- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Programozás topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
- Vírusirtó topic
-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2499 üzenetére
Van valami problémád az autóval , hogy váltani akarsz? Mért gondolod azt hogy a Motul jobb olaj Total amit most használsz?
Íme a labor lapja.
Kíváncsi vagyok észreveszel benne e valamit? Aztán majd beszélünk. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Kati kevésbé, inkább a szívó oldali koksz igényelhet törődést szerintem Esetleg egy bödön beépítése megfontolandó.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #2507 üzenetére
GDI intake carbon buildup kulcsszavakra keresve találni infót, igazából ugyanaz, mint a VW FSI/T(F)SI motorok esetén, a direkt befecskendezés miatt képződő korom visszavezetve lerakódik. Ha nagy futást tervezel, érdemes foglalkozni a dologgal.
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2504 üzenetére
Íme egy link ahol már 2018-as formájáról olvashatsz többet.
A "különleges" anyag amúgy Molibdén ami miatt azt is mondják erre az olajra, hogy inkább a motorvédelemre helyezi a hangsúlyt nem az üzemagyag takarékosságra.
"A katalizátor védelme szempontjából is ok ez az olaj?"
Ez egy erősen adalékolt olaj ami nem kedvez a katalizátornak főleg úgy hogy 10 ezrenként cseréled.
Növelni kéne a csereperiódust (pld. 15 ezerre) hogy az olaj "kidolgozhassa magát".
Ha meg végkép olaj típus (pld. C-rer) cserét szeretnél . Én a helyedben megkeresném Email-ban a KIA márkaképviseletet és tőlük kérnék ajánlatot (vagy "trükkösen" angolul a gyártót) . Egy levelet megér .[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2515 üzenetére
A legtöbb adalék benne marad az olajban csak már elveszti a hatását/hatékonyságát, telítődik. Pl azok az adalékok amik az olaj savasságát leköti. Amiben több az adalék abban több az ülepedést gátló anyag is de értelemszerűen egy magasabb TBN számú olaj hajlamosabb az ülepedésre ha túl sokáig van a motorban és itt nem elsősorban a megtett km a befolyásoló tényező, hanem az eltöltött idő (mert az ülepedést gátló adalékok is elöregszenek). Ezért írják elő a gyártók, hogy km-től függetlenül évente szükséges az olajat cserélni. Persze egy drágább jobb minőségű olajban több az ülepedést gátló adalék is azokat nem feltétlenül muszáj 1 év után azonnal cserélni de akkor is ajánlott.
Itt egy jó cikk róla: Mivé változott a hároméves motorolaj?
Persze senkinek sem javasolt 3 évig tartani az olajat a kocsijában (főleg ha sok a rövid út és/vagy a tartósan használja magas üzemihőmérsékleten), de ha kicsit túlszalad az 1 éven egy jó minőségű olajjal akkor még nem fog másnap besülni a motor a kocsijában.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2519 üzenetére
Az inkább csak pénzpazarlás. A sok adaléknak pont az a lényege, hogy az olaj sokáig jó legyen. Ha idő előtt cseréled akkor csak feleslegesen vetted meg a drágább longlife olajat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2521 üzenetére
Nem longlife olaj és 10k km (vagy 1 év) csere és azzal nem lősz mellé biztosan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #2523 üzenetére
A gyárival nem lősz mellé de én sűrű olajcsere esetén inkább C2/C3-as olajat választanék mint sem A5-öt.
#nincsbennetarcsi
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2525 üzenetére
Qru bátrabb mint én . Jómagam is C-s olajokat preferálom, főleg rövid intervallumú olajcserékhez. De az a fránya gyári ajánlás és a eredeti KIA olajban levő Molibdén elbizonytalanít.
Ami nem is kevés (735mg/kg) mert olyan mintha minden olajcserénél még egy ilyet beleöntenék a motorba. -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2519 üzenetére
A tudomásom szerint a TBN szám pontosan egy szilárd anyagot takar : a kalciumot (általánosságban).
Ha megköti az olajban levő ként (S) Kalcium-szulfáttá alakul (magyarul gipszé) ami szintén egy szilárd anyag.
Na mármost, vagy így vagy úgy lerakódásokat tud okozni. Ami ha az égéstérbe jut , tudományosan bizonyított hogy LSPI gyújtás problémát okozza. Ez is egy érv amit magas adalékolású olaj ellen szól.[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2559 üzenetére
Kicsit utána jártam a dolgoknak. Mindenképpen, mert úgy néz ki a gyári olajod Molibdén adalékolása a LSPI-t (Low-Sped Pre-Ignition:idő előtti gyújtás, öngyulladás alacsony fordulatszámon) hivatott megszüntetni.
A tanácsom: ha valaki új olaj berakása után gyorsításkor csilingelő hangot hal a motor felől, öntsön Molibdén (MoS2) adalékot az olajhoz.Eredményekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek.
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2595 üzenetére
A molibdén nem árt a katalizátornak a motornak meg kimondottan jó. A lényeg az olaj kalcium tartalmán van (olaj TBN száma) ami a savasság semlegesítésében van szerepe.
Az tud: alacsony fordulatú detonációs öngyulladást előidézni és lerakódásokat okozni a motorban katalizátorban. Amúgy ezek a dolgok még nem nagyon tisztázottak , de úgy nézz ki, hogy problémák kialakulását Molibdén megszünteti. -
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2602 üzenetére
Micsoda ........ 47e km autóba . Semmit ne önts bele. Nem érted(?) a Molibdén megvédi az autódat és katalizátorát is a Kalcium káros hatásától. Ez tény (ezért is van a gyári olajodba), csak nem tudják még pontosan hogyan is működik.
[ Szerkesztve ]
-
kisp113
tag
válasz Waterminator #2602 üzenetére
Erre kérhetnék egy forrás megjelölést?
Köszi! -
kisp113
tag
válasz Waterminator #2607 üzenetére
Az információ forrására, miszerint a molibdén kioltaná a kalcium lspi fokozó hatását.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2634 üzenetére
Szóval akkor megkaptad a gyártói ajánlást?
Na ez a jó megközelítés. Ha valaki olajat szeretne az autójához megkeresi egy olajcég keresőjét (ami szimpatikus neki) hogy ajánljon valamit . Ez meg a rossz. Hisz honnan tudná egy olajgyártó ,hogy egy adott autó motorjához milyen kell, hisz nem tud a szerkezetéről semmit .
-
nyemi
csendes tag
válasz Waterminator #2637 üzenetére
Győzelem . Ez kéne mindenkinek csinálni, akkor lennének itt meglepődések olajválasztás ügyben, az biztos. (0W-20-as 10-15 éves autóba meg ilyenek )
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4482 üzenetére
Ha sokat mész rövidtávot (rgo sokat jár hidegen a motor) akkor érdemes 0W30-at venni bele. Ha nem, akkor bőven jó az 5W30 is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4484 üzenetére
A katalizátort kíméli a C-s olaj de igazából elég olyan ami tudja az ACEA A5 szabványt.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Waterminator #4487 üzenetére
Mit ír elő a kézikönyv amúgy?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4490 üzenetére
Kell lennie egyéb megkötésnek is, ez így túl tág. API, ACEA, ILSAC szabvány, gyári egyéb szabvány... Semmi nincs a manualban?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
válasz Waterminator #4493 üzenetére
Én is 0W-20at rakok a 92 ezerben levő Jazzbe.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz Waterminator #4495 üzenetére
Ez a gyári ajánlás, nincs mérhető olajfogyasztásom.
Itt megtudtam, hogy minden motor csipegeti az olajat, amit az olajlehúzó gyűrű átenged.
Novum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Waterminator #4493 üzenetére
Erre az éghajlatra mehet bele a 0W30 is vagy a 0W20 is. Szívó 1.4 nem termel sok hőt, elég bele egy vékony olaj (bár nem ez a lényeg, hanem a gyártói előírás a mérvadó).
Hybridekbe 0W16 vagy max 0W20-t tennék max, forró égövön esetleg 0W30/5W30.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- PlayStation 5
- Motoros topic
- patomi: Alufelni felujítás amatőr módon.
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest