Új hozzászólás Aktív témák

  • Lauda

    félisten

    válasz diablo1984 #54370 üzenetére

    Ez van, nem tud az ember mit csinalni es nem is kell, amit megjavittattal azt tudod, hogy rendben van. En csak uzembiztos autoval szeretek kozlekedni, aminel nem kell azt neznem, hogy hova kell mennem, hanem max megnezem az ablakmosot, olajat es indulhatok akar angliaba is. Utobbi ketto sem problema ha utkozben nezem meg, mert mindig van nalam motorolaj, fagyallo folyadek, ablakmoso es desztillalt viz a csomagtartoban.

    A motorvezerloknek pedig mindnek van tipushibaja, egyiknek ez, masiknak az, egy lista roluk:

    - hűtőventillátorok reléinek vezérlési hibája: P1481, P1482, P1483
    - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba: P0230
    - gázpedál áramkör hiba: P1120, P1121, P1122
    - fojtószelep vezérlési hiba: P0120, P0220, P1500, P1550
    - EGR hiba: P0403, P1405
    - főtengely és vezérműtengely jeladó hiba: P0335, P0340
    - MAP szenzor hiba: P0105
    - beszívott levegő hőmérséklet szenzor hiba: P0110
    - tempomat kapcsoló hiba
    - visszafogott üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozva: P1550, P0607
    - gyújtáshiba: P0351, P0352, P0353, P0354
    - jármű sebességjel nincs a névleges tartományban: P0500
    - CAN-BUSZ nincs kommunikáció a kormányoszlop-modullal: U2139
    - CAN kommunikációs hiba: U2100, U2103, U2104, U2106, U2107, U2108
    - rossz transzponder kulcs: P1610, P1611, P1612, P1613, P1614
    - kommunikációs hiba a műszeregységgel / központi elektronikával: P1615, P1616
    - klímanyomás érzékelő áramköri hiba: P0530
    - hűtőközeg hőmérséklet érzékelő, alacsony feszültség: P1116 (Z16XEP)
    - földgáznyomás érzékelő nincs megfelelő tartományban: P1105 (Z16YNG, CNG)
    - földgáz relé vezérlés hiba: P1231, P1241
    - üzemanyag rendszer kapcsoló jel nincs megfelelő tartományban: P1572 (Z16YNG, CNG)
    - kényszerített üzemanyag átkapcsolás földgáz üzemmódban: P1678, P1679 (Z16YNG, CNG)
    - befecskendezés kezdet állító befecskendező szivattyú "A" funkció zavar: P0251, P0370 (Y17DT, Y17DTL)

    Forras: [link] (csak peldanak irtam, mashol is megtalalhato)

    El lehet kuldeni javitani olyan helyre is, ahol csak a konkret hibat javitjak, az 50 ezer forint es altalaban fel ev garancia, de csak arra, amit javitottak. Itt van arra lehetoseg, hogy 80 rugo es minden tipushibat kijavitanak, ket ev teljes koru garancia. En ez utobbit valasztottam, sajnos a gazolaj aztatas megdobta a javitasi koltseget, annak is orultem igazibol, hogy meg tudjak javitani, mert hallottam helyi digi szakitol olyat, hogy ilyen gazolaj aztatas miatt mar javitani sem lehetett a vezerlot, 400-ert vettek ujat peugeotba. (Az adagolo aljan talalhato egy elotoltes allito szelep, aminek likas a kozepe es egy membran talalhato bent. Amikor ez atszakad, megserul, akkor atereszt es a vezetekcsatik fele jon ki a gazolaj, itt meg is mutatjak mi tortenik menet kozben. Namost ez a vezetek befut egy kotegbe sok mas vezetekkel egyetemben es az ecu egyik csatijaban vegzodik, tobbekkozt ezekbol az adatokbol szamol menet kozben. Az olaj kuszasi kepessegenek koszonhetoen egy ido utan megjelenik fent a motorvezerlonel a gazolaj, ami megall a vizmentes csatlakozoban es szep lassan bejut a vezerlobe. Ez egy nagyon lassu folyamat, csak sajnos az ember nem veszi eszre a jelenseget egeszen addig, mig el nem kezdenek jonni a hibak az auto mukodeseben. Ez mar a gazolaj arto tevekenysegenek a kovetkezmenye. Annak viszont nagyon orulok, hogy ilyen korrekt helyre kuldtem fel es szoltak, hogy ez a problema is fennall, javitsuk ki, mert megint gondot fog okozni a vezerloben. Arra is kaptam utmutatast, hogy hogyan lehet a jovoben azt megakadalyozni, hogy az elotoltes allito szelep hibaja miatt a kesobbiekben (mert az uj is tonkre fog menni elobb utobb) hogy lehet azt megakadalyozni, hogy a gazolaj ne juthasson bele a motorvezerlobe. Legalabb ez a resze rendben van a gepnek, kovetkezo kor a szelep csere lesz+forrasztas, aztan jon a vezerles+hosszbordas szij csere ala cuzammen. ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák