-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
glutamin
őstag
Szép lesz.
Kérdés:
Apró kőfelverődés okozta sérüléseket ki hogy javítja? Meg van egy pár egyéb hiba is nálam a kasztnin. Meghúzta egy ág ilyesmik. Nemrég rendeltem egy gyári festékfilcet, de azzal csak a nagyon kis felületű (pár mm2) hibákat akarom kijavítani egy kis rozsdalecsiszolás és zsírmentesítés után.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Anyámék Corsájának volt hasonló gondja (98-as B corsa szintén 1.2-es 16 szeleps motorral). Ott valami légmennyiségmérő volt szar és ~100k-s csere lett a vége. Eleinte csak olyan volt minhta lenne egy kis holtjátéka a gázpedálnak később meg egyre zavaróbb lett a jelenség.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Atesz, ha meglesza teljes kasztnifelújítás, írhatnál egy összefoglalót a költségekről is. Sztem többen is vannak itt a fórumon, akiknek ez hasznos infó lenne.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
-
glutamin
őstag
Pontosan erről van szó. Nem lehet sajnos érvényesíteni az eladási árban a bekerülési költséget. Ennyi pénzért viszonlag jó állapotó 4-5 évvel fiatalabb astra is van már szintén 4 ajtós diesel.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
-
fekeandras
őstag
Szerintem a jelenlegi front rész nem a legszebb (nagyon elüt az autótól).Ha az enyém lenne kicsréltetném ilyenre.Ez nagyon tetszik.Semmi kihívó vagy gagyi spoiler, egyszerűen csak szolídan letisztult és szép.A 150lovas moci berakásához elég sok mindent ki kéne cserélni rajta.Szerintem az már végképp nem érné meg.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Ha érdekel az anyagi vonzata egy 1.3=>2.0 mókának majd szólj Még friss adatokkal tudok szolgálni de 2-3 év múlva már lehet nem
Én megcsináltam rajta mindent, csak nagyvonalakban kerekítve:
-kasznismeló+festés+műszaki: 200e
-2 literes motor és alkatrészek: 90e
-beépítés, átépítés, amit még kellett cseréltek (vízpumpa, ac pumpa, szíjak, olaj, folyadékok, elektromos meló, stb..) ez is nagyon sok volt de már nem tudom mennyi pontosan, 50-nél több volt (csak a vízpumpa és az acpumpa a fele önmagában)
-külső gsi elemek, lámpák, csomagtérajtó, küszöbök amik ugyan mai napig nincsenek felrakva, lökhátítók és még jópár cucc: 90e
-csak gumira és felnire (csak acélfelni!) is sokat költöttem: majd 20e volt ami fent van 4 opel gsi lemezfelni + még kettőt találtam hozzá az is vagy 6e, a 4 barum volt 25e, 4 contintenal volt 25e, 4 téligumi felnivel 25e, tegnap raktam rá új nyárikat több mint 50e
-hifi 100e
-belsőtér: pedál, huzat, műanyag elemek festése, szőnyeg stb... az is nem tűnik soknak de a végére sok lesz az is...Nah nem is folytatom inkább csak a motorcserére térnék ki:
-az 1.3 ugye kisblokkos ami azt jelenti, hogy cserélni kell: motor, váltó, féltengelyek, gólyalábak, fékek (2.0 16V-hez a gyári már a 256-os hűtött tárcsa hátul pedig a tárcsás hátsóhíd! nekem 2.0 8V van ehhez 236-os tárcsa is volt gyárilag hátul dobfékkel, ez a felállás van nekem, lehetne erősebb is de így is sokkal jobb mint a sima tárcsa ami fent volt az 1.3-hoz), ac pumpa külső, hűtő, kábelköteg, légszűrőház is más persze, ajánlott valami jobb kereket felrakni, én azt mondom minimum valami jó gumi 195/50 R15 méretben ha a 150 lovat el is akarod juttatni az aszfaltra, persze ha veszel egy C20XE motort ami teljesen rendben van még a haverodtól is veszed vízpumpa, vezérműszíj cseréje alap, sőt lehet van feszítőgörgő is a 16 szelepesen amit szintén cserélni kell. Winny és társai olajat is lehet rakni bele de inkább valami jót... én hétvégén Castrol Magnatec 10W40 olajat öntöttem a C20NE-be, halkabb is mint a gyári opel olajjal ami mellesleg szintén használható a 8 szelepeshez és olcsó is. Lehet tenni rá sportlégszűrőt ami egyesek szerint nem használ a motornak amit alá is írok mert biztosan nem persze kérdés mennyivel rövidíti le az élettartamát.. mindenesetre én eleinte 2-3e kilométerenként tisztítottam amit a végére már levittem 1e kilométerre mert mindig teleszívta magát bogarakkal és kosszal és már 1 hét után is sok kosz volt rajta... akinek ilyen kell vállalja be a gondozását és akkor nem lesz baj! Időnként kimosni, rendszeresen olajozni! Ki lehet bírni mindenesetre én télen nem akarok foglalkozni vele ezért így 20e kilométer után (ennyit mentem február közepe óta azaz mióta a c20ne van benne) beraktam a gyári légszűrőházat technofil azaz gyári szűrőbetéttel. Ha visszafolyóágas a tankod akkor maradhat az is ha nem akkor tankot is kell cserélni. Én a biztonság kedvéért és a hifi/2.0i/laptop energiaellátása miatt raktam bele egy bosch silver s3 70ah akkut is, nincs vele gond... Jah, gyertyát is cserélni kell szerintem még az első körben.
Összefoglalva: sokba kerül és valóban csak akkor érdemes belevágni ha nem gányolásról van szó.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
Mi köze lenne hozzá?? A befecskendezett üzemanyagot számolja, illetve figyelembe veszi a megtett utat az átlagfogyasztáshoz, meg a megtehető km-hez. Maximum annyiban számít, ha eltérsz a kerékmérettől, akkor nem annyival mész, mint amit a comp hisz. Ergo a pillanatyni fogyi mondjuk 6 liter 90-nél, de lehet, hogy az valójában csak 80. Szal jól mutatja mennyit használsz el éppen, csak a km órád nem jól mutat.
-
glutamin
őstag
Szép lett, de írok pár megjegyzést. Szigorúan csak saját vélemény
- nekem az eredeti orrmegoldás jobban tetszik. (de az ugye nem egyedi )
- a dupla kipufogóvéget ebben a verzióban én nem erőltetném, de ez is izlés kérdése
- lökhárítóval még gondolom lesz valami plusz munka (festés vagy valami)
- a felni jót tesz az autónak, de a kis opel emlémát azon is javítanám (ha másképp nem kézzel utánafesteném valami sablonnal)Összességben egész széplett, de az apróbb kis dolgokat még érdemes lenne felhozni a fényezés szintjére. Legyünk maximalistá
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
_seth_
veterán
Alakul mint púposgyerek a prés alatt
Na jó annál sokkal jobban
A lököst én is lecserélném ráadásul a sedanhoz szerintem a kétrészes lökösök illenek a legjobban. Azt is meg lehet csinálni egyedire: kivágod a középső műanyagot belőle és ahogy látom tetszik a rács, na oda lehet rakni rácsot arra pedig egy gyönyörű B kadettről a "Kadett" felirat és kész is...
A napokban én is melóztam egy "kicsit" az autón:
-Új Hankook Optimo K415 R14 185/60 gumik
-Kipufogó a leömlő és hátsó döb között új
-Xenon HID H4 világítás
-Gyári légszűrőház Technofil gyári szűrőbetéttel (télen nincs kedvem a sportlégszűrőt takarítani)
-Castrol Magnatec 10W40 olajat öntöttem bele persze olajszűrőcsere is volt (GM)
-Fagyállóval és téli ablakmosóval feltöltve
-Új Sony Xplod fej ami már bluetooth, usb, aux is egyben
-A féknyergek letakarítva, rozsdamarózva (bár nem rozsdásodnak) és lefestve pirosra direkt erre való festékkel. Fékdobok hátul elsőnek letakarítva a rozsdától, rozsdamarózva, lefestve szintén
-Szervón húzni kellett mert kicsit laza volt az ékszíj de már ez is megoldva
-Új alu pedálok a régi kikopottak helyén
-Alapjárati motor és levegőmennyiségmérő is kitakarítvaAmi még lesz:
-Műszerfalban kiégett ledek/izzók cseréje kék ledekre
-Műszakiztatás
-GSi lefalazott szárnyas csomagtérajtó színrefújása és felszerelése valamint a nyitás megoldása bowdenes vagy elektromos megoldással
-Első lökhárító cseréje
-Autó tetejének polírozása, lakkozása vagy festése
-Fehér részek színrefújásaRöviden ennyi
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Egy garázs nekem is jó lenne de sajnos nincs Na de... így ha lehúzok egyszerre 8 órát az autó mellett lehet haladni...
Hamarosan teljesen kész lesz, mindent megcsinálok rajta amit valaha is akartam, sőt annál is többet
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Zsoltee87
csendes tag
Köszi szépen...
C20XEről vélemény? Szerintem überfrankó motor. Én szeretem. Nem egy turbó meg egy nem V6 de megy ha kell és enni sem eszik túl sokat ahhoz képest ahogy halad vele a kocsim. Hengerfejet még nem néztem hogy milyen gyártmány, semmi bajom nem volt még vele ( kopp-kopp ). Most lesz a télen egy kisebb felújításon átesni a hengerfej ( is ). szelepszárszimeringeket kell cserélnem mert picit csipegeti az olajat, de egyébként tökéletes. Féltem amikor megvettem a kocsit mert ha a motor nem jó akkor az sok pénzbe kerül, de úgynézki sikerült kifognom egy jó állapotút. Hidegen kicsit kopog, de ha bemelegszik szépen elhalgat... Hidegen nem kell túrni neki és akkor gyakorlatilag semmi baja nem lehet. Következő olajcserénél 10W40-es Metabond Speed motorolaj fog belekerülni, az állítólag még halkít egy kicsit a hidrotőkéken is és jót tesz a mocinak. Aztán majd kiderül. Én szeretem, tökéletesen elégedett vagyok vele.