- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz csiga8 #131470 üzenetére
[link] 70w-75w kell bele, minden más még jobban ki fogja nyírni a szinkront. Most is azért akad. Ezekbe a váltókba meg kell venni a gyári olajat, mert abban van olyan adalék, ami barátságban van a szinkron gyűrűk anyagával. Régebbi autók... a skoda feliciáig. A többibe nem szabad csak gyárit önteni!
[ Szerkesztve ]
-
Ricsx
tag
válasz csiga8 #131475 üzenetére
Az a baj,hogy nem tudom
Szerelőm azt mondta kicserélte Én meg csak fizettem. Sajnos nem tudom mit tett bele. Ha esetleg nem teljesen azt tette amit kellene akkor lehet amiatt az erősen akadozó váltó? Egy időben mindig azt mondta a szerelőm,hogy nyissam fel a motorháztetőt és zsírozzam be azt a részt ami mozog a váltáskor.Vajon segítene?Eddig még nem tettem meg. -
-
válasz csiga8 #132961 üzenetére
Szerintem, de lehet csak szerintem, VAG autóra gondolt a kérdező...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz csiga8 #132965 üzenetére
A VAGnál pont nincs semmi jele a regenerálás folyamatának Hacsak nem az elemlt alapjáratot és a reszkető motort nem vesszük annak. Pontosítok: én még nem hallottam róla hogy lenne. Az allroadbomban volt egyszer, kb 1 másodpercre egy DPF felirat ami megjelent de legott ki is aludt (vélhetően mert pályán mentem.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
K Norbi
addikt
válasz csiga8 #133060 üzenetére
Olvass a dolgok után oszt megtudod..
De igazad van javítom, fűnyíróba se!
Ez van, aki nem hiszi járjon utána.Én évek óta castrolt nyomtam, miért? Nem néztem utána.
Már más a helyzet.Pl itt is olvasom sokan tudjuk mi a dörgés azzal a márkával, csak őket nem érdekli nem foglalkoznak vele nem hangoztatják pedig tudják hogy fos.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csiga8 #133317 üzenetére
Egyfelől köszönöm a további kifejtést Valószínű azon a vonalon értettem mást, hogy viszkózus=sűrű, tehát viszkózusabb=sűrűbb=magasabb viszkozitású; ennek megfelelően régen pl. 5W40 sűrűbb/magasabb viszkozitási értékű/viszkózusabb/magasabb belső súrlódású, mint egy mai, "híg" 0W30.
-
simonjoe
senior tag
válasz csiga8 #133301 üzenetére
..nagy tisztelettel köszönöm a bővebb instrukciót, ebből a kifejtésből sem lettem azért okosabb. Magam is mérnökember vagyok tudom mit jelentenek a papírra vetett számok, statisztikák, és azt is, h sok fontos dolog alapját képzik mindezek összessége. DE! A gyakorlat sokszor átírja a sémát. Én pontosan azért dobtam be ezt a témát, nem közhely és csontként, mert itt komoly vezetési tapasztalattal és autóhasználattal rendelkező fórumlakó osztja meg megélt tapasztalatait. Tehát az alap kérdés továbbra is az, h az általatok felvázolt standard 10k-s olajcsere periódus alatt ki milyen pozitív (a favorizált olaj márka miatt) tapasztalatra tett szert. Avagy negatív a "rosszabb" netán hamisított olaj miatt. Én a napokban láttam szétszedve a motorblokk alját, amikor az olajszivattyú hajtása módosításra került. Azt tapasztaltam, h semmilyen kosz szmötyi lerakódás nem volt benne, amit a szerelők meg is jegyeztek. Tiszta fémes felület a rajta cseppekben aranyló olajjal. Sajnálom, h nem készítettem képet róla. Azt mondát, ez betudható a Castrol olajnak és a 10k-s periódusnak. No, meg az is hozzátartozik, h a kocsi bár 9. évébe lépett az össz. valós km állása 120k.
Annak ellenére, h idáig minden kocsimba Mobil1-et toltam, a látottak meggyőztek arról, h nem váltok olajat, pedig az utolsó percben is a cserén gondolkodtam.
focvis: Én is nagyon hajlok a 15k-s cserére, már csak azért is mert egy hónapja cseréltük az olajat és közel négyezret mentünk már azóta. Az előző gazdája nem sokat ment a kocsival, majd mi bepótoljuk.
Kiskokó: Láttad már "élőben" az új Insigniát??? Meglepődnék ha igen, és így nyilatkoznál ennek ellenére róla!Joe
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz csiga8 #136048 üzenetére
Szétkopik az 5w 30-tól, de a DPF miatt meg csak az mehet bele. A dpf-eseken kb 250 000km után illik eldobni a vezérmű tengelyt amúgy is, meg az összes tőkét. 300 000km fölött a nem dpfes is elkezdi kilyukasztani a tőkéket, olyankor azon is ugrik minden a levesbe. Megelőzés képpen tőkéket kellene cserélni, időben. Ha már meg vannak kapva, viszik a tengelyt is. Elfutna az többet is, csak törődni kell vele, nem kell sajnálni bele az alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
-
válasz csiga8 #141753 üzenetére
Ezt azért ne reklámozd szerintem. Egy teljes iparágat cáfolsz, mert te számolgatsz és találgatsz, nem beszélve arról a tényről, hogy ha valaki pl téged olvasva beletesz a nem oda való olajat és ugrik emiatt a garija , lehet nem lesz őszinte a mosolya.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz csiga8 #141753 üzenetére
A PD motornak biztosan jobb az 5w 40, CR esetében mindegy, viszont a DPF esetében nem biztos, hogy a számításaid helyesek, mivel nem csak a hamu mennyisége a fontos, hanem az állaga is. Bizonyos feltételeknek meg kell felelnie, hogy ki tudjon égni a szűrőből.
Személy szerint az 5w 30-at is cserélem 10 000km-ként. Ennyi km alatt még nem hígul fel veszélyesen és tudom, hogy olyan hamu jön belőle, amivel a gyártó is számolt. Anyagilag jobban járnék egy 5w 40-el, lehet hogy a motor is elhanyagolható módon kevesebbet kopna, bár a rövid intervallum miatt ez nem biztos, hogy mérhető. Engem nem győztél meg, de örülök ha megosztod majd a tapasztalataidat hosszútávú felhasználás mellett.
PD motornál nem kérdés, olyan nagy terhelést kap a vezérműtengely, amivel az 5w 30 nem tud hosszútávon mit kezdeni, egyszerűen szétkopik a tengely benne az olaj miatt.
K Norbi Az attól függ, mennyi hidegindítás jut egy csere intervallumra. Csak hindegindításkor van különbség. Ha sok a rövid táv, akkro jön ki az 5w 40 előnye. Üzemmelegen elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
válasz csiga8 #141756 üzenetére
Semmi gond, mindenki szívesen látott, csak ha vki miatta tesz kárt az autóban vállalja a felelősséget. Tudod ezek az elgondolkodtatás ilyen esetben olyan mint orvosi kérdésben a mákkúra. Ha ennyire értesz hozzá, remélem pár héten belül leszervezed nekünk a munkahelyeden - ami remélhetőleg minimum az EXXON kutatórészlege - a körsétát, hátha mi is okosodunk picit.
Én sem piszkálódásból írom csak hogy elgondolkodtassalak: amíg te és az indexes mindenhez is értők nem vagytok bizonyítottan iparági húzónevek, jobb ha annak a pár ezer mérnöknek hiszünk akik ezért a fizetésüket kapjákhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz csiga8 #141758 üzenetére
A C3 szabvány szerintem nem egyenlő a VW 507.00 előírt normával. Az is lehet, csak azért nincs meg a megfelelő VW minősítése, mert nem tesztelték erre, de az én motorom drága erre a kísérletre, jobban szeretem, ha a laborban letesztelik és nem nekem kell kipróbálni, hogy hátha az is jó bele. A fent említett írás(véleményed) azért veszélyes, mert ha laikus olvassa, arra következtethet, hogy nem kell betartani a gyári előírt normát, mert a C3 is elég, pedig ez nem biztos, csak feltételezés.
[ Szerkesztve ]
-
válasz csiga8 #141766 üzenetére
Figy:
-a látott, az nem múltidő, bár értheted úgyis ha nincs jobb dolgod, de ha ennyire zavaró akkor kiegészítem: mindenki szívesen látott (vendég, tag) a vag topkikban, hogy elmondja a véleményét
-valóban így kezdted. De volt a folytatásban "A tények ( szabványok) makacs dolgok." amivel feltételezted, hogy a mérnökök mind hülyék mert ugye csak a tényeket nem látják. Oh, well...
-a személyeskedés nem ez. Az az lenne, ha annyit mondanék, hülye vagy és rosszindulatú, mert mások megtévesztésére alkalmas tartalmat adsz ki a kezedből ami alkalmas laikusok megtévesztésére. Nem írtam ilyet, viszont kifejeztem abbeli vágyamat hogy egy továbbképzés keretében (amit minden bizonnyal te tudsz leszervezni nekem pl, hiszen te megláttad az összefüggést ahol más nem) mi is felszedhetünk valamennyi tudást.Amennyiben félreérthetően fejeztem volna ki magam korábbi hszeim bármelyikében, megkövetlek: nem akartalak megbántani - bocsánatot kérek!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Doki16
addikt
válasz csiga8 #153242 üzenetére
Passatba nekem is Varta AGM van. De az Audi trükkös ők berakják a csomagtartóba és nem nagyon lehet variálni. Ahogy nézem a gyári helyett ezt az Exide EB950-et ajánlják az oldalak. Vagy jobb lehet a Varta annyival amennyivel többe kerül?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz csiga8 #153257 üzenetére
Köszönöm ezt a kimerítő választ nagyon hasznos volt
A Q5-ben nincsen Start-stop ezért gondoltam, hogy bőven elég lesz hozzá egy sima akkumulátor is. Mondjuk gyári erősítős és mélyládás a kocsi, úgyhogy tényleg a prémium mellett döntök vagy valami jobb varta amit ajánlottál. Igen láttam, hogy MOLL a márkája a gyárinak de az nem igazán beszerezhető nálunk. Az én B7 Passatomban ilyen Varta AGM van. Ebbe nem is tudok majd mást venni ez pont tökéletes és itthon is kapható legalább
Ezekre a fesz értékekre ránézek mert nekem nem rémlik, hogy ilyen magas értékkel töltene a kocsim vagy akár az audi.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...