-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz357
csendes tag
válasz fero02 #17249 üzenetére
Azt írták hogy 10000-ként elég tisztítani. Amióta megvan 1x tisztítottam ki sztem 7-8000-nél többet nem mentem vele mióta megvan. Hozzá való tisztítófolyadékkal végig "locsolni" addig amig nem csöpög belöle, után langyos vízben alaposan finoman kiöblíteni, hagyni megszáradni magától, utána megolajozni a hozzá való olajjal de ugy hogy ne tocsogjon az olajban. Még tavaly összel takarítottam utoljára.
| Corsair CX400W | GIGABYTE MA770-UD3 | AMD Athlon X2 6000+ | Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 | Kingmax 1GB DDR2 + Kingston 2GB DDR2 | 1TB Samsung HD103SJ SATAII | Logitech Z-5500 | 22" LG E2240S-PN LED |
-
Gabesz357
csendes tag
válasz bambano #17250 üzenetére
Mit mértek? Fékpadon teljesítményt vagy légáramlást szívásnál?
| Corsair CX400W | GIGABYTE MA770-UD3 | AMD Athlon X2 6000+ | Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 | Kingmax 1GB DDR2 + Kingston 2GB DDR2 | 1TB Samsung HD103SJ SATAII | Logitech Z-5500 | 22" LG E2240S-PN LED |
-
TasiA
senior tag
Haver megkapta a családi 1.4-es 60-lovas Astrát. Voltunk 22 évesek. Nekem 1.8-as A Vectrám volt. A kis F Astrában valós 130 ezer volt, mert papa vacsi újonan vásárolta annak idején. Jött a nagy tuning, mivel állva hagytuk állandóan szerencsétlent. Katalizátor ki, 1 darab sportdob középdob nélkül (de minek, me a középdob is gyárilag egy átmenő cső, folytás 0), légszűrő ház üresen, légszűrő nélkül. Még egy állítható ellenállást is fabrikáltunk a motor hőgombára, hogy legyen anyag rendesen. haver esküdött, hogy jobban megy. Jött a teszt: kimegyünk a 4 sávosra, beáll 100-ra, majd jelre padlózza, mint állat. Enyémhez hasonlítottuk, 1075 kg, 90 ló +2 személy (gyári 0-100 12,5 sec), övé 950 KG 60 ló+tuning csak sofőr. (akkor volt az autómban 350 ezer) Beállt 100-ra, jelzés kiadva és lassan gyorsulgat a masina, mi meg megyünk mellette. Ő is 3.-ban én is. Mutatjuk neki, még 1x, padlózzad már!! Ő meg vissza, "kurvára padlózom bazzeg" . jaaa, akkó csááá, oszt nyomtam én is 1 padlót. Na itt körülbellül abba is maradt a tuning. Katalizátor vissza, légszűrő vissza, középdob maradt ki egyedül, me tetszett a hangja Laci haverunknak.
Remélem tetszett a történet, ki hogy akarja, úgy vonja le a következtetést.Én nem hiszek a sport légszűrőben, ad +1 lovat? Azért én nem etetem porszemcsékkel a motort.
A 8 szelepes 60lovas hengerenkéntire alakítása annyi meló, hogy megveszed a komplett hengerfejet mindenestől, új tömítéseket+1 benzinpumpát,ami nagynyomású, magát a vezérlő computert és a hozzá való kábelköteget. EZ így durván 100 ezer+szerelés, ami már töredék. Összerakod és kész is vagy.
[ Szerkesztve ]
-
csaresz002
aktív tag
válasz bambano #17250 üzenetére
pár éve én is raktam egy sportlégszűrőt fel, kiváncsiságból.... kb 1 hetet ha fent volt,el is adtam
többet evett majd 1literrel kb, teljesítményen érezhető javulást nem vettem észre....sőt mintha lomhább lett volna.
pedig az enyém ott van 2000ccm
egyetlen jó dolog volt benne,és az a hangja[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
zolikaDB
veterán
Jol tudom, h a direktszurot az autosportban hasznaljak es fejlesztettek ki?
Es egy mezei motornak nem tesz jot, ha folyamatosan kozvetlen meleg levegot sziv a motorterbol? -
Cola111
aktív tag
válasz zolikaDB #17256 üzenetére
Igen a motor hideg levegővel jobb hatásfokkal dolgozik, ezért nagyon nem szereti, ha motortérből szívott meleg levegővel táplálják. No persze, ha a K&N szettet használjuk, és egy csővel odavezetjük a hideg levegőt akkor menet közben már ugyan úgy biztosítva van a friss utánpótlás. Azért azt mindenképpen hozzátenném, hogy kisebb ellenállású szűrő nem szűrhet úgy, ezért egész biztos, hogy egy picit több szennyeződést enged be a gyári társához képest.
-
Gabesz357
csendes tag
Betétszűrő van az enyémbe. Pontosan a gyári papírszűrő helyére illeszkedik, és abba a "dobozba" bele van vezetve az autó orrától a hideg levegő.
| Corsair CX400W | GIGABYTE MA770-UD3 | AMD Athlon X2 6000+ | Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 | Kingmax 1GB DDR2 + Kingston 2GB DDR2 | 1TB Samsung HD103SJ SATAII | Logitech Z-5500 | 22" LG E2240S-PN LED |
-
Cola111
aktív tag
Nyári szerelt kerekek felrakva, kicentíroztatva. Téli gumi letakarítva, elrakva. Jöhet a tavasz!
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
na de kerem nem megmelkezni:- )
hozzaszolasokbol: "Mikor az Opelnél dolgoztam, akkor került a kezembe egy vaskos dosszié, a rendőrségi Astra-k átalakítási dokumentációja, rengeteg dolgot megváltoztattak/megerősítettek rajtuk. " Szepi cimboram szep mukat vegzett:- )udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
nem.
7 fok alatt nem javasolt, de ha nincs trutyi az úton, akkor kibírja. 15 fokos határ van, de az a téli gumi leszedésének legutolsó időpontja.
emlékeim szerint ezek napi középhőmérsékletek, és azoknak kell ennyire kiszögelni, akik maguktól nem tudnak döntést hozni.szerk: itt Debrecenben most 8 fok meleg van, a szombati csúcs 21 fok. ide már bőven jó a nyári, sőt, lassan ellenjavallt lesz a téli.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Bozso68
őstag
A téli speciális tulajdonságai +7 fok alatt mutatkoznak meg.
Az én olvasatomban felette feleslegesen koptatjuk csak.
Én már hétfőn felrakattam a nyáriakat, és azóta figyelem a hőmérsékleteket, de talán egyszer ment a kijelzőm 7 fok alá.
Természetesen ez emberfüggő, neduddki kolléga valamelyik évben március 31-én kapott nagy hóesést, és örült, hogy fennhagyta a télieket, anélkül le se tudott volna jönni a hegyről.
Viszont az időkép szerint már hó nem lesz, és a hőmérséklet sem valószínű, hogy nagyon lemenne.
Persze, ha hajnalban indul valaki, és még 3 fokokban vezet, akkor meggondolandó. -
erikke17
őstag
Mi is tegnap dobtuk fel a nyári gumikat, két hátsó tiszta új, mind a négy kerék kicentiroztatva. De szépen a lengőkar meg minden egyéb futóműnél le tett takaritva, rozsda lecsiszolva és fekete matt festékkel lefújva, hiába megkezdték a téli sós utak..
Tiszta más lett igy melegebb időszakban a nyári gumikkal mint ilyenkor a télivel, sokkal könnyeben megy a kormány is, gondolom a téli már túl lágy volt... Öröm vezetni ilyenkor..||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
bambano
titán
egyrészt elmondhatod flame nélkül is, szakmai kérdésekből nem szokott flame lenni, másrészt én is írtam, hogy azért hoznak ilyen ökölszabályokat, hogy akik nem értik az összes részletet, azoknak is legyen mihez igazodni. 15 fok fölött nem lehet fent a téli, 7 alatt a nyári, ezt egy iqtlan autóvezető is megérti.
te meg mindjárt leírod, hogy szerinted hogy vanEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz Bozso68 #17267 üzenetére
HI!
ezzel a 7 fokkal, mint az otobild tesztjei is bizonyicsak sok fule farka nincs, gummedlis totyika linkeltem regeben azokat a tesztekt, ahogy szarazon es vizen meg 0 fokab is jobban tlejesit a nyari gummedli mint a teli, gyakorlatilag az osszes teligumi tesztjukbe van nyari gummedli, majd rakeresekudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #17271 üzenetére
HI!
15 v. 16/195 v. 205?
onlany guni bolt meg annyi van mint a fene, en az automax /naffalu/, autogumibolt /miskolc/, gumiabroncsfelni /szeged/, gumibiznisz /tat/, autoguminet /galgaguta/, de ott van az argepen mekismillioudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #17271 üzenetére
Szerintem egy garnitúra rendes gumit egy százas alatt nem lehet megúszni, de inkább több. és itt a hangsúly a rendesen van.
az astrámra a gumit a szupernagyker mögötti gumisnál vettem, ők mindig normálisak voltak, de legutóbb, amikor a vectrára kerestem téligumit, akkor valamiért nagyon nyeregben érezték magukat és egyrészt tahó stílusban álltak hozzá, másrészt olyan árakat mondtak, hogy kiesett a szemem, úgyhogy végül a nordfrank kft-nél vettem azt a gumit.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #17274 üzenetére
HI!
ooo, ha jol tevdek ez 15-17ig van:- )
udv
neduddki
mod: sportos gumi kell v. komfortos, mi a lnyw tapadas v. elletartam, premium v. budget?
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Bozso68
őstag
válasz zolikaDB #17276 üzenetére
Egy másik topic-ban neduddki-val hosszasan tárgyaltuk a témát. Nekem 1.6 Astra-H kombim van, arra végül Michelin Primacy HP került, az ő tanácsára, mivel ő már egy éve nyúzza szintén azt a típust. A másik jelöltem a Dunlop SP Sport Fastresponse volt, de az Astra szerintem kicsit keményebb rugózásához a komfortosabb, és csendesebb HP-t választottam. (205/55R16).
Mondjuk ez prémium kategória, biztosan van valamivel jobb tapadású, de futásteljesítményben nagyon ott van, valahol a kompromisszumot meg kell húzni. Mivel nem egy erőgépre kell, szerintem neked sem lenne rossz választás.
Mondjuk a téli 15-ös felnikre a Dunlop Wintersport 4D került, az a sportosságával kimondottan bejött.
Szóval a felniméret is fontos.
Rengeteg tesztet átolvastam, és gumisokkal is beszéltem, szóval Te tudod... . -
bambano
titán
válasz Bozso68 #17277 üzenetére
szerintem nem az a gond a primacy hp-vel, hogy prémium szegmens, hanem az, hogy nem nagyteljesítményű kategóriát keres
"biztosan van valamivel jobb tapadású, de futásteljesítményben nagyon ott van,": ez max. a saját kategóriájára igaz szerintem, a keresett gumikkal összevetve aligha.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
vendettta
tag
srácok, itt is és a gumisban is felteszem a kérdést, Opel Ascona C 88 2.0i 8v mekkora a megfelelő guminyomás első ill. hátsó tengelyen? (195/60/r14)
A stílusomon senki ne próbáljon meg csiszolni, ha eddig nem sikerült senkinek...nektek sem fog:)
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #17280 üzenetére
a michelin primacy hp-vel szerintem semmi baj sincs, csak lehet, nem ezt a kategóriát keresed. én azt vettem ki a hsz-eidből, hogy jó minőségű utcai gumi kellene neked, az pedig michelinből pl. az energy saver, vagy a pirelli p7, ilyenek.
a primacy hp inkább nagyobb teljesítményű autóra való, inkább olyanoknak, akik gyakran sietnek, pedál to metál michelinből ennél jobb is van, a pilot primacy, csak amennyibe abból egy darab kerül, annyiból több ismerősöm is komplett garnitúrát vesz, felszerelve.
neked kell eldönteni, hogy milyen gumit veszel és mennyi pénzt akarsz rákölteni. az tény, erre minden normális gumis figyelmeztet, hogy azon a négy tenyérnyi felületen, amin a gumi támaszkodik, áll vagy bukik az autód (rosszabb esetben az életed és/vagy a gerinced, stb.) sorsa. egy kis koccanástól is simán kiszalad az egy millerből a javítási költség, úgyhogy gumin nem érdemes spórolni.
meg az mindig utólag derül ki, hogy jó gumit vettél-e vagy sem. majd biztos jönnek, akik elmagyarázzák, hogy óvatosan kell vezetni, meg előrelátóan, meg stb. csak aki eléd kanyarodik, az nem olvassa ezeket a hsz-eket, és neked tökmindegy, hogy saját vagy idegen hibából zúzod le a szekeret.
anno én pirelli pzero nero-t raktam a kocsimra, az egy másik kategória
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
vendettta
tag
válasz bambano #17281 üzenetére
szeretted a pzero nero-t olyat akarok, annó volt nekem 225/45/r17em a 300as mercimen, de télen(azzal vettem, kopott volt) és szárazon úgy is komolyat fogott, nyáron milyen? kb 5km-t mentem vele és mentem a gumishoz téli gumikért, ennyi idő alatt nem tudtam és nem is akartam tesztelni mivel kicsit féltem tőle, idegen autó télen nyári kopotabb(4mm) gumival...
A stílusomon senki ne próbáljon meg csiszolni, ha eddig nem sikerült senkinek...nektek sem fog:)
-
bambano
titán
válasz vendettta #17282 üzenetére
zajosabb, mint a sima gumik, sokkal kevesebb ideig tart, sokkal drágább, de nagyon sokkal, viszont valami irgalmatlanul tapad. azzal a gumival a vectra úgy lassult, mint egy wrx sti bridgestone versenygumival.
a legnagyobb hibája, hogy digitális. tapad, tapad, mint állat, majd 2 kilométer alatt elszáll alóla a tapadás és vége. akkor azonnal cserés, mert az nagyon mókás bír lenni, mikor a gumi megadja magát.
ha bírná a vectra futóműve, megint vennék, de nem bírja.
egyébként akinek haladós gumi kell, megnézheti a bridgestone re 050a-t is.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz vendettta #17285 üzenetére
nem 2 km-ig tapad, 2km alatt száll el a tapadás.
valahogy úgy van megcsinálva az a gumi, hogy nem folyamatosan, lassan, fokozatosan romlik le az állapota, mikor kukába kezd kívánkozni, hanem egy pillanat alatt.gondolom van belül egy kemény, sokat kibíró belső réteg, ami semennyire sem tapad, erre húznak rá pár lágyabb, tapadós réteget. Amikor a lágy réteg lekopik, akkor ott helyben vége a guminak. akkor jártam így, mikor még teljesen új volt az insignia. mentem Debrecenből Pestre az m3-on, egyszer elsüvített mellettem egy. Mondom én már csak megnézem közelről, még sose láttam olyat, utána. Minden szép és jó, majd egyszercsak elkezdett alattam korcsolyázni az autó. nem sok kellett hozzá, hogy öt féknyom legyen...
szóval a pzero nero olyan, hogy kb. 30-35 ezer kilométert bír, tiprástól függően (ha nagyon tiprod, még kevesebbet), és akkor kötelezően csere, mert csúfos vége lehet a dolognak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Calogero
addikt
Nekem még az van a kocsi alatt amivel kijött a gyárból...
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER 300 (90 paci alá bőven elég)
Télen pedig ezt használom : 195/65 R15 Continental WinterContact TS810
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #17276 üzenetére
HI!
akkor celozzuk meg a 185/65r15-ot es ebbol s =1&s[]=1]liastabol az elso ajanlatom a Pirelli P1, ha atmesz gummedli totyikba az elod p4cintrol aradozok boseggel:- )
kicsit lejjeb kleber hp3 /-2khuf/db/, barum darabb mint a pirelli, tobbirol engem ne kerdez, szemetkategorianka tartom
amugy 2 eve hazhozszallitassal egytutt volt 44rugo a 4db 185/65r14 p4 kicsit felmentek az arak
en Joanyameknak azert raktam Primacy-t mert hijjaba puhul a energysaver nemzedekrol nemzedekre /tavajj 4. volt, iden gyanus, de micslen.hu szakmabelit meg nemertem el/, es nekm az a velmeneym, hogy a legfontosabb a vizes fek, utanna a tobbi vizes tulajdosnsaf, a szarazok majdnem tok mindegytek mert egy atlagos sofor sokkal hamarabb elrheti a hatarat vizen, akar figyelm,etlensegbol, akar egy kulso korumney /pl. nyomvaju/ hatasara mint szarazon, amugy nem baj ha feken leveri a g-t:- ) /1.1-1.2g-t azert mar csaktudnak ezek is/udv
neduddki
mod: Calogero: hidko jo, drag mint a dog, meg kicsit kemeny is, de nagyon jo gummedli, ts810rol meg kar sokat beszlni:- )
na ezert mondom, hogy mashol ismeg kell nezni, brilinatis2 15rugo, rainexpertje DonPregopnak van, meg ken tudni, hogy mi lett, mert volt vele hamlasi gopndja, de en csak idaig tudom, hankook k425 az eco guummedli, otobild tavajji nagy testjeben volt,
linkelve gummedli totyikban[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
neduddki
nagyúr
HI!
szobakerult mijjen otot totyikba, nagyn brutttttt / szamlja mar ki vki lusta vagyok/:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz neduddki #17293 üzenetére
HI!
hmm jol szamolok???:- )
rossz szamolas /1/2 szorzas kimaradt/, ezert abra torolve, hejjes itt talalhato
udv
neduddki
[ Módosította: KrAt ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
zolikaDB
veterán
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Kemény dió ez is, mint minden, ami az autózással kapcsolatos. A 4db Pirelli P1, 185-ösben 72e HUF.
De igaza van bambano-nek, sok múlik a tapadáson! -
bambano
titán
válasz zolikaDB #17296 üzenetére
a p1 cinturato nem kapott ajánlott, csak jó jelölést, vízen nem volt az igazi, ha jól láttam...
de 72 rugóért lehet jó vétel.
mondjuk ahhoz képest biztos, hogy 215/50r17xl-ben a pzero nero listaára 120k fölött szokott lenni darabja.
érdemes lenne már megnézni a gumisok árképzését...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17295 üzenetére
HI!
akkor szamolj Te es mond az eredmeneyid kivancsian varom
udv
neduddki
mod: nezem nezem ,de az idei kifejezetten impressziv lett, vagy rosszul latok? 2 jobbat latok az egyik a meglepo /micslen/, a masik a seti lo /apollo/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Mindent a StreamSharkról!
- Külpolitika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Itt az új LOGOUT!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen