- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Netflix
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
+ Dluinet, köszönöm.
Egy másik kérdés:
Sikerült vennük második autónak egy 1.3-as 8 szelepes Suzuki Swiftet, G13BA a motorkód.
Jelenleg 111 ezer km van benne, JSZP-n is látszik, hogy 1x fordult át a km óra és az utóbbi 10 évben alig 10 ezer kmt mentek vele összesen.Találtam egy cetlit is, hogy előzőleg 109 ezer kmnél volt olajcsere, csak az a baj, hogy 2.5 évvel ezelőtt, így le szeretném cserélni. [kép]
Milyen olajat érdemes bele önteni? Vagy maradjak a 10w-40-nél?
-
TommyY2
tag
Ezt a leírást találtam: [link]
Végigolvastam, tanulságos volt, bár számomra nem anyira világos.
Ha jól értelmeztem, az XW-30 olajok a 10 cSt viszkozitásúak?
Tehát egy olaj 100 fokon amilyen sűrű (pl. 11.5), annyi a cSt értéke?
Ha igy is van, ebből még nem lehet megtudni, hogy egy adott motorhoz milyen sűrűségű olaj kell.
Az én szempontomból (sok a hidegindítás) jobb a szintetikus olaj. Az lenne a jó, ha időnként lehetne pótolni a kopáscsökkentö adalékot.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
A motorolajok viszkozitása a hőmérséklet csökkenésével exponenciálisan nő. Ha pl 100°C -on 10 cSt, 40 fokon mondjuk 70 cSt, 0 fokon már akár 600-700 is lehet. -20 fokon meg ugye több ezer. A hideg motoron belüli állapotok nem olyan mértékben eltérőek, amik ilyen mértékű viszkozitás növekedést "igényelnének" hidegen. Mondjuk 10 helyett 20-25 cSt lehetne indokolt ezen logika alapján. De több nem.
Ha (és mivel tényszerűen) jelentősen nagyobb a hideg olaj viszkozitása, a hideg motornak a saját nagyobb belső ellenállása mellett a magas viszkozitású olaj magas ellenállása ellen is kell dolgoznia, tulajdonképpen a magas viszkozitású hideg olaj teszi ki a hideg motor belső ellenállásának jelentős részét, tehát mondhatjuk hogy hidegen halmozottan hátrányos helyzete van. Alacsonyabb hideg viszkozitás csökkenti a belső ellenállást. Csökken a fogyasztás, és minimálisan csökken a bemelegedés mértéke, de utóbbi elhanyagolhatóan kicsi.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
-Hidrokrakkolt olajok nem szintetikus olajok, ebből volt már per is. Például Németországban nem lehet szintetikusnak írni.
-Gajdán tanár úr, mintha a felvétel elött nézte volna át a témát.
-PDF-ben legtöbbször nem a valós értékek vannak feltüntetve, hanem szabvány határértékei.
-A viszkozitási index minél nagyobb, annál több viszkozitási index módosító adalék, ami idővel elfárad/elfogy és kitudja milyen lesz az olaj viszkozitása. Ráadásul a felesleges viszkozitási index módosító adalék elveszi az értékes helyet más adalékoktól.
Továbbra is a friss olaj a jó olaj."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
szimi57
őstag
válasz csiga8 #10124 üzenetére
Hogy te miket tudsz?! Én szentül meg voltam győződve róla, hogy a 10w60 race olaj csökkenti az olajfogyasztást. Arról fogalmam sem volt, hogy plusz lóerőket is hozhat. A gyakorlat ezt be is bizonyította. Harmada az olajfogyasztásom az 5w40-hez képest. Kizárólag csak ebből a szempontból tértem át a 10w60-ra és nincs szándékomban senkire sem ráerőltetni A matek ezt a megoldást adta ki. De, ha fizeted nekem a szelepszár szimeringezés költségét (minimum 200 e. Ft) nagyon szépen megköszönném és megígérem, hogy áttérek a 0w40-esre.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #10450 üzenetére
Ezt a téli motorbeindítgatást én nem szeretem, ha igen akkor csak úgy, ha mennek is vele.
Beindítod lepárásodik, rosszabb lesz mintha nem csinálnál semmit. De valamelyik nap is a vas garázsajtóról patakokban folyt a víz. Bent jéghideg kint meleg. Ha kitoltam volna a motort ugyan ezt éli át. Ki se nyitottam az ajtót be ne menjen a pára.
Ha jó idő lesz, pld mint ma megyek vele. De ma nem értem rá.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
TommyY2
tag
válasz csiga8 #10745 üzenetére
"Ettől függetlenúl a Spuri nem rossz, a 100-as Etanol mentes benzin ( OMV-t használok) meg még jobb."
Hajszálra ugyan így gondoltam eddig én is, de a cikkben leirja az égési folyamatokat (95 és 100 esetén is) és azt, hogy a 100-as benzin túlhevülést, szelep és injektor beégést okoz, valamint a katalizátor túlterhelését, stb.
Amíg 530Ft körül volt a 100-as benzin, én is csak OMV 100-ast tankoltam (a 20 éves autónkba meg főleg, mivel abban elvileg nem etanol van), most meg kijárok tankolni a horvátokhoz, ott E5-ös a 95-ös benzin, kB. 530Ft-ba kerül.
TommyY
-
Jenne
senior tag
válasz csiga8 #11035 üzenetére
Szia!
A mi két autónkba Ford szabvány szerint FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO DT 5W-30 olaj kell, a GT1 5w40 nem jó bele.
(#11033) Lauda
Próbáltuk a Castrol Magnatecet, Ford előírásainak megfelelő olaj került anno (4 éve próbáltuk) az autókba, ACAE A5/B5 WSS-M2C913-C/D de érdekes hangja lett a két dízelnek. Mint a régi lábbal hajtós Zinger varrógépé úgy kerregtek. Egy idő után nem bírtuk füllel, nem is maradt benne sokáig. Utána próbáltuk az EUROL olajat ez nagyon tetszett, de nehezen beszerezhető lett.(#11034) Asbee
Total olajon már én is gondolkodom, 'C' terv lesz, ha nem sikerül a Fuchs vagy az Eurol akkor kipróbálom.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #11288 üzenetére
Köszi a hosszú és nagyon tanulságos választ! Célszerű ezt megpróbálom kicseréltetni a boltban offroadra. 250es CR250R motor 1988ból, most még gyári kopott nicasillal.
Nem annyira nyélgáz mert elszoktam már tőle és most a 710el is taknyos a kémény vége.
Van egy [ilyen eni] itthon, erről van jó vagy rossz véleményed? Havernak elfogyott az olaja meg nekem is a 710, ebből kavartunk be neki akkor bontottam fel, olyan "komolynak tűnő olaj illata" volt, ahogy mentem utána. Ha ez a megfogalmazás így nem is túl tudományos :-)Nicasiloztatni akarom a hengert. nem tudsz valami kipróbált megbízható helyet?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz csiga8 #11296 üzenetére
Köszi nagyon a bőséges összefoglalót.
Sok kisgépem van, 2 kínai fűkasza, 42 és 52cc, egyik hyundai a másik meg most teszkós buffaló bill :-) 4 láncfűrész, rotakapák, permetező, mittomén. ezeket ölöm nap mint nap motorozás helyett (sajnos). Valami 1800ért vettem régen sok makita olajat, legalja lehet sose volt semmi baj vele. Most találtam egy régi huski xp olajat 4l kanna alján, mz etzből maradt 20 éve ott áll. Utolsó 2 makita előtt gondoltam elfüstölöm ezt, vagy 20%al erősebbnek érzik az összes gépem tőle, mindent 1:50re kavarok.
A CR-t mikor télen ráérek prüntyögni 1:40re nyáron mikor volt idő kergetni 1:33ra kevertem. Régen ipone samurai racinget vettem aztán 1 liter repsol competicion, majd motul 710. A repsoltól olyan sűrű ragacsos lerakódás lett a power szelep alkatrészein, hogy nem tudott kinyitni. Az iponnal ilyen nem volt sosem.
Ez a dugattyú 710 1:40el készült
[kép] [kép]ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
grizlisandor
addikt
válasz csiga8 #11474 üzenetére
Nem rendeltem még tőlük, de nagy baj nem lehet, mivel a Kenőanyag Értékesítő Kft. néven futnak és hivatalos Fuchs olaj viszonteladó.
-
Asbee
veterán
válasz csiga8 #11725 üzenetére
Pontosan így van ahogy mondod. Ezek a longlife olajak, akkor működnek igazán jól, ha a legideálisabb körülmények között vannak használva. Hosszú utak, állandó meleg motor. Tisztán tartják a motort, kevés lerakódást képeznek, amit megkövetel a dpf stb. Viszont hamar elfogynak , ha már nem teljesül ez az ideális körülmény. A gyártó ezzel már nem számol, első tulajt úgyis kiszolgálja. Van aki ezt megérti, de láthatóan van aki nem.
-
félisten
válasz csiga8 #11760 üzenetére
Nagy az olajmennyiség, azonban egy 12-16 literes , hatalmas blokkot kell kennie és hűtenie. Visszaosztva a személygépkocsi blokkok hengerűrtartalmára és olajtöltetére, nagyjából egyforma a mennyiség. Valószínűleg az erre a célra tervezett olaj + felhasználási mód + megfelelő olajhőmérséklet biztosítása (elegendő olajhűtő beépítésével) lehet a magyarázat.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz csiga8 #12745 üzenetére
Igen, jó lenne egy olajjal megoldani, de az a baj, hogy más technológia.
---
Benzines fronton sikerült kollégának mind3 autójába való olajat találnom.
Rendes a Suzuki, hogy csak 5w30 és API SN szabja meg, Renault meg 5W30 RN0700 kért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Viccrovat
- Gumi és felni topik
- Hegesztés topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs