Új hozzászólás Aktív témák
-
akoska07
nagyúr
-
proof88
addikt
oké, most már teljes mértékben számolom a diffúzort. kiegészítésképpen az előzőhöz:
// rhs az első és hátsó magasság közötti érték lesz. Ha a 2 magasság megegyezik, akkor rhs egyenlő lesz velük.
// ha DIFFUSERSTALL_BASE 0.0, akkor rhs a kisebbik magassággal lesz egyenlő.
// ha nem egyezik meg a két magasság, akkor rhs a DIFFUSERSTALL_BASE alapján a 2 magasság között fog elhelyezkedni úgy, hogy
// minél nagyobb a DIFFUSERSTALL_BASE (max 1.0 lehet), annál közelebb lesz rhs a nagyobbik magassághoz
rhs := ((fheight + rh2)/2 - min(fheight, rh2)) * FS09_DEF_DIFFUSERSTALL_BASE + min(fheight, rh2);
// az alábbi táblázat mutatja, hogyan módosul a változók függvényében rhs
{
DIFFUSERSTALL_BASE # fheight # rh2 # RHS
# cm # cm # cm
##################################################################################################
0.0 # 0.1 # 0.1 # 0.1 = ((0.1 + 0.1)/2 - min(0.1, 0.1)) * 0.0 + min(0.1, 0.1)
0.0 # 1.0 # 0.1 # 0.1 = ((1.0 + 0.1)/2 - min(1.0, 0.1)) * 0.0 + min(1.0, 0.1)
0.0 # 0.1 # 1.0 # 0.1 = ((0.1 + 1.0)/2 - min(0.1, 1.0)) * 0.0 + min(0.1, 1.0)
0.0 # 1.0 # 1.0 # 1.0 = ((1.0 + 1.0)/2 - min(1.0, 1.0)) * 0.0 + min(1.0, 1.0)
0.0 # 2.0 # 3.0 # 2.0 = ((2.0 + 3.0)/2 - min(2.0, 3.0)) * 0.0 + min(2.0, 3.0)
0.1 # 0.1 # 0.1 # 0.1 = ((0.1 + 0.1)/2 - min(0.1, 0.1)) * 0.1 + min(0.1, 0.1)
0.1 # 1.0 # 0.1 # 0.145 = ((1.0 + 0.1)/2 - min(1.0, 0.1)) * 0.1 + min(1.0, 0.1)
0.1 # 0.1 # 1.0 # 0.145 = ((0.1 + 1.0)/2 - min(0.1, 1.0)) * 0.1 + min(0.1, 1.0)
0.1 # 1.0 # 1.0 # 1.0 = ((1.0 + 1.0)/2 - min(1.0, 1.0)) * 0.1 + min(1.0, 1.0)
0.1 # 2.0 # 3.0 # 2.05 = ((2.0 + 3.0)/2 - min(2.0, 3.0)) * 0.1 + min(2.0, 3.0)
0.5 # 0.1 # 0.1 # 0.1 = ((0.1 + 0.1)/2 - min(0.1, 0.1)) * 0.5 + min(0.1, 0.1)
0.5 # 1.0 # 0.1 # 0.325 = ((1.0 + 0.1)/2 - min(1.0, 0.1)) * 0.5 + min(1.0, 0.1)
0.5 # 0.1 # 1.0 # 0.325 = ((0.1 + 1.0)/2 - min(0.1, 1.0)) * 0.5 + min(0.1, 1.0)
0.5 # 1.0 # 1.0 # 1.0 = ((1.0 + 1.0)/2 - min(1.0, 1.0)) * 0.5 + min(1.0, 1.0)
0.5 # 2.0 # 3.0 # 2.25 = ((2.0 + 3.0)/2 - min(2.0, 3.0)) * 0.5 + min(2.0, 3.0)
1.0 # 0.1 # 0.1 # 0.1 = ((0.1 + 0.1)/2 - min(0.1, 0.1)) * 1.0 + min(0.1, 0.1)
1.0 # 1.0 # 0.1 # 0.55 = ((1.0 + 0.1)/2 - min(1.0, 0.1)) * 1.0 + min(1.0, 0.1)
1.0 # 0.1 # 1.0 # 0.55 = ((0.1 + 1.0)/2 - min(0.1, 1.0)) * 1.0 + min(0.1, 1.0)
1.0 # 1.0 # 1.0 # 1.0 = ((1.0 + 1.0)/2 - min(1.0, 1.0)) * 1.0 + min(1.0, 1.0)
1.0 # 2.0 # 3.0 # 2.5 = ((2.0 + 3.0)/2 - min(2.0, 3.0)) * 1.0 + min(2.0, 3.0)
}
// egyébként rhs is mindig pozitív
// táblázatból látszik: ha DIFFUSERSTALL_BASE elég erős, akkor az rhs lehet olyan jó, hogy ne legyen stalling annak ellenére,
// hogy valamelyik hasmagasság az optimális alá süllyedt, persze ehhez az kell, hogy másik hasmagasság optimális minimum felett legyen,
// és persze azt sem árt, ha nem túl magas a FS09_DEF_DIFFUSERLIMITS_BASE
if ( rhs < FS09_DEF_DIFFUSERLIMITS_BASE ) then
begin // ha rhs kisebb, mint a legkisebb optimális hasmagasság, akkor veszteség lesz a leszorításban
diffstall := sqr((FS09_DEF_DIFFUSERLIMITS_BASE - rhs) / FS09_DEF_DIFFUSERLIMITS_BASE) * FS09_DEF_DIFFUSERSTALL_1ST;
// ----------------------------------------------------------------------- --------------------------
// pozitív * pozitív
// ----> diffstall mindig pozitív
end
else
begin // a legkisebb opt. hasmagasság alá nem mentünk, tehát nincs "diffúzor stalling"
diffstall := 0.0;
end;
// a cél a minél kisebb rakeeffect, lehetőleg negatív legyen, hogy növelje a diffforce-t
// a diffstall-ra ugyanez érvényes, bár az sosem lesz negatív
diffforce := diffforce * (1 - rakeeffect) * (1 - diffstall);
// magyarán az egész hasmagasság állításnak aero szempontból az a lényege, hogy:
// - kedvezzünk az első szárnynak a leszorító erő termelésben,
// - kedvezzünk az autónknak a minél kisebb kasztni-légellenállás elérésében,
// - kedvezzünk a diffúzornak az első és hátsó magasság önálló állításával (diffforce),
// - kedvezzünk a diffúzornak az első és hátsó magasság együtt állításával az optimális különbség létrehozásához (rakeeffect),
// - kedvezzünk a diffúzornak azzal, hogy biztosítunk neki elég levegőt azáltal, hogy nem állítjuk túl alacsonyra az autót (diffstall)
// Ezeket összehangolva kell csinálni, hogy az együttes leszorítás a lehető legjobb legyen! -
proof88
addikt
Átraktam a szervert Monacora!
Megint leírom ...
Ha nem jó pályán van a szerver, akkor csak át kell rakni az event meghívásával! Tehát nem a next track-re kattintással, hanem be kell írni manuálisan chatbe ezt:/callvote event <event neve>
Jelen esetben Monacohoz ez kell:
/callvote event 09/06Így átmegy a szerver Monacora!
Ákoska: fura, mert az első nagy pálya csomagban benne van (az aug. 27.-es több száz megás). Tessék, feltöltöttem Monaco-t. Tömörítsd ki a Program Files\rFactor\GameData\Locations\F1RFT09\ könyvtárba, írd felül ami ott van. Ezután jónak kell lennie. Nem tudom, miért hiányozhat az az 1 szem mas fájl.
Bár anno írtad hogy valami CRC-hibásan jött le. Lehet, hogy mikor felraktad a pályákat, ennél a fájlnál írta ki a hibát? Lehet hogy azért hiányzik onnan.
-
proof88
addikt
válasz proof88 #13755 üzenetére
az előző hsz nem off akart lenni, de már nem tudtam átszerkeszteni ...
Zoza: a setup készítést segítő programomat csinálom, abban van ez
Ha elér egy tisztességes szintet, természetesen publikus lesz, mert a közösségnek csinálom, meg persze magamnak, hogy jobban megértsem a játék ezen részét.
Azért az durva hogy nem értesz a setupoláshoz, egész jó kocsijaid szoktak lenni úgy vettem észre. -
proof88
addikt
Mentem kicsit a Honda Civiccel, meg a Safety Carral.
Hát az SC-be kb 3-szor annyi időt öltem, mert annyival nehezebbnek éreztem a kezelhetőségét. De azért gyorsabb is volt vele. Mondjuk a bal lábas fékezés hiányát erősen éreztem az SC-ben, visszaváltásoknál necces volt nagyon, olyan instabil volt a kocsi pl alagút végén. -
proof88
addikt
Jó lenne, ha lenne már hozzáférésünk a szerverhez (múlt hét óta megint nincs), mert akkor kikapcsolnám az SC-t, de ami a fontosabb, fel kéne pakolni 1-2 havas pályát és lehetne rajta mókázni.
