-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csoszogi
tag
Üdv. Most volt műszakin a kocsi, J-Astra (A16XER) 100000km, és a szerelőm azt mondta túl zajos a kerék (gumi márkája, pár éves:General altimax one s). Az első kerekek.Tényleg zajos, ha jobban belegondolok. Adtam levegőt a kerekekbe, de szar volt a kúton a pumpa, ezért nem vagyok biztos a nyomásban. Elvileg 2.4 de lehet több. Azt mondta, hogy lehet kerékcsapágyat kell cserélni. Mi egyéb utalhat még arra, hogy egy kocsi kerékcsapágyas a zajon kívül? Lehet valahogy tesztelni? A másik Astra (F) dupla ennyit futott de nem kellett cserélni... Kösz előre is a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #101200 üzenetére
Fűtött termosztátod van. A működését sikerült egy oldalba sűrítenem. [kép]
Ha szerinted nem működik megfelelően, akkor a motortömbből, és a hűtőből kilépő vízhőmérséklet jeladót tudod egyenként, vagy egyszerre mindkettőt cserélni. Ha a cserék után a helyzet változatlan, megtudtad, hogy a termosztátnak ez a normál üzemmódja, és lesz tarcsiba két vízhőfok jeladód.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz Tamagocsi123 #101200 üzenetére
Régóta csinálja vagy most kezdte? Teljes gázon hűt már hidegen is?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
JSandor
tag
Sziasztok!
Opel astra k 2016 1.6 CDTI 160Le kombiról általánosságban mi a vélemény ? Típushibák, költségek stb ?
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz JSandor #101206 üzenetére
A vezérlés a tűzfalnál van, ezért csak motor kiemeléssel lehet cserélni, és bőven fél millió felett van a költsége, ráadásul 60k km-enként elfogyaszt egyet. Elvileg csak márkaszervizben tudják megoldani a cserét, és csak gyári szett van hozzá, de ez lehet változott.
Illetve a 160 lovas már biturbós ha jól rémlik, szóval több a hibalehetőség is.
Ilyen nyalánkságok miatt borzasztó jó áron lehet őket kifogni, de inkább ne csábulj el.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Sanki
addikt
Mennyire szerencsés leszedni G Astra belső középkonzol egy részéről azt a bevonatot?
Hamutartó elég gatyán néz ki, arra gondoltam leszedem róla, csak magába nem tudom milyen lesz/lehet.
Így néz ki most: [kép] -
bul07
nagyúr
Opel Astra J 1.7 cdti lesz a következő
Fotelnepper: német, dízel, kombi, Renault-árban – Opel Astra J 1.7 cdti
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101198 üzenetére
"...Az a baj, hogy nem tudom, tehát míg nem bizonyosodik be egyik vagy másik, addig csak feltételezésekbe tudok bocsátkozni.
A két szerelő, aki eddig látta, az nem tudott mit mondani rá..."Nekem is volt egy feltételezésem, de biztos akartam lenni, ezért a keresőbe beírtam a GM számot. Egyszercsak beugrott egy Lengyel oldal, lefordítottam, a biztonság kevéért felmentem az oldalra,és örültem, mert az lett amit gondoltam.
A fent leírtak egy képbe sűrítve.
kép (gyújtótekercs/gyújtásmodul[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
vzsryl
nagyúr
válasz JSandor #101211 üzenetére
Szíjas, és nem bírja.
A G Astra-mban lévő szíj is kb ennyit bír, közben meg a Superb-emben lévő 210k/7év, ráadásul ez utóbbi alig drágább. Szvsz. az Opelek alkatrészei sosem voltak arról híresek, hogy sokáig bírják, viszont amíg jók, addig nagyon korrektek.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
#24845312
törölt tag
válasz vzsryl #101215 üzenetére
"az Opelek alkatrészei sosem voltak arról híresek, hogy sokáig bírják"
Persze, biztos ezért született meg az "Opel, sosem kop el." mondás is, mert nem bírták sokáig az Opelek alkatrészei.
Nekem a közel 24 éves B Vectrámban gyakorlatilag még mindenből a gyári legelső alkatrész van benne. Gyújtótrafó, kerékcsapágy, lengéscsillapító, EGR, légtömegmérő, összes jeladó és érzékelő, ABS, kormánymű, elektromos tükrök, elektromos napfénytető, ülésfűtés, kipörgésgátló, stb., stb., sorolhatnám vég nélkül, semmi nem ment még benne tönkre, semmi nem szorult még cserére. Egyedül féktárcsa meg betétek voltak eddig cserések (meg persze a szokásos olajcsere, szűrők, gyertyák, stb.).Vezérléscsere gyári előírása nálam is 60ezer km/4 év, de mivel a vezérlésszett csak kb 15ezer Ft (szíj+görgők), vízpumpa meg mondjuk 8ezer Ft, így igazából semmi jelentősége neki. Azt nem tudom, hogy mennyit bírna a szíj, de nem is igazán érdekel, mert nálam minden a gyári előírás előtt cserélve van (ránézésre ilyenkor a szíj, görgők, gyertyák stb. teljesen újszerűek még).
-
gban
Közösségépítő
válasz #24845312 #101216 üzenetére
F Astrámat a gyári eredeti kuplunggal, lengéscsillapítóval adtam el 16 évesen, 250k km-rel, és nem azért nem cseréltem mert lexartam, hanem mert nem volt baja a kuplungnak, a lengéscsillapító meg előtte ment át a vizsgán, az igazsághoz hozzátartozik hogy azért gyengélkedett.
Csak azért ezeket emelem ki, mert ezeknél ezek az értékek különösen sokatmondóak.
A J az már sajnos nem ilyen.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
#24845312
törölt tag
Igen, természetesen kuplung és váltó nálam is még a gyári legelső van az autóban, semmi baja egyiknek sem. Nekem a legnagyobb meglepetést amúgy a gyári CD-rádió jelenti, hogy ennyi idősen, még működik a CD-lejátszó része. Pedig amikor járt a motor az autóban, mindig szólt a zene is (írt CD-lemezekről).
-
vzsryl
nagyúr
válasz #24845312 #101216 üzenetére
A gyári alkatrészeik valóban nagyrészt tartósabbak, de persze ott is van kivétel. Ettől függetlenül a tapasztalatom - és sok más emberé is - azt mutatja, hogy az "Opel sosem kop el" mondás ugyan nagyon cuki, de véletlenül sem igaz.
Egy nagyon egyszerű példát hozok fel. Magyarországon annak idején (még most is valamennyire) a Suzuki és az Opel volt a két legnépszerűbb márka. Ez teljesen egyértelműen a hazai gyártás miatt alakult így. Ettől függetlenül az évek alatt körvonalazódott, hogy a két márka közül melyik a megbízhatóság szinonimája, és melyik a szeretett, vicces mondásokkal ellátott autómárka.
Félreértés ne essék, nekem is van egy "agysérülésem", és rá vagyok kattanva az Opelekre. Volt F Astra-m, és most emiatt vettem 2. autónak egy G Astra-t, ami városban literekkel is többet fogyaszt, mint néhány erre alkalmasabb kisautó. De más szóba sem jöhetett, nekem újra Astra kellett. Ezt is nagyon kedvelem, de attól még tudom objektíven nézni a dolgot.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
#24845312
törölt tag
válasz vzsryl #101219 üzenetére
Az én tapasztalatom, és szintén sok más emberé is pedig az, hogy az "Opel, sosem kop el." mondás nagyon is igaz. Igaz én csak a 90-es évek Opeljeivel kapcsolatban tudok nyilatkozni (F Astra, G Astra, B Vectra, Calibra, Omega), mert ezeket használtam, illetve láttam rokoni, haveri körökben, de ezek híresen sokat kibírtak, az említett mondás is gondolom ekkoriban születhetett. A márka újabb autóiról nem tudok nyilatkozni, mivel nincs velük személyes tapasztalatom.
A korabeli Suzukikat inkább hagyjuk, autónak sem merném nevezni őket. Volt a rokonságban Swift nem is egy, ültem is bennük eleget, annál ganébb autót én még életemben nem láttam. A megbízhatósága is mindössze annyiból állt, hogy nem volt benne semmi, így a semmi nem tudott elromlani sem. Ja, így könnyű ám megbízhatónak lennie. ABS, kipörgésgátló, ülésfűtés, fűthető elektromos tükrök, oldallégzsák, elektromos napfénytető, automata elektromos ablakok (napfénytető is automata) és mind érzékeli az útjában lévő akadályt is, 5 db hárompontos öv, 5 db fejtámla, belső tér mozgásérzékelő, stb., stb., csak néztek a Suzukis rokonok, azt se tudták, mik ezek. Tartós mondjuk nem volt egyikük autója sem, a váltótól kezdve a franc tudja mit nem cseréltettek már bennük, de mindig volt valami, amivel foglalkozniuk kellett. Mondjuk fillérekből fenntarthatóak voltak azok is, akárcsak egy Opel. Viszont a két márka autói között mintha lett volna vagy 20 évnyi különbség az Opel javára, holott kb azonos évjáratokról beszélünk.
Itt Magyarországon soha nem volt annyi Suzuki forgalomban, mint Opel, szóval én nem mondanám, hogy valaha is annyira népszerű lett volna a Suzuki, mint az Opel. Akik újonnan megvették, ők is csak nyomorukban vették meg, mert nem futotta nekik jobbra.
-
Tamagocsi123
tag
válasz Markizmark #101205 üzenetére
Most kezdte régen nem csinálta,hidegen nem hüt teljes gázon se.Megyek vele 10km és utánna amikor meg állok megy a ventilátor de a viz höfok teljesen normális tartományba van. Tehát szerintem a hüttöben lévő hőfok jeladó ami kapcsolja a ventilátort az kapcsol be úgy hogy a víz nem melegedett tul.
[ Szerkesztve ]
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
Gaga_30
tag
válasz Tamagocsi123 #101221 üzenetére
A hőfokmérő nem mutat pontos erteket, hogy ne ess panikba mikor 100 fok fole megy a vizhomerseklet. Olvastasd ki a valos vizhofokot mielott feleslegesen cserelsz barmit.
A tulnyomasos rendszerek ib mind igy mukodnek, szerintem csak ez teveszt meg. -
Tamagocsi123
tag
válasz Gaga_30 #101222 üzenetére
Most pl amikor jöttem haza nem kapcsolt be ,tegnap reggel ugyan azon a távon bekapcsolt a ventilator. Igaz hogy mielőtt haza indultam megmozgattam és le ts huztam és vissza a hűtőventilátor höfok jeladot.
[ Szerkesztve ]
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
vzsryl
nagyúr
válasz #24845312 #101220 üzenetére
A 90-es évekbeli Opelek tényleg megbízhatóak voltak, és szinte csak a rozsda tudott problémát okozni. De ez akkoriban kb. minden márkára igaz volt.
A mondás komolyan vételét még mindig nem tudom feldolgozni. Ha te ezt tényleg elhiszed, akkor túlzottan elfogult vagy.
A Suzukik még a 2010-es években is nagyon megbízhatóak voltak, az újabbak meg még nem tudtak eleget bizonyítani.
Opelből azért adtak el többet, mint amiért több Samsungot és Xiaomit adnak el az Apple-nél. Sokkal több típust árultak. Ettől függetlenül az utóbbi pár évben brutálisan vezetik az eladási listákat, mert most a legnépszerűbb kategóriában két típusuk is van (Vitara, SX4 Scross). A felszereltségük is magasabb már, és azok is jól működnek.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz mohabá 007 #101214 üzenetére
Köszönöm!
Akkor tehát még van plusz egy gyújtáselektronika is a képletben, ahogyan azt sejtettem. Csak nem tudom, hogy ez a bizonyos gyújtáselektronika hol is van.
Mert akkor a gyújtáselektronika adja a gyájtáselosztónak a jelet, ugye?
Valahogy blokkvázlat szintjén kéne megértenem.
kopogásérzékelő -> ecu -> gyújtáselektronika -> gyújtáskapcsoló (+ kábelek)?
és akkor az utolsó 2 egység is lehet ludas? (esetleg a gyújtókábelek is?)
Amit összefoglaltál 1 képen, ott az alsó maga a motorra csavarozott gyújtáselosztó, amiből jönnek ki a gyújtókábelek, és mennek a gyújtógyertyákra.
A kérdésem, hogy ami a 16-os alkatrész (16174339) az hol lehet?Amit még észrevettem, hogyha megyek vele, akkor a check engine megjelenése előtt már tudom, hogy megkapom a sárga lámpát: az autó óvatos gyorsításnál is már alig érezhetően, de rángat egyet. Ekkor már tudom, hogy jön a hibajel, és 2-3 mp múlva világít is... Mindez csak 2k RPM felett, jellemzően 1900 alatt nem.
Ha lehúzom a csatlakozót, akkor (menet közben) azonnal jön a hibajel, tehát valahol mégis ad jelet a kopogásérzékelő (már korábban megnéztem szkóppal, hogy valami jel jön ki belőle), és valamelyik egység feldolgozza azt.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
manoarc
senior tag
Sziasztok!
H Astra csomagtèrajtó teleszkópot szeretnèk cserèlni mert a gyári elfáradt már.
A környèkemen van egy Opel bontó ahol a srác szerint kerüljem az olcsó utángyártott újakat.
Vajon csak hazabeszèl vagy tènyleg nagyon rosszak?Anno vettem G-hez már ilyet ès semmi baja nem volt bár csak pár hónapot használtam.
Köszi ès Szèp napot !
{。^◕‿◕^。}
-
mohabá 007
aktív tag
válasz vzsryl #101215 üzenetére
"... az Opelek alkatrészei sosem voltak arról híresek, hogy sokáig bírják,.."
Állításod ebben a formában félrevezető, mert:
- Melyik autógyártó gyártja magának az alkatrészeket? Eggyik se! A beépítendő alkatrészeket megrendeli a gyártóktól, pl:leng csillapító, vezérmű szíj, vízszivattyú,..stb. Azaz, az alkatrész minősége autógyártótól független.
- A vezérműszíj márka pl Gates. Ha ezt a márkát a g astrába teszem 4év/60000km, a superb-be 7év/210000km. A különbség nem a minőségben van, hanem a szíj igénybevétele teljesen más. A g satrában a vez szíj hajtja a vízpumpát is, nagyobb az igénybevétel, ezért gyakrabban kell cserélni. A Z16XEP motorban már nem hajtja a vízpumpát, kisebb az igénybevétel, nem is kell csak 10év/150000km-enként cserélni.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
válasz manoarc #101230 üzenetére
F-hez kb a legolcsóbb utángyártottat vettem kb 9 éve, amikor megvétel után párszor fejünkre esett az ajtó ...1 hónapja eladáskor majdnem orrba kente a vevőt, olyan erő volt még mindig benne meg is lepődött rendesen, mert nem számított rá
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ArthurShelby
addikt
válasz vzsryl #101228 üzenetére
2012-es zafira C, 250ezer km, 2.0cdti:
-Gyújtógyertya csere (idővel mind a 4, 2 ebből elég drága, mert valami szenzor lehet bennük) (drága=50ezer ft az a gyújtógyertya)
-2db hátsó szélső oldalsó radar csere a holttérfigyelőhöz (valószínű beázott alulról, fölverte oda a vizet a kerék) (5ezer ft aliról 2db)
-váltóolaj csere
-kopó alkatrészek (féktárcsa, fékbetét) cseréje, olaj csere, szűrő cserék, gumi csere (új, téli-nyári)-futóművel eddig semmi nem volt (pedig flexride-os), motorral eddig semmi nem volt
-parkolási sérülések (emiatt ködlámpa csere)Összességében szerintem megbizható autó.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Integrale
veterán
válasz mohabá 007 #101231 üzenetére
Azért ott más a szíj is, a gyártó előáll egy igénnyel, amire a beszállító ajánl egy terméket.
Szelepbütyköktől, motor kiegyensúlyozottságától kezdve minden számít."Bad reklám is reklám too"
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #101229 üzenetére
"...A kérdésem, hogy ami a 16-os alkatrész (16174339) az hol lehet?.."
A GM szám szerint az maga a gyújtótrafó.
Nekem is csak ennyi van. [kép]
Meg kellene nézni, hogy a motor fixen van erögzítve, nincs e fellazulva, és ezért magasabb fordulaton ráz, beremeg, és azért jelez a kopogáshatároló (csak egy tipp)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz manoarc #101230 üzenetére
JP Group-ost vettem most a Zafirához (2900Ft körül/db, bárdinál céges kedvezménnyel), és szerintem 7 éve az astrához is valami legolcsóbbat vettem. Hibátlan. 3 perc kicserélni, ha 2 év múlva mégis megszarna, de kétlem.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Gaga_30
tag
válasz Tamagocsi123 #101224 üzenetére
Fene tudja, ki kellene deriteni a valos vizhofokot az segitene.
-
válasz mohabá 007 #101236 üzenetére
Megnéztem, leszedtem (+ kontakt spray, visszatettem, de nem segített), de sajna azt látom, hogy a gyújtótrafónak a gm száma 1103872.
Van egy beépülő (ragasztott(?)) alkatrésze a hátulján, ami pedig a 10487489
Aztán itt meg találtam egy ilyet:
16174339 - ezen látszik, hogy ott a GM 16174339, viszont (ahogy Besenyő Anti bácsi mondá),
"az a baj, hogy fingom sincs róla", hol lehet. Vagy hogy kell-e nekem ilyen egyáltalán.Olyan vagyok lassan, mint a McDonad's-os légy: két shake-be esek.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
nyemi
csendes tag
-
válasz nyemi #101246 üzenetére
De jó, ez jól jött.
Olvastam, hogy a földkábelt (árnyékolás) meg kell nézni, mert ha nem megfelelő, zavart szedhet össze.
Szóval elvileg ki kellene tudni mérnem a motortérből jövő kábelt az ecu csatlakozójáig.
Eh...Én még a P35-ös főtengely jeladó esetleges rögzítésére, vagy a jeladó tárcsa sérülésére gondolnék.
Ez merőben új, de hétvégén, amikor még világos lesz, megnézem, hogy ott van-e bármi is. Persze tudnom kéne, hogy mit is nézzek.Szóval a teljes történet régmúltra tekint vissza.
Mentem autópályán 100-as benzin tankolása után, és hirtelen felkapcsolt a check enginge lámpa. Hazaértem, kivillogtattam, és a kopogásérzékelő hibát dobta. Azóta ezzel élek/élünk.
Csak terheléskor, és 2000-es fordulat felett jelentkezik (mivel kicseréltem az óracsoportot fordulatszámmérős verzióra, ezért próbáltam megfigyelni az esetleges jelenség-összefüggéseket). Bár már régen próbáltam, de álló helyzetben nem jelentkezik a hiba.
Ma úgy jöttem haza, hogy 2k alatt tartottam a fordulatszámot, és hibajel nélkül értem haza. Aztán mentem egy kört normál módon, és másfél km után már ott volt a hibajel a műszerfalon.
Most már érzem, hogy mikor jön a check engine, mert egy rántás elég, hogy tudjam: 3mp múlva jön a lámpa. És nem szoktam tévedni (sajnos). Olyankor erőtlenebbnek érzem.
Az is érdekes, hogy mintha bemelegedés után kezdené ezt a jelenséget - erről azért nem vagyok meggyőződve.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
peet137
tag
Nem tud valaki véletlenül olyan helyet, ahol jó eséllyel lehet beszerezni Z16XE1 motoros H Astrahoz twiport mozgató vákuumgömböt, vagy esetleg membránt a belsejébe? Szombathely közeli érdekelne elsősorban, de lehet postázós is. Sajna mindenhol csak szívósorral együtt adnák, FB-os H csoportban eddig nem sikerült... Szereztem XEP-hez valót (szerintem Z14, de ez nem tuti), de az abban lévő membrán nem jó sajna.
A pirossal bekarikázott alkatrész az.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen