Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szazbolha

    addikt

    Üdv! Tizenéves Voyager 2,5 crd-t tavaly vettem, első dízelem, kb. 200e km-el. Füstölt kicsit és hangos volt a motor (benzines után főleg), de egy hónap múlva nagyszerviz, porlasztócsúcs csere, minden ok. Valamilyen 15W-40 olaj került bele, kissé hangos-csattogós maradt, de semmi gond nem volt idén nyár elejéig.

    Akkor kezdtem el légkondizni és az olajnyomás jelző lámpa egyre gyakrabban felgyulladt, fordulatszámtól függetlenül. Írány a szervíz, szenzor csere, egyebek, kivéve olajpumpa. A jelenség nem változott, melegben ha a légkondít rákapcsoltam 1-2 percen belül piroslámpa. Állítólag a légkondi radiátora az olajhűtőre tolja a meleget. Lehet.. de légkondi nélkül is be-be villant, pedig olajszint ok és zéró olajfogyás.
    .
    Másik szerviz? Olajpumpa csere előtt azt ajánlották cseréljük az olajat, mert az "öreg" crd-nek segíteni szokott a vastagabb olaj. XADO 10W-60 ment bele (erősen eltér a gyári ajánlásoktól), meg valami adalék amire rábeszéltek. A motor már 150-200 km után elcsendesedett, és az olajlámpa sem villan fel, csak nagyon ritkán. Belvárosi dugó, kánikula + légkondi, de ez kibírható, nem zavar. Zéró olajfogyás.
    Tapasztalat: fogyasztás megnövekedett kb 0,3-0,5 literrel, de furcsa módon emelkedőn vagy gyorsításnál mér durván sokat a computer, ami amúgy sem pontos. Mintha kicsit lomhább is lenne az autó alacsony fordulaton.
    .
    A problémám 1 hete kezdődött kb. 6.000 Km után, mert ismét hangos lett a motor és mintha még többet fogyasztana. Első körben lecserélném az olajat, hátha az okozza a problémát. Jön a szeptember, légkondizni sem kell, mehet bele "higabb" olaj.
    .
    Shell Helix Ultra 5W-40, vagy 0W-40-re gondoltam.
    Melyiket? vagy mást?
    A sűrű 10W-60 károsíthatta a motort 6.000 Km alatt? Okozhatta a többlet fogyasztást? (kb. 5-8%)

  • szazbolha

    addikt

    válasz kaszaking #1341 üzenetére

    Ezt a XADO 5w40-et én is nézegetem, vagy akár a "LUXURY DRIVE" verzióját is hamár jelenleg is revitalizálós van a 2,5 crd motorban (10w60), bár már megbántam és sosem hittem a tartós hatásában, sem más csodaszerben,,,,
    .
    De sehol nem találok HTHS értéket a XADO 5w40-ekhez. Tudnátok ebben segíteni?
    Továbbá egy orosz oldalon olvastam 5w40 teszteléseket/elemzéseket és ott azt az olajat dicsérték, aminek 190 felet volt a "Viszkozitási indexe". Egyrészt nem pontosan értem mi ez az index (kb a viszkozítás hőfüggését írja le?), másrészt a többi neves pl. Shell olajnak 170-180 között volt. Számít ez egyáltalán?
    .
    Azért kínlódok még az olajválasztáson, mert a jelenlegi 10w60-nál hígabbat szeretnék a fogyasztás és kopás-félelem miatt, de a felső extrém meleg tartományban sem szabad túl finomnak lennie, mert jelezni kezd az olajlámpa, annak pedig oka van.
    Azt sem sikerült kinyomoznom, hogy egy Voyager 2.5 CRD esetében mit jelez a lámpa. Alacsony olajszint (nem az volt) , túl meleg az olaj(??), nem elég az olaj nyomás(??). Csak egy szenzora van, azt meg cserélték.
    .
    Kár hogy nincs felhasználói XADo fórum, nagyon kíváncsi lennék mások tapasztalatára.
    Nálam, nem lehet eldönteni hogy a jóval vastagabb olaj vagy az adalék miatt csöndesedett el a motor. Én az adalékra szavaznék, mert 200 Km után kezdett csendesedni, De akkor mitől lett újra hangos 6000 Km után?

  • szazbolha

    addikt

    válasz tboldi #3866 üzenetére

    OK, volt az a pillanat, amikor valamiért így döntöttem. Ebben az évben már túl sokat költöttem a kocsira és egy felderítetlen hiba miatt nem vállaltam be a költséges olajpumpa cserét elsőre.
    Hátha segít amit a szerelő mond... neki is ilyen autója van ő is töltögeti a 10w60-at meg a csodaszert.
    .
    Nade már 5.000 Km.-nél tök fekete volt az olaj. Tudom hogy az egyik feladata a korom megkötése, de betöltés előtt tisztára lett mosva, úgyhogy kérdés, az olaj mennyi idő után lesz fekete egy turbós dizelben?

  • szazbolha

    addikt

    válasz Zizmand #3886 üzenetére

    Köszi, nagyon várom a beszámolót. A szűrő típust mi alapján választottad? Az a tervem, hogy 6.000 Km után légszűrőt nem cserélek, csak olajszűrőt.
    .
    Szóval nem tudom eldönteni, hogy a az olajlámpa fel-fel gyulladás (elégtelen olajnyomás) mitől javult meg, miután a XADO 10W60 + revitalizáló bekerült a 2,5-ös CRD-be.
    1. A vastagabb olaj megoldotta a problémát? (valószínűleg, mert szinte azonnal változás volt)
    2. A realtivizáló csökkentette a motor belső súrlódását, csökkent olaj hőmérséklet (hát... kétlem hogy ennyire)
    3. A realtivízáló az olajpumpa kopását "javította" (hát... lehet)

    Ha jók a tapasztalataid a XADO 5W40-el, akkor amint kapok időpontot szerelőtől (ok, Ladában cseréltem utoljára olajat, akkor még csatornába ment a fáradt) cserélem én is erre.
    Ha az olajlámpa újra égni kezd légkondizásnál, akkor sűrübb olaj volt a megoldás, a revitalizáló hatása nem eldönthető.

  • szazbolha

    addikt

    válasz i-sti #3888 üzenetére

    OK, megfogadom. Cserélem a légszűrőt is.
    MANN olajszűrőt választanék, ebben van visszacsapó szelep, a "gyáriban" meg nincs, ha jól nyomoztam. Van ennek jelentősége? A topik korábbi írásában valaki ajánlotta a visszacsapó szelepest ha szintetikus olajra állunk át.

  • szazbolha

    addikt

    válasz Qru #3890 üzenetére

    Köszi! Ez alapján értem, hogy a gyáriban miért nincs visszacsapó szelep: Az olajszűrő a motor "alján" van és lefele áll.
    @ Zizmand: Azt hiszem adalék helyet olaj pumpát kéne cseréltessek, de a Voyager 2,5 CRD-nél ez nem egyszerű, azaz sokba kerül.

    [ Szerkesztve ]

  • szazbolha

    addikt

    Van valakinek tippje hol kaphatnék olajleeresztő csavar alátétet raktárról?
    Nem túl gyakori Chrysler és Merci méret: réz 14/20mm és 1,5mm vastag. lehetőleg "A" profil.

    Rendeltem egy komplett csavart, de azon nem volt alátét...

  • szazbolha

    addikt

    válasz rostiron #3943 üzenetére

    Olajlámpa villogás miatt nekem is szerelő által javasolt 10W60 volt a 2,5-ös diezelben. (200eKm futás miatt is, bár nem volt panaszom a motorra).
    6.000 km után meguntam és lecseréltem a gyári ajánlásokba épp beleférő 5W40-re.
    Megszűnt az autó alacsony fordulati lomhasága, jelentősen csökkent a fogyasztás.
    6-800 km után semmilyen tapasztalható károsodást nem érzékelek. De ez 1 eset, kérdezz másokat is.

    Követlező nyáron vagy visszarakom a 10W60-at vagy olajpumpát cseréltetek.

Új hozzászólás Aktív témák