Télen szívesebben játszok CS-ben is havas pályákon, de nem utolsó sorban gyakorolni is lehetne, hogyan lehet hóban autózni. Ami persze nem ugyanaz mint az életben, de érdekes lehet vele egy első kerekes kocsival mutatványozni.Más: nem tudom, hogy ki látta már, van egy nov. 24.-i rövid cikk rFactor 2-ről és egy szép screenshot is: link.
Aki nem értené az angolt, annak a lényegét lefordítom:
Scott Juliano az ISI fórumán jelentette be, hogy befejezték a belgiumi pályákon a munkálatok 2. szakaszát, hozzáadtak statikus (nem mozgó) ember tömegeket a pályához és elvégeztek néhány textúra-hangolást, hogy sokféle gépen jól fusson a játék. Jó látni, hogy a fejlesztők gondolnak a kevésbé erős géppel rendelkező játékosokra is.
A részecske-effektekkel is foglalatoskodtak, hiszen az rFactor első részében is már sokkal jobb lehetett volna például a tűz / lángok. Ahogy végigmész egy sóderágyon, repülnek a kavicsok a levegőbe, illetve a fű, a sár is, amikor pörgeted a kerekeket.
Animált szerelőkkel is kísérleteznek a boxban, hogyan nézne ki, függetlenül attól, hogy nyúlnának-e a kocsidhoz, "csak azért lennének ott, hogy egy kis életet leheljenek a box utcába".
Scott azt is elmondta, hogy az AI-programozó jó sokat melózott az AI-kkal. Még nincs teljesen kész, de már most jó versenyeket lehet velük futni, ami egyáltalán nem mondható el az rFactorban lévő AI-król. Ügyesen mennek, és tudják, ki van körülöttük a pályán.
Hamarosan újabb képeket kapunk az ISI-től. -
proof88
addikt
válasz Kleroo #13764 üzenetére
Vezettem már hóban, nem arról van szó, de értelemszerűen nem fogok mutatványozni közúton, a közelben meg nem láttam olyan parkolót, ahol ne lenne padka vagy ilyesmi.
És nem utolsó sorban, rfactorba sokféle kocsit rakhatok és mehetek 200-zal is. Sőt, még totálkárosra is törhetem. -
Kleroo
veterán
válasz proof88 #13765 üzenetére
Természetesen én sem főúton hepajkodok.(arcon is rúgnám aki másokat veszélyeztet)
Erre felénk sok parkoló van ahol lehet mutatványozni, és a kis város ahol lakom,elég sok kihalt utcával rendelkezik
Egyébként az,ha érzi vki a kocsit hóban(mit kell csinálni ha orrnehezen csúszik egy fa felé,vagy kitör a segge,akkor életet ment.....)
Mert itt ugyebár nincs restart....Hodor. Hodor? Hodooor!
-
proof88
addikt
cila: vedd úgy, hogy a spanyol futamon a lekörözésedet ezért a beszólásodért kaptad
Kleroo:
-
ace100
csendes tag
Nem igazán értem,hogy a Safety Carrt mér kell kivenni a futamról!
Én úgy emlékszek hogy még szavazás is volt róla hogy legyen e.
Igaz egy kicsit megkeveri a mezőnyt,de ettől érdekes a futam.
Szerintem ne variáljunk a Safety Carral. -
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
Ezek se vizet ittak futam előtt
Csináltam F1-es videót is Monacoban:
1:15.271 külső kamera
ugyanez belülről1:15.198-nál járok, még mindig nem értem el azt az időt amit nyáron mentem, az 1:15.105 volt. Ezek persze szuper lágy gumival készültek üres tankkal. A 2. mért körökben éri el a szuper lágy a tökéletes hőmérsékletet, de már olyan kopott hogy nem elég jó. Pontosabban, alulkormányzott kissé a kopás miatt. A legjobb időket mindig az 1. mért körben értem el. De egy 2. körre hangolt setuppal be lehetne menni 15 alá is.
Azt javaslom mindenkinek, hanyagoljátok a magas TC-t, mert a közepes TC-vel is kiváló biztonságban lehet menni a pályán és fél mp-et hoz kb időben.
Tegnap cila küldött setupot de azzal olyan időt mentem mint amit kb ő tudott menni.Az én setupommal az alábbi méréseket végeztem:
Magas TC: 1:16.576 19.699, 38.915, 17.740 - 1:16.354
Közepes TC: 1:15.968 19.586, 38.596, 17.785 - 1:15.967
Alacsony TC: 1:15.908 19.448, 38.488, 17.708 - 1:15.644Balra a legjobb elért idők vannak, középen a legjobb szektor idők, jobbra hogy mit érhettem volna el a legjobb szektorokkal.
Tehát szintenként 3-5 tized különbség lehet, és mivel a közepes még biztonságos, ezért azt ajánlom a magas helyett!
Ja és eddig 2 setupom van:
egyik, ez tanulásra jó, hozzászokni a pályához, megszokni a maximum koncentrációt.
másik, itt tartok most, a fenti időket ezzel értem el.Cila kikapcsolta a 3. rugókat és a felfüggesztésnél a magasságot manuálisan feljebb vette. Ezt senkinek sem ajánlom. A magasságot lejjebb kell venni és a 3. rugókat használni kell. Azért, mert ha nincs 3. rugók és a magasságot húzod fel, akkor lassú kanyarokban elég magasan lesz a kocsi, nagy leszorításnál nagy sebességnél meg ugyanúgy lenyomja, tehát nagy tartományban fog mozogni fel-le a kocsi 1 kör alatt. Ha vannak 3. rugók és kicsi a beállított magasság, akkor a lassú kanyarokban nem lesz nagyon magasan a kocsi, ami kedvezhet aero szempontból is, de mechanikailag azért is mert a súlypontja lejjebb lesz a kocsinak. Gyors részeken meg a leütődéseket a 3. rugók fogják megelőzni. Ha nem, akkor keményebb 3. rugókat kell állítani. Ettől még a normális rugók lehetnek lágyak. Moderált mértékben lehet növelni a csomagolókat (packers) is. A stabilizátorokat meg ilyen pályán nem szabad keményre állítani. Minél egyenetlenebb a pálya felszíne, annál lágyabb stabilizátorokra van szükség. Igény esetén a hátsó stabilizátor keményíthető, hogy túlkormányzottságot erőltess a kocsidba.
A fékerőeloszlás, motorfék személyre szabása alapvető. A diffi is módosítható, én úgy állítottam magamhoz, hogy nincs TC.
-
Kleroo
veterán
Proof setupjával tényleg jó kört lehet menni. Csak baromi nehéz "felnőni" a setuphoz. Nagyon gyöngéden,de mégis agresszíven kell vezetni.
Így ma 15perc gyak után összejött egy 1.16.1es kör.
A legjobb szektoraimból pedig 1.15.6 is kiférne már
Most elégedett vagyok,mert tegnap 1.18 alá is szenvedve mentemHodor. Hodor? Hodooor!
-
Zoza24
senior tag
válasz Kleroo #13784 üzenetére
én is csak szenvedek egy jó kör összerakásával...1.15.180 eddig a legjobb a szerveren,de még van mit csiszolni rajta...nekem a váltóját nehéz megszokni..mármint proof setupjának,azon még dolgoznom kell..meg finom íveken nem tudom tartani olyan könnyen a kocsit
Forza Italy!
-
cila1
aktív tag
Hát megjött a kicsike.
Rohadt szokatlan.Remélem gyorsan megszokom. -
Speedg
csendes tag
-
cila1
aktív tag
Az F1 2010-be,hogy lehet menteni illetve betölteni az elmentett játék állást?
-
Frenky89
őstag
Autosave-autoload van jórészt, de mintha láttam volna valahol a manuális verziókat is, talán a My F1 2010-ben asszem.
Amúgy meg ha virágboltos vagy, akkor offline profilt kell létrehozni (ott ahol az online létrehozását várja tőled, lentebb kell görgetni egy kicsit és lesz egy link az offline létrehozására).
-
Farkas23
aktív tag
Ide is beirom, amit a hiányzás topikba már beirtam.
Sajnos a mai gyakorló futamra nem tudok jönni, mert a pedálban a gázpedál teljesen elszált.:S
Tegnap szétszettem még1x, majd összeraktam, ma ki akartam volna próbálni, de a gázpedál már nem is reagált. Valószinűleg a Poti megadta magát:S
Nem tudom, hogy mikor fogok tudni legközelebb indulni, mer kéne vhol venni egyet.
Ha valaki tudna nekem segíteni, azt megköszönném!Jó versenyt mindenkinek!
-
Farkas23
aktív tag
Igazából tök mind1, h meg-e tudom javítani, mivel ugy se tudnék indulni ma a gyakorlón, mer nem tudtam még menni egy kört se a pályán, és valszeg nem is fogok tudni, mer megyek majd el. Úgy hogy majdnem 100%, hogy én a jövöhéti futamon boxból fogok indulni. Szabályzatot ismerem és el is fogadom, mivel így korrekt.
-
Kleroo
veterán
Ma este roncsderbi futam
Ki gyakorlt már? Ki milyen top-lap-nál jár?
Hodor. Hodor? Hodooor!