- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #27678 üzenetére
Ez gyári felni, ilyen felnivel jött ki a Cosmo felszereltségű Astra H
-
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #27765 üzenetére
Az Opel sose a minőségi összeszerelésről, minőségi anyagokról volt híres.
-
Calogero
addikt
válasz davee_92 #27854 üzenetére
Ami a cseréhez kell:
Egy másik (nem feltétlenül új) GID kijelző valamint egy új beépítőkeret, amennyiben BID-ről cserélünk. Ugyanis a BID és a GID dőlésszöge más, ezért más beépítőkeret is kell hozzá!
Melyik kijelzőhöz, melyik keret kell:
BID-hez: 62 36 651
TID-hez és GID-hez: 62 36 650
GID-hez: 62 36 652A kijelzőnél nagyon FONTOS, hogy legyen szétpárosítva az eredeti autótól, ugyanis enélkül nem lehet majd felprogramozni a saját verdánkhoz!
Ha megvan az új kielzőnk, akkor már csak ki kell cseréltetni egy márkaszervizben. A régi displayünket szintén szét fogják párosítani az autónktól, majd az új csatlakoztatása után összepárosítják azokat
A kijelző cserét egyébként csinálhatjuk magunk is, ha van már gyakorlatunk. Otthon szétszedjük a középkonzolt, majd a kijelzőt nem csavarozzuk vissza, csak a csere és a tech2-ös betanítás után.Kiszerelés:
Kiveszed a rádiót (a négy lyukba bele kell dugni a 4 szöget, utána kihúzható), utána kinyitod a hamutartófedelet így akkor a klímakonzolt ki tudod pattintani (nagyon erős fém fülek fogják (4db) először a felső fülekből, így lehajlik a hamutartó felé (ezért kell csak simán kinyitni), utána az alsókból felfele ki tudod húzni... Utána a középkonzol keretét alul két csavar fogja, ezután még a szellőzőrostélyok magasságában két patent. A kijelzőt a keret illetve két csavar tartja a helyén, előbb a keret alsó füleit magunk felé kiakasztjuk és a keretet lefele húzzuk...
Ha nincs hamutartód akkor a váltó és hamutartó környékét is meg kell bontani. -
Calogero
addikt
Ma láttam a verdámat a belvárosba...
Egy kicsit átalakult...
Az én fóliám lekerült, helyére teljesen le lett sötétítve.
Az első hűtőmaszk irmscher féle rácsra lett cserélve
A kerékről lekerült a dísztárcsa, maradt a csupasz structure kerék, illetve a fékek pirosra lettek festve.
Illetve kapott króm tükörborítást. -
Calogero
addikt
válasz Declare #27922 üzenetére
Ezt a huhogást már több 1,7 H Astrásról hallottam. A z ők elmondásuk szerint a szervizek is tanácstalanul álltak a dologhoz.
Több variáció is született
1.
A generátor szabadonfutó szíjtárcsája ha megszorul akkor, csinál ilyet..Hajtás irányban be kell ékelődni, ellentétes irányban pedig el kell csúsznia. Csere után megszűnt a hang. Vedd le a hosszbordás szíjat,'s próbáld a generátort így megforgatni..2.
AZ enyém is ugyanezt csinálja, mármint bemelegés szempontjából.......és kb. 9000km óta reggel hidegen benne van a bagoly,.aztán, ha bemelegszik csendesebb lesz a huhugás......menetteljesítménybe romlást nem vettem észre, és most már 30e felett járok......Most ősszel, ha lesz idõ, akkor utánajárok a huhugásnak....tudniillik, hogy a turbó, és a kipuf öntvény közt lévő csatlakozásnál ( 3csavaros rögzítés) kispórolták a tömítést.....és mivel szvsz a 2 öntvény nem egyformán melegszik, viszont valamennyire deformálódik, na onnan huhog a bagoly SZVSZ !
Tömítés oda gyári nincs, szvsz csináltatás lesz a vége....
-
Calogero
addikt
Van még pár eldöntendő kérdés.
Pl a szín
nekem a fekete testszik ( főleg hogy fekete lesz az alu felni alatta) de akkor 2-3 naponta kocsi mosás az biztos., kagyló metál Ez ami hasonlít a Opel Pannacotta színére, ilyen volt az astra is. Azt szerettük mert a kosz nem nagyon látszott meg rajta. Insricption fehér (színváltós fehér. fehérből átmegy sárgás fehérbe)
Insricption ezüst (színváltós fehér. ezüstből átmegy metál kékbe)De ami a legfontosabb a motor amin még nincs döntés.
Benzin vagy Diesel
Benzinnél választható:
T6 sor6 ikerturbó 2900ccm 329LE 440Nm 2100-4200min fordulatnál
T5 sor5 2490ccm turbó 254LE 360Nm 1800-4200 min fordulatnál
Diesel választható:
D5 sor5 ikerturbó 2400ccm 215LE 440Nm 1500-3000min fordulatnál
D4 sor5 ikerturbó 2400ccm 181LE 420Nm 1500-2500min fordulatnálMindegyik motorhoz 6 sebességes automata váltó, összkerék hajtás
A motorokhogy gyári vegyes fogyasztásokat adtak meg (benzin: 10l, 8,9l, dieseleknél: 6,4)
De ezeknek nem hiszek,
Nagyrészt városba lenne használva.
Mivel nem akarok úgy járni mint az Astra esetén nehéz kaszni gyenge motor párossalNekem így elsőre D5 tetszik, szerintem a D4 kevés 2505 kg-hoz, benzinesek szerintem szeretik a hasukat főleg városba.
-
Calogero
addikt
Azért kell nagyobb autó mert bővül a család.
Új autót vennék 0km-est.kb 1 millióval olcsóbb a az erősebb diesel a gyengébb benzinestől az erőseb benzinestől pedig 1,5 millióval.
Az opelt most adtuk el 6 év kilenc hónaposan garantált [link] km-rel.
hdman: nagyobb családhoz, nagyobb autó, ahhoz pedig nagyobb motor jár
Pannacotta-nál nincs is jobb, és még finom is.Kóstold meg: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz Declare #28227 üzenetére
Hibakódot nem kaptál?
Hibakód kiolvasás H Astra esetén
1) váltó üresbe, motor leáll
2) féket benyomod, gázt padlóig benyomod és mindkettőt így tartod
3) gyújtást ráadod (de ne indíts)
4) ha hibakód van a rendszerben, a műszerfalon a kilométer-kijelzőn megjelenik az ECN XXXXXX üzenet, ahol XXXXXX a tárolt hiba kódja. Ha több hibakód is van, akkor azokat egymás után sorban kiírja.
5) ha nincs hibakód, akkor az ECN 000000 üzenet jelenik meg1,7 GTC végsebessége gyár szerint 182.
szerintem 180 utazó egy kicsit sok neki.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
válasz mephi666 #28607 üzenetére
Én úgy tudom ha kárt okoztál másnak,azaz elismerted a felelősségedet, akkor majd biztosítód küld egy levelet, amelyben közlik mekkora a kár amit okoztál.
Itt van választási lehetőséged.
1. kifizeted a biztosítónak az összeget, így megtartod a bonus-manus besorolásod.
2. nem fizetsz, de akkor hátrébb sorolnak 2 szinttel. -
Calogero
addikt
válasz diablo1984 #28703 üzenetére
Az enyémbe 44-es volt, nem is bírta sokáig.....
Még garanciába cseréltek 56-osra.Egy márka társam szintén 2007-be vette az autó ő viszont gyárilag 56-ot kapott bele.
Az enyém 1,4 (90 LE Easytronic) tele extrával (riasztó,digi klima xenon, elekt. tükör, ablakok....stb) 44Ah
A srácé: 1,4 (90LE) full fapad, se riasztó, sima kézi tükörmkézi ablakokkal) 56Ah -
Calogero
addikt
Debreceniek és környékbeliek figyelem:
[link]
Valaki ismeri őket? -
Calogero
addikt
válasz bajusz15 #28879 üzenetére
Valószínű CIM modul, aminek a forrasztási pontjai elég silányak. A csatlakozónál kilazulnak, és nem érintkeznek rendesen. Nekem cserélték kétszer is majd 2010 év végén jött rá egy visszahívás.
Azóta nem volt CIM modul problémám.KB 5-10 perces művelet volt, egy szorító kapoccsal rögzítették a modult a helyére.
-
Calogero
addikt
válasz Declare #28925 üzenetére
Hátsó elektronika modul (REC)
A hátsó elektronika modul (Real Electrical Center, REC) a csomagtérben baloldalt a szerviz-csappantyú mögött balra található központi modul, amely biztosíték- és relédobozt, valamint vezérlőkészüléket tartalmaz. A vezérlőkészülék az LS CAN buszon keresztül kommunikál a busz többi résztvevőjével. A REC vezérli többek között a hátsó világítást, a hátsó ablaktörlőt, a központi zárat és az elektromos ablakemelőt. Különböző érzékelők (pl. üzemanyagtartás töltöttségi szint) adatai kerülnek beolvasásra, és az értékeket a REC busz-információként továbbítja.
A megfelelő jel vétele után a következő műveletek kerülnek vezérlésre:
Villogó,Utánfutó világítás,Vészvillogó,Hátramenet lámpa,Bal / jobb parkolólámpa,Féklámpa,
Helyzetjelző lámpa,Hátsó ködlámpa,Nappali világítás,Út megvilágítása (Follow Me Home),
Vészvilágítás,Izzóellenőrzés,Belső világítás,Központi zár.
Elektromos ablakemelő művelet (a REC felelős az elektromos ablakemelőkért, és közvetlenül vezérli az ajtókban az összes állítómotort).
Riasztóberendezés művelet (a REC soros UART-porton keresztül kommunikál az ultrahangos riasztórendszerrel, illetve a riasztószirénával).További műveletek:
Üzemanyagtartály feltöltöttségi szintje, a REC beolvassa az üzemanyagszint érzékelője által szolgáltatott adatot, és a buszra küldi azt.Utánfutó-modul: a REC-re feldugható az utánfutó-modul, azután erre csatlakozik az utánfutó-csatlakozó kábelkészlete. Amikor a REC felismeri, hogy valóban megtörtént az utánfutó csatlakoztatása, megfelelő információt küld a buszra, vezérli az utánfutó lámpáit, és az utánfutóknál is elvégzi az izzók ellenőrzését. Az utánfutó hátsó ködlámpái és tolatólámpája mindazonáltal nem kerül ellenőrzésre, mivel a kereskedelemben kapható legtöbb utánfutó nem rendelkezik ezekkel a funkciókkal.
-
Calogero
addikt
-
Calogero
addikt
válasz KillHates #29209 üzenetére
Lehet a Test Mode-ra gondol, de azt hiszem csak akkor hívható elől ha fel van programozva Tech2- vel a Board Computer. (de ebbe nem vagyok biztos)
Ezt találtam a Test Mode-ról:
Coolant: Kühlwassertemperatur - Coolant-fluid (?) temperature
U-Term30: Batteriespannung - terminal 30 (battery-) voltage
Sensor: Außen-Temperatur gemessen - Outside Air Temperature
Speed: Momentangeschwindigkeit - speed
Display: Außen-Temperatur angezeigt - displayed outside air temperature (filtered)
LED/LCD Temp: Temperatur des LCD-Panels - display panel temperatureRC-Inst: Momentanverbrauch (wie im BC angezeigt) - actual fuel consumption
RC-Time: gemittelter Verbrauch (letzte Minute (?)) - average fuel consumption, last minute?
RC-Dist: gemittelter Verbrauch (letzte 50km (?)) - average fuel consumption, last 50 km?
TC-Inst: Tankinhalt Momentanmessung - actual fuel level
TC-Time: Tankinhalt gemittelt - average fuel level, filtered
TC-Dist: Tankinhalt noch weiter gemittelt - average fuel level, filtered one more time?
TC-Dist/RC-Dist = Reichweite - reachable Distance
Inj-RC: Momentanverbrauch [ml/s] (*3.6=l/h) - actual fuel consumption ml/s -
Calogero
addikt
válasz Findzs #29745 üzenetére
Az enyém beállt úgy 6,7-7,0 közé ( extrém használat mellett volt ez még jóval kisebb is) de fölé sosem ment, még a páromnál sem.
Pedig mi igazán vegyesen használtuk.Párom teljesen automatán, én felfele kézzel váltottam, visszaváltásokkal nem foglalkoztam ( de ha nem volt kedvem váltani akkor én is rábíztam magam az automatára)
Ami közös volt mindketten ahol lehetett használtuk tempomatot.(még visszagyorsításra is)
-
Calogero
addikt
Az alapmodell várhatóan egy egyliteres, háromhengerest benzinest kap.
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Kellemetlen.....
-
Calogero
addikt
válasz AMD Power #30487 üzenetére
Mi 2007-ben hitelre vettük az autót, de csak azért mert akkor járt hozzá ajándék extra csomag (digi klima)
Felét kifizettük mint önerő, a másik felét pedig utána egybe, gyorsan le is zártuk a hitelt.
2007-ben még a hitel volt a divat, adták fűnek-fának már 0% Önerőre is. Ha kp-re akartad venni az autót majdnem kiutáltak a szalonból.A mostani vásárlásomnál már nem tapasztaltam ilyet. Már örülnek annak is, ha valaki autót vesz.
Amikor Astrát vettük, úgy kellett várni az eladóra, most meg ott volt velünk 3 is. -
Calogero
addikt
válasz AMD Power #30507 üzenetére
Én Astránál sose értem el km-t mindig az idő miatt szólt az autó, azaz évente cseréltem.
2008:11881 km óra állásnál
2009:25838
2010:41039
2011:43953
2012:45842
2013:46667Az autót most adtuk el 50 526km-rel.
Declare Azért írnak neked a gyártó 30 000-et hogy minél hamarabb cserélj majd újra
-
Calogero
addikt
válasz Declare #30695 üzenetére
Ha neked ezt írja ki akkor rugalmas átvizsgálási intervallum van felprogramozva az autón.
A szervizintervallumok hosszát a használattól függő számosparaméter határozza meg.
Amikor a következő szervizeltetésig hátralévő távolság kevesebb mint 1500 km, akkor a gyújtás
bekapcsolásakor megjelenik az InSP felirat és 1000 km hátralevőtávolság. Ha kevesebb mint
1000 km van hátra, az InSP felirat jelenik meg néhány másodpercre. Végeztesse el a karbantartási
munkákat egy héten vagy 500 km-en belül (amelyik hamarabb bekövetkezik) egy szervizben.A hátralévő távolság kijelzése:
1. Kapcsolja ki a gyújtást.
2. Röviden nyomja meg a napi kilométer-számláló nullázó gombját. Megjelenik a kilométer-
számláló.
3. Tartsa nyomva a nullázó gombot körülbelül 2 másodpercig. Az InSP felirat és a hátralévő
távolság megjelenik a kijelzőn.Ha tetszik ez a funkció, NE enged törölni Tech2-vel a szervizintervallumot olajcsere esetén - csak a Reset+gyújtás módszerrel - mert a Tech2 átállítja fix 30.000km/1év-re a szervizintervallumot. Ettől kezdve a műszeregységen nem követhető mennyi km van még hátra és többet a rugalmas szervizintervallumra NEM lehetséges a visszaprogramozás!
A szerviz könyvben úgy emlékszem volt ilyen zárójelben +1 hónap vagy + 1000 km
Ahová a következő szerviz időpontját szokták megadni.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Sziasztok!
Rég jártam itt.
A kis "dög" hiányzik, utoljára július végén láttam. Nálam maradt még egy két cucc, azt adtam át a srácnak.
Egyúttal tanácsot is kért hogy milyen izzót vegyen. Erre jutottunk végül: Philips X-tremeVision 85122XV, de sokáig versenyben volt Osram 66240SVS SilverStar-is.
Meg mondtam neki ha már cserél akkor a sárga helyzetjelzőket is cserélje le, a befutó Osram T10/W5W Cool Blue IntenseCsere után készült pár fotó
Helyzetjelző előtte: [link]
Helyzetjelző utána: [link], [link]
Tompitott előte:[link], [link]
Tompított utána: [link], [link], [link], [link]Ami érdekes volt az hogy a gyári eredeti két izzó nem egyidős volt . a jobb oldali 2006 év elejei, a bal oldali 2007 tavaszai gyártású (az autó 2007 júliusi) A 2006-os adta meg magát.
A gyári izzó ilyen volt benne: GE XENSATION D2S 35W 53500 Hungary 4200K 3100 Lumen
A Philips pedig 4800K 3200 lumen.Én már vásárlás után cserélni akartam a gyári izzókat, de párom lebeszélt róla. Nekem így jobban tetszik.
A nagy "dög"öt is nagyon várom már, hívtak sajnos hogy csúszás lesz átadásból. , legfeljebb a forgalomba helyezési díjat lealkudom még
-
Calogero
addikt
válasz Declare #30975 üzenetére
Az első kép fényképezőgéppel készült még új korában. A mostani pedig mobillal.
Egy kört tettem vele így az éjszakába, jobban világított mint a gyári.
Élőben nem látszik ilyen kéknek, és igen a Audi is ezeket az izzókat használja, meg pár felső kategóriás autó is. Állítólag a XC60-somba is ilyen lesz (csak látnám már)A régebbi gyári izzó fogta magát és beadta a kulcsot, minden tizedik felkapcsolásra kezdet csak el világítani.
Ha fel is kapcsolódott akkor is először kékes-zöld színű lett majd utána kezdet fehéredni, de sose lett olyan sárgás fehér mint másik oldal.Petya25 Én már nem hiszem hogy vakítani fogok, mert már nem az enyém az autó. Kategóriát váltottam,bővült a család, kellet a nagyobb autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...