-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
12.000+posta mindennel: Vezérlő, kapcsoló, es pedalkapcsolók. Ezért is csaptam le rá.
Pettyyy es a többiek: Kis munkatol meg elektronikatol nem ilyedek meg. Csak az a kérdés fizikailag lehetseges-e? Ha igen , akkor en beteszem.
Egyébként mint írtam nem elektromos pedálos hanem bowdenes. De megvan hozza a huzo elektronika is a kis szakasz bowdennel.
[ Szerkesztve ]
-
Jofi81
őstag
Nálam (X16XEL) volt hengerfejezés, 80 ezer. Utána rosszabb lett a helyzet, nagyon ette az olajat, nem ment volna át a műszakin sem. Komplett motorfelújítás lett a vége 240 ezerért. Azóta tökéletes, nem eszi az olajat, nem füstöl. A vizsgán mondta is az ember, hogy nem látott még ennyi idős ilyen motortól ennyire jó értékeket.
-
ArthurShelby
addikt
Szerintem itt más (kisebb) bajok vannak (talán pl katalizátor). A kék füst tényleg nagyon fura, de annak oka van hogy kék (és nem általános szürke).
Vidd el szerelőhöz (ő okosabb lesz mint mi távolról).A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
_seth_
veterán
Jól emlékszel
Hengerfej felújítás munkadíja volt 38e, ez csak a hengerfej síkolása, tisztítása, szelepek becsiszolása stb-t foglalja magában + szelepszár szimeringek cseréjét
Ami ezen felül mindenképpen cserés a felújítás során:
-Szelepfedél tömítés
-Hengerfej tömítés
-Szívó és kipufogó oldali tömítés
-Valamint a hengerfejtől függően a víz és további kipufogó köri tömítések, XEV-nél ha jól emlékszem volt egy gyújtótrafó alatti tömítés és egy bypass vízcsőtömítés is.
-Termosztát tömítés
-Vezérműtengely szimeringekValamint szerintem ha már meg van bontva akkor ha komplett vezérlés még nem is tart a cserénél, de egy új szíjat érdemes felrakni.
A hidrotőkéken pedig lehet gondolkozni, hogy zajosak-e vagy sem, az ami még sokat tud dobni a költségvetésen. Én cseréltettem a hidrotőkéket is, bár a régiek sem csattogtak még.A blokk másik kérdés, alapvetően lehet teljes felújításba fogni akkor fúrás is van benne, ha szükséges. Nekem ette az olajat és csepegtette illetve füstölt. A hengerfej felújításnál mondták, hogy a szelepszár szimeringek be voltak keményedve ami egy korábbi vízfelforralásra vezethető vissza, ha csak azok lettek volna kicserélve nálam már jó eséllyel megoldódott volna a füstölés.
Ami miatt viszont érdemes megbontani mégis a blokkot: gyűrűk állapota, nálam már az apró furatok el voltak tömődve, persze, 304e már nem kevés kilométer. A hengerek mérve voltak, hiba nem volt így gyári méretű gyűrűk kerültek bele + kapott egy hónolást minden henger a rend kedvéért. Természetesn a főtengely is át lett nézve, oda is új csapágyak kerültek. Nálam azóta az olajfogyasztás közel 0. Két olajcsere között 1 dl tűnt el, korábban a vége már 1000 km / 1 liter volt. A blokk bontásakor már olyan sokkal nem nő a költség, persze két olajdekni tömítés, hajtókar csapágyak és gyűrűk ára még plusz költség, de ha már meg van bontva...
Csapágykopás: a főtengely, vezérműtengely és más csúszócsapágyas részei a motornak általában úgy kopnak, hogy elsőnek a csapágy kezd el kopni és majd csak utána a tengely, a csapágyon van egy fényes bevonat, ha az már lekopott akkor érdemes mérni a tengelyeket, hogy azok koptak-e, de ha a gyári adatokat hozza akkor nem szükséges feltétlenül felújítani, de ez motor függő.
Ami még szintén fontos lehet a blokk szétszedésekor: mindent alaposan megtisztítani, sarkokban, és az olaj általál kevésbé jól átjárható helyeken sok olajsár le tud rakódni, ez igaz a hengerfejre is. Egyébként önmagában az alkatrészek tisztítása az egész munka egy jelentős része.Hogy egy ilyen közel komplett felújítás mennyibe kerül azt nem tudom megmondani, az alkatrész oldalát mindenki ki tudja számolni, nekem volt egy ismerős szerelő aki megcsinálta olcsón, minden alkatrészt én rendeltem a legolcsóbb helyről, de mindig a gyárival megegyező minőséget és így jött ki 174e forintra a motorfelújítás, ugyanez itt pesten minimum a duplája egy átlagos műhelyben.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
ArthurShelby
addikt
Csak én azt reméltem, hogy valahol nem ilyen. Hogy pl idejövök ebbe a fórumba (vagy bárhol máshol), és megmondják a tutit, hogy "én innen vettem, tökéletesen működik, igaz aranyárban is volt".
De ez a elképzelésem sajnos elbukott
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
KrAt
veterán
No, kaptam is időpontot, HF komplett felújítás.. Remélem, az megoldja, és ha lenn van a fej, akkor más csontváz nem hullik ki..
Meglett az időpont, megint arra mentem, ahol múltkor füstölt, most bezzeg semmi.. Arra tippelek, hogy mióta a motort megvettem 1 hónapja, azóta "hanyagolva" érzi magát az Astra, most felhívta magára a figyelmet...
-
8th
addikt
1:1 megy majd át az üres kasztniba tokkal vonóval minden a komplett műszerfal is. A tűzfaluk is ugyanaz? A fele autót tuti ki kell cserélni mert tízenpár éve áll mozdulatlanul a tűző napon ezért szinte mindenből új kell. Motorja át volt forgatva évente 1-2x de ezt leszámítva rá sem volt nézve ez idő alatt. Amin meglepődtem az az hogy a műszerfal ép nem repedt meg pedig pont azt tűzte a nap. Be sem ázott nem penészes. Belsejével remélhetőleg nem lesz komoly probléma de úgy is csak szétbontáskor derül ki. Egyedül a villamossági problémáktól félek. Újra kéne húzatni az egész autót de arra nincs bejáratott emberem. Minden mást meg tudok oldani ismeretségi körön belül, azt nem.
-
MikeWazowski
addikt
-
KrAt
veterán
Itt tartunk: Drive link
Ami nyugtat, hogy a hengerfalak szépek, nem vállas, csapágyak is szépek.
Ami "mókás", hogy a dugattyúk hogy le vannak kormolva.. A sok olaj.. Az 1-es hengerbe annyi olaj jutott, hogy le se tudott kokszosodni Remélem, a katalizátor nem ennyire gáz.. :/
-
Petyyyyy
addikt
Őszintén szólva nem tudom, nem volt még rá szükség, meg igénytelenségemnek hála nekem jóvanazúgyis hogy nem áll el. Egy Cromax - Bárdi - Csergő hármast megkérdeznék, biztos tudnak szerezni.
A 9-es és 10-es alkatrész lesz az - ha minden igaz. [link][ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Findzs
addikt
[link]
Akkor vegyél hozzá gyári patentet is meg miegymást
Anno én is vettem ilyen sínt a cromaxnál a g astrámhoz, nekem is elállt a lőkös.
De sosem volt kedvem nekifogni a szerelésnek úgyhogy meg is maradt[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Markizmark
addikt
-
mohabá 007
aktív tag
A vez tengely jeladó tud ilyet csinálni (saját tapasztalat) Lehet, hogy nem a lambda rossz, csak fals levegőt szív, vagy égéskikimaradás érzékel, stb
Ha a főtengely jeladó rossz, ha inddítózol, nézd a ford szám mutatót.Ha nem mozdul meg fölfelé, tuti hogy a főtengely jeladó a ludas.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ha nincs hibakód,csak műszeresen, élő adatok kiolvasásával leszel okosabb, így csak találgatni lehet.Szarakodhat a gyújtótrafó, valamelyik gyertya ,gyertyakábel, pipa áthúz, fals levegő, üa nyomás,stb.
Tanítsd úja,lehet az csak a baja. Akku - min 1 órára le, majd sportosan meghajtani.(lambdaszondát nem tanulja ) Gázpedál bovdenes?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
cszolee79
csendes tag
Az Opel, amivel csak a baj van
Ami fémből van rohad, ami műanyag porlik, ami bőr az kopik, ami szövet az foszlik, ami elektromos az meg meghülyül
És erre plusz jön egy valamikor-valahol-valahogyan beszerelt gázrendszer.
Kb amivel nincs bajom, az az utólag beszerelt mp3 rádió meg a - hiszitek vagy sem - 350 ezret futott Aisin-Warner 4-sebességes automata.
18 éves Veki, ez ám a mélytorok, nem a francia autó De legalább olcsó volt és nagy, kényelmes, és megy a klímája. Meg többnyire a motorja is. Azért messzire inkább nem megyek vele amíg nincs rendben minden. Ami nem kevés munka lesz, motor hülyéskedésen kívül leömlő csere, belső kormányösszekötők, hátsó szilentek. És ez csak az amiről tudokBTW ha esetleg könyökkatalizátoros leömlőt vennétek (amiből a gyári 250e vagy több), akkor utángyártottnál még számoljatok rá egy síkolást 10-20 ezerért. Amit vettem olcsóért (sérült csomagolás, 45e) arról felszereléskor derült ki hogy szar, nincs síkban, nem lehet felcsavarozni mert 3mm rés van az egyik oldalán. BM Catalysts. Majd újra nekifutunk feltenni, kiderül hogy a kipufogót kell-e hekkelni.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
haxiboy
veterán
Ez engem is érdekelne, illetve hogy lehet-e jele a kevés gáznak az hogy ha benyomom a klímát alapjáraton nem kapcsol be, ha nyomok egy kis gázt akkor "mintha bekapcsolna", az alapjárat is kb ~50-el feljebb kerül és csak a klíma kikapcsolásakor esik vissza. (ettől függetlenül hideg levegő csak magas fordulaton jön).
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)