- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Babetta-X
senior tag
válasz ati012 #16100 üzenetére
Tudom, hogy automata szivató, de akkor sem szabadna ilyen sokáig pörögnie, ez már irreális.
Indítómotorra: Lakatfogód van esetleg árammérésre? Úgy könnyebb a hibamegállapítás. Akkumulátorod nem lehet gyenge? Esetleg még az egyik dióda meghal, és akkor egy fázis kimarad, bár szerintem megnyikkannia akkor is meg kéne.
-
őstag
Sziasztok!
Van egy 94es F Astram, ami gyári állapotú. A szomszéd 85 éves bácsitól vettem aki első tulaja volt. Végig garázsban állt, olyan, mintha új lenne, valós 21.000km van benne.
A napokban észrevettem, hogy csöpög belőle az olaj. Nem jelentős mennyiség, de szeretném megtartani a szép, gyári állapotot, én is óvom, garázsban tartom, ezért kérdezném mit lehet ezzel tenni, mi lehet az oka? Érdemes már most hozzányúlni vagy várjak amég jelentősebb mennyiségű olaj folyik? Mennyit kérnének el a folyás megszüntetéséért?Köszi
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
válasz dave93 #16103 üzenetére
Hi!
Első körben be kellene határolni, h honnan csöpög az olaj. Utána lehet bármit is mondani.
Így látatlanban azt mondom, h vmelyik szimering adhatta meg magát. Az meg csak cserével orvosolható. Ha régóta állt az öregnél az autó, akkor lehet amúgy is érdemes lenne cserélni a vezérmű szíjat és akkor ki tudod cseréltetni ezt is.
-
őstag
válasz fero02 #16104 üzenetére
A vezérmű szíj illetve a szűrők vásárláskor cserélve lettek, valamint pár hónapja csináltattam neki egy új hátsó kipufogódobot, sajnos hiába alig ment az autó, ezek az évek alatt elfáradnak. A szimering csere elég szívás nem? Szét kell szedni rendesen hozzá a motort ha jól tudom. Mennyit kérhetnek ezért? Érdemes már most elvinnem?
-
Babetta-X
senior tag
válasz fero02 #16106 üzenetére
Ha vásárláskor lett szíj cserélve, akkor annyi esze csak volt a szerelőnek, hogy ránézzek a szimeringekre is (legalábbis jobb helyeken úgy szokás, mivel az egy pár száz ft-os alkatrész)
Az a baj ha a szíjakra folyik, akkor hamar hazavághatja őket, és sajnos jobb már nem lesz. De ezen kívül még elég sok helyről folyhat az olaj, ha alámenni nem is tudsz, legalább azt érdemes lenne tudni, hogy motor vagy váltóolaj-e egyáltalán? Lehet az is, hogy szimplán nem cseréltek az olajleeresztő alátét alatt tömítőgyűrűt (sok helyen kispórolják...) -
Babetta-X
senior tag
válasz ati012 #16102 üzenetére
Grat, akkor csak egy kis figyelmetlenség. Régebben engem azzal szivatott egy opel indítómotor csere után, hogy az istennek nem akart beindulni, tolásra beindult, szépen járt, de indítómotor csak pörgette és nem indult. A végén kiderült, hogy az egyik kábel szigetelése nem volt oké és az egyik jelvezetéket bezavarta, végül egy darab alufólia megoldotta a problémát
-
Babetta-X
senior tag
válasz fero02 #16110 üzenetére
Ez a tipikus kontárkodás kategória. Szerintem az a korrekt, ha a szerelő megcsinálja amit a tulaj kér, de ha közben látom, hogy ömlik az olaj, akkor az a legutolsó ami eszembe jut, hogy leszarom és összerakom, hanem inkább telefon, és megbeszéljük, mert manapság egy szimering már sokszor 3 számjegyű összegből megvan (főleg egy ilyen opelnél)
-
bambano
titán
válasz Babetta-X #16109 üzenetére
ja, a szimmering tényleg párszázas alkatrész. mondjuk nem, 4-6 ezer között van, de ez még valóban nem a világ vége. csak az ilyen úgy szokott kezdődni, hogy folyik az olaj, peches esetben a hátsó főtengely szimmeringnél, akkor szedjük már szét, de jajj, ezt a kuplungot már nem kéne visszarakni, meg még egy kis ezmegaz, meg is álltunk 300k-nál...
nem állítiom, hogy ő biztosan így fog járni, azt állítom, hogy láttam már egy ilyen esetet.
(#16112) Babetta-X: illetve ha egyébként már szétborította valamiért a motort, akkor magát a szimmeringet kicserélni filléres dolog, ahhoz képest, hogyha emiatt két hét múlva megint szét kell borítani az egészet, az 2 napos munka, meg márkaszervizben 90k-s munkadíj.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Babetta-X
senior tag
válasz bambano #16113 üzenetére
Egy 94-es F astrán azért az általad említett dolgok is jóval alacsonyabb összegből kijönnek. Szimering szintén olcsóbb. Azért nem egy új Astráról van szó. Nagyon sok múlik a szerelő hozzáállásán is.
Márkaszerviz óradíjban mérve tényleg nagyon durva, de én pl. ennek a töredékéért dolgozom, és ehhez is viszonyítok általában. Ezt nézve viszont nem márkaszerviz körülmények között egy nap alatt simán megvan akár vezérlés oldal, akár váltó oldalról van szó. (persze ideális esetben, ha nem berohadt, eltörött csavarokkal találkozik az ember) -
sziada5925
aktív tag
válasz Babetta-X #16099 üzenetére
Csak azért kérdeztem, mert nekem X14XE motorkódú van és ugyanez a probléma volt vele kb 1 héttel ezelőttig. Amiket kipucoltam rajta: AGR szelep, fojtószelep, gyertyák, alapjárati motor, 2 kartellgázcső. Azóta reggeli indításnál nem pörög fel a motor, hanem szépen jár, nem remeg...stb.
Ha nem találnál valamit, akkor szólj és lefotózom, hogy hol található.Üdv: Ádám
-
Babetta-X
senior tag
válasz sziada5925 #16116 üzenetére
Köszi, megtaláltam ezeket, időközben már el is ment a tulaj, de a legnagyobb probléma inkább az volt, hogy a víztartály szinte teljesen üres volt, feltöltöttük többször is, a folytószelepet kipucoltam meg a csöveket, meglátjuk mi lesz majd hidegindítás után.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz zolikaDB #16083 üzenetére
Az öcsém common-rail dízelében 650e km volt, mikor megszabadult tőle.
Egy darab injektor felújÍtás volt 60e-ért. Minden más gyári volt.
Az enyém 220e-nél jár, minden gyári.Ennek ellenére most vennék egy V6 benzinest, és beleraknám a gázt. Ami addig biznisz, még rá nem kattannak a vezéreink.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Tomoty #16077 üzenetére
Lambo nem megy úgy, mint egy motor. Motor gyorsulása 100-ra 2sec körül van.
Az Astra meg nem ok nélkül nem látható 0-ról, csak repülőrajtról. Mivel csak kaparna a két kerékkel.
Próbáljak meg ugyanezt még valami szerpentinen.Félreértés ne essék, bírom az erős autókat, de ez nekem a vicc kategória.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Babetta-X
senior tag
válasz Jim Tonic #16120 üzenetére
Régebben volt egy ilyen videó a neten, (nem tudom már a pontos adatokat sajnos) amiben egy extrabrutál tuning Opel Corsa-val mentek egy újabb porsche(?) ellen, és látható volt, hogy nagyon fej-fej melletti a küzdelem, aztán a kanyarban elszállt az ihlet, a porsche simán bevette a corsa meg kicsúszott és összetört.
-
TasiA
senior tag
köszönő viszonyban sincs a 2 autó egymással
-
dízelracer
senior tag
válasz Jim Tonic #16120 üzenetére
A szerpentin rossz példa. Egy autó fékútja rövidebb kanyarsebessége pedig nagyobb mint egy motoré.
Caterham R500 vs Ducati
Nissan GTR vs a Ducati 1098sBár mindkét esetben az autót hozták ki gyorsabbnak én eléggé döntetlennek látom a dolgot. Kigyorsításkor minden esetben elment kicsit a motor de ezt az előnyét kanyarokban és féktávon rendre elvesztette. Egyik sem gyorsabb a másiknál.
Kiskunlacházán nyáron a 180+ lovas GSX-R 1000 K9 legjobb 0-100km/h ideje 2,5sec volt. Szélcsend+ profi versenyző+ kezelt pálya+ speciális gumik = 2.5sec Ebből kiindulva kizártnak tartom, hogy bármilyen utcai sport gép, utcai körülmények között (sima poros beton + utcai gumi) nagyon lemenjen 3sec alá.
-
zolikaDB
veterán
válasz Jim Tonic #16119 üzenetére
Üdv!
Köszönöm a tanácsokat! A többiek mondták, h Njoy felszereltség lehetett!
Gáz: anno, amikor 93-94 körül megjelent a gázmizéria, emlékszem, fater munkatársai rakatták volna be az autóba, de féltek tőle... Hozták az újságcikkeket, h itt is tartály robbant, ott is robbant, stb... Én nem ismerem ennyire ezt a dolgot, de nem tudom, mennyire megbízható?? Végülis egy nagynyomású palack az autó seggében.
Tavaly tetszett azért egy jelenet, Debrecenben. Lámpánál áll a gyönyörű, kék zsír új OPC Corsa, meg kopasz-kigyúrt-tribáltetkós-nagyonkomoly hülyegyerek a kupé E36-os, kb 19 éves BMW-vel. Keze a váltón, kérődzik, majd kiesik a orbit a pofájából, "lealázlak" nézés. Zöld, padló, hülyegyerek néz, néz, és csak az Opel seggét látja... A kis OPC átment egy lámpán, és a második fogta meg, a bajor tudomány meg az első lámpánál rostokolt, és bámult -
Laci2277
senior tag
Üdv!
2006 elején vettem a H astrámat, majd kb fél évvel később gázpedál hibát írt ki. A szerelő kicserélte egy bontottra annak rendje és módja szerint, ami fasza is volt. Idén nyáron újra előjött ez a hiba, a csere megtörtént szintén bontott gázpedálra, de ezzel 1 hónap után megint hibát írt ki. Egy másik szerelő(opel szakszervíz) újra kicserélte egy használtra, de most 2 hónap után mondta be az unalmast. Ma voltam bent a szervízben, és még mindig azt mondja, hogy lehet a használt gázpedál a rossz, vagy a motorvezérlő a ludas. Kérdésem az, hogy létezhet ennyi hibás pedál amit kifogtam, vagy itt már más a gond. Vennék én újat is, ha tudnám, hogy azzal megoldás születik, de nincs felesleges 70k-m egy gázpedálra, ami adott esetben nem biztos, hogy rossz.
Valakinek ötlete?
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #16124 üzenetére
akik értenek is a gázhoz, mindig azt szokták kérdezni, hogy valószínűleg mi robban fel előbb:
- a kocsi aljára mókolt gagyi műanyag benzintank
- nagyszilárdságú acélból hegesztett, egyedileg ellenőrzött, védettebb helyen levő gáztartály.egyébként igen, sorozatban robbantak fel a gázos autók, amikbe gázpalackból fejtettek át otthon barkács körülmények között gázt, meg jóskapista bt mókolta bele a gáz-szetet úgy, hogy a fele alkatrészt spórolási céllal kihagyták.
egyszer kölcsönkaptam egy corsa b gsi-t, fogalmam nem volt róla, hogy milyen... az m3 kivezetőjén elkezdett emberkedni egy buzukis. a végeredményen még én is meglepődtem, nem csak a buzukis...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz dízelracer #16123 üzenetére
A Lamboval, nem a motorral szerpentinezzen...
