- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
Gazdasági és közlekedési miniszter 84/2005. (X.11) GKM rendeletének 3. §-a szerint személygépkocsik esetén, nem csak a hátsó oldalsó ablakok, de a hátsó szélvédő is bármely sötétségű fóliával jogszerűen ellátható, amennyiben a fólia magyarországi minősítéssel ("H" engedély) rendelkezik, valamint a gépjármű két oldalsó tükörrel van ellátva. Pontosítva:
-A "B" oszlop mögötti üvegek (hátsó oldalsó, hátsó szélvédő) csak érvényes "H" minősítő jellel rendelkező anyaggal fóliázhatók, a fényáteresztéstől függetlenül.
- A vezető üléssor melletti üvegek is fóliázhatók olyan anyaggal, mely rendelkezik érvényes "H" minősítő jellel, de összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 70 %-nál
- Az első szélvédő esetében, kivéve a lehajtott napellenzők által takart felület (ahova sötétítő csík szerelhető), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkező anyaggal, ha összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 75 %-nál.
-
Calogero
addikt
Nha megvettem a téligumikat, már fönt is vannak, most már jöhetnek a fagyos szentek
-
Calogero
addikt
Nekem sajnos kellett lemezfelnit is venni, mert nyári kerekek nálam 16"-sak.
Valamint Structure kerekem van, és nem akartam a sóslével tönkre tenni.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Ma kipróbáltam szakadó esőbe.
8-10 fok
Olyan eső hogy az ablaktörlő is alig bírta.Vizes úton szépen viselkedett.
Volt egy nagyobb intenzív fékezésem is, azzal sem volt gond, nem csúszkált, hanem tette a dolgát, tapadt rendesenHa így viselkedik majd hóban is akkor nem lesz rá panasz.
-
Calogero
addikt
válasz plömplöm #2860 üzenetére
Nem nagy ügy
Az autó listaára 4 milla, amiből a kereskedő elenged 800 000 Ft-ot hogy nála vedd az autót. Ha hitelre veszed az autót többet engednek a listaárból, mert a kereskedő banktól jutalékot kap.
Lehet még alkudni is... ha azt mondod hogy másik kereskedésbe ugyan ez az autó, ennyivel olcsóbb, hiddel nem fogja azt mondani hogy menjél oda.Én országszerte kértem árajnálatot az autóra, majd az orra aládugtam hogy itt ez ennyi.
Elég eltérő árak vannak. Pesten és nyugati országrészben olcsóbb az autó mint itt nálunk keleten.
Volt olyan hogy a pesti és a debreceni ár között volt 300 000 Ft különbség. -
Calogero
addikt
Részvétem
Amikor én esetem volt a motorossal, akkor volt átmenetileg bibi a motoros biztosításával. Akkor nekem is a MABISZ-t. javasolták.
Mekérdeztem hogy működik ez.
A MABISZ megtéríti a te károdat (az én esetembe fizette volna a teljes javítást), majd a MABISZ a költséget peres úton behajtotta volna a motorosan. Szerencsémre megoldódott, könyvelési hiba volt a motoros biztosításánál.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz parandroid #2926 üzenetére
Ha lenne igazság ebben az országban, akkor az okozott kárt és a büntetési tételt ledolgozná/leülné rács mögött a károkozó, ha nagykorú, de sem javai, sem keresete,
Teljes mértékben egyetértek veled.
A végrehajtásról meg annyi, hogy simán be lehetne hajtani a kint lévő összeget bárkitől.
Vannak olyan tulajdonok/jövedelem ami névhez kötöttek (bér, ingatlan, gépjármű). De pl vannak olyan holmik amit elvihet.Itt egy Pl
X tartozik 100 000 Fttal Y-nak.
Y bepereli.
X nem fizet
Végrahajtás következik.A bírósági végrehajtó feltételezi, hogy pl a számítóggép amit X használ, az az övé. Ezt felírhatja a foglalási jegyzőkönyvbe.
Erre X azt mondja nem ő vette, nem ővé a gép.
Erre a végrehajtó akkor mutassa számlát. (A számlán név szerepel és nem X-é akkor nem viheti el, de ha X neve szerepel rajta, vagy nincs név vagy számla, akkor elviheti).Ekkor X-nek ellen keresetet kell benyújtani a bíróságra, hogy a lefoglalt számítógép nem az övé. Ha tudja bizonyítani hogy nem az övé, akkor visszakapja. Ha nem akkor két lehetősége van.
1. fizet
2. nem fizet de a gép marad, melyet a bíróság értékesít, és annak árát átadja Y-nak.
Az ügynek vége.És itt van a másik dond.....
A bírósági végrehajtó akkor is megkapja a fizetést ha sikerrel jár, és akkor is ha nem. Magyarul sz@rik az egészre. Egyszerűbb ráírni a jegyzőkönyvre, hogy "nincs lefoglalható vagyona" (kb 5 perces melő), mint hogy menjen ott a huzavona. -
Calogero
addikt
Kedves peterkeT beköltöznék én is.
Opel Astra H 1.4 Easytronic Enjoy+ (facelift) 2007
Nyáron:
Télen, ronda lemezfelni+műanyagtárcsával:Ui. Azt hogy melyik kép kerül az #1-be azt rábízom a moderátorra, hogy neki melyik tetszik (nekem mind tetszik, de én elfogult vagyok)
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Egy kicsit a váltóról
Nincs kuplung pedál a kocsiban. A váltónak van egy teljesen automata módja, ilyenkor a váltás automatikusan történik. Valamint egy manuális része, ilyenkor ha előre tolod a kart akkor fölfele váltasz , ha lefele húzod akkor pedig visszafele. Az aktuális sebesség fokozatot a kilóméterórán láthatod.
Ha gyújtás közben nem taposod a féket akkor nem indul be a motor.
Ha járó motor mellett a váltó üresben van, addig nem tudod sebességbe rakni amíg nem nyomod a féket.
Ahogy engeded fel a féket az autó úgy kezd gázadás nélkül megindulni, a kézikönyv ezt nevezi "kúszás" funkciónak. Diesel motorral szerelt autóknál a kúszás intenzívebb.
Ha a tengelykapcsoló hőmérséklete túl magas akkor a kúszó funkciót a váltó letiltja.Ha a váltó manuális módban van és a fordulatszám túl magas, automatice felkapcsol egy fokozatot (nem pörgeted szét a motort), ha pedig fordulatszám túl alacsony akkor pedig le.(lefulladás ismeretlen fogalom, illetve nagy művészet kell hozzá)
A váltónak van egy úgynevezett téli üzemmódja is, de ez csak teljes automata módban működik. Ilyenkor az autó 2-es sebeségi fokozatban indul.
A Easytonic váltóvall ját egy sport üzemmód kapcsoló is.
Ilyenkor a motor gyorsabban reagál a gázadásra, (Sport gomb ki: sebesség 90, Sport gomb be:sebesség 120 (változatlan gázpedál állásnál) a lengéscsillapítás és a kormányzás közvetlenebbé válik. A váltási idők lerövidülnek.
Másik dolog amit a váltóval együtt kaptam, az a HSA emelekdő aszisztens.
Az emelkedőn megtartja egy ideig az autót, hogy ne guruljon vissza. Minél erősebb a motor, annál hatékonyabb a HSA.Az autót nem gyorsulásra/versenyzésre használom. A gyári adatok szerint a lomhább és kisebb végsebességre képes az easytonic váltóval szerelt autók,mint a normál váltós, de ugyanolyan motorral szerelt autó.
A fogyasztással sincs gondom.
Városban: 7.7 - 7.9
Vegyes: 5,8-6,0
Ezek az eredmények mind teljes automata mód használata mellett születtek.Szeretem a váltót nagyon....főleg városi dugóban nagyon jó, nem fárad el a lában a sok kuplong+fék+rángatni a botot. Sokan azt mondták hogy ez elveszi a vezetés élményét, de ha csak arra vágyok arra ott a manuál mód, és lehet tollni előre hátra (mint a rally autókban
Akinek csak a sebesség, és a gyorsulás a fontos, annak nem ajánlom. Erősebb motorral már nem is rendelhető.
5 sebességes: 1,4 (90LE) 1,6 (115LE)
6 sebességes: 1,3DTH (90LE) -
Calogero
addikt
1.8(140LE)-hoz rendelhető 4 sebességes automata.
Létezik még egy 6 fokozatú automata váltó, de azt kicsiny országunkban nem forgalmazzák.
Utálom is hogy nem egységes a forgalmazás.
Pl Németországban forgalmazott Easytronic váltóval szerelt autó esetén, lehet manuálisan a kormányról is váltani, de ez az itthoni gépekből kikerült[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Én is akartam váltani, de a CASCO miatt maradtam a Generalinal. 14 xxx/negyedév
-
Calogero
addikt
Mielőtt arra a téves következtetésre jutnánk, hogy akkor mi most már nyilván Nyugat-Európához tartozunk, hiszen a számok is ezt mutatják, érdemes megnézni, mely típusok állnak jól Európában, és melyek nálunk. 2006. legjobbja odakint – kapaszkodjanak meg – az Opel Astra. Egy bő hároméves modell! Persze ha a saját Népítélet statisztikáinkba belenézünk, láthatjuk, hogy ez a mostani H-széria az autóhasználók szerint a valahai legjobb Astra (7,7 pont), ráadásul jól is néz ki, talán nem véletlen, hogy sikeres. Magyarországon csak a hetedik helyen szerepel.
Hatodik Európában a Corsa, amelyet a magyar használók minden idők legjobb kis Opeljének tartanak, igaz, nálunk ezzel csak a 11. helyre lép
Forrás: Totalcar
-
Calogero
addikt
Sziasztok
Króm Astra feliratot keresek..... -
Calogero
addikt
-
Calogero
addikt
válasz Pinya007 #3056 üzenetére
Valószínű CIM modul hülyéskedik veled. Típus hiba
A CIM (Column Integration Module) a kormányoszlopon elhelyezett modul, amely többek között a gyújtászárat és a villogó- és ablaktörlő-kapcsolót tartalmazza. A következő (részben extra) alrendszereket egyesíti:
Indításgátló, kormánykerék-távirányító, transzponder-antenna, gyújtászár, irányjelző kar, fényszóró/tompított fényszóró kar, Sebességszabályozó kar, információs kijelző kapcsolók, ablaktörlő kar, rádióvevő a kulcs-távvezérléshez, kormányszög-érzékelő, kürtkapcsoló, PEPS (kulcs nélküli hozzájutási és indítórendszer) indítógomb és ESCL (elektromos kormányzár). A CIM a kormányoszlop huzalozás költségeiknek és súlyának csökkentése érdekében került kifejlesztésre.
Indításgátló (Immobiliser 3) műveletA CIM-vezérlőkészüékbe beépítésre került az indításgátló művelet (Immobiliser 3). A CIM-vezérlőkészülék a feldugott transzponder-antenna segítségével kommunikál a transzponderrel a gyújtáskulcsban, és kiértékeli a transzponder jelét. Ha a gyújtáskulcsot érvényesnek ismeri fel, még ellenőrzi a REC, UEC, IPC-vezérlőkészülék azonosítóit. Ha ebből legalább 2-t érvényesnek ismer fel, folytatódik az engedélyezési művelet az ECM-vezérlőkészülékkel végbemenő kommunikációval, gyújtás BE állásban. Az ECM-vezérlőkészülék az indítás engedélyezését kéri a CIM vezérlőkészüléktől. Sikertelen engedélyezés setén el kel távolítani a gyújtáskulcsot a gyújtászárból, , és a Key IN státus ismételt felismertetésével kell kezdeményezni az új engedélyezést a transzponderen keresztül. A analóg jelek digitális jellé alakítása a CIM-vezérlőkészülék feladata.
Valakinek használt a kulcs csere, valakinek a CIM modul cserélje hozta a megoldást.
Az én CIM modulom úgy meghülyült hogy egyáltalán nem indult az autó. Szerencsémre garanciába kicserélték, mert állítólag 150 000 körül van az egységnek az ára.
Állítólag van szoftverfrissítés, ami segíthet.Bővebb infó : [link]
Tedd fel itt is a kérdést : Astra H Club -
Calogero
addikt
Kellemes Karácsonyi és balesetmentes ünnepeket kívánok minden topik lakónak.
-
Calogero
addikt
válasz urban racer #3471 üzenetére
Ha Astra H-d van akkor neked is itt a helyed
Web oldal : Astra H Club
Itt pl össze van gyűjtve az autó típus hibái, hasznos tippek szerelési ötletek.
Fórum: Minden ami H AstraA web oldalra és a fórumra külön-külön kell regisztrálni.
És gratula a járgányhoz.
Motor? Típus? Felszereltség?
-
Calogero
addikt
Lopott H Astra kerestetik
GRAFITSZÜRKE, KÖRBE SÖTÉTÍTETT ABLAKOK, VONÓHORGOS, 1.3CDTI CARAVAN
RENDSZÁM KNS-707.
PEST MEGYE
[ Szerkesztve ]
-
-
Calogero
addikt
Kipróbáltam a legújabb 1.6-os motort. Nagy élmény volt a 180LE....
Veszek magamnak is egy Astrát, de meg várom az új 1.4-es motort, ami állítólag jövőre lesz kapható (120-140Le).A mostani 1.4-es a páromé, de én is szívesen vezetem.
Igaz hogy nem egy erő gép, de azé nem olyan gáz. A pályán is jól lehet haladni vele. Emellett nem eszik sokat.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz urban racer #3569 üzenetére
A H Astrám órája is csal.
Kilóméteróra: 100
GPS: 96
Fedélzeti Computer (Test Mode): 96
195/65/R15 Téli gumival, majd megnézem a nyári Structure kerekekkel is. -
Calogero
addikt
Én: 1979 Kocsi: 2007
-
Calogero
addikt
Szerk: Kétszer ment el
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Én is lehetek ilyen "öreg",papíron, de van még egy másik születési évem is.
A TB-nél és a Honvédségnél is 1971-ben születtem.
Még ált.sulis (10 éves) voltam, amikor jött a papír, hogy jelenjek meg sorozásra.
Akkor bementünk, jót nevettek odabent, és mondták majd javítják a dátumot. De nem tették meg. A következő papírt már akkor küldte a honvédség amikor közölte velem hogy túl koros lettem, s már nem vagyok sorköteles.
A TB már akkor javította, azzal nem is volt gond.Ekkor már azthittem hogy minden rendben lesz, de tévedtem...
2000-ben adókártyát kellett igényelnem. Az igénylés után pár nappal behívattak az APEH-ez... közölték velem, hogy én nem is létezek ebben az országban.
2000 őszén kaptam új személyiszámot, ekkor kerültem nyílvántartásba.[ Szerkesztve ]
-
-
Calogero
addikt
-
Calogero
addikt
válasz Rover623 #3796 üzenetére
Asszonynak lesz, és neki ez tetszik, pedig próbáltuk mást is Focust (nem jött be), néztünk Audit (főnököm A6-t) arra nincs lovetta, meg túl csili vili a belső, nem pór népnek való.
1,6T több mint 6 millára jönne ki ugyanolyan felszereltséggel mint amivel a mostani Hi Astránk van szerelve.
1.8. a 2009 modelévben úgy hírlik hogy le kerül a palettáról.Azért kell 1.4 mert az asszony ezt tudja fentartani......
I_Am: Most is H Astránk van és nincs semmi gondunk a belsőtérrel még két gyerek üléssel is letesztelve.
-
Calogero
addikt
válasz V.Stryker #3954 üzenetére
A 9 lityi ténleg sok....
Az én Astrám is meghízott 1200-1300 kg körül van.
Teljesen elégedett vagyok a fogyival város 7,2-7,5.
Mostanában csak autópályáztam vele. 96,65 liter benzinnel megtettem 1730 km-t
Bár nincs hajtva... Tempomat 100-110-re belőve. Kb ez az idelás tempo az Astrámnak max 130, de 150 fölött drasztikusan emelkedik a fogyim, főleg sportgombot használva Ilyenkor pályán a 8,0 - 8,5 a fogyi sport gombbal pedig 9 fölött van.1,7 Diesel Astráknál is voltak gondok a fogyasztással, nekik sikerült egy szoftver frissítéssel megoldani a problémát.
Én a szervízbe jelezném problémát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OLED TV topic
- Formula-1 humoros
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző