-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Ebben a topikban még új vagyok, és egyelőre érdeklődöm a gyártó iránt - még nem volt VW érdekeltségű autóm. A "Milyen autót vegyek" topikban már kaptam pár jó észrevételt itteni fórumozóktól, amit ez úton is köszönök!
Korábbi verdám sajnálatos meghibásodása és - úgymond - elhalálozása miatt új járművet kell néznem magamnak - és mivel a viszonylag nagyobb autókat kedvelem, most képbe kerültek a Passat -ok is.
A topikot a keresővel átfésülve és átolvasva viszont kicsit vakarom a fejem. Most kifejezetten benzines motorral keresek autót, de a megszokott TD feeling miatt turbóval(2.4 D5 Volvo, 2.2 D-CAT Avensis). Tudom, hogy a VW főleg dízelben erős, de ez egy fix pont, most benzines turbo motort keresek. Nyilván - főleg a korábbi autó motorikus megmakkanása után valami viszonylag stabil konstrukcióra vágyom, nagy meglepetések nélkül. A VW motorjai közül az 1.8, de leginkább a 211 lovas 2.0 TSI lehet számomra érdekes, ha beleférnek ezekbe az elvárásokba.
A topikot átfutva úgy látom, hogy a TSI -vel, kapcsolatban vannak fenntartások. Az egyik ezek közül az olaj fogyasztás. Ez nyilván nem túl jó, de egy komplett motorcseréhez képest talán vállalható, ha más gond nem társul ehhez. Kb 4 misit szánnék a vételre - ennek megfelelően 2010 - 12 közötti autókat nézek (nincs sok ) Ezekben mennyire vállalhatók - a fentiek szerint - a TSI motorok? Mire kellene számítanom ha ilyen vásárlására adnám a fejem?
Egy másik neuralgikus pont a DSG lesz - de azt talán később kérdezem meg - ha a motor alapján egyáltalán van értelme menni a következő kérdésre...
Köszönöm előre is a segítséget! -
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #127590 üzenetére
Ezt szomorúan hallom. Az olajfogyásról már olvastam, de ott azt írták, ez a 2011 előttieket érinti, no meg motorgenerálról sem esett szó. 10000 km alatt 1 - 2 liter még beleférne, de az 1/1000 az meredek (még ha nem is mind ilyen, amilyen szerencsés én vagyok, tuti kikapnám). Van esetleg olyan évjárat, ahol ez már nem jellemző? (én csak 1.8, 2.0 vonalon gondolkodom)
De ha ennyire nem ajánlott, akkor inkább nem reckírozok, erre az évtizedre már elhasználtam a szopóroller motorokra szánt keretet...
(#127586) molnarpeter: A Jetta annyira nem jön be formailag - a Passat szerintem szebb, persze ez szubjektív. Nem ismerem ezt a hibrid technikát sem. 7 gangos automatákkal vannak szerelve, de hogy ez sima automata vagy dsg, és ha az utóbbi, akkor olajos vagy "száraz" - sok kérdést vetne fel. Utánaolvasok kicsit.
(#127596) richie900812: No igen, ott van még az Ecoboost, mint viszonylag nagyobb teljesítményű motor. Volvokat és Fordokat is szereltek vele, de eddig alig találtam infót róluk.
Mindenkinek köszönöm az infókat! (persze ha van még, jöhet )[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz focvis #127604 üzenetére
Ez tökéletesen beleférne. De ha jól vettem le, a tiéd még viszonylag új, amiket én nézek, azok pedig 4 - 5 év és 150 - 200e km között vannak (óra szerint, valójában ki tudja... ) emlékeim szerint kb itt kezd előjönni a probléma.
Nem tudom, milyen időközöket ír elő a gyár olajcserére, de 10 ezrenként akkor is cserélném, ha többet is engedne. Ha ez alatt (nekem ez kb fél év) 1- 2 litert be kell tölteni, az még élhető, ha mással nem jár. Olyan autóm már volt, aminél 180e km -nél nem vezérlést, hanem komplett motort kellett cserélni, na olyasmit nem szeretnék még egyszer. -
Acheron
őstag
válasz focvis #127614 üzenetére
Köszönöm az infókat. Nem tekintem győzködésnek, ez is épp olyan fontos, mint a másik véglet. Előre láthatóan úgy 60 - 120 ezer kilométert fogok futni a következő autómmal 3 - 5 év alatt, tehát akár az is elképzelhető. hogy 300 fölé megy. Fontos számomra, hogy olyan motor legyen benne, ami statisztikailag még jól viseli ezt a futásteljesítményt (hibák nyilván mindig lehetnek, a legjobb konstrukciónál is). Nem vetem el teljesen a TSI vonalat, de óvatosabban fogok hozzáállni.
A hosszabb távú tervekben nekem inkább a hibrid technológia a cél, IS300h vagy GS450h (az újabb), amit ki fogok próbálni a következő cserénél. -
Acheron
őstag
válasz molnarpeter #127645 üzenetére
No igen a GTE az bőven kereten felüli. A Jetta Hybrid ritka (égen földön kettőt láttam a Hahun), amennyire láttam nem is forgalmazzák hazai piacon. Megnéztem az 1.4 TSI Passat teszteket (ezekre a motorokra talán nem jellemző az olajfogyás mizéria - van helyette lánc para), nem írtak rosszat ezekről sem. Nekem azért úgy tűnik a számokból, hogy határeset ehhez a mérethez ez a motor - ki kellene próbálni, végül is gép mellől, olvasgatással nem lehet megítélni egy autót.
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #128758 üzenetére
Szia Mágus!
Szerinted van olyan erősebb (~150 ló, 250 Nm) benzinmotor a Skoda - VW - Audi vonalon, amit az átlagosnál nem nagyobb rizikóval be lehet vállalni mondjuk 150 - 250e futással? (Nem a TSI -k lesznek ezek, ezt már tudom )
Ha jól olvasom, az Audi TFSI motorja az nagyjából pont a TSI, így gondolom a gondok is ugyanazok.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #128770 üzenetére
Passat, esetleg A4 ami ezen a vonalon a legvonzóbb, méretben is kb ez lenne a legjobb. 6 - 10 év közöttieket nézegetek most, 2,5 - 3,5 ársávban - de már nem tudom, mi az, amivel egyáltalán érdemes megnézni. A normál, tervezhető szervizköltségekkel tudok együtt élni (rendszeresen karbantartom az autóimat), de az ismerhető időzített bombákat elkerülném, ha egy mód adódik rá.
Az 1.8T alatt TSI, TFSI értendő? -
Acheron
őstag
válasz Magnum_ #136836 üzenetére
Egy plusz gumi szett felnin mindig jó ha van, ha nem is go - no go feltétel. Legutóbb egy százasba került pluszba egy gyári felni - gumi szett (off autó) az ország másik végéből, mert alap (nekem), hogy kettő legyen, és bármikor tudjam magamnak is cserélni. Ha egyből adják az autóhoz, valószínűleg még az árba is bele lehetett volna alkudni - de a felét legalább. A gumi cserés lesz előbb utóbb, de a felni marad.
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Régóta keresek már autót, és attól tartok, el is tart még egy darabig, míg az ideálisat megtalálom. Nemrég képbe kerültek az Audik is, mint a család minden tagjának tetsző típus, ehhez kapcsolódóan lenne kérdésem.
Sok hozzászólást elolvastam a motorokról, benzinesből a 2 literes vagy nagyobb motorok jöhetnek szóba, dízelből pedig a 2.7 vagy 3.0 motorok. Bár az aktuális trendek szerint a dízel iránti kereslet csökkenést mutat, és mivel én legalább 3 - 5 évre keresek autót, ez külön rizikófaktor az értéktartásban, nekem mégis tetszik a dízel karakterisztikája, nem zárom ki őket.
Mindenképp automatában gondolkodom, ha jól értem, itt három lehetőség van: S-tronic, ami gyakorlatilag DSG, a Multitronic, ami fokozatmentes és a hagyományos Tiptronic. A fentiek közül jelen tudásom szerint csak az utóbbival választanék a kínálatból, ami "némiképp" szűkíti a lehetőségeket.
Évjáratban 2010 vagy kicsivel utána, ami szóba jöhet.
Amibe beleütköztem:
Amennyire láttam, a benzines motorok leginkább az S-tronic váltóval vannak párosítva.
A 2 liter feletti benzin motorokról nagyon kevés a fellelhető infó
A4 -ben igen ritka a 3.0 (dízel) motor, legalábbis én keveset találtam a jelenleg hirdetettek között.
Az elérhetőnek tűnő A5 -ök Multitronic váltóval vannak szerelve, erről sok jót nem olvastam.Az A6 -ok szépek és tetszenek, viszonylag gyakori a 3.0 TDI - Tiptronic párosítás, de kicsit nagynak tűnnek (leginkább egyedül járok, évi 15 - 18e km -t, főleg országút és pálya, napi 60km) Lehetőleg szedánt keresnék,most nincs szükségem nagy puttonyra (az A4 Avant még talán belefér, formás kombiként is)
Cirka 4m -t szánok a vásárlásra (+ megelőző állapotfelmérés + átírás), természetesen emellett marad még a szükséges szervizekre, de azt nem bánom, ha nem kell azonnal még legalább fél misit rálocsolni.A fő kérdés:
Reális elvárás ilyen kerettel 2010 évjárattól 200k alatti futású A4, A5 vagy A6 -t találni, ami lehetőleg felszereltségben sem fapad, vagy ideje felébredni? Feleslegesen nem akarom belelovalni magam olyanba, ami nem találkozik a lehetőségekkel, a lepukkant példányokat szintén kerülném.A szívem szerint a három közül az A6 -ot nézném a kényelem miatt, de reálisan alighanem egy A4 is elég (btw, a belső mérete mekkora egy 2010 évjáratú A4 -nek egy első generációs S60 -hoz képest (olyanom volt sokáig)
-
Acheron
őstag
válasz MunezXBK #140004 üzenetére
S60 -am volt csak, ahhoz tudok leginkább viszonyítani. Ha jól tippelem, az A4 ugyanez a kategória. Az A6 viszont még inkább adja a "vas van körülöttem" érzést, és ha jól tudom, a méret mellett a felhasznált anyagokban is többet ad az A4 -nél. Mindemellett ahogy írtam, nekem az A4 méret is elég lehet, 99% -ban egy személy jár vele, az hogy hátra is üljön felnőtt, csak igen ritkán fordul elő. Elöl viszont cél a lehető legnagyobb kényelem. Még versenyben van pár típus, de az egyik befutó nálam az Audi - meglátom melyikből találok leghamarabb jó állapotú, jó árú példányt.
(#140005) bitpork: Igen, én is így tudom, ezért is gondolom, hogy ritka a 200 ezer alatti (a kilométer állásoknak már rég nem hiszek). 7 - 8 évesen már simán benne lehet 2 - 300 ezer (vagy több) bármelyikben, főleg, ha dízel.
Eredetileg csak hazaikat néztem, de a kínálatot átnézve úgy látom, hogy a legtöbb autó akár régebben, akár mostanában, de külföldről behozott (a keresési feltételeim szerinti 71 autóból 5 -nél adták meg, hogy Magyarországi.) Így lehet, hogy ismét Németországból kell hozatnom (ismeretség van, aki behozza). De ez csak akkor, ha itthon végképp nem találok megfelelőt (kint nem tudom, hogyan tudnám vásárlás előtt részletesen ellenőriztetni)
(#140006) Kiskokó: Sokat el is olvastam ezekből, nagyon hasznos volt! Ezért hajlok a 3.0 TDI felé, ahogy látom, a szokásos dízel nyűgökön kívül igazán talán csak a vezérlés lehet grízes az esetleges nyúlás és váltó felőli megoldás miatt - ha itthon venném ezért is viszem el mindenképp állapotfelmérésre vásárlás előtt. (inkább rászánom előre ennek az árát, mintsem hogy benyaljak egy instant vezérléscserét vétel után.) Normál esetben mennyi kilométerenként illik cserélni a láncot egy ilyen motoron?
Évjáratnál a párom ragaszkodik a 2010 vagy utánihoz. Tudom, hogy nem ennek kell mérvadónak lenni, mint ahogy nem is feltétlenül a kilométernek, de azért kell a közös megegyezés, együtt vesszük a vasat, még ha én is fogom leginkább használni Azt viszont látom, hogy ilyen kornál már határeset az az ársáv, amit nézek - ez is indukálta a kérdésem.
Pont a hozzászólásaitokban olvastam többször, hogy a fiatalabb, újabb 3.0 TDI motorok már nem olyan megbízhatóak, mint a régebbiek. Igaz ez a fenti 2010 körüli évjáratokra is? -
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #140015 üzenetére
Köszönöm az infót. Az a sorozat már bele sem férne a keretbe. A négybetűs kódnak utánanézek.
Időközben körbejártam az A4, A6 kérdést (szó szerint is.) Méret alapján az A4 tökéletesen elég nekem, ellenben tiptronic váltósat találni igazi kihívás (a keresésbe eső Quattro -k mind S-tronic váltóval vannak szerelve.)
A6 -nál ez jóval esélyesebbnek tűnik, de a piaci körkép alapján azért az sem egyszerű menet
S5 -ből a közelben is találtam egész élhetőt, de ő is multitronic (+kicsit túl is a kereten).
A váltók közt nehéz eligazodni, ha nincs kiírva a hirdetésre, hogy milyen. Kérdés, hogy ránézésre meg lehet különböztetni valahogy aTriptonic, S-Tronic vagy Multitronic váltókat? Képek alapján én nem láttam különbséget pl a váltókaron. -
Acheron
őstag
válasz bitpork #140205 üzenetére
Értem, akkor ránézésre ez nem mondható meg. Ha jól vettem le, nekem ZF 6HP19 típusú váltót kell keresnem, a kód gondolom az áttételezésről, és egyéb, típuson belüli eltérésekről tájékoztat.
Azt tudom, hogy a Tiptronic sem a Szent Grál, és előbb - utóbb ezzel is elő fognak fordulni problémák, egy felújítás pedig akár belekarcolhat az 500k -ba. Arról van info, hogy egy S-Tronic (DSG) vagy Multitronic felújítás hogyan aránylik ehhez, egyrészt költségben, másrészt az előfordulás gyakoriságában (magyarán melyik váltónál milyen futás várható el (nagy átlagban), mielőtt hozzá kell nyúlni)? -
Acheron
őstag
válasz bitpork #140216 üzenetére
Jogos, nem is várok én jóslást. Inkább a worst case scenario -król próbáltam érdeklődni, melyik típusnál miket kell cserélni jellemzően. Volt automatám, de annak semmi baja nem volt, így váltó hibáról, javításról nincs tapasztalatom (hála az égnek).
Az elektronika nyilván mindháromnál játszik, (bár a költségük lehet eltérő), a mechanika viszont már mindben teljesen más, ez jelentősebb különbséget generálhat egy felújításnál.
A lényeg, hogy tudom, egy felújítás nagyjából be fog nézni, míg nálam van az autó, egy ilyen 1500 EUR költség pedig még élhető is (jó esetben egyszer kell megcsinálni a cirka 3 - 5 év alatt), de pl a dupláját már nem szívesen vállalnám be - főleg ha elkerülhető egy okos választással az elején.
Vezettem már többféle váltóval autót (fokozatmentest még nem), nekem teljesen rendben van a hagyományos automata sebessége és váltáskultúrája. Így nálam is a tiptronic a nyerő a fenti háromból, de azért még ki kell próbálnom, hogy az adott típusra hangolva tetszik - e a közlekedés vele. A Multira nagyon kíváncsi lennék, de jelenlegi tudásommal (ami sajnos nem sok) túl rizikósnak ítélem.
Szakemberrel természetesen mindenképp átnézetem vásárlás előtt - ha már én nem értek hozzá.
Köszönöm! -
Acheron
őstag
-
Acheron
őstag
válasz Acheron #140229 üzenetére
Futottam pár kört még a konkurenciánál, de nagyon úgy néz ki, hogy ha valami alkalmi vétel be nem esik hirtelen, akkor A4 - A6 lesz a vége. Ma megint körbenéztem, egymás mellett az A4 - A6 méreteket. Az ideális továbbra is az A4, de az A6... Must have. Hihetetlen, mekkora hely van benne...
A kérdés lassan már csak a motorizáltság. A4 benzinesben nagyon tetszik pl ez a példány, de sajnos a 2.0 tfsi motorokról nagyon ambivalens véleményeket olvasok, egyrészt nagyon jó teljesítmény - fogyasztás aránnyal bírnak, másrészt a közvetlen befecskendezést jellemző minden nyűgön túl még az olajfogyasztásban is tudnak remekelni.
Mérlegelem a 3.0 TFSI motort egy A6 -ban is, de még ez sem győzött meg, a kisebb (pl 2.0) motorokhoz hasonló véleményekkel találkozom. Mentségére szóljon, nagyon szép hangja van...
A végén lehet bevállalok egy 3.0 TDI -t tiptronic váltóval - ráköltöm, amit kell, és használom az elektromos korszak eljöveteléig. Ha egy modern benzinesben épp úgy vagyonokat kell elkölteni egy magasnyomású benzin (!) pumpára, a benzin (!) injektorokra, és épp úgy problémás pl a vezérlés, akkor ugyanezt egy dízelnél is be lehet vállalni. A quattro meghajtás csak bónusz.
Hogy kérdés is legyen: a 3.0 A6 eseten gyakran elhangzik, hogy a vezérlés csere komoly költség, mert a váltó oldal felőli megoldás miatt ki kell venni a motort. Magyarországi árakkal számolva egy ilyen csere mit kóstál? (csak remélem, hogy ha megveszem az autót, nem ezzel kell kezdeni, de mivel 3 - 5 évre tervezek vele, szinte biztos, hogy nálam jelentkezik a költsége.
Légrúgó: érdemes benne gondolkodni? Tudom az egyszeri felújítás költsége nem kicsi, de a haza utak - nos, enyhén szólva lehet előnye.
A közelben van egy A6 Allroad is. Ennél milyen plusz költségekkel érdemes számolni egy "sima" A6 -hoz képest?
Pl egy ilyen példánnyal nagyon el tudnék lenni. (Az előző verda miatt rengeteg bőrápolóm maradt, így muszáj bőröst venni )[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #140950 üzenetére
Köszönöm az infókat. Időközben átnyálaztam az Allroad kérdést - az én felhasználásom mellett nem nyújt annyi pluszt, amivel többe kerülhet, így ezt a vonalat ejtettem (csak hirtelen ötlet volt a korábban linkelt példány szemlézése után).
A kép jó, tegnap ugyanígy megnéztem egymáshoz közel egy B8 - C6 párost. Az A6 élőben még nagyobbnak tűnik. Logikusan végiggondolva A4, emocionálisan A6. A4 -et nem fogok találni tiptroniccal, ez már látszik.
Motorikusan úgy látom a 2.0 TFSI és a 3.0TDI között fog eldőlni, előbbi nyilván vonja magával a méretet is (A6 -ba kicsi lenne az a motor - szerintem).
Még egyszer köszönöm!
(#140952) focvis: Értem, és több mindennel egyetértek abból, amit írsz. (a vicc jó, nekem is eszembe jutott már ). A logikus énem nekem is azt mondja, hogy vegyél egy A4 méretű autót benzinnel, megbízható automatával. De sajnos nincs ilyen kombó. Vagy választok egy problémásnak mondott benzinmotort egy problémásnak mondott váltóval (ami nincs kizárva, lásd az elsőként linkelt benzines A4), vagy egy kevésbé problémásnak ismert dízelt egy kevésbé problémásnak ismert váltóval, ami viszont egy magasabb fenntartási költséget is magával von (és ki tudja, hogy lehet majd eladni 5 év múlva).
A Toyotát nem egyszerűen eladtam, mert gond volt vele, hanem konkrétan roncsárban visszaadtam a gyártónak, mivel kiesett alólam a motorja és 2,5 misiért szerették volna "javítani". Előtte nem néztem kellőképpen utána - most szeretném ezt elkerülni (mármint hogy 2 év alatt megint 3 misit bukjak egy autón )[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #140992 üzenetére
Ezt nem tudtam, de a típus újraeladhatóságával kapcsolatban nem túl jókat olvastam, ez is egy ok volt a többi mellett, amiért el is vetettem az ötletet.
(#140997) Kiskokó: Ugyanerre jutottam, de ha nem lesz tiptonic, akkor az S-tronic a második a sorban. Nekem sincs jó tapasztalatom a dupla kuplungosokkal, egy másik gyártó ilyen váltójában 65e km -nél kellett vezérlést cserélni, és most sem érzem tökéletesnek a váltásokat. Emellett ami nem tetszik, a D és az R közötti várakozási idő oda vissza.
A WV DSG -jét csak vezettem (Passat 2.0TDI, 140 Le) ott szépen váltogatott, de ugyanúgy problémásnak mondják (de talán többen értenek hozzá, mint a powershitekhez.). Ami szintén feneség ennél a váltónál, hogy a kettős tömegűt ugyanúgy csereberélni kell, mint a kézinél.
(#141000) i-sti: Ha már 4 henger, akkor inkább a benzines TFSI. A kézi váltót már nyugdíjaznám, olyan kevés helyen tudnám használni, amire való, minden más helyzetben jobb az automata. Suliidőben viszem a gyereket a városban, minden reggel 10 - 20 perces dugóval kezdek - ott áldás az automata.
Köszönöm, amit a B8 -ról írtál. Sajnos anyagminőségben nem voltam nagyon kényeztetve az utóbbi egy évben, szerintem egy A4 -é is minőségi ugrás ehhez képest. Egy A6 még inkább. -
Acheron
őstag
válasz i-sti #141011 üzenetére
Már azt, amiben van kettőstömegű. És ezzel nagyjából körbe is értünk: Mivel olyan autót keresek, amivel 99% -ban egyedül járok, az A4 - A6 közül előbbi a logikus választás (családinak ott a párom cégese). Automatát is szeretnék, mert egyrészt megszoktam, másrészt kihasználom. Ebből a legtartósabb a hagyományos, legyen hát az. És itt a csavar: a kettőnek nincs közös keresztmetszete. Tehát vagy választok egy A6 -ot tiptoniccal (és méretéből adódóan nagyobb motorral), vagy maradok az A4 -nél, de bevállalom a rizikósabb váltót, esetleg kalamolok tovább kézivel. A többi eset más típust is jelent.
(#141013) Lacess: Az olajcsere az automatában természetes, a legutóbbinál is az volt az első, hogy lecseréltettem benne vásárlás után (nyilván minden más folyadékkal együtt)
A linkelt autó csak példa, nem konkrét kinézett példány. Szemle nélkül egyébként sem venném meg.
(#141027) bitpork: Miskolc[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #141029 üzenetére
Nyilván én döntök végül, de sokat jelentenek a gyakorlati használatból adódó tanácsok. Nem zárom ki az A6 -ot (nagyon tetszik), de elrugaszkodni sem szeretnék a realitásoktól. A felhasználás módja miatt én a kisebbet tartom logikusabbnak. Az A4 egyébként Passat méret, ha jól tudom. Most egy Aurist hajtok (a feleségemnek vettük anno városi autónak), éppenséggel ebben is elférek, igaz,ez nem is kifejezetten kicsi belülről a méretéhez képest.
Itt próbáltam összeszedni, hogy kb mit keresnék. A keret az ott leírtak szerint cirka 4m + átírás, no meg marad karbantartásra is (pl szűrők, folyadékok motorban + váltóban, stb). A 400k -s vezérléscsere reményeim szerint nem rögtön vétel után ugrik be.
A kínálatot nézegetve viszont úgy látom, hogy semmi garancia arra, hogy ezért az árért megvéve nem kell hamarosan hozzányúlni, lehet bitporknak van igaza, inkább lejjebb kell menni, és a különbségből megcsináltatni a nyűgös dolgokat.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
-
Acheron
őstag
Nemrég tolták be egy közeli kereskedésbe ezt a példányt. Nem sötét színű, nem bőrös, nem szedán. Ellenben viszonylag kisebb kaszni, nagy motor, tiptronic váltó, 2010+ Nincs túlextrázva, de a legfontosabbak benne vannak. A feliratokból ítélve Németországból érkezett, a km valószínűleg csak tájékoztató jellegű. A beltér messze nem olyan hívogató, mint egy A6 (ezek az ülések ne tudom, mennyire kényelmesek). Elég sűrű a hetem, remélem be tudom szorítani, egy mustrát megérhet.
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #141526 üzenetére
Ez ugyanaz a B8, ez sem lesz nagyobb. Kell egy üléspróba. A 3er meglehetősen szűk volt (nekem),az A4 -es elvileg nagyobb, de ez sem táncterem. Most az Auris -hoz méregetem a többit, érdekes, ez nem nagy autó, de belül egész jól elférek - talán mert viszonylag magas (vagy csak megszoktam).
Egyébként nincs szerelem, csak kíváncsi vagyok rá, élőben hogyan mutat.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz CharlieDrop #141532 üzenetére
Amit volt alkalmam próbálni. Egyébként nem a szűk a jó kifejezés, mert nem kényelmetlen, pont passzol. 10 éve alighanem meg is álltam volna ott, de ma már a kényelem előrébb került a preferencia listán - valamivel nagyobb teret szeretnék magam körül.
Nyugodtan írhatod, mit hallottál a kereskedésről. Igazán nem bízok egyikben sem, ha lesz konkrét kiszemelt, irány a legközelebbi márkakereskedés egy állapotfelmérés erejéig. Ha nem mennek bele, nincs mirol beszélni.
(#141528) bitpork: Egy menetpróbából könnyen az lehetne, de egyenlőre csak megnézném. Nekem a bőr nagyon hiányozna, igen megkedveltem a szép, ápolt bőrbelsőket.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz CharlieDrop #141543 üzenetére
2006 -ost próbáltam, amennyire tudom, 2010 -ig nem volt komoly változás a beltér méretében.
A kereskedéshez: mily meglepő ez ma kis hazánkban... Ezért is nézetem majd át a kiszemeltet, ha lesz.
(#141547) Octi: Én nem vagyok szerelő, valakivel muszáj átnézetnem. Akkor pedig már inkább megveszem egy felszerelt, elvileg hozzáértő műhely szolgáltatását. Anélkül kb orosz rulett ilyen értékű, korú és futású autónál a vásárlás.
(#141553) Octi: Tresh megelőzött a kötelezően cserélendőkkel, egyebet nem tudok elmondani... A két legutóbbi autóm rég nem garanciális, mégis márkaszervizbe hordtam / hordom őket.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Acheron #141525 üzenetére
Elmentem, megnéztem. Az állapota szép, nincs lelakva. A festés szemlézve rendben van, a motorháztetőn néhány kisebb kőfelverődés nyoma van - javító festékkel ezt is lekenték. A kereskedő szerint a mérésük alapján három elem volt fújva (motorháztető, egy hátsó sárvédőív és egy ajtó, egyik sem egymás melletti). A bal hátsó ablaknál az ezüst díszléc kissé elállt. 16 -os felniken nem márkás, de 2016 -os nyári gumik voltak rajta (téliről nem esett szó) Az oldalablakok ugyanolyan kódszámúak (Audi logó mindegyiken), így feltételezem nem voltak cserélve. Az alja végig burkolt. A motor alsó burkolat egyik sarka fel volt szakadva, ahogy elnéztem, tolatás közben akadhatott fenn valamin (hátulról előre volt meghajolva kissé). Nagyon nem láttam alá csak amennyire térdelve be tudtam hajolni. Belülről is rendben van, igaz, ezzel a szövet kárpittal nem túl izgalmas. Az ülések nyilván manuálisak. Hátul nincs szellőző, sem középen, sem oldalt, ez nagyon nagy minusz .Az Extrák egy közepes szint, elektromos ablakok + tükörállítás, elöl hátul parkradar, elöl ülésfűtés, klíma, tempomat, navi. A motor szépen jár (amennyire én értek hozzá) bentről egész halk, kicsit felpörgetve nagyon jó a hangja, a motort biztos is tudnám szeretni. Azt nem sikerült viszont kideríteni, hogy mi a váltókód (néztem a pót (mankó) kerék mellett, de ott nem volt semmilyen címke, a szervizkönyvében sem láttam olyat, amit váltókódnak néztem volna Holnapra kiderítik, visszahívom a kereskedőt.
Esetleg motor vagy alvázszámból ez megtudható?
Jah, ugye szervizkönyv van, 206 ezerig vezetve Németországban (tavaly nyárig), így a ~220 akár valós is lehet - már ha elfogadjuk valósnak. Egyébként a kereskedő olyan kereskedős volt - meglátott, kérdezett, mindenre válaszolt, nagyon nem akarta tukmálni az autót, nem volt negatív benyomásom.
Belülről valóban nem túl nagy (kívülről sem, szemre azt mondtam volna a mellette álló Octavia -val összevetve, hogy egyforma, bár arról nem tudom, milyen évjárat) Elférni azért elférek, a ki -be szállás sem nehéz, nem a padlólemezen kell ülni benne. Összenéztem a jelenlegivel, kényelmesen elhelyezkedve mekkora táv van a térdeim között (ajtónak és középkonzolnak támasztva) - az Auris cirka 10 cm -el nagyobb terpeszt enged. Szóval tényleg nem nagy.
A váltó nagy kérdés, a színe és a beltér pedig nem annyira adja a pasis feelinget, nem győzött meg. Ezzel a színnel, szemből nekem kifejezetten "csajos autó" volt az első gondolatom - persze a motort nézve jó vadóc csajszi...
Szerelem még mindig nincs, próbakörre pedig nem akartam menni (ajánlották), az S60 -ba is akkor szerettem bele, amikor az első padlógázas élmény meglepett...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz focvis #141590 üzenetére
Nekem ez nagy meglepetés, a 2002 -es S60 -amban is volt ilyen a B oszlopba építve. Nem annyira miattam, mint inkább a lányom miatt fontos, azóta is emlegeti, hogy az milyen jó volt, én pedig megígértem neki, hogy a következőben megint lesz. Alapnak vettem, hogy az Audiban van ilyen
(#141594) tresh: OK, de az az alap légcserét szolgálja, nem a komfort hűtést/fűtést. Ahogy Focvis is mondja, ilyen van a hátsó légbefúvókkal kialakítottakban is, azokkal együtt.
(#141577) bitpork: Jól van, jól van Mivel leginkább egyedül járok, először a kisebbeket próbálom végig. A váltókódra kíváncsi leszek. Az alvázszámot viszont nem találtam az online ETKA -ban[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #141600 üzenetére
Ahha, akkor nem az én készülékemben volt a hiba. Csak reméltem, hogy alváz és motorszám alapján talán sikerül beazonosítani a váltó típusát, bár a korábbi fórumbejegyzésekből az jön le, hogy ehhez kell a váltókód is. Ezt elvileg kitudja a kereskedő délutánra, de jobban örültem volna, ha van "független" infó.
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #141603 üzenetére
Nem rémlik, persze nem is tudtam mit keresek. Arra az oldalra gondolsz, ahol a motorkód, alvázszám is van? Megkérem, gondolom elküldi. Valami PA-ML320 felirat megragadt arról az oldalról, de ez biztos nem az.
(#141604) bitpork: Ahogy írtam, ott nem találtam ilyesmit (kerestem Mágus útmutatása alapján) Hacsak a kerék alatt, vagy az oldalsó szerelő fedelek alatt nem volt
(#141612) Mágus2: Rendben, köszönöm, elkérem.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz Acheron #141611 üzenetére
Nos, megkaptam az adatok oldalának a fényképét, de matrica / kód nem látszik rajta
Gyártó, Kulcs szám, típus, alvázszám, "hivatalos jelzés" (rendszám? ez volt a PA-ML...) gyártási év van feltüntetve + a vevő neve és címe.
Délután nem tudtam beszélni a kereskedővel, voltak nála, nem hívott vissza.
Holnap még megpróbálom, kapott -e adatot az Auditól motor- / alvázszám alapján. -
Acheron
őstag
Ez is közelben van, meg tudom nézni a hétvégén.
Vélemény? A rendszám látható része és a matrica hiánya alapján külföldi, de honosításról nincs szó a hirdetésben. Egyébként szépnek tűnik. Lehetséges buktatók? -
Acheron
őstag
válasz Lacess #141805 üzenetére
No igen, a "videjó" számomra sem sok értéket képvisel, pont azt néztem én is, hogy inkább digit klíma ment volna bele, ha már S-line és elektromos memóriás ülések...
Btw, a klíma cserélhető digit klímára (csak a vezérlést kell cserélni a panellal), vagy ahhoz már a hűtőrendszerbe (klímakompresszor, stb) is bele kell nyúlni? Mibe fájhat egy ilyen mutatvány?[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz focvis #141814 üzenetére
Pedig kb egy idősek. Igaz, a C6 2004 -től,a B8 pedig 2008 -tól van "szolgálatban", ez biztosan látszik a két modell között, de azért a C6 nem egy idejét múlt forma. C7 pedig nem fér bele a keretbe
Ha már A4, a múltkor szóba került a hátsó szellőzés. Ezen pl van. Ezek szerint ez felszereltség függő lenne a z A4 -eknél? -
-
Acheron
őstag
válasz focvis #141877 üzenetére
Köszönöm, kedves tőled.
Krónikus időhiány miatt nem hiszem, hogy belevágnék egy eleve hibás autóba (bár tudom, bármelyik bármikor eljuthat idáig). No meg azért kompromisszumot is kellene kötni bőven.
Egyébként ha eltekintek attól, hogy motorikusan, váltóban és színben eltér a célállapotomtól , nem is tűnik rossz vételnek. Ha 1 - 1,2m -ból megáll a váltó javítás és a fényezés, és más baj nincs, akkor a korának és futásnak megfelelően kb árában van, de a váltó rizikó már kiesik (egy darabig). A magyar szervizkönyv pedig kifejezetten előny.
Te belevágnál egy banki visszavett javítandóba? (minden él nélkül kérdem, komolyan érdekel)[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz focvis #141917 üzenetére
Azért kellene ott mást is fényezni a jh. ajtón kívül is, az állapot lap szerint legalább három ajtó, két sárvédő és az első lökös is karcos vagy horpadt. A neten van olyan hirdetés, ahol fix 550 -ért javítanák a váltót, + ~200 az elektronika. Ha csak az utóbbi hibás, egész olcsón megúszható.
Befektetési célból megérheti, vagy ha valaki pont ilyet keres. Főleg, ha valaki ilyesmivel foglalkozik.
Látom, a váltóban cserélték az olajat 60k kilométerenként, de a jelek szerint nem sokat használt.Pedig ez nem is egy istrángszaggató motor. Nem kívántam rá a multitronicra -
Acheron
őstag
válasz bitpork #143023 üzenetére
Nem tartom valószínűnek, hogy forma alapján akarnák felismerni az autót (némely típusnál ez nem is egyszerű, lásd pl régebbi S60 - S80, és akkor ott vannak még az optikai tuningok, esetleg a rosszabb, esti látási viszonyok). Ennél sokkal egyszerűbb egyedi azonosító (rendszám) alapján a központi adatbázisból kikeresi a típust. Ezzel - tartok tőle - úgy is csak a honpolgárokat fogják sarcolni. A típuslap és a maximum terhelés OK
-
Acheron
őstag
válasz aliali #143146 üzenetére
Ebben a topicban alighanem az Audiról fogysz tudni tájékozódni, a többi típus itt off kategória. Hogy érdemben hozzá is szóljak, abból kiindulva, hogy SUV kategóriával indultál, vedd figyelembe, hogy ezek a SUV -okhoz viszonyítva viszonylag kis beltérrel rendelkező autók, ki kell próbálnod, hogy ez neked elég -e? A három közül külső méret alapján az A4 a legnagyobb, megítélésem szerint a B8 A4 beltere is picit nagyobb mint egy E90 -é.(mérettől függetlenül mindkettő nagyon kényelmes - megfelelő ülésekkel) A C osztállyal nincs tapasztalatom.
Nézd meg ezeket, és az egyel nagyobb méretosztályt (A6,5er,E) azután válaszd a legszimpatikusabbat - a keretedből mindből kihozható használható példány. A korábbi hozzászólók véleményét erősítve, városi közlekedésre hanyagold a dízeleket.
(#143148) Kiskokó: Omegát keress[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz bitpork #143737 üzenetére
No igen, a MOL szívemhez legközelebb álló húzása, hogy az üzemanyag árakat a Brent olaj ár alapján kalkulálja, de közben a jóval gyengébb minőségű (és persze olcsóbb) Ural olajat veszi és teríti a hazai piacon Elvből nem tankolok MOL kúton (bár semmi haszna, mert minden forgalmazó tőle veszi a naftát )
-
Acheron
őstag
Gondolkodom, hogy ha a következtő két hétben sikerül felvergődnöm Budapestre, megszemlélem ezt a csodát. A 3-0 TFSI motorról konkrétumot gyakorlatilag alig találni, nem túl gyakori. Van esetleg itt gyakorlati tapasztalat, azon túl, hogy TFSI , és ezzel együtt koksz, olajevés no meg 12 liter átlagfogyasztás? Mennyire problémás pl a vezérlés, hajlamos a megkotlásra, és a TDI -hez hasonlóan szintén hajtásoldali (motorkivétellel jár a csere)? Ebben van magasnyomású benzinpumpa és benzin injektorok? A kompresszor mennyire nyűgös egy turbóval szemben? Köszönöm, ha akad egy két tanács.
-
Acheron
őstag
Ha már T(F)SI: megakadt a szemem ezen a kicsikén Mennyire lehet felülni a szopórollerre egy ilyennel? Ötből megállhatna átírással, általános rendberakással, szívósor tisztítással - igaz, az alacsonyabb árnak mindig oka van.
-
Acheron
őstag
válasz focvis #151278 üzenetére
Az egyik off autómra akartam ilyen kiterjesztett garanciát, ott 160e km -ig lehetett kötni max 2 évre, további km korlátozás nélkül.
De ahol van km megkötés, ott azt elérve vége van (ugyanezen gyártó szívfájdalom nélkül elhajtott 7e km -el a km -ben korlátozott kiterjesztett garancián túli problémámmal ) -
Acheron
őstag
-
Acheron
őstag
válasz Májsztró #153524 üzenetére
Azért nem klasszisokkal. Az A4 ebből a szériából ügyesen van pozicionálva, beltérben pl sokkal jobb a korabeli 3er és C vetélytársaknál.
A Passat kétségtelenül nagyobb, de nem olyan sokkal, és ha ültél mindkettőben, azért érzed a különbséget - a körbevevő minőségen. Ár - érték arányban alighanem a Passat jön ki győztesként, de ettől az Audi még lehet vonzóbb. A 3.0 motorral pedig - nekem - egyértelműen ő a nyerő. De ez nyilván szubjektív.