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #16124 üzenetére
Bambano-val értek egyet gáz témában!! Az otthon fusiban begányolt, seftelős gáz szetteket az akkor divatos ne hasonlítsuk a mai rendszerekhez.Köszönő viszonyban sincsenek egymással. A gázpalack a Lada seggében+disznó pörkölő csővel kötnek össze a rendszerrel + messziről érezhető gázszag az autó közelében az valóban életveszély volt. Én pl saját kezűleg raktam gázt az autómba, de még én is 3 helyen szakítom meg a gáz áramlását szelepekkel, ha leáll a motor. Még a gázpalack sem szokott csak úgy felrobbanni, hát még 1 atombomba biztos falvastagságú autógáz tartály.
Egy kis matek: nálam az én esetemben kb 2 literrel eszik többet, mint benzinből, mivel nem injektoros a rendszer, hanem ostoba gázrósás, vákummal. Amíg mozog a dugattyú, addig szívja az anyagot, ha kell , ha nem. 8 liter benzin erre felé a 395 forintjával számolva 3160 FT, 10 liter gáz a 199,9 Forintjával 2000FT . Nekem ennyiből jön ki 100KM a nem túl korszerű és nem igazán spórolós gáz szettel. Egy picit gyengébb nyomatékban a masina, de amúgy mást nem veszek észre, nincs lefolytva, kapja az anyagot normálisan a motor.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Ma megtörtént a csere téligumira, és kiszámoltam a nyári gumis fogyasztási átlagot.
Megtett km: 1449 km (80% városi közlekedés)
Tankolt üzemanyag: 101,6 liter
Átlag 7,1 (klímával)[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz Calogero #16132 üzenetére
Hali! Én mindig el ámulok az adataidon. Mi a ráknak neked saját autó? 100X olcsóbban járnál, ha arra pár órára, amennyit évente használod, inkább bérelnél autót. Legalább is itt Szegeden, pl 3000 FT a Smart 1 napra. 300Km híján kb ennyit mentem múlt hét szombat óta.
[ Szerkesztve ]
-
wwhy
veterán
na igen, csak a bérlés pl. egy rakás papírmunkával jár, ami sok +óra, illetve esetleg kauciót is kell letenni; és ha menni kell valahová, akkor (nekem) nincs időm arra, h befáradjak egy kölcsönzőbe
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Babetta-X #16136 üzenetére
Már csak a nevedet kellene lecserélni. Sem a hatszázas, sem a 3milliós ezres vadállattal nem volt akkora "feeling" a motorozás, mint amikor az S50-nel vagy egy ETZ-vel repesztettem. Meg ne kérdezzétek, miért, én imádom őket.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
bambano
titán
válasz Cola111 #16144 üzenetére
felhívom őket, titkárnő nagy komolyan nekilát időpontot egyeztetni több napra előre. hát jó, legyen. odaérek fél órával korábban, üres az udvar... ha ennyire nincs munka, minek játsszák meg a nagy cég vagyunk, sok melóval c. műsort?
tavaly meg majdnem erőszakkal kellett őket rábeszélni, hogy rendesen, az előírásoknak megfelelően fújják fel a gumit, ne csak az általuk elképzelt 2.2-re.
és hasonlók...ehhez képest Pestfaluban volt olyan, hogy a város egyik végéről felhívtam őket, hogy mennék, mire odaértem a fehérvári útra, ki volt nyomtatva a munkalap, nem is hagyták, hogy leparkoljak, lendületből be az emelőre. 7 perc alatt cseréltek kereket és fizettem ki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ati012
senior tag
Fent van hétfő óta nekem is.
Kicsit még lehet korai, de a nyárira sikerült elcserélnem. Úgy hogy egy fillérembe se került.
Kocsit eladom, remélem még a héten.92-es 1.5ös dizel ISUZU motorral szerelt Corsa-ról van valakinek tapasztalata?
Kezd megtetszeni ez az Opel dolog
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Tesla topik
- Tippmix
- Prohardver app (nem hivatalos)
- NBA és kosárlabda topic
- Tenisz topic
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...