-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Kiskokó #140956 üzenetére
Arra gondolok, hogy rendszeresen kellene lottóznom. Nem értem, hogy az enyém miért nem eszi*; a múltkori se ette. A 3. generációs 2.0 már nem tud kormolódni.
A6-ot nyilván nem vennék 2.0 motorral, A4-be viszont elég kell legyen
De valójában egy Avensis után már a Passat is nagy minőségbeli ugrás. Ezekben nem kell kiemelni a motort a vezérlés cseréjéhez.*nem eszi extrém módon; ha hidegen szétgyilkolják, akkor fogja enni.
-
brumi1024
veterán
válasz Kiskokó #140955 üzenetére
Kicsit tisztázzuk a dolgot:
VAG keresztmotor: Haldex.
VAG hosszmotor: Torsen (még ma is, néhány újabb modellben lecserélték a Torsen diffművet egy belső Crown Gear nevezetű változatra, de ez sem elektronikus). Egy-két kivétel persze akad, van viszkókuplung az R8-ban.Az elektromos diffzár amire te gondolsz az a Quattro with Ultra, ez viszont messze nem 2013 óta létezik, ugyanis 2016-ban mutatták be. Az új Q5-ben és A4 Allroadban van csak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kiskokó #140955 üzenetére
Most utánaolvastam, 2010-ben fejezték be a klasszikus csigakerekes Torsen difi használatát az Audinál, onnantól kezdve egy koronakerekes (Kronenraddifferenzial) középső differenciálművet építettek be a drágább Quattro-s gépekbe (az olcsókba meg Haldexet, ahogy írtad is). Az előnye az, hogy segítségével vezérelhető a nyomatékelosztás az első és a hátsó tengely között míg a régi csigakerekes egy teljesen mechanikus szerkezet, nem lehet belenyúlni/vezérelni a nyomaték elosztást.
#nincsbennetarcsi
-
-
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #140950 üzenetére
Köszönöm az infókat. Időközben átnyálaztam az Allroad kérdést - az én felhasználásom mellett nem nyújt annyi pluszt, amivel többe kerülhet, így ezt a vonalat ejtettem (csak hirtelen ötlet volt a korábban linkelt példány szemlézése után).
A kép jó, tegnap ugyanígy megnéztem egymáshoz közel egy B8 - C6 párost. Az A6 élőben még nagyobbnak tűnik. Logikusan végiggondolva A4, emocionálisan A6. A4 -et nem fogok találni tiptroniccal, ez már látszik.
Motorikusan úgy látom a 2.0 TFSI és a 3.0TDI között fog eldőlni, előbbi nyilván vonja magával a méretet is (A6 -ba kicsi lenne az a motor - szerintem).
Még egyszer köszönöm!
(#140952) focvis: Értem, és több mindennel egyetértek abból, amit írsz. (a vicc jó, nekem is eszembe jutott már ). A logikus énem nekem is azt mondja, hogy vegyél egy A4 méretű autót benzinnel, megbízható automatával. De sajnos nincs ilyen kombó. Vagy választok egy problémásnak mondott benzinmotort egy problémásnak mondott váltóval (ami nincs kizárva, lásd az elsőként linkelt benzines A4), vagy egy kevésbé problémásnak ismert dízelt egy kevésbé problémásnak ismert váltóval, ami viszont egy magasabb fenntartási költséget is magával von (és ki tudja, hogy lehet majd eladni 5 év múlva).
A Toyotát nem egyszerűen eladtam, mert gond volt vele, hanem konkrétan roncsárban visszaadtam a gyártónak, mivel kiesett alólam a motorja és 2,5 misiért szerették volna "javítani". Előtte nem néztem kellőképpen utána - most szeretném ezt elkerülni (mármint hogy 2 év alatt megint 3 misit bukjak egy autón )[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #141029 üzenetére
Nyilván én döntök végül, de sokat jelentenek a gyakorlati használatból adódó tanácsok. Nem zárom ki az A6 -ot (nagyon tetszik), de elrugaszkodni sem szeretnék a realitásoktól. A felhasználás módja miatt én a kisebbet tartom logikusabbnak. Az A4 egyébként Passat méret, ha jól tudom. Most egy Aurist hajtok (a feleségemnek vettük anno városi autónak), éppenséggel ebben is elférek, igaz,ez nem is kifejezetten kicsi belülről a méretéhez képest.
Itt próbáltam összeszedni, hogy kb mit keresnék. A keret az ott leírtak szerint cirka 4m + átírás, no meg marad karbantartásra is (pl szűrők, folyadékok motorban + váltóban, stb). A 400k -s vezérléscsere reményeim szerint nem rögtön vétel után ugrik be.
A kínálatot nézegetve viszont úgy látom, hogy semmi garancia arra, hogy ezért az árért megvéve nem kell hamarosan hozzányúlni, lehet bitporknak van igaza, inkább lejjebb kell menni, és a különbségből megcsináltatni a nyűgös dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
válasz Kiskokó #143080 üzenetére
Szeva!
Egyelőre nem tervezem eladni a nyár folyamán megvolt a "60 ezres nagy-szerviz" a nem éppen olcsó DSG olajcserével, fékbetétcsere, vettem téli felniket, pár apróságot - szumma ráköltöttem közel 300 ezret. A következő 60 000 km-en elvileg csak olajat kell cserélni, ill. majd gumit a tavasszal. Ezeket ki kell autózni belőle. A hétvégén 3 deci olajat utántöltöttem, ennyit kajált meg 7 ezer km-en, teljesen OK.
A fóliát sajnos nem igazán vágom, esetleg a kavicsálló nem lenne jobb?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kiskokó #143127 üzenetére
Még nem kellett leszedni a kormányt ha erre célzol.
A CR rendszer köszöni jól van, igaz még nem olyan sok benne a méter. Inkább a dsg fososodik mert sokat van nyúzva városban (egr/dpf is ezért fingott ki szvsz).
Polír után érdemes vmi-t rátenni, mert gyorsan visszamattul amúgy. Nekem 12k-t mondtak a két első lámpafóliára (igaz kővédő, nem klasszik UV álló).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
akoska07
nagyúr
válasz Kiskokó #143354 üzenetére
Szinte mindig 4-es jövünk megyünk a kocsiban.
Mindig elfértek a cuccok a Passat-ban.Majd utána nézek az A5-nek,de egyébként én is elsőre A7-re gondoltam.
6-10 millás autó vásárlás mellé belefér még1 milla szervíz bármikor
Hogy érted,hogy bármikor ?
[ Szerkesztve ]
Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
akoska07
nagyúr
válasz Kiskokó #143362 üzenetére
Igen én is erre gondoltam,csak nem akartam még elhinni.
------
VW 2.0 Bitd , gondolom ezzel sincs tapasztalat senkinek ?
Ez lett volna még alternatíva.
Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
diablo1984
veterán
válasz Kiskokó #143439 üzenetére
Ma olyat csinált a drága kis 1,6 cd tdi skodám, hogy kereszteződèsből indulás után váltáskor rántott egyet mintha 1ből 4 be húztam volna(pedig nem, 2es volt az) ès nem lenne nyomatèk, de utána is megtorpant, nem akart húzni, ezt a hülyesègèt kb 5 mp-ig csinálta, közben kopogós hangja volt a motornak, de utána helyrejött.
Mi a picsa szívódik a verdában?Mági, tipp?
-
akoska07
nagyúr
válasz Kiskokó #143390 üzenetére
3.0 TDI VW motor csak a Pheaton-be van beépítve.
Nem tudok róla,hogy Passat-ba is lenne ilyen,ha igen azonnal közöljétek velem.Igen én is nagyon nagy érdeklődéssel nézem a Tesla-kat és tényleg behúznék egyet,de azzal elég körülményes lenne haza menni.
#143410 L1ZRRR :
140LE ahogy fentebb is írtam.
Mire is ment pontosan az a tuning ?
#143392 i-sti :
Köszi !
Ez nekem nem hangzik rosszul.Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
#89874944
törölt tag
válasz Kiskokó #147756 üzenetére
hát én mobilról nézem, itt úgy tűnik az első sárvédő, az ajtók és a hátsó lökös is más színű mint a környezete. De biztos csak a mobil miatt amúgy rétegmérőt kell vinni, ha a tető, oszlopok meg a küszöb belül gyári akkor talán nem háromból rakták össze
[ Szerkesztve ]
-
#89874944
törölt tag
válasz Kiskokó #147867 üzenetére
Varta silver van benne, fél éves, és a végét járja. Lassan már minden nap töltöm 5-6 órákat, felmegy 13,1 V-ra a töltővel, ilyenkor a generátor is tudja 14,4 V-on töltteni, de másnapra az akksi megint csak 12,3 -12,4 V és ilyenkor a generátor is csak 13,8-al tölti.
Ezt próbálom kinyomozni, hogy miért. A nyugalmi áram felvétel 80 mA, ami 10 óra alatt is csak 1 Ah-t vesz ki, tehát a gond nem a vámpír fogyasztókkal lesz. Vagy a generátor tölt keveset vagy az akksi szar. Igazából már első nap is nagyon gyenge volt az akksi, 12,7V-ot már akkor se láttam benne...Meg van csipszelve a tied?
Qru: én először állok a féken, berakom N-be, berúgom a "kézi"féket, leszállok a fékről, és miután kilengte magát berakom P-be. Ahogy Malac doktor ajánlotta Amíg nem így csináltam, olyat rúgott indításnál a váltó hogy beszarsz. Most meg semmi, észre se venni ha áthúzom P-ből.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz Kiskokó #147922 üzenetére
Engem is zavar, szintén kikapcsolnám az automatikát az alábbi okok miatt:
- ha elfelejtem egyből kikapcsolni az AC-t, akkor kikapcsolás után bepárásítja az autót,
- visszavesz a lovakból
- feleslegesen rángatja a klímát.Mondjuk én kizárólag dögmelegben klímázok; amúgy hetente pár percre megjáratom benne a kenőanyagot.
-
Reggie0
félisten
válasz Kiskokó #147922 üzenetére
a) mert kezzel kell kinyomni
b) mert nem szeretem ha a minusz x fokos motorterben hidegen indul be a klima
c) ha hideg a motor es allo helyzetben melegitem, akkor nem kell felesleges extra terheles
d) mert szar a legkezeles es a 21 fokra allitott befuvas ellenere hidegebb levego jon be az utasterbe, ha megy a klima, igy ez hideg motor mellett extran kellemetlen
e) az auto az enyem es nem en vagyok az autoe, tehat az autonak kell azt csinalnia amit en akarok
f) (#147924) focvis elso pontja, ha egyszer beindult a klima, akkor nehez megszabadulni a hocserelon lecsapodott extra nedvessegtol, ugy hogy az ne az ablakokon kosson ki. Hidegben ablakot lehuzni meg meg plane kellemetlen.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Kiskokó #147931 üzenetére
Enyemben sajnos nincs allofutes, de gondolkodom az utolagos beszereltetesen. Eroben enyem se igazan erzi menet kozben(175kW dizel), de amikor reggel csont hideg a motor, akkor nem hinnem, hogy hasznalna neki barmilyen extra terheles, amig az olaj fel nem melegszik valamennyire. Egyszeruen nincs rendes kenes es csak jobban kopik tole.
A masik problema, hogy mar annyira megszoktam, hogy a belso keringtetes bekapcsolasa utan kinyomom, hogy neha gyorsabb vagyok es tul koran probalom kinyomni a klimat, ami igy bekapcsolva marad es jon a paras kuzdelem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Túra és kirándulás topic
- Politika
- Vírusirtó topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Repeater de milyet?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mortal Kombat 1 - Így harcol Homelander
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs