szerkesztve ]

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz JoinR #974 üzenetére

    A legnagyobb hiba az, amikor ilyen baromságokat linkelsz, ami ugye most nagyon nagy divat azok körében, akiknek az internet mondja meg, hogy kicsodák, de mindegy. Én lezártnak tekintem a témát.

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • macy

    addikt

    válasz vlevi #980 üzenetére

    Annak én is mikor kitaposom a padlón a gázpedált Nordon szélárnyékban és az AI otthagy a picsába :D

  • tttzshd

    tag

    leszarom az Ai-t úgy is multiba megyek csak..és ha kijön pCars biztos sok verseny lesz teli bénákkal ;] ott majd kiélem magam :DDD

  • Joshi

    titán

    válasz tttzshd #983 üzenetére

    Online a bénáktól egyáltalán nem kell tartani, de van egy réteg aki már egy fokkal jobb, ők azt hiszik hogy Senna reinkarnációja. Na azoktól tarts, mert egy pillanat alatt hazavágják az versenyed és vele a felkészülésedet.

  • JoinR

    senior tag

    válasz Penge@Borisz #981 üzenetére

    Nagyszerű. :) Távolról sem akartalak meggyőzni, természetesen azt gondolsz mindenről, amit akarsz. Csak akkora elánnal és magabiztossággal adod elő magad, hogy az valódi veszélyt jelent a fórumot olvasó laikusok számára. Érdemi vitát viszont láthatóan nem tudsz folytatni, egyetlen állításodat sem tudtad alátámasztani (ami mondjuk nem is csoda). Csak némi ellensúlyt kívántam megjeleníteni a fórumon, így a vitát én is lezártnak tekintem. További jó fórumozást!

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz JoinR #986 üzenetére

    Ja, szóval nem csak autóversenyző és Napóleon vagy, hanem maga az Orákulum, aki majd elhoza a megtévedett lelkeknek a megvilágosodást, értem. :D A Nagy Igazságosztó, na ez vicces. Vagy nem az, inkább szomorú, hogy valaki ilyen elmeállapotban leledzik...

    Ha pedig azt hitted, hogy napokig tartó adok-kapokba fogok belemenni, akkor alaposan tévedtél, nekem ugyanis nem létszükséglet a magam igazát a végletekig bizonygatni. Erre semmiféle szükségem nincs, főleg nem egy vadidegennel szemben, aki számomra az égvilágon semmit nem jelent, így a mondókája és a véleménye is tökéletesen érdektelen.

    Most, hogy így tisztába tettük a dolgokat, akár visza is kanyarodhatunk a topic eredeti témájához.

    [ Szerkesztve ]

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • Joshi

    titán

    válasz Penge@Borisz #988 üzenetére

    "Ha pedig azt hitted, hogy napokig tartó adok-kapokba fogok belemenni, akkor alaposan tévedtél, nekem ugyanis nem létszükséglet a magam igazát a végletekig bizonygatni. Erre semmiféle szükségem nincs, főleg nem egy vadidegennel szemben, aki számomra az égvilágon semmit nem jelent, így a mondókája és a véleménye is tökéletesen érdektelen."

    Pedig ahogy elnézem te is szeretsz harcúni. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz Joshi #989 üzenetére

    Régebben még "szerettem". Mostanra már nem sok értelmét látom a netes vitáknak. Sőt, nulla értelme van ezeknek. Épp ezért sem szeretek komolyabban belebonyolódni az ilyenekbe. Sajnos most sikerült megint, de rövid úton lezárom a dolgot, mindenki azt gondol meg mond amit akar és úgysem változik senkinél soha semmi, meg a világ is pont olyan, mint amilyen egy bármilyen vita előtt volt. Ennyi a sztori.

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • macy

    addikt

    válasz Joshi #989 üzenetére

    Majd a pályán lejátsszák.
    Flatout... mennyit nyomtuk haverokkal éjszakákon át. Annyit röhögtem mint állat :D

  • Joshi

    titán

    válasz Penge@Borisz #990 üzenetére

    A vita addig működik amíg a felek megtartják higgadtságukat, emberi mivoltukat, ha ez szertefoszlik, akkor jön a káosz. :D

    (#991) macy tipikus kikapcsolódás, feszültség levezetés. :K

    [ Szerkesztve ]

  • prtvlogan

    aktív tag

    válasz Joshi #987 üzenetére

    Vazze, már egy ideje nézegetem, hogy mi a "faszért" írod mindig, hogy spojler, erre véletlen elhúzom előtte az egeret, és voila.. Csodálkoztam is, hogy nem olt le érte senki..
    :B

  • dino_m

    senior tag

    válasz JoinR #986 üzenetére

    Érdekes, kényelmes vita technika, amiben nem akarod meggyőzni a vitapartnert, hogy az állításai helytelenek. Ugyanis így neked se kell konkrétumokkal előrukkolni. Én laikus vagyok a programozás terén és főleg a szimulátorgyártás területén és külön örömmel venném valóban, hogy valaki meg akar óvni a valótlanságoktól. De mivel így fogalmaztál, hogy a laikusok, ebből azt veszem ki, hogy te szakember vagy. Tehát elvárható lett volna némi szakmai útbaigazítás. Azt írod, hogy egyik állítását se tudta Borisz alátámasztani. Én úgy látom, hogy nem is volt rá szüksége, mert nem állítottál szembe velük semmit.
    Az érdemi vita szerintem abból állna, hogy tényekkkel cáfolod az állításokat. Ehelyett inkább amolyan visszakérdezek technikát alkalmaztál, amitől a laikusban talán felmerül némi kétely, de a megváltás elmarad.
    Így számomra az ellensúly kicsit súlytalan.

    Mondjuk a magyar szimulátorosokból lett autóversenyzők kérdés mellett nehezen megyek el, mert ez már szinte közhellyé vált az utóbbi években főleg akkor, mikor az un. HC szimesek érvelnek, hogy megvédjék a mundér becsületét. Mivel a véletlen szót használtad azt kell mondanom, hogy igen is, meg nem is. Ugyanis volt már azóta magyarországon rengeteg kisebb nagyobb szimbajnokság és nem lett mindegyik bajnokból versenypilóta. Miért? Mert csak azokból lehet akik erre a pályára készülnek. Kiemelted a magyar pilótákat, de tudjuk, hogy a szimulátorok mögül több kulföldiből is lett versenyző, ott van pl. Huttu. Vagy a Sony GT játékából lett Le Mans győztesek. Volt egy dokumentumfilm a Discoveryn, hogy mit kellett még végigcsinálniuk a Sony GT győzteseknek, hogy egyáltalán valódi versenyautóba ülhessenek. Szóval az erősen csúsztatva van, hogy a szimulátorból került át. Ezt csak a laikusok kedvéért mondom. ;)
    Mit is bizonyít ez? Semmi egyebet, csak jó helyen kell lenni jó időben és természetesen azt, hogy a valóságban is autóversenyzői álmokat kell hozzá szőni. Szóval visszakanyarodva, itt nem a szimulátoron van a lényeg, hanem azon, hogy egy szponzor lehetőséget teremtsen arra, hogy a valóságban is kipróbáld magad. ha Wéberék nem készültek volna rá hogy autóversenyzők legyenek, akkor ma is a szobályában nyomnák egy G27-es pedáljait vagy amilyük lenne. Tehát nem véletlen, hogy a szimből egy igazi autóba került, mert ezt akarta. Viszont abból a szempontból véletlen, hogy ez még így se sikerül mindenkinek. De anélkül, hogy kisebbíteni akarnám az érdemeiket, meg is fordíthatnám a kérdést. Sikerült nekik szimulátor bajnokságot nyeri. De vajon világbajnokságot is sikerül majd?
    És mi van azokkal a pilótákkal, akik profi versenyzőként találkoznak a szimulátorokkal először, azok honnan jutottak el a versenyautókig? Természetesen ez inkább költői, szónoki kérdés, mert rögtön jönne, hogy gyerekkora óta.., gokárttal kezdett.., stb...
    Tehát maradjunk abba, hogy aki egy szim mögül kerül be a valós versenyéletbe, az a tehetségének köszöntheti elsősorban, semmint a szimulátoroknak.

    Na, ennyit akartam, csak az ellensúly kedvéért. További jó fórumozást!

    [ Szerkesztve ]

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • dino_m

    senior tag

    válasz dino_m #994 üzenetére

    "vita technika"= vitatechnika
    "szobályában" = szobájukban

    (mielőtt valaki...)

    My bad. :B

    [ Szerkesztve ]

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz dino_m #994 üzenetére

    Kiss Norbi együtt szimezett egy Proex taggal, így kapott lehetőséget egy Opel Astra tesztvezetésre az EuroRing-n (még megvan a CD..amiben volt sóderágy is :D) a lényeg hogy körrekordot döntött.
    Így lett Proex versenyző.
    Valahol le lett írva milyen lavírozások kellettek (rivális Zengő is segített neki) hogy aztán kamion europabajnok legyen, Astra kupár nyert, clio kupár nyert, Seat Leon kupát nyert, mind végigszurkoltam és a következő évre mégsem volt pénz. Akkor ment formula autoval, és jött pár beugrószereplés, majd a kamion.
    itt lehet bővebben: [link]
    Az Astra tesztvezetésről csak lemezem van (megpróbáltunk neki szponzort hajtani), de 'lacházán már ott voltam.
    Sokakkal szimeztem akik aztán megpróbálkoztak a valós versenyzéssel, egy Nascar-s srác aki saját zsebből pénzelte az idényét, és bár nem volt kiemelkedő szimes, jó eredményei voltak a Suzuki kupában, de nem bírta tovább. Ingy driftelt szintén saját zsebből egy Sierra-val, de ez is sok pénz.
    Itthon nagyon sok olyan valós versenyző van, aki inkább a pénze miatt van a pályán mint a tehetsége miatt, viszont támogatók nagyon kevesen, jó volt pénzmosásnak..azaz adnak 5milla pénzt támogatásnak könyvelve amiből 4 millát vissza kell adnod kézbe, elnézést a tisztességes szponzoroktól!.
    A legtöbb szimes már nem fiatal...hiába van tehetsége, ha 30 évesen már csak akkor lenne lehetősége ha van mellé nagyon sok pénze.
    Volt szimes ismerősöm aki kijutott Nordschleife-re is egy sportkocsival (RTL klubbnál dolgozott ha jól rémlik, és csaj). Nagyon sok jó szimes van, a Magyar szimeseknek nagy respektjük van nemzetközi szinten.
    Csak pénz nincs.

    [ Szerkesztve ]

  • macy

    addikt

    válasz titi1990 #913 üzenetére

    Ebben a kurva országban semmi nem működik? Mi a faxomért nem lehet paysafe kártyával fizetni steamen?

  • Penge@Borisz

    aktív tag

    válasz #70869248 #996 üzenetére

    Tehát minden magyar szimes potenciálisan zseniális autóversenyző lehetne, csak hát a pénz. Na, ezért vagyok rosszul ettől a közösségtől, maguktól elszállt, álomvilágban élő kockák gyülekezete, semmi több. Nem gyengén irritáló a hülyeségük. Volt kb. max 10 ember, akik kikerültek a versenysportba (alsó kategóriákba), ott is hoznak egy nagy átlagot, nemzetközi téren sehol nincsennek, és erre veri magát a sok ezer agyonfrusztrált, nyolcórábanalkalmazottkéntdolgozó jelentéktelen szobaszimes. És azzal áltatják magukat, hogy belőlük is lehetett volna valaki, csak hát ez a csúnya világ... Hagyjuk már.

    Micheliszt egyszer kérdezték, hogy mi a véleménye a szimulátorokról. Kristálytisztán megmondta: max pályaismeret tanulásra jó akármelyik, autóvezetés, autóversenyzés tanulására az összes konfekció szimulátor vicc osztály. Pont.

    [ Szerkesztve ]

    "A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer

  • dino_m

    senior tag

    válasz #70869248 #996 üzenetére

    Nem azt mondom, hogy a szimezés egy fölösleges dolog lenne, mert begyakorolhatjuk a pályarajzokat, segít a koncentrációban, az AI is segíthet abban, hogy tudjunk akár órákon keresztül bolyban menni stb...
    Tehát a lényeg szerintem abban van, ha téged érdekel az autóversenyzés és készülsz a versenyzői pályára, akkor nagy valószínüséggel találkozol a szimekkel is. Tehát nem a szim miatt lesz belőled versenyző, hanem mert az akarsz lenni. Ezért gondolom, hogy nem kéne ezt annyira misztifikálni.
    Az íróaszatali szimezést meg végképp nem kellene a profi versenyszimulátorokkal összemosni, ahogy az sokszor elő szokott fordulni. :DD Tehát jó szórakozás, meg minden, én is ezzel szoktam tölteni a szabadidőm egy részét, de ettől még nem vagyok Senna. Nagyon nem. :(

    [ Szerkesztve ]

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

  • dino_m

    senior tag

    válasz dino_m #999 üzenetére

    Azt kifelejtettem, ha tizenévesen vagy korábban szüleid vesznek neked egy konzolt vagy egy PC-ét és véletlenül megkedveled a szimulátorokat és ezáltal elhatározod, hogy versenyző lesz belőled, majd valahogy sikerül el is érned azt, akkor végül is a szimulátorozásból lesz belőled valódi pilóta, de ez már nagyon áttételes dolog. De azért rá lehet fogni, hogy a szimulátorozás segített a valódi "racetrack"-re. :)

    [ Szerkesztve ]

    Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.

Új hozzászólás Aktív témák