-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovisoft
őstag
Szerintem általános szabály nincs erre, legfeljebb egy adott 3d engine keretein belül. Pl. már az sem egyezményes, hogy egy adott rendszer bal vagy jobbkezes koordinátarendszert használ (azaz hogy ha x jobbra, y fel mutat, akkor z felém vagy az ellenkező irányba mutat). Ha jól tudom, kezdetben pl. a Direct3d balos, az OpenGL jobbos koordinátarendszert használt, de most már talán mindegyikben be lehet bármelyiket állítani.
Ha egy adott 3d object fájlformátumra vagy kíváncsi, az adott file leírásában biztosan megtalálható ez is. Itt pl. van egy rakat leírás különböző 3d fájlformátumokhoz. A wavefront obj fájlnál pl. ezt írja:
"Face elements use surface normals to indicate their orientation. If vertices are ordered counterclockwise around the face, both the face and the normal will point toward the viewer. If the vertex ordering is clockwise, both will point away from the viewer."
De pl. a LightWave Object file-ra pont a fordítottját írja:
"The vertex list for each polygon should begin at a convex vertex and proceed clockwise as seen from the visible side of the polygon"
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft