Új hozzászólás Aktív témák

  • Szirty

    őstag

    válasz Ghummmy #3493 üzenetére

    Helló Ghummmy!

    "Viszont az egyik tulaj kérte azt, hogy ő szeretné látni, hogy mikor miért állnak a gépek."

    Alapvetően az szokta okozni a problémát a felsővezetés és a termelés közötti kommunikációban, hogy haloványlila dunsztjuk sincs arról hogyan működnek a gépek. Ez persze nem baj, mert nekik nem kell ehhez érteni. A baj akkor van, amikor beleavatkoznak vagy épp "kívánság műsor" alakul ki.
    Olyan műszaki megoldásokat találnak ki, hogy sokszor a problémát sem tudom elképzelni amire szerintük az a megoldás. Azt sem tudják mit kérnek, de pozíciójukból fakadóan végigviszik ha akarják. Ebből meg az lesz, hogy amikor elkészül amit kértek, akkor: "én nem erre gondoltam" :-)

    "Ennek ellenére a gépeink 150%-on mennek, megállás csak akkor ha már a tönkrement alkatrész végképp megállította a gépet. Amíg eldöcög vele addig nem nagyon nyúlhatunk hozzá, mert nincs tartalék alkatrész. ha tönkrement akkor tákolás, és esetleg új rendelése."

    Ismét: Üdv a klubban! :-) Mindenhol ez megy. De van ahol már a 160%-ot döngetik. Ráadásul milliókat költünk néhány ezer Ft megspórolására.
    Nem állunk meg csak mert egy csapágy nagyon zörög! Nem cseréljük ki, az 10 per állásidő lenne!
    Hajtjuk tovább aztán másnap beáll mint a gerely, már nem kell megállítani, magától áll meg. De most már nem 10 percig, mert a csapágy elvesztette a golyókat, a tengely átmérője a felére kopott és szétgyakta a csapágyházat is. De új tengely nincs, esztergálni kell, ám az esztergályos szabadságon van. Csapágyház sincs venni kell, de hát szombaton éjjel az annyira nem egyszerű ugye... Így a sor áll 10 perc helyett 6 órát.

    "...szólnak a gépháznak, hogy gond van. Ha kedvük van akkor megnézik"

    "Erre lenne jó a teljes feladat, mert ebben megoldhatóvá tudnám tenni, hogy az ilyen "gépek" is figyelve legyenek és a műhelyben azonnal látszik, hogy hol szállt el egy ventilátor,"

    ...és ha kedvük van, akkor megnézik... :-))
    Erről beszéltem. Emberi tényező. Teljesen mindegy milyen módon jut el az emberhez egy információ, ha leszarja :-)

    "5-pl egy csomagológép leállhat olyan egyszerű hiba miatt, hogy elfogyott a fólia vagy a nyomtató szalag, amihez csak pl a nyomtató szalagot kell vinni"

    Ezen csak részben lehet így segíteni. Mindig lesz olyan hiba illetve leállási ok, amit a rendszer nem fed le.
    Az hogy a gépkezelő nem olvassa el az üzenetet amit a gép kiír ezért bevezeted a műhelybe, kézenfekvőnek tűnik. De ott majd a karbantartó nem olvassa el. Hidd el ez így működik. Ez ellen lehet és kell is harcolni, de nagyon-nagyon nehéz. Egyszerűen nem győzhetsz :-)

    Természetesen tégy ahogy jónak látod, mi szakmailag támogatni fogunk ha tudunk. Amit leírtam neked kell megtapasztalnod... hiszen messziről jött ember (itt most én) azt mond, amit akar :-)

Új hozzászólás Aktív témák